PJS 31.08.2004 20:16:28 | |
---|
Löytyy siis Mim standard stratocaster ja olen ajatellu ostaa sille uuden tallan, kammelal tietysti. Challerin tai Wilkinsonin vintagetremolot lienee hyviä, mutta sopivatko ne reikiensä puolesta mexicolaiseen?, ja kun tilaa tallan niin saako siinä kaiken muun tarvittavn mukana eli sen teräsblokin, tallapalta, jouset yms. vai onko ne tilattava erikseen? Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja olisi noiden vintage tyyppisten tallojen lisäksi? Jos ehtoina ovat helppo asennus, vireensäilyvyys, hyvähkö sustain ja se, että se ei ole floyd rose (eikä edes sen johdannainen) "Vitut yleisöstä!"
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
skebajaba 01.09.2004 23:04:31 | |
---|
mulla on stratossa wilkinsonin talla. ihan hyvin pitää vireen, mutta on kelluva talla joka ei kuitenkaan anna niin paljon periksi kuin floikka, joten ei varmaan normaalin vintage tallan tilalle ihan suoraan taida mennä? -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Tumppi38 02.09.2004 09:54:03 | |
---|
Löytyy siis Mim standard stratocaster ja olen ajatellu ostaa sille uuden tallan, kammelal tietysti. Challerin tai Wilkinsonin vintagetremolot lienee hyviä, mutta sopivatko ne reikiensä puolesta mexicolaiseen?, ja kun tilaa tallan niin saako siinä kaiken muun tarvittavn mukana eli sen teräsblokin, tallapalta, jouset yms. vai onko ne tilattava erikseen? Kysymyshän on siitä haluatko 6 reikäisen vintage version vai 2 tolppasen hieman modernimman ? molempien puolestapuhujia löytyy. Tuolta löytyy hyvin mallit ja kuten huomannet niin kaikki on mukana (ruuvit jouset etc.) http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Guitar,_tremolo.html näitä samojahan löytyy sitten Millbrookista, Huttuselta jne. The ship is arriving too late to save the drowning witch . . .FZ |
Kannattaa vielä pitää mielessä se että MIM Standardin vintagetallan leveys "E:stä E:hen" on kapeampi (luokkaa 52 mm) kuin Classic- ja AV-sarjojen vintagetallan (joka taisi olla jotakin 56 mm:n luokkaa). "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
PJS 03.09.2004 14:31:45 | |
---|
Kannattaa vielä pitää mielessä se että MIM Standardin vintagetallan leveys "E:stä E:hen" on kapeampi (luokkaa 52 mm) kuin Classic- ja AV-sarjojen vintagetallan (joka taisi olla jotakin 56 mm:n luokkaa). Joten vaihto-operaatio kannattanee antaa soitinraknetajasedän tehtäväksi? Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa! |
G-mies 03.09.2004 14:38:53 | |
---|
Joten vaihto-operaatio kannattanee antaa soitinraknetajasedän tehtäväksi? Riippuu vähän siitä onko MIM Standardin bodyyn jyrsitty kolo riittävän suuri "oikealle" vintagetallalle (epäilisin että on) jolloin parhaassa tapauksessa riittäisi vanhojen ruuvireikien tapitus ja uusien reikien poraus. "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
Mase 03.09.2004 14:39:12 | |
---|
Joten vaihto-operaatio kannattanee antaa soitinraknetajasedän tehtäväksi? Tai ottaa sen kitaran kauppaan mukaan, niin saa siihen sopivan tallan ;) Kyllähän sen tallan voi sitten itsekin vaihtaa... Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |