Aihe: POP IDOLS = henkistä väkivaltaa
1 2 3 4
Notefix
01.09.2004 15:25:21

Sitä ihmiset tuntuvat (valitettavasti?) haluavan..

Jep, kansalle sitä mitä se tahtoo! Mua henkilökohtaisesti ällöttää nämä tositv-jutut (niin muuten monia niiden parissa työskenteleviäkin).

Mutta kun nuo saa mielettömiä yleisöjä. Sijoittajien omistuksessa olevat mediayhtiöt ovat tulosvastuullisia ja toi on halpaa ja tuottavaa viihdettä.

Se on aivan paskapuhetta, että esim. Suomalaiset olisivat jotenkin valveutuneempia kuin esim. Jenkit. Ihan samat jutut menevät täällä läpi....suunnilleen samoin suunniteltunakin....oli sitten kyse radiosta, TV:stä tai jostain muusta.
My name is Baron, Notefix Baron "
Rattata
01.09.2004 16:06:43
Ärsytti kyllä hieman siinä World Idolsissa, kun tämä brittiläinen tuomari sanoi Kurt Nilseniä rumaksi. Muistaakseni sanoi vielä ettei Kurt voisi saada normaalioloissa ikinä levytyssopimusta. Kurthan on aivan loistava laulaja! Miksei hän voisi saada. Sitäpaitsi se ei ole mun mielestä ruma, lähinnä hieman erikoisen, mutta ehdottomasti symppiksen näköinen. Voi sitä laulua arvostella, pukeutumistakin, mutta mun mielestä ei pitäisi arvostella toisen ulkonäköä. Mitäs sille kukaan voi minkä näköiseksi on syntynyt.
"Take seven aspirins and call me in the morning"
The Boss
01.09.2004 16:34:38
Ärsytti kyllä hieman siinä World Idolsissa, kun tämä brittiläinen tuomari sanoi Kurt Nilseniä rumaksi. Muistaakseni sanoi vielä ettei Kurt voisi saada normaalioloissa ikinä levytyssopimusta. Kurthan on aivan loistava laulaja! Miksei hän voisi saada. Sitäpaitsi se ei ole mun mielestä ruma, lähinnä hieman erikoisen, mutta ehdottomasti symppiksen näköinen. Voi sitä laulua arvostella, pukeutumistakin, mutta mun mielestä ei pitäisi arvostella toisen ulkonäköä. Mitäs sille kukaan voi minkä näköiseksi on syntynyt.

Kyllä toi pistää vituttamaan. Ja sitten tuomarit kommentoi pukeutumista(on sitä useat pop-artistit pukeutuneet enemmän tai vähemmän oudosti). Sitten nelikämppinen äijä kehuu jotain about 17 v. tyttöä seksikkään näköseksi, eikö ole vähän pedofiilimaista tai ainakin törkeää sanoa ääneen tollasta, joka näkyy vielä kameroissa?
Mitä tekemistä esim ulkonäöllä on todellisten taitojen kanssa?

Ja varsinkin tommonen suora haukkuminen tyyliin: Sä oot ruma. Se on alhaista ja sikamaista.
Niin mitä ihminen voi sille tehdä jos on jokin syntymävamma tai tullut onnettomuudessa jotain..?
Hallelujah Rock 'N' Rollah
The Boss
01.09.2004 16:36:51
Ärsytti kyllä hieman siinä World Idolsissa, kun tämä brittiläinen tuomari sanoi Kurt Nilseniä rumaksi.

Miten eikös tällä Kurt Nilsenillä ole jokin lievä vammaisuus?
Hallelujah Rock 'N' Rollah
sirdickyj
01.09.2004 16:44:31
1. Kukaan alalle oikeasti aikova ja joitain edellytyksiä omaava ei lähde tällaiseen kisaan (paitsi Jani Wickholm) ja jos lähteekin niin antaa piut paut sille, mitä joku Nikula sanoo hänen laulunlahjoistaan.

2. Asko Kallosen BMG (esimerkiksi) on julkaissut huomattavasti huonompien laulajien levyjä kuin mitä Idolsissa nähtiin, esim Maija Vilkkumaa tai kaikenmaailman Negativet ja Uniklubit ovat sellaista tuubaa mitä lauluosastoon tulee, että kisasta olisi tullut lähtö heti alkumtreillä. Siispä myös tuomarit tietävät että homma ei ole siitä kiinni, muutenhan esim. Antti Tuisku ei olisi ikinä päässyt alkukarsintoja pidemmälle.

3. Idolsilla ei ole mitään tekemistä oikean musiikin ja musiikkibisneksen kanssa.

4. Tuomareiden omaan moraaliin luulisi kuuluvan että ainakaan musiikin ammattilaiset eivät lähtisi tuollaiseen hölmöilyyn, koskee lähinnä Kallosta, asiantuntematon Nikula ja se mikä-lie-Nanna nyt moiseen hommaan sopiskin, se Korkeamäki taas ei sovi mihinkään muualle kuin kaivon pohjalle.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Vilhelmus
01.09.2004 16:48:11

. Idolsilla ei ole mitään tekemistä oikean musiikin ja musiikkibisneksen kanssa.

Kun kaikki levyt heiluu listain kärkipäässä, niin sillä on aika paljonkin tekemistä musiikkibisneksen kanssa. Musiikista en sano, vaikka on niillä muutama asiallinenkin ralli..

Korkeamäki taas ei sovi mihinkään muualle kuin kaivon pohjalle.

Äijän meriitit ja pankkitili puhunee puolestaan..
Musiikissa tärkeintä on särö ja kalja.
mooch
01.09.2004 16:48:38
.3. Idolsilla ei ole mitään tekemistä oikean musiikin ja musiikkibisneksen kanssa.

Mitä ihmettä tämä "oikea musiikkibisnes" meinaa? Jos Idolssilla ja musiikkibisneksellä ei oo mitään tekemistä niin Jeah.
Cutter
01.09.2004 17:02:06
Idolsilla ei ole mitään tekemistä oikean musiikin ja musiikkibisneksen kanssa.

Juuri näin. Se on vaan uskomatonta miten ihmiset voi olla niin tyhmiä ja naiiveja että menee tuollaiseen kilpailuun mokaamaan itsensä. Kyllä mäkin tiedän, että vaikka soitankin kitaraa, niin en mä mikään Joe Satriani ole. En siis menisi todellakaan mihinkään Suomen paras kitaratiluttaja-kilpailuun. Ei ihmiset voi kuin itseään syyttää että saa siipeensä jos hyppää tulilinjan eteen.

Mutta kyllä tässäkin on se kääntöpuolensa. Tällaiset ohjelmat on ihan turhia. Tällainen viihde ei ole mitenkään hauskaa tai viihdyttävää. Näistä huomaa, miten kieroutuneessa yhteiskunnassa me eletään. On niitä sinisilmäisiä ja sitten niitä kusipäitä. Kyllähän siinä arvaa miten käy. Tätä menoa, viihdealalla työskentelee tulevaisuudessa vain ihmisiä, jotka ei oikeasti tiedä mitään koko alasta. Mun mielestä, tällaiset ohjelmat on vaan niin perseestä, kun niistä paistaa läpi se miten ihmisiä käytetään hyväksi. Ja rahaa kilisee kassaan. Ja ihmiset on niin tyhmiä ja vallanhimoisia, ettei tajua sitä.
"Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla."
Mr.Babbit
01.09.2004 17:02:06
.Idolsilla ei ole mitään tekemistä oikean musiikin ja musiikkibisneksen kanssa..

eikös tämä ole sitä bisnestä nerokkaimmillaan? levy-yhtiö saa tuottavan artistin, tv-yhtiö saa katsojia ohjelmalleen, artisti saa maistaa palan julkisuutta, kilpailuun osallistuneet saavat 15 minutes in fame. enkä todellakaan sano, että tämä olisi hieno asia.

