Aihe: Bassoa teettämässä-kysymyksiä
1 2 3 4
Niskamies
03.09.2004 09:23:27
Elikkä olen nyt päätynyt siihen että basson teetän suomalaisella rakentajalla. Olen suuri jazzbasson tallamikkimurinan ystävä, ja mieleeni tuli seuraava kysymys. Saako samasta bassosta sekä jazzbasson murinoita että musarin murinoita? Jos saarirunkoinen peli on, ja humppari tallassa, niin saako vaikkapa mikinpuolituksella aikaan tuon?

Ja jos oman basson teettäisitte, niin millainen olisi mikitys ja elektroniikka?
Meitsi on meshissä.
Karlsson
03.09.2004 09:28:48
Elikkä olen nyt päätynyt siihen että basson teetän suomalaisella rakentajalla. Olen suuri jazzbasson tallamikkimurinan ystävä, ja mieleeni tuli seuraava kysymys. Saako samasta bassosta sekä jazzbasson murinoita että musarin murinoita? Jos saarirunkoinen peli on, ja humppari tallassa, niin saako vaikkapa mikinpuolituksella aikaan tuon?

Ekaks että HOHO!

Ja sitten asiaa: Tuommosen puolitussysteemin luulis tuovan saman efektin, mutta en tiedä sitten kun en mikään mikkiekspertti ole.

Todennäköisesti itse jos teettäisin soittimen siihen tulisi yksi humppari "presari"-paikoille. Lisäks vola ja ehkä tone. Vähemmän on parempi tässäkin.

Jos monimutkaisempaa haluaa, niin tuo Roscoe Beck V:n mikki systeemi on aika ihqu. Tosin sekin näyttää mulla jumittuneen kohtuu pysyvästi "tone täysillä, kummatki mikit päällä ja humppari-asennossa" -säädöille. Röytää kivasti.
Säm = Kondrila
Listen
03.09.2004 09:49:04 (muokattu 03.09.2004 09:53:08)
Onko muuten kokemuksia esimerkiksi WD Music Productionsin tai suomalaisen Millbrookin myymistä irto-osista, kuten bodyista ja kauloista? Warmothithan on tietty kai hyviä.

http://www.wdmusicproducts.com/Merc … reen=CTGY&Category_Code=SSI-HOT

http://www.millbrook.fi/kielisoittimet_ja_tarvikkeet.htm

http://www.warmoth.com/
"Viittä vaille villi ja vapaa." - Ismo Alanko
M.Hanski
03.09.2004 09:55:04
Tämänhetkisten mieltymyksieni mukaan bassossani olisi rinnankytketty musarimikki ja ulostulojakki.
Se pittee tietee!
Sähköjänis
03.09.2004 10:02:00

moi. musarin mikin soundi ei oo hirveän kaukana fenkun tallamikin soundista, että sikäli se on hyvä valinta tallaan. saa vähän niinku molempia maailmoja.
itelleni laittaisin myös tallaan musari-tyyppisen mikin ja sitten kaulamikin jazzbassosta tuttuun kohtaan. ja passiivielektroniikka ehdottomasti. presarimikkikin olisi soundin puolesta kova valinta siihen kaulapaikalle mutta se taas ei näytä niin hyvältä kuin j-mikki. siis sen musarimikin kanssa. että tälleen.
Vituiks-män, suomalainen supersankari.
Keny
03.09.2004 10:26:39
Tää nyt on vaan esimerkki mutta mulla on MTD Heir basso missä on musarityylinen mikki tallan luonna ja jazzmikki kaulalla ja aika laajan kirjon saa munsta niillä.Eli saa aika lähelle musari soundii sekä jazzi soundii.
Tuntuu tää mikkiratkasu olevan aika monissa bassoissa varsinkin jenkkilässä tänä päivänä.Mtd,carvin,läklan muutamia mainitakseni.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Listen
03.09.2004 10:38:02 (muokattu 03.09.2004 10:40:14)
itelleni laittaisin myös tallaan musari-tyyppisen mikin ja sitten kaulamikin jazzbassosta tuttuun kohtaan. ja passiivielektroniikka ehdottomasti.

Jazz-mikkiä olen itsekin miettinyt asennuttaa OLP StingRayn kaulamikiksi (jos vaan olisi varaa). Muuten tulisi aktiivielektroniikka ja aktiivi-musarimikki tallaan. Kai sen kaulamikinkin pitäisi sitten käytännössä olla aktiivi, ja pitäisi asentaa kaulamikkiä varten joku vaihtokytkin tai ylimääräinen potikka??

Tuntuu tää mikkiratkasu olevan aika monissa bassoissa varsinkin jenkkilässä tänä päivänä.Mtd,carvin,läklan muutamia mainitakseni.

Ja Ernie Ball Music Man Bongo.
"Viittä vaille villi ja vapaa." - Ismo Alanko
Saimou
03.09.2004 11:44:24

No jos teettäisin 5-kielisen (ja teetinkin) niin olisi just tämmöinen:

http://muusikoiden.net/dyn/members/7614.jpg

Amfisound 5

Kaksi yksikelaista passiivimikkiä. Säädöt 2xvol+tone. Elektroniikkakoloon jätettiin tilaa jos haluaa laittaa joskus jotain romuja sinne, mutta toistaiseksi ei ole kiinnostanut.

