Aihe: Mistä klassikkobiisistä et pidä?
1 2 3 4 5
mr_b
02.09.2004 22:34:13 (muokattu 02.09.2004 22:35:57)

Muitakin tietysti löytyy. Stairway to heaven nyt tulee ekana mieleen. Tuskin sitä nyt niin paljon on kuullut, että se olisi kulunut puhki, mutta en vaan tykkää sen sävelestä.

Toinen tai kolmas tai neljäs ääni tälle. Muistan kun yläasteen orkesteri soitti tätä nokkahuiluilla. Ehkä minulla on vain siitä johtuva trauma... Ei. Ihan kaamea biisi.

Sweet home Alabama on myös täyttä punaniskakuraa. Dissailevat Neil Youngia, saatana. Vainpa hävetti monellakin tasolla, kun Leningrad Cowboys soitti tätä MTV Music Awardseissa joskus takavuosina.
Before I talk I should read a book.
Phobophile
02.09.2004 22:46:34
Varmaan ainut henkilö maailmassa joka on mun kanssa samaa mieltä tosta beatlesjutusta.

On täällä yksi lisää. Enkä ole muuten Beatlesia muutenkaan kuullut paljon paskaakaan mutta se mitä olen riittää.

Ja nyt kun aloin miettimään niin enhän minä vittu tiedä yhtään miten tuo Stairway to Heaven menee. Ehkä kerran olen jonkun pätkän siitä kuullut (kai).

Niin ja jos nyt vielä tuohon itse kysymykseen niin aika pitkälti kaikki vanhat suomirock biisit. Hyi saatana.
Love Subverted, Lust Perverted
Aerodactev
02.09.2004 22:48:17
Sitten tuli mieleen Bogart Co:n All the best girls. Se on ihan oikeasti paska biisi, toisin kuin monet muut yhtyeen biisit, jotka ovat ihan kelpoa synapoppia.
Long = progressive = good
Vainhaalee
02.09.2004 23:08:41
Näitähän riittää... Kaikki Bowiet ja Dylanit sun muut...

Beatleseistä en voi sanoa juurikaan mtn, koska en ole juurikaan kuullut heidän tuotantoaan(!)...
Lukuunottamatta Those were the days ja mikäsenytoli se Yesterday...

En aio tutustuakaan...
"Soittakaa Kundi meikkaa! Perkele!" "Voi! Se teidän pikkuinen lähti täältä jo kuusi tuntia sitten! Eikö se vielä ole kotona?
AP
02.09.2004 23:45:32
Suomi-rockin puolelta Eppujen "Voi kuinka me sinua kaivataan".

Vittu, tätä piti laulaa ja soittaa yläasteella, "ku se o niin ihq!"

Eikä ole. Sävellys on lähinnä keskinkertainen, sanoitus ei sitäkään ja viimeistään sovitus pilaa potin.

Jag har talat.
K100 #7
AP
02.09.2004 23:46:41
enhän minä vittu tiedä yhtään miten tuo Stairway to Heaven menee. Ehkä kerran olen jonkun pätkän siitä kuullut (kai).
.

No se on kyllä niin pitkä biisi, että pätkän kuultuaan ei vielä ole kuullut kaikkea. Matkalle mahtuu hyvinkin erilaisia juttuja. Hyvä biisi minusta, vaikkakin vähän puhkisoitettu.
K100 #7
Nixzar
02.09.2004 23:53:55
Deep Purple - Black Night

Tuosta en ole koskaan tykännyt. Ihme kyllä vaikka bändiltä löytyy lukuisia loistavia biisejä.

Sitten vielä tietenkin Stairway to heaven.
*IHKK #12*
Shields
03.09.2004 00:00:06
Eihän kukaan niitä Beatlesin love-rallatuksia 60-luvun alusta kaipaa, mutta myöhempää löytyy kyllä helmiä joita monet eivät ole kuulleet.

Mutta kyllähän noita huonoja klassikoita löytyy mm. Zeppeliniltä, Queeniltä ja Beatlesiltä.
"Ain't it funny how it is, you never miss it til it's gone away"
Jii
03.09.2004 00:01:53
Alkuperäinen Layla mua jotenkin jopa inhottaa.

Pidin kuitenkin paljon Claptonin Unplugged-versiosta, mutta se sitten soitettiin radiossa puhki sekin. Tosin onnistuin näkemään vähän aikaa sitten videotallenteen Laylasta. Siinä esiintyi duo, Eric Clapton soitti akustista ja Mark Knopfler sähkökitaraa. Tuo sai minut ajattelemaan, että ehkäpä kappale on aivan ok, mutta alkuperäisversio ei.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Tee
03.09.2004 00:06:05
On täällä yksi lisää. Enkä ole muuten Beatlesia muutenkaan kuullut paljon paskaakaan mutta se mitä olen riittää.