kyllähän tuota samaa lynkkaamista tapahtuu esim. taidekoulujen pääsykokeissa. siinä testataan, onko tyypillä selkärankaa ja uskoa itseensä.
blastoff
01.09.2004 17:12:40
Tässä hyväksi todettu vinkki tulevia Popstars ja Idols -ohjelmia silmällä pitäen: Niitä EI ole pakko katsoa!
Reporter: "What do you think of Western civilization?" Gandhi: "I think it would be a good idea"
Mako
01.09.2004 18:16:15

Tässä hyväksi todettu vinkki tulevia Popstars ja Idols -ohjelmia silmällä pitäen: Niitä EI ole pakko katsoa!

Toteutan tuota jälleen, kits. :)

Olen aika huono katsomaan tosi-tv-juttuja, kun selvästi tunnevammainen olen; en saa kiksejä kun joku loukkaa itseään/toista. Myös myötähäpeä on perin ahdistava tunne.

Nyt tosiaan poppi-idolikilpailijat tietävät mihin ryhtyvät...mutta saataisiinpa vielä vaikkapa muutama muusikko arvostelijaksi. Tokihan tuottajabossetkin ammattilaisia ovat, mutta osa edellisistä tuomareista ei osa kyllä väliin tiennyt itsekään mistä puhui.

Itsestäni olisi vain kivempaa katsoa ei-niin-ehdottomia ja vittumaisia, ammattitaitoisia ja fiksuja tuomareita, toki kritiikkiä pitää antaa myös, keinot voivat vain olla hyvinkin erilaiset.. Vain idiootti sanoo 2 minuutin kuuntelun jälkeen "susta ei ikinä tule tällä alalla mitään".
"Kuka minä on? Missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston."
eliaskahila
01.09.2004 19:02:10 (muokattu 01.09.2004 19:03:02)

Otetaan vertailukohdaksi klassisen musiikin laulukilpailut.

Ei oteta. Sillon mennään metsään. Klassisen musiikin laulukilpailut menee kyllä ihan eri puolelle tätä universumia joka asian suhteen verrattuna näihin Idols-skaboihin.

Sulla oli ehkä pointtia muuten, mut tuota seikkaa oli pakko kommentoida.

Vähänkin tunnetuimmissa ja vakavasti otettavissa klassisen musiikin laulukilpailuissa laulajat ovat kaikki taatusti jo ennestään professionionaalisia ammattilaisia ja erot äärettömän pieniä finalistien kesken.
eliaskahila
01.09.2004 19:07:45 (muokattu 01.09.2004 19:09:05)

se Korkeamäki taas ei sovi mihinkään muualle kuin kaivon pohjalle.

Heh, näin varmaan myös monen klasari-laulajan mielestä! =)
Chemo
01.09.2004 20:15:52

Ei oteta. Sillon mennään metsään. Klassisen musiikin laulukilpailut menee kyllä ihan eri puolelle tätä universumia joka asian suhteen verrattuna näihin Idols-skaboihin.

Mä otin tuon esimerkin nimenomaan siksi, että nuo kisat ovat niin erilaisia. Ja koska oletin, että suuri osa mnettiläisistä kunnioittaa noiden klasarikilpailujen osanottajien taitoa korkealle, ja näkee totaalisen absurdina ajatuksenakin että klasaripuolellekin tuotaisiin tällaista Idols-v*ttuilua.

Eli ei tulisi mieleenkään esittää sellaisia alentavia kommentteja klasariartisteista. Hyvä. Mutta eivät he mitenkään pyhempiä tai ihmisarvoisempia otuksia ole kuin taviksetkaan. Ketään ei saa tarpeettomasti loukata ja satuttaa.

Tähän on tietysti helppo kommentoida, että poppistarakisoissa loukatut ovat paskoja, ja klasarikilpailijat erittäin kokeneita ja taitavia. Joopa joo. Mutta jokaisesta ihmisestä löytää aiheita mistä v*ttuilla. Ei se siitä oo kiinni.

