Aihe: Mitä mieltä Williams -sähkökitarasta?
1 2 3
L.Ruoska
29.10.2003 15:15:11

Suosittelisin että säästäisit vähän enemmän rahaa ja ostat vaikkapa Ibanez RG170:

Joo, älä osta mitään tuntemattomien valmistajien halpiskitaroita äläkä mitään Squiereita vaan säästä suosiolla se parikybää lisää ja satsaa jonkun merkkivalmistajan low-end kitaraan. Yamahalla ja Ibanezilla on makeita kohtuuhintaisia HYVIÄ alottelijakitaroita. Oikeestaan mun mielestä se sana "alottelijakitara" on ihan väärä koska se on vaan synonyymi merkitykselle "halpa ja ihan paska". Mitä enemmän saat satsattua niin sitä pidempään jaksat soitella sillä ekalla kitarallas.
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Jonas
30.10.2003 01:06:06

tai sitten http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=2ac263f8c9d0523a88a919209e4a5dcb

Noi Harley Bentonit on myös kuulema aika pebasta. Yleensä tommoset 100-200€ lelujen kaula on propellina, nauhat huonosti viilattu (saa kivoja haavoja käteen kun soittaa), puu on jotain halpaa vaneriskeidaa ja mikit kiertää ja ei ole muuten mihinkään muuhun kuin polttopuuhun tai leikkikaluksi ja joku pikku aasialainen on koonnut sen jossain likaisessa pajassa jossain Kiiinassa melkein ilmaiseksi perse ruvella. Ei kannata.

Eli satsaa nyt ainakin 250-300€, kato jos löydät käytettynä. Pidä korvat ja silmät auki jos löydät jonkun hyvän diilin. Yleensä käytetyt kitarat ovat valmiiksi jo trimmattu (riippuu tosin edellisestä omistajasta...)... Valmistusmaa voi joskus vähän vaikuttaa laadun, olen huomannut että esim. Japani ja Korea tekee parhaimmat kitarat Aasiassa. Kiina pitää vältää (uudet, ainakin Affinity sarjan Squierit tehdään Kiinassa)... Suosittelisin Yamaha, Washburn, Tokai. Yamaha tekeehän jotain Pacifica kitaroita mitä olen kuulut että niillä olisi todella hyvä hinta/laatusuhde...

Mutta ei todellakaan kannattaa ostaa joku halpa ja huono kitara ensimmäiseksi kitaraksi. Jos kitara kuullostaa huonolta ja sillä on vaikea soittaa (kun kaula on kuin propelli, kielten ja kaulan välissä on parin cm väli, saa haavoja sormiin nauhoilta, kuullostaa paskalta vaikka mitä teis) niin soittointo hiipuu siinä aika nopeesti. Sitten kaikkia vituttaa, paitsi Anttila joka sai ainakin vähän fyrkkaa siitä "kitarasta"...

Muuten, mullahan on ollut tommonen Williams skeba, en jaksanut kattoa sitä paskaa enää joten annoin sen mun broidin rottweiler-koiralle. Sehän on prkl ihan mainio purulelu!
Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä...
Kampuzzjeah!
30.10.2003 19:11:33 (muokattu 30.10.2003 19:11:57)
minä oon soittanu tommosella williamsilla...Ihan täys P****!onneks myi pois ja osti jenkkistraton!

yks toinen kaveri on ostamassa tuota williamsia...vittu ku se ei kuuntele ku sille sanoo että osta perkele kerralla kunnon kitara!no oma häpeensä sitten...
Noidanmetsästäjä
01.11.2003 13:53:00
Älä missään nimessä osta sitä Williamsia... Itse kyllä suosittelisin Squieria, oon soittanut sellaisella vuoden ja on kyllä valio muiden "halpisten" joukossa, kaverin squierista kaula vääntyi ensimmäisenä kuukautena... Mutta kyllähän voisit säästää siihen ibaneziinkin... Kaikki riippuu siitä että kauanko olet soittanut ja minkälaista musiikkia!
Hannu H.
01.11.2003 16:17:43

Voi Raid hyvä. Olepa ystävällinen ja lue keskustelun tärkeimmistä säännöistä kohta 4.

