Aihe: jörgen petersen
1 2
funkylord
01.09.2004 05:57:40 (muokattu 01.09.2004 05:59:39)

hitsi vie. äijällä on ihan mahtava soundi. Mutta miksi. miksi se käyttää niin älyttömästi kaikua. ihan hyväks on semmonen pieni kaiku, mutta tommon turun tuomiokirkko kaiku ei kyllä oo kovinkaan kivan kuulosta.
Eikös jörgeni oo jo in memorian?

Ihan uskomaton kirkas soundi. ja vibrato on käsittämätön hallitun hallitsematon. Soitto kuulostaa tosi helpolta. Kuulin että petersenin poika on tehny jonkun jassi levynkin. Tietääkö kukaan mimmosen, onko kannatava ostos, jos jostain hommais.

Onko joku käyny ihan livenä näkemässä tätä miekkosta?
KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
R.Syke
01.09.2004 06:44:44
Eikös jörgeni oo jo in memorian?

-Ei ole, mutta joutui lopettamaan soiton lääkärin määräyksestä. Koettu on livenä, kun on tuota ikääkin jo yli 18 vuotta...
baron
01.09.2004 07:17:38

Onko joku käyny ihan livenä näkemässä tätä miekkosta?

Noin vuosi sitten tapasin ohimennen vanhan herran. Asuu samassa taloyhtiössä kuin (yllätys, yllätys) bändini trumpetisti ja yllätys, yllätys, tuntevat toisensa.

Soiton on joutunut lopettamaan. Emme kovin pitkään keskustelleet, mutta mukava herrasmies. Kiva tanskalaisaksentti puheessa.

Olen lukuisia kertoja kuullut livenä aikoinaan. Kierteli ympäri Suomea humppabändeissä.
(Aikoinaan niissä oli puhaltajiakin)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
pekkajau
01.09.2004 09:48:51
soittaa myös pianoa mukavasti!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Rantsu
01.09.2004 10:09:18 (muokattu 01.09.2004 18:11:05)
Kiva tanskalaisaksentti puheessa.

"Ehke parempi sine kotona."

(Tarinan mukaan studiosessiossa soittajalle, jolta ei hommat oikein taittuneet.)

Hitsi, taidanpa ottaa tästä uuden (kuinkakohan monennen) allekirjoituksen... :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
baron
01.09.2004 10:16:14

Kun kerran tuli puheeksi, niin muistojani/tietojani herrasta. En ole tarkistanut eli jos muisti pätkii, niin korjatkaa.

Tuli joskus -50 luvulla nuorena poikana Suomeen käväisemään (olen kuullut syynkin, mutta unohtanut) ja se tavallinen tarina, tapasi suomalaistytön, rakastuivat ja jäi Suomeen ja tietääkseni ovat edelleenkin aviossa.

Nuoren ikänsä takia sai kutsumanimen Lill-Jørgen, joka seurasi vuosikymmeniä.

Soittotaitonsa takia soitti parhaimmissa sen ajan bändeissä, oli käytetty studiomuusikko ja kilpaili menestyksekkäästi Suomen parhaan trumpetistin asemasta Ossi Runnen kanssa.

Teki joitakin soololevyjä, jotka nousivat hittilistoille, muistaakseni ainakin Boulevard of Broken Dreams/Särkyneen toiveen katu.

Jokunen vuosi sitten pieni insidenssi, joka lopetti (ainakin trumpetin)soiton, mutta muuten voi hyvin.
isojussi
01.09.2004 12:06:42
Paroonin tietopankki pukkaa taas kultajyvää - mikä on hyvä!

Pari lisäystä omista kyseistä trumpetistia koskevista muistikuvista:

Ukolla oli/on aivan loistava saundi soittaa juuri tollasia iskelmä loisteliaita iskelmäsooloja, mutta muistaakseni rekisteriä ja potkua löyty soittaa muutakin. Ettei vaan vaikuttanu alkuaikoina UMO:ssa?

Baron ainakin muistanee Bullworkersin Perfidian, jossa Jörkeni kanssa pani parastaan?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
01.09.2004 12:16:16 (muokattu 01.09.2004 13:35:21)

Ukolla oli/on aivan loistava saundi soittaa juuri tollasia iskelmä loisteliaita iskelmäsooloja, mutta muistaakseni rekisteriä ja potkua löyty soittaa muutakin. Ettei vaan vaikuttanu alkuaikoina UMO:ssa?

Baron ainakin muistanee Bullworkersin Perfidian, jossa Jörkeni kanssa pani parastaan?

Mä kävin vähän päivittämässä tietojani Ylen äänitearkiston nettisivuilla ja uskomaton se määrä, minkä herra ehtinyt levyttää, paljon suurempi, kuin olisin ikinä voinut kuvitella.
Mulle tuli mieleen joku hieno trumpetti-Perfidia, kenties hänen.

Edit: Kyllä jazz taittui kuin tilaisuus tuli. Kävi ainakin 60-luvulla jammailemassa.
pekkajau
01.09.2004 13:30:13

Kyllä oli UMO:ssa! Olen päässyt kerran kuulemaan livenä kun S.Salminen ja Pedersen veti sieltä "oikein korkealta" trumpetilla UMO:ssa! Se oli pikkusen ennen kun sitten Jörgen joutui heittämään torvensoiton täydellä intensiteetillä. Tuli muistaakseni jotain ongelmaa pään verenkierron kanssa ja trumpetin soittamisen aiheuttama paine päässä "ei hyvä" enää lill-Jörgenin terveydelle?
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
baron
01.09.2004 13:34:21

Tuli muistaakseni jotain ongelmaa pään verenkierron kanssa ja trumpetin soittamisen aiheuttama paine päässä "ei hyvä" enää lill-Jörgenin terveydelle?