Mä olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä, että palautteen pitää kuitenkin olla rehellistä, joten en lisää siitä aiheesta tähän nyt mitään.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
sirdickyj
01.09.2004 21:47:55
Kun kaikki levyt heiluu listain kärkipäässä, niin sillä on aika paljonkin tekemistä musiikkibisneksen kanssa. Musiikista en sano, vaikka on niillä muutama asiallinenkin ralli..

Tähän+ noihin muihin tätä käsitelleisiin kommentteihin; sanoin OIKEAN, siis OIKEAN musiikkibisneksen kanssa. Tämän tarkoitin niin, etä sillä bisneksellä olisi muitakin ambitioita ja pyrkimylsiä sekä arvomaailmaa kuin vain ottaa rahat pois. No, eipä tuo valitettavasti koske kyllä muutakaan musiikibisnestä niin kovin paljoa, vaikka onneksi poikkeuksiakin on. Ja tällaisella Idols-paskallahan onneksi rahoitetaan muiden artistien pidempikantoisia hankkeita, kun ne rahat siellä levy-yhtilössä (toivottavasti) ohjautuvat kiertoon. Ja huom; olen kaupallisuuden vankkumaton kannattaja, mitä musiikkibisnekseen tulee, mutta ei se tarkoita tällaista skeidaa. Ja nämä eivät nyt ole mitään makuasioita.

Äijän meriitit ja pankkitili puhunee puolestaan..

Korkeamäen? Ai niin, Suurlähettiläät...no, oikeastaan ei ole tarkoitus mennä henkilökohtaisuuksiin, varmaan ihan o.k. sälli, mutta onnistui antamaan itsestään harvinaisen v-mäisen kuvan.

Nikulan asiantuntemuksesta kertonee paljon se, kuinka Eaglesin Suomenkonserttien yhteydessä mies kommentoi Hotel California- levyä Hesarissa seuraavasti; "levy sinänsä on hämmentävä, nimibiisiä lukuunottamatta millään muilla biiseillä ei nykypäivänä olisi asiaa levy-yhtiöiden eteisaulaa pidemmälle". Way to go, Jone! Kaupallinen vainusi on "hämmentävä", sinua lainatakseni.
sirdickyj
01.09.2004 21:49:47

Tässähän nyt ei ole ollenkaan kyse siitä, katsooko joku niitä vai ei ja ovatko ne huonoja ohjelmia, vaan perusasioista, siitä miten asioita arvotetaan ja arvostellaan. Eihän noita tarvi kuin kerran vilkaista, niin tietää missä mennään.
mooch
01.09.2004 22:18:03
Tässähän nyt ei ole ollenkaan kyse siitä, katsooko joku niitä vai ei ja ovatko ne huonoja ohjelmia, vaan perusasioista, siitä miten asioita arvotetaan ja arvostellaan. Eihän noita tarvi kuin kerran vilkaista, niin tietää missä mennään.

Tämä on täysin totta, itsekin meinasin näin vastata. Tämän topicin pointti ei mielestäni ole ainoastaan ohjelman katsomisessa, vaan näissä asioissa mitkä kuuluvat muuallekin kuin telkkariin.
zorro
01.09.2004 22:33:44
Kyllä minun mielestä ihan oikein sanoa rehellinen mielipide (ja vähän liiotellakki) sellasille itserakkaille ihmisille jotka tuollaseen ohjelmaan lähetee ulisemaan.

Se on tietenki eriasia jos kilpailia on jotenkin "henkisesti yksinkertainen"
OSTETAAN: lace sensor Red
blastoff
01.09.2004 22:33:50
Tämä on täysin totta, itsekin meinasin näin vastata. Tämän topicin pointti ei mielestäni ole ainoastaan ohjelman katsomisessa, vaan näissä asioissa mitkä kuuluvat muuallekin kuin telkkariin.

Voisitteko vähän tarkentaa tuota pointtianne. Minä en nyt tainnut täysin ymmärtää...
Reporter: "What do you think of Western civilization?" Gandhi: "I think it would be a good idea"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)