Eikös ylläpito voi pikkuhiljaa puuttua noihin tuon nimenomaisen kohdan jatkuvaan raiskaamiseen.

Kyllä mun mielestä tuo otsikko kuvaa sisältöä melko hyvin...
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
kivi
01.11.2003 20:11:50
Kyllä mun mielestä tuo otsikko kuvaa sisältöä melko hyvin...
Kun ylläpito sen otsikon muutti.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Spiridon
03.11.2003 17:03:30 (muokattu 03.11.2003 17:03:54)
sopisko tommonen williamssi niinkun ees "projektikitaraksi"?
Että sillä uskaltaisi ihan niitä nauhoja viilailla ja muutenkin harjotella kaularaudan optimaalisäädeöt jne.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Antti1
03.11.2003 18:58:02 (muokattu 03.11.2003 18:59:50)
Että sillä uskaltaisi ihan niitä nauhoja viilailla ja muutenkin harjotella kaularaudan optimaalisäädeöt jne.

No projektiksi se varmaan sopii, mutta siihenkin on varmaan parempia kohteita olemassa. Käyt kaikki kanit yms. läpi ja katot jonkun sikahalvan ja kaltoin kohdellun käytetyn kepin. Mahdollisesti vielä sellainen joka on huonosti maalattu, ruman värinen tms. niin pääset maalaamaankin kitaraa uudestaan.

EDIT: Niin tosta projektista. Siksi noita käytettyjä mainostan, että niistä saattaa saada hyvän soittopelin, kun jaksaa säätää. Williamsista ei kokemusteni perusteella varmaan saa kalua, vaikka mitä tekisi.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy Kuunnelkaapa myös mun uusi ääninäyte ja naurakaa.
Jonas
03.11.2003 21:56:24

Ei.

Voihan se olla ihan ok projektikitara jos vaihdat kaulaa, mikit, elektrioniikka, hardware, kroppa ja muut osat mitä jää jäljelle. Remmi joka tuli mukaan oli ihan kiva, sitä et kai tarvitset vaihtaa... Kaikki osat on todella ö-laatua...

Tietenkin jos on jotain remonttijuttuja mitä haluat testailla ilman että rikot jotain niin siinä se voisi toimia, jos idea on että et kuitenkaan ajo soittaa sillä. Ainut vaan että sitten maksat turhan paljon turhasta...

Jotain kaularaudan optimaalisäätöjen treenaamista on aika turhaa tollasella lelulla, kaula on niin propelliskeida että ei sillä opi juuri mitään, hermot menee vaan kun mitään ei toimi miten pitäis... Metalliosat on myös jotain halpaa aasia-skeidaa, ruuvaa tai russuttaa vähän ja se on rikki...
Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä...
mathias
07.11.2003 03:51:11
Joskus jossain Prismassa tai vastaavassa tavaratalossa kokeilin jotain tuollaista settiä. Osta mieluummin vaikka katuharja. Se on halvempi, mutta tuntuu miltei samalta.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Nazareth
07.11.2003 19:11:55
miun kaverilla o Williamsin kitara joka o iha älyttömän "kireä" soittaa. minusta se ei ole kovin hyvälaatuinen, kun itselläni on Harley Bentonin halpa malli, joka on tosi hyvän tuntuinen ja hyvä soittaa. minä en suosittele Williamsia kellekään jolla on järkeä päässä. tai no, Anttilan kitarat o Anttilan kitaroita ei siin mittää
Jos uskonto on oopiumia kansalle, ihmiset ovat vaihtaneet miedompiin.
Zealot
02.09.2004 12:23:07
En suosittele Williamsia.

Itse aloitin kitaransoiton ikivanhalla akustisella ja se oli siinä kunnossa että sormet verille. Oli aika sanomattoman raskas soittaa.

Sitten hankein Williamsin sähköisen. Kyllä se aikansa hyvin pelitti, mutta aika toi viat esiin. Kaulassa on jonkin sortin "oksakohta" mikä vääntää kaulan kieroon. Eikä suoristaminen onnistu. Eli kielet särisevät kun soittaa tietyistä kohdista. Muutenkin laatu niin ja näin, mikit ottavat häiriötä ympäristöstä ihan mielettömästi...