Jotain sellaista, muuten herra ihan OK.
R.Syke
01.09.2004 20:29:53 (muokattu 01.09.2004 20:32:25)

-Niin ja se Manzanilla. Ja oliko vielä Särkyneen toiveen katukin? Pidin kovasti kyseisen trumpetistin sooloista.

Edit: Olihan se. Jä täältähän löytyi sitten kattavaa tietoa

http://www.elvisry.fi/022000/petersen.html
Notefix
03.09.2004 12:47:25

"Ehke parempi sine kotona."

Hehe....

"soitta paska sisse ja lehte kotti"
My name is Baron, Notefix Baron "
baron
03.09.2004 18:57:41

Jami, meillä synkkaa!
isojussi
03.09.2004 20:31:01 (muokattu 03.09.2004 20:31:54)
...Kuka muistaa koska viimeksi on radiosta kuultu puhdas instrumentaalibiisi? Biisi jossa ei lauleta vaan soolot hoitaa joku esim. trumpetisti.

Finkuthan on lämmittäny uudestaan just Herb Albertin Lonely Bullin. Ei oo kauheen pitkää aikaa, kun mä kuulin sen radiosta. (EDIT: Originaalin, ei Finlanders)

Ja Prihan Anteron levy soi radiossa ainan tämän tästä

Alkais olla tilausta Jörgen Petersenin kaltaisista puhallinsoittimen virtuooseista.

No onhan meillä Sarpilan Antti

Kyllähän näitä levytyksiä tehdään koko ajan. Muutakin kun jazkaa, mutta jos ei oo piikkilankamusaa, niin ei oo ilmeisesti tarpeeks seksikästä nykytoimittajanplantuille.

Mutta joka tapauksessa oot todella oikeella asialla.

Ruvetaan porukalla pommittaan kaikkia mahdollisia toivekanavia. Mitäs muuta, kuin perjatainen puhelintoivekonsertti on olemassa?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
R.Syke
04.09.2004 09:47:02
Kuka muistaa koska viimeksi on radiosta kuultu puhdas instrumentaalibiisi? Biisi jossa ei lauleta vaan soolot hoitaa joku esim. trumpetisti. Alkais olla tilausta Jörgen Petersenin kaltaisista puhallinsoittimen virtuooseista.

-Helekata. Eihän niitä tule ollenkaan! Pidän trumpetti- ja saksofoni-instrumentaaleista, vaikka kummankaan soitosta en ymmärrä mitään. Niitä kuullakseen pitää turvautua vanhoihin levyihin.

-Mieleni on erityisesti jäänyt trumpetilla vedetty "Kaksi ruusua". Upea.
baron
04.09.2004 11:23:25

-Mieleni on erityisesti jäänyt trumpetilla vedetty "Kaksi ruusua". Upea.

Siis tarkoitat vanhaa ranskalaista chansonina "Cerisier rose et pommier blanc" josta Eddie Calvert teki "siistityn" version elokuvaan "Underwater", jossa iki-ihana Jane Russell (Howard Hughesin tyttöystävä) näytteli.

Perez Prado omalla versiollaan siantappotrumpetteineen räjäytti sitten pankin (USA:n ja Englannin ykkönen vuonna 1955).

Siis kumpi versio "Cherry Pink and Apple Blossom White" kappaleesta sulla on mielessä?
R.Syke
04.09.2004 12:19:09
Siis kumpi versio "Cherry Pink and Apple Blossom White" kappaleesta sulla on mielessä?

-Siis trumpetilla soitettu versio Jacques Laruen & Louigyin kappleesta "Cerisier rose et pommier blanc".

Suomeksi " Kaksi ruusua".

Ja hyvin soitettu. Trumpetistista en ole varma, kun kuulin sen niin nuorena. Eikös sitä ole aika monikin trumpetisti levyttänyt?

Mistäs tuo Perez Pradon äänite löytyisi? Lienenkö kuullut sen?
baron
04.09.2004 12:26:26 (muokattu 04.09.2004 12:33:23)

-
Mistäs tuo Perez Pradon äänite löytyisi? Lienenkö kuullut sen?

http://www.chs-210.com/01-prez-prad … ry-pink-and-apple-blossom-white.mp3

Tosta ainakin voit kuunnella sen. Mä kuulin ekana Eddie Calvert version ja ihastuin kappaleeseen, mutta sitten kun kuulin Perez Pradon, olin myyty.

Edit: jäi muuten soimaan repeatilla

Edit2: Taidanpa ottaa ohjelmistoon, annan trumpetistille kotiläksyksi opetella seuraavalle keikalle (se on tällä hetkellä niin ylpeä Eddie Calvert: Kultaisen trumpetin laulustaan)
R.Syke
04.09.2004 13:40:24
Tosta ainakin voit kuunnella sen. Mä kuulin ekana Eddie Calvert version ja ihastuin kappaleeseen, mutta sitten kun kuulin Perez Pradon, olin myyty.

-Joo. That's it! Kiitoksia jälleen kerran, Münchausen. Aivan voin nähdä viiksien käpertyvän nautinnosta ;)

-Oliko Petersenillä / Runnella tästä levytys myös?

Perez Pradon orkesteri vaikuttaa melko suurelta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)