Aihe: tuplat & haitsu?
1
aoksa
03.09.2004 12:06:00
No niin.. Monen vuoden vastustuksen ja ämpyilyn jälkeen päädyin vaihtamaan single-eliminaattorini iron cobran tupliin. Vastaan tuli uuden soittotekniikan reenaamisen lisäksi ongelma hi-hatin hanssa. Minä kun olen tottunut kontrolloimaan vasemmalla jalalla haitsun soundia aika aktiivisesti soiton mukaan(hiljaisesta tsip-tsip:istä aina pellit auki-mäiskeeseen), niin nyt jos jalka on välillä siinä toisella basarilla, niin on 2 vaihtoehtoa: joko haitsu jää kokonaan auki (ei hyvä), tahi sitten jättää jo soiton alussa sen yläpellin lepäämään oman painonsa varaan siihen alapellin päälle, jolloin haitsu "pihahtaa" hieman, mutta jää auttamatta muun mäiskeen alle.
Niin että minkäslaisia ratkaisuja täällä on kyseiseen ongelmaan tarjolla? Siihen haitsuun kuulemma saa jonkunlaisia systeemejä, jolla sen yläpellin saa lyötyä alas, mutta onko se sitten käytännössä sama kuin em. jälkimmäinen vaihtoehto? Toista haitsua en viittis ostaa niinkuin jotkut näkyy tehneen, ja nyt meinaa mennä peukalo suuhun.
Buusteri
03.09.2004 13:59:19

Haikkoihin on olemassa eräänlaisia kytkimiä, jotka voisivat auttaa sinua tässä ongelmassa. Kytkin kiinnitetään yläpeltiin ja yleensä sitä sohaisemalla saadan pelti joko semi-open tai closed -asentoon. Tällainen vempain on englanniksi muistaakseni drop clutch.

Muutamalla M.nettiläilsellä on muistaakseni Taman mallia; he varmasti osaavat kertoa tarkemmin.
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
Lapaluu
03.09.2004 15:01:56
Itse pidän haikkaa yleensä biiseissä juurikin "puoliksi kiinni" ja jos on tarpeen niin painan vasemmalla koivella kiinni ja soitan vain yhdessä basaripedaalilla. En tarvitse siis tuplia ja haikkaa kiinni yhtäaikaa :)
- lapis over and out.
J. Cool
03.09.2004 15:31:20

drop clutch on erittäin kätevä. mulla on pearlin verme. toimii sillä tavalla, että nykäset kapulalla vipuun niin haikka tippuu. polkase haikkapedaalia niin nousee taas ylös.
aivan hirrveetä menoa!
tthei
03.09.2004 15:35:24

Missäs drop clutheja muuten suomessa myydään? Ite oon ajatellu jo vähän pitemmän aikaa hankkia sellasen.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Peace
03.09.2004 16:37:19
noita drop clutchei myydään esim. smi-music:issa
Joona Rautiainen
Katiska
03.09.2004 17:12:40
Siihen haitsuun kuulemma saa jonkunlaisia systeemejä, jolla sen yläpellin saa lyötyä alas, mutta onko se sitten käytännössä sama kuin em. jälkimmäinen vaihtoehto?
On.
Jos käyttää tuollaista drop-clutchia josta porukka on tässä puhunut, niin yläpelti jää lepäämään alapellin päälle omalla painollaan. Eli ei ole aivan sama kuin jos painat haikkaa jalalla kiinni.

Tietenkin voisi laittaa toisen haikan joka on lukittu kiinni-asentoon. Mutta sanoitkin jo että se ei ole mieluinen ratkaisu.

Tama on juuri tänä kesänä julkistanut uudentyyppisen clutchin. (Cobra Clutch) Siinä haikan vasemmalle puolelle sijoitetaan pieni "pedaali", jolla voi jalalla lukita haikan alas. (ja myös vapauttaa) Tällä vehkeellä saattaisi saada haikan tiukemmalle.
Miinuksina on korkea hinta ja tämä systeemi ei taida sopia kaikkiin telineisiin.

http://www.tama.com/namm/04s_namm.asp?pr=2
Groovi
03.09.2004 21:45:26
mäkin käytän tuota clutchia, ja hyvin pelaa. se soundi kun tekee dropin eli painaa nappia, on juuri samanlainen kun löysäät omasta haitsustasi ruuvin auki ja alat soittaa.
ihan hyvä systeemi, kunhan oppii ennakoimaan koska droppi tulee biisin aikana tehdä.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
aoksa
04.09.2004 12:32:56
Jees.. kiitti vaan vastauksista. Pitää kai mennä ens viikolla ostaa sellanen drop clutchi. Kai joku noist stadin liikkeistä niitä myy. Pitää kokeilla kallistaa sitä haitsun alapeltiä vähän lisää, jos siitä tulis vähän lisää kestoa sille "yläpelti alhaalla"- soundille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)