Aihe: Chop Suey!
1 2
Paperilyhty
28.08.2004 20:43:55 (muokattu 28.08.2004 20:44:21)
Kuuntelin tuossa Toxicityä ja semmoista tässä pohdiskelin, että onko Chop Sueyn lopussa pianoa? Joku orkestraatio siellä ainakin on. Toki on mahdollista, että instrumenttien tunnistuskykyni on puutteellinen tai kuulossani vikaa, mutta mietinpähän vain.
I'm not awake yet
mikko1
28.08.2004 20:53:04
siltä se minusta ainakin kuulostaa.
.
FatSam
28.08.2004 22:24:21

Voi perhana, kun mulla ei oo niitä kansia täällä kotona. Niissä (tai jossain muualla) muistaakseni saatettiin mainita joku outo soitin, jota kys. biisissä käytettäisiin. Tämä tieto on kylläkin nyt hataralla pohjalla. Mutta pianolta se minustakin kovasti kuulostaa.
FatSam - the most man of them all.
migi666
28.08.2004 22:56:46

Kyllä siinä jokin mandolinin tapainen on ja lopussa sitä pianoa mielestäni ihan hartaasti pimputetaan, että zillein....
Se on sitä mitä tekee!!
author
28.08.2004 23:44:23
Bugger.
dictatorsh*t
29.08.2004 12:02:10
Livenä kai tämä laulaja, jonka nimeä en juuri nyt muista, soittaa niitä koskettimia. Ainakin niissä livebiiseissä, mitä minä olen nähnyt.
Myrikles!
"asutaan ikluissa ja nussitaan jäälauttoja."-Hate
Paperilyhty
29.08.2004 12:13:49 (muokattu 29.08.2004 12:17:50)
Livenä kai tämä laulaja, jonka nimeä en juuri nyt muista, soittaa niitä koskettimia. Ainakin niissä livebiiseissä, mitä minä olen nähnyt.

Serj Tankian. Ja kyllä se sitten piano on eikä kuuloharha, vaikka äkkiseltään tuntuisi, että eihän nyt SOAD mitään pianoa käytä. Tuo voisikin olla hyvä visailukysymys jollekin bändiä vähemmän tuntevalle.
Kaikkea sitä huomaa kun kuulokkeilla kuuntelee.
I'm not awake yet
dictatorsh*t
29.08.2004 12:30:58
Serj Tankian

No sehän se oli. En vaan nyt näin aamusta muistanut.
Myrikles!
"asutaan ikluissa ja nussitaan jäälauttoja."-Hate
Ziggy Bubba
29.08.2004 12:32:37

Mun mielestä ne pimputtelut kuuluu siellä aika selvästi, ja Rick Rubinhan se siellä Toxicityn bookletin mukaan soittelee. Erittäin hienosti sopii kokonaisuuteen!
Jimi
30.08.2004 18:31:28

Onko muuten tietoo että oisko uutta levyy millon tulossa?
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Exhausted
30.08.2004 19:05:12

jonkinlaista syna/jousijuttua siellä on kanssa.
aivokuolio
31.08.2004 14:25:35
...vaikka äkkiseltään tuntuisi, että eihän nyt SOAD mitään pianoa käytä.

äkkiseltään tuntuisi, että eipä ole juuri mitään mitä tämä bändi ei uskaltaisi koittaa, tekevät mahtavan mielikuvituksellista ja juuri oikealla tavalla piilohumoristista musiikkia.
Paperilyhty
31.08.2004 19:16:45 (muokattu 31.08.2004 19:17:34)
äkkiseltään tuntuisi, että eipä ole juuri mitään mitä tämä bändi ei uskaltaisi koittaa, tekevät mahtavan mielikuvituksellista ja juuri oikealla tavalla piilohumoristista musiikkia.

Niin no tarkoitinkin sitä, että jos joku (en siis välttämättä minä itse omassa persoonassani) ajattelee System Of A Downin olevan pelkkää mättöä ja nu-metallia, niin väärässäpä on. Muuten olen kanssasi samaa mieltä.

Uuden levyn pitäisi kyllä pikku hiljaa olla tulossa. Toivottavasti siinä on samanlaisia juttuja, kuin mitä bändi tekee joissakin bridgeissä ja ns. "suvantokohdissa", aikas hienoa tunnelman rakentelua. Ehkä se voisi olla se uusi suunta mistä Daron Malakian on puhunut.
...Paitsi että siitä kaahailustahan minä eniten tykkään, just kuuntelin ensimmäistä levyä ja siinä ei kyllä ole mitään järkeä, ja hyvä niin.
Kävipä duuri!
Hyla
31.08.2004 22:58:18
En kykene nyt osoittamaan lähdettä tälle tiedolleni, mutta muistaakseni se omituinen kielisoitin, josta joku tässä topicissa mainitsi on kreikkalainen bouzouki (miten ikinä kirjoitetaankaan...)
Juugeli
01.09.2004 06:39:10
En kykene nyt osoittamaan lähdettä tälle tiedolleni, mutta muistaakseni se omituinen kielisoitin, josta joku tässä topicissa mainitsi on kreikkalainen bouzouki (miten ikinä kirjoitetaankaan...)

Guitar Worldissa olleessa jutussa, jossa Daron Malakian demonstroi miten soittaa bändin hittejä, yhtenä niistä Chop Suey!, mainitsee hän mandoliinin. Ei muuta. Mutta kyllähän siellä myöskin piano lopussa selvästi soi.
Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku IHKK #3
Exhausted
01.09.2004 12:05:31

Science-biisissä kuuluu sitaria, ja aika monessa biisissä on 12-kielistä kitaraa. Siellä täällä on myös jousi/syntsaosuuksia. ihan mukavaa lisäväriä antaa biiseihin, tosin valitettavasti tämän vuoksi bändi kuullostaa aika lattealta livenä, kun näitä lisämausteita ei tulekaan
Osmo
01.09.2004 17:11:56
ihan mukavaa lisäväriä antaa biiseihin, tosin valitettavasti tämän vuoksi bändi kuullostaa aika lattealta livenä, kun näitä lisämausteita ei tulekaan

Oletko ihan päässyt paikanpäälle toteamaan, vai tyytynyt livetallenteiden ihmeelliseen maailmaan?
Naama umpeen apina!
mikko1
01.09.2004 20:11:50
Science-biisissä kuuluu sitaria, ja aika monessa biisissä on 12-kielistä kitaraa. Siellä täällä on myös jousi/syntsaosuuksia. ihan mukavaa lisäväriä antaa biiseihin, tosin valitettavasti tämän vuoksi bändi kuullostaa aika lattealta livenä, kun näitä lisämausteita ei tulekaan

Myös Aerialsissa taitaa olla Sitaria.
.
Exhausted
02.09.2004 00:13:15

Oletko ihan päässyt paikanpäälle toteamaan, vai tyytynyt livetallenteiden ihmeelliseen maailmaan?

on valitettavasti tarvinnut tyytyä livevideoihin, joskin on ollut suht hyvälaatuista materiaalia ja hyvää biisivalikoimaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)