Vaahterakaula ja otelauta hiilikuituvahvikkein, 35".
Leppäbody, vaahterakansi.

Erittäin erittäin hyvä soitin mielestäni.
hemmo
03.09.2004 11:55:01

Tämänhetkisten mieltymyksieni mukaan bassossani olisi rinnankytketty musarimikki ja ulostulojakki.

Mie taas:
- Passon loimuvaahterakaula 1-palasta
- Jasson runko, leppää, musta
- kromattu humputtaja kaulan juureen
- P-mikki keskelle
- lipstick seuraavaksi
- J-mikki aivan tallan juureen
- F-talla
- piezomikki tallaan
- 5 kpl volumeja
- 1 kpl tone
- vain 3 potikkaa (siis "päällekkäiset")
- jakki rungon sivuun
- valkoinen plexi
Hani!
Wil-J
03.09.2004 12:01:41
No jos teettäisin 5-kielisen (ja teetinkin) niin olisi just tämmöinen:

http://muusikoiden.net/dyn/members/7614.jpg

Amfisound 5

Kaksi yksikelaista passiivimikkiä. Säädöt 2xvol+tone. Elektroniikkakoloon jätettiin tilaa jos haluaa laittaa joskus jotain romuja sinne, mutta toistaiseksi ei ole kiinnostanut.

Erittäin erittäin hyvä soitin mielestäni.

Perskutarallaa kun on hieno basso siinä :) Itse kyllä laittaisin aktiivi elektroniikat.
Saimou
03.09.2004 12:06:27

Perskutarallaa kun on hieno basso siinä :) Itse kyllä laittaisin aktiivi elektroniikat.

Eikö vahvistimessasi ole säätöjä?
Wil-J
03.09.2004 12:16:35
Eikö vahvistimessasi ole säätöjä?

Itseasiassa mun vahvistin on ihan turha peli. Mulla on tollanen pieni Kustomin harjottelu vahvistin. Mutta kyllä on soittaessa paljon helpompi bassosta niitä saundeja säädellä (jopa biisin aikana) kuin mennä jonnekkin lavan perälle nupista vääntelemään :)
Saimou
03.09.2004 12:20:46

Itseasiassa mun vahvistin on ihan turha peli. Mulla on tollanen pieni Kustomin harjottelu vahvistin. Mutta kyllä on soittaessa paljon helpompi bassosta niitä saundeja säädellä (jopa biisin aikana) kuin mennä jonnekkin lavan perälle nupista vääntelemään :)

No joo onhan aktiivissa toki puolensa!
balzary
03.09.2004 12:23:23

aktiivi on ihan kiva, mutta en kyllä arvais (kiitos basson säädöstä arvidsson!) lähteä kesken piisin nappuloita vääntelemään, ei sillä saa pesää kuitenkaan.

oman neuserin bassosäätimet kyykyttää vahvarit melko helposti. reggaessa vääntelenkin neuserista ylä-äänet pois ja vaffarista bassot sitten kovalle.
Wil-J
03.09.2004 12:23:48
No joo onhan aktiivissa toki puolensa!

Kyllä. Toki myönnän että passiivit toimivat loistavasti tilanteessa kuin tilanteessa.
Keny
03.09.2004 12:47:31
Nyt kun fenkuilla soitan nykyään bändeissä niin Milleri joka on aktiivi niin sille on omat paikat ja biisit/tyylit ja sitten on presari mikä on tietty passiivi ja sillä myös omat hetkensä.
Molemmat on loistavia soittimia tiettyyn tyyliin ja ei tarvii paljoo säädellä muutakun jazzissa välillä pelkkä takamikki päällä,muuten on molemmat mikit yleensä käytössä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Incarnation
03.09.2004 13:57:40
Herra armahda.
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
JK
03.09.2004 14:34:57 (muokattu 03.09.2004 16:22:43)

Juuri näin, tosin 4 kieltä riittää mulle.

Itse olen joitain aktiivibassoja omistanut, enkä niiden kanssa ole sinuiksi päässyt. Liikaa nappuloita.

Jos vahvistinpuoli on kunnossa niin ei sitä vahvistinta tarvii joka biisin välissä hypätä keikalla säätelemään (tai sitten soittaa erittäin monipuolista musiikkia) Perussäädöt kohdalleen, riittävästi "varaa" soittimen volumepotikkaan ja homma pelaa.

Toi leppärunko kiinnostais kyllä saarnirunkoisen rinnalle.

EDIT:Elikkä olen nyt päätynyt siihen että basson teetän suomalaisella rakentajalla

Mitähän ens viikolla??? :)
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
hemmo
03.09.2004 14:50:31

Jos vahvistinpuoli on kunnossa niin ei sitä vahvistinta tarvii joka biisin välissä hypätä keikalla säätelemään (tai sitten soittaa erittäin monipuolista musiikkia) Perussäädöt kohdalleen, riittävästi "varaa" soittimen volumepotikkaan ja homma pelaa.

Hassua, mutta en koskaan koske vaffarin enkä myöskään sbasson volumeihin saund-tsekin jälkeen. Soitan vaan soittolehdykällä röytämällä tai vähemmän ja eri positioista. Noilla ja b-pedaaleilla saan dynaamiikkaa.
Hani!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)