Aihe: Fenderin uusi suunta
1 2
Wil-J
03.09.2004 11:05:02
Enpä tiedä onko tämä jo ihan vanha juttu teille, mutta mulle tämä tuli totisena yllätyksenä.

http://a5.cpimg.com/image/45/AF/15996485-6174-02000180-R.jpg

http://a8.cpimg.com/image/02/AD/15996418-985f-02000180-.jpg

http://a6.cpimg.com/image/6A/A8/15996266-672b-02000180-R.jpg

Mitäs mieltä olette tästä Fenderin uudesta suunnasta? Luulisi olevan shokki joillekin Jazz/Precision jäärille :D
N_Bates
03.09.2004 11:10:52

tuo nyt on vaan tuota. Trendivekottimet tulee ja menee. Tekihän ne 80-luvullakin kaikkea veikeetä. Silti kaikki myynti tulee perinnemalleista....
Stein und Brötchen!
Karlsson
03.09.2004 11:22:54
No, en vielä huolestuisi. Käsittääkseni nuo ovat custom shopin "käsityönäytteitä" eivätkä tulevia tuotanto malleja.

Mutta eihän koskaan tiedä...
Säm = Kondrila
Saimou
03.09.2004 11:26:39

tuo nyt on vaan tuota. Trendivekottimet tulee ja menee. Tekihän ne 80-luvullakin kaikkea veikeetä. Silti kaikki myynti tulee perinnemalleista....

Joo en ole minäkään erityisen järkyttynyt. Ken Smithin ja Foderan tapaisten innovatiivisten bassojen asemaa ei hifibassojen osalta joku kokeilu heiluta, eikä heiluta myöskään jazzbasson tai precisionin ylivoimaisuutta. KAIKKI ottavat ennemmin tai myöhemmin sen perinnebasson kuitenkin käyttöön.

"Jäärä"
absqua
03.09.2004 11:35:31 (muokattu 03.09.2004 11:36:49)
Joo en ole minäkään erityisen järkyttynyt. Ken Smithin ja Foderan tapaisten innovatiivisten bassojen asemaa ei hifibassojen osalta joku kokeilu heiluta, eikä heiluta myöskään jazzbasson tai precisionin ylivoimaisuutta. KAIKKI ottavat ennemmin tai myöhemmin sen perinnebasson kuitenkin käyttöön.

"Jäärä"

Right on! Puhut asiaa!

Asiasta kolmanteen:
Mites muuten nuo Amfisoundin pelit, ovatko hyviä wehkeitä?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Wil-J
03.09.2004 11:55:51
No, en vielä huolestuisi. Käsittääkseni nuo ovat custom shopin "käsityönäytteitä" eivätkä tulevia tuotanto malleja.

Mutta eihän koskaan tiedä...

Näinpä tuo varmasti on, mutta Fenderiltä on kyllä kai tulossa massatuotantoon sen Alien Ant Farmin basistin 6-kielinen nimikkomalli joka ei kyllä Fenderiltä näytä alkuunkaan. Tosin en tiedä varmasti että onko se lainkaan sitten tulossa markkinoille.
Wil-J
03.09.2004 11:58:54

"Jäärä"

Toi "KAIKKI" on kyllä melko rohkeasti sanottu :) En kyllä kiistä etteikö niiden suosio olisi valtava ja itsellänikin Fenderin jazzari on, mutta kyllä on paljon ihmisiä jotka kymmenien vuosien soittokokemuksen jälkeenkin vannovat high-end bassojen nimeen. Itse olen tässä lisäämässä arsenalin tollasta "hifibassoa".
Saimou
03.09.2004 12:02:31

Right on! Puhut asiaa!

Asiasta kolmanteen:
Mites muuten nuo Amfisoundin pelit, ovatko hyviä wehkeitä?

Ovat todella hyviä. Teetin presarin P/J mikityksellä ja 5-kielisen kahdella yksikelaisella.
Presarilla soitin viime viikonlopun keikat ja toimi juuri niin kuin pitääkin. Soi aivan mielettömän hyvin ja on mukavan kevyt ja tasapainossa.
5-kielistä en ole ottanut keikoille vielä kun ei ole oikein akuuttia tarvetta, mutta erittäin hyvin onnistunut basso se on. Tasapainoinen ja selkeä soundi koko kaulalta ja poikkeuksellisen hyvä B-kieli.
Saimou
03.09.2004 12:04:01

Kaikki.
Wil-J
03.09.2004 12:13:59
Kaikki.

Jätän tämän omaan arvoonsa enkä ala inttämään :)
Saimou
03.09.2004 12:24:45

Jätän tämän omaan arvoonsa enkä ala inttämään :)

Fiksumpi kuin minä joka tapauksessa! :)
Wil-J
03.09.2004 12:25:38
Fiksumpi kuin minä joka tapauksessa! :)

:D
Karlsson
03.09.2004 12:29:48
Näinpä tuo varmasti on, mutta Fenderiltä on kyllä kai tulossa massatuotantoon sen Alien Ant Farmin basistin 6-kielinen nimikkomalli joka ei kyllä Fenderiltä näytä alkuunkaan. Tosin en tiedä varmasti että onko se lainkaan sitten tulossa markkinoille.