Nykyään Williams koristaa huoneen seinää muiden ohella. Siirryin sitten kerralla puoltatuhatta euroa kalliimpaan (ja laadukkaampaan) hintaluokkaan.

Williams oli minulle ihan hyvä siinä mielessä, että pääsin vähän kokeilemaan miltä kitaransoitto tuntuu, ilman että tein henkilökohtaista konkurssia. Jos ei ole varma kiinnostaako kitaristin ura, niin sitten ehkä kannattaa harkita, ei muuten. Williamsilla pääsee ainakin kokeilemaan miltä tuntuu. Tietysti jo kitara sinänsä voi tappaa kiinnostuksen, joten kannattaa olla varovainen.

Williams kuitenkin sai minut koukkuun, ja nykyään olenkin sitten jo täysverinen muusikko. Joten siinä mielessä hatunnosto W:lle.

Että tällä linjalla liikutaa....
käsi
03.09.2004 17:15:09

halpis kitarat on monesti aika yksilöllisiä, joskus saattaa löytyä paskojen seasta hyväkin ettei melkein loistava yksilö.

williamsista omia kokemuksia on siitä netanttilan elektroakustisesta. pienen säätämisen ja laittamisen jälkeen on ollut aivan käypä kapistus.

huonompiakin kitaroita olen nähnyt kuin tuo williamssin sähkis. jos varaa on ja jaksat etsiä löydät varmasti melkein samaan rahaan esim käytettynä paremman kitaran.

ite ostin heräte ostona 125eurolla epiphonen lp specialin käytettynä. hyvä kitara.
humppaa PERKELE
Nazareth
04.09.2004 06:35:54
Elikkä jos ostaa 100-200 euron kitaran niin sen kaula on ropelilla ja jos pistää rahaa enemmän niin ei ole? Aika sekavalta kuulostaa.
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet""
_Lonely_Rider_
12.03.2005 18:16:23
Ittelläni on puolakustinen williams W-3000....se on silleen aika hyvä ja silleen aika paska....siinä on vinokaula ettei niin ettei jotain korkeita ääniä voi soittaa....tarkoituksena on ostaa tommonen....http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=a410d2b181a0498586c46ca27cfc21c9 jotkut on sanonu et kyl se iha hyvä on ja et kyllä sillä soittelee....varallisuutta ei oo niin paljoo et vois ostaa parempaa........
Kitaristi on kitaristi mutta basisti on vaan tyhmä..;)
konehes
12.03.2005 18:55:24
Ittelläni on puolakustinen williams W-3000....se on silleen aika hyvä ja silleen aika paska....siinä on vinokaula ettei niin ettei jotain korkeita ääniä voi soittaa....

Nuo on täysin yksilöitä. Mulla on aivan loistava. Pysyy vireessä ja on hyvä soundi. Kevyt soittaa myös.
...And Justice For All
12.03.2005 19:10:33
Williams on suoraan sanottuna paskaa puun sisällä.
Siinä ei oo mitään kunnon osaa.
Joten: ÄLÄ OSTA.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
konehes
13.03.2005 21:24:31
Williams on suoraan sanottuna paskaa puun sisällä.
Siinä ei oo mitään kunnon osaa.
Joten: ÄLÄ OSTA.

Ootkohan edes kokeillu? Kerron nyt salaisuuden: Metallicakin soittaa studiossa Williamseilla.
...And Justice For All
13.03.2005 21:28:00
Ootkohan edes kokeillu? Kerron nyt salaisuuden: Metallicakin soittaa studiossa Williamseilla.

Oon. Mun entinen kitaransoitto-opettaja omisti semmosen. Musta stratocaster. Aivan hirvee, kaikki päin vattua.
Se oli aika legenda kitara. Kerran se opettaja kerto "Huomasin eilen että mun williamsin kaula on kiero!" Mä kysyin että mitäs teit sille? Tää vastaa" Tungin kaulan parvekkeen kaiteen cäliin ja väänsin helvetin kovaa!"
Kyseinen williams on muodostunut jo legendaksi.
PS. mä en puhu kamoista mitä en oo testannu.
© ...And Justice For All.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)