Eli olet kuullut yesterdayn, she loves you jeejeen ja can't buy me loven. Se miksi minä Beatlesia niin valtavasti arvostan, on biisit vuoden 1965 jälkeen, niitä biisejä joita ei radiossa soi ja kouluissa ala-asteen musiikintunneilla pakkosyötetä. Abbey Road on yksi maailman hienoimmista levyistä, kannattaa koittaa sitä, musalla ei ole mitään tekemistä noiden vanhojen rallatuksien kanssa. Itse kysymykseen, lähes kaikki 80-luvulla tulleet "klassikot":

Wham, A-Ha, tukkahevit yms. jne. Hyi saatana :D Lähes kaikki 80-luvulta.
:K
Nazareth
03.09.2004 01:49:11 (muokattu 03.09.2004 01:55:50)
En erityisemmin tykkää Smoke on the Waterista, The Trooperista enkä Paranoidista. Kuuntelin ne kun kuulin että niistä on ollut puhetta ja ihmettelin että mikä näissä niin kummaa on. En tykkää yhtään, yäk, hyi!

EDIT: Baddingin Paratiisi ja Gloria Gaynorin I Will Survive(tai jotain) on puuduttavia kokonaisuuksia nykyään miusta.
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet""
Rattata
03.09.2004 01:53:07
Yön Joutsenlaulu on niin puhkikulutettu että tulee huono olo kun kuulee. Samoin ei iske Trooper eikä Paranoid minullekaan.
"Take seven aspirins and call me in the morning"
AP
03.09.2004 01:54:01
Eli olet kuullut yesterdayn, she loves you jeejeen ja can't buy me loven. Se miksi minä Beatlesia niin valtavasti arvostan, on biisit vuoden 1965 jälkeen, niitä biisejä joita ei radiossa soi ja kouluissa ala-asteen musiikintunneilla pakkosyötetä. .

Komppaan 100-prosenttisesti.
K100 #7
Jani The Rock
03.09.2004 07:10:15

Täällähän on paljon jengiä, jotka ei diggaa Beatlesiä. Tässähän olis selkeesti Beatles Haters Clubin paikka. Hoo.
Don`t mess with the countryboys
Feggy
03.09.2004 07:35:24 (muokattu 03.09.2004 07:36:26)

En erityisemmin tykkää Smoke on the Waterista, The Trooperista enkä Paranoidista. Kuuntelin ne kun kuulin että niistä on ollut puhetta ja ihmettelin että mikä näissä niin kummaa on. En tykkää yhtään, yäk, hyi!

En ole koskaan ymmärtänyt Smoke on the waterin enkä Paranoidin päälle. Hitaan junnaavia ja melodisesti köyhiä päristyksiä. CMX:n "klassikot" menevät myös meitsiltä yli hilseen.

Ps. Beatles on kaikkien aikojen paras bändi.
Less is more.
-Spade-
03.09.2004 07:57:01
Suurin osa Beatlesin biiseistä.

Metallican Enter sandmanista en ole tykännyt ikinä, vaikka kova Metallica-fani olenkin.
Mongo mogo! Bingo bango bogo!
päänahka
03.09.2004 08:18:07 (muokattu 03.09.2004 08:20:26)
Kuukausi sitten olisin vielä sanonut että Stairway to Heaven on Zeppelinin huonoin biisi, mutta se on oikeasti ihan hyvä.

Beatlesin kaikki klassikot on suht huonoja, mutta Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Bandilla on melkein kaikki biisit hyviä.

Paranoid...kuulin biisin yllättävän myöhään, tai siis oli varmaan mennyt aiemmin ohi korvien, niin mitäänsanomaton biisi kun on. Kaveri vaan sano että tää on klassikko ja mä en ollu kuullutkaan.

Ace of Spadesista mulla ei edelleenkään ole muuta hajua kuin että siinä hoetaan "the ace of spades, the ace of spades...". Kuulen Lemmyn äänen selkeästi päässäni, mutta miten se biisi menee?

Kun diggailin Metallicaa niin Master of Puppets ja Nothing Else Matters oli yhtä hyvä kuin kaikki muutkin tallikan biisit.

Smoke on the Water on kauhea.

Joutsenlaulu on kauhea, mutta sitä nyt tuskin tarvitsee edes mainita.

Muita klassikkoja, joista en pidä, on esim. Losing my Religion, Creep ja Nirvanan klassisimmat (muut on ihan jees).
Soolot on perseestä.
Bee-äf
03.09.2004 08:19:08
Kaikki suomirok siekkareiden ja Melrosen jälkeen on totaalista paskaa - tiettyjä tosi ug-bändejä lukuunottamatta.
Leikari
03.09.2004 08:46:38
nämä pari kait ovat luettavissa klassikkobiiseihin, kun ovat niin laajalti tunnettuja, niitä soitetaan niin paljon & tyrkytetään "maailmanparasbiisi" -listoilla

Hurriganes: Get On
Black Sabbath: Paranoid

nuo pulpahtivat ensimmäisinä itseästäänselvyyksinä - tyypillisiä "...soitetaan nyt vielä kovaa menoo kun ei muuta keksitä..." -juttuja - - eivät koskaan ole herättäneet innostusta enkä ymmärrä miksi näistä niin sauhutaan. Ensimmäinen on venytetty tylsä apinointi ja toinen muuten mielikuvitukseton runttaus, joka vaan ei tässä tapauksessa ole kolahtanut... - - joillekin tuntuu riittävän, että on kauhee sauhu päällä. Vaihdan kyllä kanavaa jos radiosta tulee...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)