Hmm... Mistäs tommosta oot kuullu? Olis aika mielenkiintoinen veto...

Voi olla että tämä huhu on saanut alkunsa mainoskuvasta, jossa tuo basisti (Tye joku?) poseeraa bassonsa kanssa. Ja kappas lavassa näyttäisi lukevan Fender, mutta taitaa olla että se on ukkelin oma väännös ja fontti sitten mahdollisimman lähelle "fenderiä"...

Jos oikein muistan niin on tuo heppu on rakentanut bassonsa itse. Ihan menevän näköinen hihi-basso.
Säm = Kondrila
Basismi
03.09.2004 12:39:45
Jos oikein muistan niin on tuo heppu on rakentanut bassonsa itse. Ihan menevän näköinen hihi-basso.

On sillä mm. Fenderin custom shopin tekemä hifipasso (tästä lähin hisso). Kent Lawrence on ainakin yhdellä videolla ja taitaa jotain Moduluksia ja vastaavia kuulua valikoimaan myöskin. Hissot on asiallisia, muuten en äijästä sano mitään.

Tuskin fenderi alkaa sarjatuotantona mitään hissoja tekemään.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Wil-J
03.09.2004 12:43:23
Hmm... Mistäs tommosta oot kuullu? Olis aika mielenkiintoinen veto...

Voi olla että tämä huhu on saanut alkunsa mainoskuvasta, jossa tuo basisti (Tye joku?) poseeraa bassonsa kanssa. Ja kappas lavassa näyttäisi lukevan Fender, mutta taitaa olla että se on ukkelin oma väännös ja fontti sitten mahdollisimman lähelle "fenderiä"...

Siis ihan Fender se on. Se on itse suunnitellut sen basson Dave Parr nimisen hepun avustuksella.

Niin en tosiaankaan siitä "hisson" sarjavalmistamisesta tiedä, mutta huhuja on kuulunut.
Karlsson
03.09.2004 12:46:03
On sillä mm. Fenderin custom shopin tekemä hifipasso (tästä lähin hisso). Kent Lawrence on ainakin yhdellä videolla ja taitaa jotain Moduluksia ja vastaavia kuulua valikoimaan myöskin. Hissot on asiallisia, muuten en äijästä sano mitään.

Ah, okke. Selkeni tämäkin.

Tuskin fenderi alkaa sarjatuotantona mitään hissoja tekemään.

Mites noi Zonet , American deluxe jazzit (lähinnä QMT ja FMT)VB-signaturet ja tommoset? Tietty ovat edelleen Jassoja periaatteessa, mutta näyttävät enempi jonku putiikkipuljun tekosilta kuin "perinteiseltä" Fendältä.
Säm = Kondrila
Karlsson
03.09.2004 13:02:44
Onko tässä mainitusta bassosta kyse? Googlella löytyi.

Se on se alemmassa kuvassa oleva beisi sitten...

Tosiaan jännä juttu. Tavallaan Fender tekee "kopion" tän Tyen itte itte väsäämästä bassosta... Noh, kattellaan tuleeko sarjatuotantoon...
Säm = Kondrila
absqua
03.09.2004 13:05:45
Ovat todella hyviä. Teetin presarin P/J mikityksellä ja 5-kielisen kahdella yksikelaisella.
Presarilla soitin viime viikonlopun keikat ja toimi juuri niin kuin pitääkin. Soi aivan mielettömän hyvin ja on mukavan kevyt ja tasapainossa.
5-kielistä en ole ottanut keikoille vielä kun ei ole oikein akuuttia tarvetta, mutta erittäin hyvin onnistunut basso se on. Tasapainoinen ja selkeä soundi koko kaulalta ja poikkeuksellisen hyvä B-kieli.

Mahtava homma! Tuota mä just erityisesti ajoinkin takaa että kuinka ne soivat. Siinähän se rakentajan veri punnitaan kuitenkin.
Määrittelitkö Amfisoundin kavereille tarkemmin jotain soinnillisia tavoitteita noiden bassojen suhteen? Jos määrittelit niin kuinka hyvin ne täyttyivät? Entä oliko esim. kaulaprofiilin mallina joku sun vanha puukko vai tehtiinkö se presettien mukaan?
Anyway, perhanan hienojahan nuo ovat. Ja mukavaa myös että ovat kotimaisia ainakin työn puolesta.

Minua ei soittimen teettäminen kiinnosta millään muulla tavalla kuin sillä että jos saisi kerrankin juuri siten soivan pelin kuin haluaa. Siksi tässä kyselen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
03.09.2004 13:06:36

On sillä mm. Fenderin custom shopin tekemä hifipasso (tästä lähin hisso).

Te olette nero. Jasso ja passo ja sitten vielä hisso.

:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)