Aihe: Fender Stratocaster + Am Dlx mikkien värit?
1
mloyttyn
01.09.2004 12:01:30
Lueskelin Harmony-Centralin sivuilta jotain arviota vastaavasta kitarasta, ja siinä ainakin oli mikit ihan eri järjestyksessä. Sattuisiko jollain olemaan saman tyylistä kitaraa? Lace Sensor mikit siis. Mulla on ainakin sininen tallassa ja se on ihan surkea. Muut on ok, muistaakseni hopea kaulassa ja kulta keskellä. Kitara on siis Fender Stratocaster Plus American Deluxe, 1989, S/N E463298. Ne jotka haluavat vain haukkua Lace sensor mikit, älkää vaivautuko :)
TexasFlood
01.09.2004 14:15:29
Plus Deluxessa, kaulassa sininen, keskellä hopea ja tallassa punainen. Plussassa taas kaikki kolme kultaista.
Crossroad
01.09.2004 15:08:33
millälailla sininen on surkea?goldit on varmaan eniten moitittuja(parempi nimi olisi cold)huippumikithän ne on.jos clapton,jeff beck,blackmore..ym valitsi aikoinaan ne niin siihen on varmaan syynsä..mulla oli am.std plus jossa oli 3x gold ja jotenkin hyvin vaisut ne oli(tosin etuasteista ja efekteistä saa potkua..)mutta nuo muut värit on mielestäni kaikki loistavia.tietysti mitä hakee on eriasia..aikamoiset evolution-mikithän ne fenderin mallistossa on.
mloyttyn
02.09.2004 09:18:45
Kummallinen juttu. Olen ostanut kitaran uutena -89, ja on siis pomminvarma juttu, ettei kukaan ole vaihtanut mikkien paikkoja. Oiskohan kyseessä joku maanantaipainos? Sininen kun siis on tallassa. Ja siellä se on huono. Soundi on ohut, kuiva ja hiljainen. Muista mikeistä on plektra vuosien varrella hakannut värit pois, mutta muistelisin sieltä hopeisen ja kultaisen löytyvän.
P2
02.09.2004 13:14:53
Mielestäni kultaiset olivat huomattavasti saundiltaan paremmat rautalankaan ja bluesiin, vaikka niitäkin on parjattu.

Puolen vuoden testin jälkeen en ole löytänyt goldeista mitään parjattavaa, hyvät ja hiljaiset mikit ovat ne, highgain-säröjä on kuitenkin aika turha hakea noilla ilman kunnon vehkeitä.
ReBeat
02.09.2004 16:31:12 (muokattu 02.09.2004 16:37:55)

Mun mielestä sininen kaulassa oli varsin mukava, samoin sinisen ja hopean väliasento kuulosti hyvältä ja erikoiselta. Sen sijaan hopeinen yksinään keskellä kuulosti mitäänsanomattomalta ja steriililtä. Siksi kartoin mikkivalitsimen keskiasentoa vuosikausia ja vasta pikkuhiljaa eri mikkien kanssa oon uskaltautunut käyttämään keskimikkiä. Hopean ja punaisen (tallassa) väliasento oli taas mainio, samoin punainen pelkältään. Se toimi hyvin TBX-tonen ollessa kympillä, jolloin tiheätkin soolosäröt olivat varsin kivat ja erikoisen kuuloiset ihan hyvässä mielessä. Lace Censor -säröt.
Kultaisista en tiedä, mutta sellaista olisi tehnyt mieli kokeilla keskelle. Mitä noihin nimikitaristeihin tulee, niin luulenpa että rahalla on ollut iso osuus "valintoihin". Jotenkin en usko että Clapton tai Buddy Guy pitäisivät oikeasti näistä mikeistä, koska lace censorit eivät kuulosta kovinkaan rootsahtavilta. Hyvin käyttökelpoisia ja pikkasen valtavirrasta poikkeavia soundeja antavat kuitenkin. Nythän Claptonin mallissa onkin Noiselessit, mutta en tiedä pitääkö Clapton niistäkään. Mark Knopflerin mallissa on texas specialit. Fenderin kanssa kun on sopimus, niin mikeiksi tulee nimimiesten signaturemalleihin varmaan sellaiset mikit, joita halutaan myydä irtosarjoina maailmalle miljoona... ja jotka nyt sitten suunnilleen sopivat sen staran soundiin. Rahalla on oikeasti ehkä melkoinen osuus asiaan.

Niin ja ei ehkä starat oikeesti jaksa paljon täristä niistä mikeistä. Kotonaan ne soittelee kuitenkin jollain rakkailla kuluneilla halkokitaroilla joissa on kaikki perseestä mutta tunnearvo ja muistot kohdallaan. Ei niitä kiinnosta nykymaailman uudet tuotteet. Vanha hyvä aika meni jo kauan sitten.
Tekemällä ei synny musiikkia.
mloyttyn
03.09.2004 07:40:29
-89 Plus Am Deluxe -mallissa kaulassa hopea ja tallassa sininen. Keskimikistä ei löytynyt enää värin rippeitäkään, mutta kulta sen täytyy olla. Punainen on varmaan hyvä tallaan, toimii mulla telessä ainakin hyvin. Sellainen mukavan märkä särö. Sininen on niin huono tallassa, että en ole ikinä sitä käyttänyt, enkä sitten muillakaan kitaroilla paljon tallamikillä ole uskaltanut soitella.

Osaisikos joku sanoa, miten joku ihan muu mikki istuisi tallaan lace sensorien kaveriksi. Vaikka nyt tuollainen texas special?
HBM
03.09.2004 08:14:13
-89 Plus Am Deluxe -mallissa kaulassa hopea ja tallassa sininen. Keskimikistä ei löytynyt enää värin rippeitäkään, mutta kulta sen täytyy olla. Punainen on varmaan hyvä tallaan, toimii mulla telessä ainakin hyvin. Sellainen mukavan märkä särö. Sininen on niin huono tallassa, että en ole ikinä sitä käyttänyt, enkä sitten muillakaan kitaroilla paljon tallamikillä ole uskaltanut soitella.

Löysin vanhan Fenderin manuaalin, josta kävi ilmi, että myös keskimikki oli hopea noissa ekoissa Plus Deluxeissa.

Itse en pitänyt alkuunkaan tuosta punaisesta tallamikkinä, mutta nehän onkin noita makuasioita. Tuo punainen oli kyllä tehokas, mutta mielestäni saundiltaan aika paksu ja mitään sanomaton. Itse hain tuolloin hyvää yksikelaisen saundia myös tallamikkiin, joka soveltuisi hyvin rautalangan soittoon.

Tuo punainen saattaisi olla hyvä vaihtoehto sellaiselle, joka haluaisi Stratoonsa tallahumpparin, mutta ei viitsi ruveta esim. kaivertamaan pleksiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)