Aihe: Treenikämppä meni!
1
-oskari--
31.08.2004 18:08:57
Ongelma olis tällä kertaa sellainen, että meiltä meni treenikämppä joten jouduin tuomaan rummut kotiin(rivitalo) enkä pysty treenaamaan koska äänenvoimakkuus on aika valtaisa. Onko olemassa jotain vermeitä jolla tuota äänenvoimakkuutta voisi hieman rajoittaa tai jotain? Mikä olisi ratkaisu? Sähkörummut?

Jos joku olisi halukas ostamaan todella hyvin pidetyn Premier Artist Birch setin (tori) niin yhteyttä voi ottaa!
shagriml
31.08.2004 18:18:10 (muokattu 31.08.2004 18:18:43)

Ongelma olis tällä kertaa sellainen, että meiltä meni treenikämppä joten jouduin tuomaan rummut kotiin(rivitalo) enkä pysty treenaamaan koska äänenvoimakkuus on aika valtaisa. Onko olemassa jotain vermeitä jolla tuota äänenvoimakkuutta voisi hieman rajoittaa tai jotain? Mikä olisi ratkaisu? Sähkörummut?

Jos joku olisi halukas ostamaan todella hyvin pidetyn Premier Artist Birch setin (tori) niin yhteyttä voi ottaa!

a) voit ostaa sähkörumpusetin

b) voit ostaa "verkkokalvot" ja triggerit ja konvertoida entiset rumpusi sähkörummuiksi. vähenee ääni huomattavasti ja näin säilyy parempi tatsi soittamiseen kuin mitä halvimmat sähkörummut tarjoaa ja silti halvemmaksi tulee...

c) voithan tietysti kokeilla erilaisia demppareita/kapuloita/soittotaktiikoita vähentääksesi akustisten rumpujen ääntä mutta en itse saanut sitä niin vähäiseksi että kerrostalossa viitsisi treenata. tuli kärttyisiä mummoja oven taakse uhkailemaan poliiseilla :P
Tangled**
31.08.2004 18:50:02
Ei noi eri tekniikat ja demppaukset loppujen lopuks toimi... Rivitalossa on ihan helvettiä soittaa rumpuja. Tekniikka menee vaan tosi huonoks, kun yrittää soittaa hiljaa...

Eipä ole mitään vinkkejä mulla sulle, kun itellä on sama ongelma...
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Roberto
31.08.2004 20:20:48

Tekniikka menee vaan tosi huonoks, kun yrittää soittaa hiljaa...

Siinähän se just paraneekin.
totomiettinen
31.08.2004 20:45:41
Siinähän se just paraneekin.

No, jos pitää soittaa koko ajan aivan hiiren hiljaa saattaa se tatsi kadota pian siihen soittamiseen. Settiä, jos varsinkin soittaa olis hyvä saada edes vahän nyansseja siihen treenisoittamiseenkin.

Tosi on, että myös hiljaa on harjoiteltava, mutta joskus taasen on treenattava vähän lujempaa. Siispä settiä on lähes mahdotonta treenata vain ja ainoastaan hiljaisissa voimakkuuksissa. Tällöin ei pääse dynaamiset vaihtelut esiin.
Tycho
31.08.2004 22:55:09
Sähkörummuissa basari kuuluu aivan törkeän kovaa naapuriin. Siis kannattaa tunkea kaikenmaailman mattoja pedaalin alle, niin eivät tule mummot uhkailemaan poliisilla xD .
Anonymous-jazz
31.08.2004 23:21:16 (muokattu 31.08.2004 23:21:31)

Mulla oli sellainen tilanne aikanaan että silloin kun vielä asuin himassa niin elimme 11 v. putkeen kerrostalossa ja 1997 muutimme 6 huonetta ja keittiö kokoiseen 2-kerroksiseen paritaloon. Hankin sitten sinne aivan talon päätyyn sijaitsevaan huoneeseeni rummut ja 4 v. koko siellä asuessa tuli soitettua. Ei naapuri välittänyt metelistä. Luulen kuitenkin että rivitalossa on vaikeampi tehdä näin kun seinä naapureita on enemmän.

Nyt on taas se tilanne että kun asuu taas kerrostalossa ja vielä helsingin keskustassa niin tilanne on täysin "For get about it". Setti majailee ullakolla jne odottaen sitä treenikämppää tai studiota sen soittamiseen ja äänittämiseen.
Teemujazz
Paas
31.08.2004 23:33:06
Kyllä rummut on aika hankalia soittimia juuri treenaamisen kannalta(jos ei ole sopivia tiloja joissa harjoitella). Kyllä olisi huomattavasti helpompaa olla vaikka kitaristi. :/
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
shagriml
01.09.2004 08:40:48

Sähkörummuissa basari kuuluu aivan törkeän kovaa naapuriin. Siis kannattaa tunkea kaikenmaailman mattoja pedaalin alle, niin eivät tule mummot uhkailemaan poliisilla xD .

en sanoisi törkeän kovaa ja veikkaan että malleja on monia...

noissa yamahoissa (dtxpress III) toi kyl vähä nytkyttää tota lattiaa. parit paskaks menneet vinyylilevyt ja vanhan t-paidan sijoitin sen alle ja vähän olen rajoittanut tuplien polkemista niin en usko että tuo kuuluu enää yhtään minnekkään...

toki jos suoraan lattiaa vasten on metallit ja poljetaan ku viimestä päivää ni varmaan aika mukava elämä alakerran naapureilla :)
drumstick hero
03.09.2004 11:06:34
Kyllä rummut on aika hankalia soittimia juuri treenaamisen kannalta(jos ei ole sopivia tiloja joissa harjoitella). Kyllä olisi huomattavasti helpompaa olla vaikka kitaristi. :/

Joojust. Mut mitä sitten jos kaikki rumpalit joilla menee reenitila alta rupee kitaristiks. Ei hyvä tuu...:/
But big ones even better...
DimensionZ
05.09.2004 00:14:00

Itse omistan Yamahan DTXpress sähkörummut ja kyllä siitä basaripädistä lähtee vähän liikaa ääntä välillä, ei itselle kun soittaa, mutta muihin huoneisiin kuuluu todella häiritsevästi. Mutta esim DLXssä on sellanen Rolandin sähkörumpusetti myynnissä jossa on kokonaan verkkokalvolliset pädit, myös basarissa, ja niistä ei lähde sitten yhtään ääntä. Toisaalta, se setti maksaa kyllä 3000€ mutta jos vaihtoehtoja haetaan.... Voishan sitä vaikka ostaa pelkän se basaripädin. Itse asun kuitenkin omakotitalossa ja mulla on oikeat rummut tuolla treenihuoneessa joten mielummin niillä soittelen.
''He jumped right out of a building!!''
eleeton
06.09.2004 11:21:57
Tai sitten hankitaan se varasto tjsp. treenikämppä ja jos stadissa asuu niin jostain maalta. Niinku täältä kehä kolmosen ulkopuolelta.

Sitten on vaan matkat ja lähtemismotivaatio..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)