Aihe: Kehittävät ja groovaavat treenibiisit 1 2 | |
---|---|
![]() 01.09.2004 15:21:17 | |
Hyvin paljon mahdollista. En ole kyllä kuullut herran tekosia juuri väinöväinö-osastoa enempää, jotta voi mennä haukku väärälle puulle. Meni se, usko pois. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 01.09.2004 19:51:42 (muokattu 01.09.2004 19:53:05) | |
Hyvin paljon mahdollista. En ole kyllä kuullut herran tekosia juuri väinöväinö-osastoa enempää, jotta voi mennä haukku väärälle puulle. Eipä ehkä kannata ihan pelkän Väinön perusteella leimata ketään. Hanki jostain kuunteluun kaikkien Electric Saunan levyn lisäksi The Cool Sheiks-orkesterin levyt "Moovin at the groovin Victor's" sekä "Serve Cool". Siellä on painavaa ASIAA. Keimo H-Mitja T-komppikaksikko on todella kova. Ja sitten kun J.Karjalainen Electric Sauna on seuraavan kerran kotiseudullasi keikalla niin mene tsekkaamaan (tai hanki edes se live-DVD). Siinä on nimittäin NIIN itsevarman rennosti ja orgaanisesti svengaava bändi ettei siinä ole kertakaikkiaan yhtään mitään kysyttävää. Eikä Jiin biisitkään ihan paskoja ole. Minä ainakin olen ns. tulessa niillä keikoilla. Ja voin vakuuttaa että kaltaiselleni kyyniselle urpolle sitä ei tapahdu ihan joka ilta. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 01.09.2004 22:03:42 (muokattu 01.09.2004 22:06:13) | |
Ja sitten kun J.Karjalainen Electric Sauna on seuraavan kerran kotiseudullasi keikalla niin mene tsekkaamaan (tai hanki edes se live-DVD). Siinä on nimittäin NIIN itsevarman rennosti ja orgaanisesti svengaava bändi ettei siinä ole kertakaikkiaan yhtään mitään kysyttävää. Eikä Jiin biisitkään ihan paskoja ole. Minä ainakin olen ns. tulessa niillä keikoilla. Ja voin vakuuttaa että kaltaiselleni kyyniselle urpolle sitä ei tapahdu ihan joka ilta. ;-) Vähän iski muuten sama ilmiö tuon live-DVD:n kohdalla, ja nyt ei kaverit (ne vähät) jaksa (sitäkään vähää) kuunnella kun sauhuan siitä kökö ajan. Mutta liikutus iski ja tippa tuli silmäkulmaan, kun OIKEESTI, eihän tuommosta bändiä olekkaan. Ja se bassosoundi...sitä alakertaa nimittäin riittää! "Mikä mahtaa olla in" ja "Mä meen" tulee ekoina mieleen todellisina groovelaukkoina. Ja siitä DVD:stä vielä, herra Jii itse puhuu haastatteluosuudessaan niin painavaa asiaa, että se kannattaisi jokaisen soittajan katsoa, siis siinä puhuu mies, joka on ollut 20 vuotta alalla ja lapsenomainen innostus näkyy edelleen. Joskus on kyllä kantautunut korviini huhuja semmoisistakin keikoista, jolloin ei etenkään rytmikaksikko olisi alkukeikasta ollut ihan täydessä iskussa, liekö syynä autoradalla ajelu vai pistikö joku jotain juomaan vai tarjosi naurutupakkaa? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 02.09.2004 22:28:34 | |
Joskus on kyllä kantautunut korviini huhuja semmoisistakin keikoista, jolloin ei etenkään rytmikaksikko olisi alkukeikasta ollut ihan täydessä iskussa, liekö syynä autoradalla ajelu vai pistikö joku jotain juomaan vai tarjosi naurutupakkaa? Kertovat kylillä, että Mitja T. on vetänyt keikkoja kasvot rantasaunaa kohden koska "mun pitää nähdä mun soundi." Eikä siinä mitään, on sitä soundia itsekin monta kertaa ihmetellyt. Toimii. | |
![]() 03.09.2004 10:54:39 | |
Tuossa kun pohdittiin, että yksinkertaisella biisillä oppii löytämään grooven, niin esitän toisen katsontokannan asiaan. Treenimielessä kannattaa soittaa haastavia biisejä. Sillä, onko haaste rytmin, fraseerauksen, tekniikan tms. puolella, ei niinkään ole väliä. Kunhan osaa kuunnella itseään. Eli sellaisia biisejä kehiin, joita ei yksinkertaisesti pysty soittamaan ilman treeniä. Groove-puoli otetaan sitten haltuun soittamalla, ei treenaamalla. Mahdollisimman monipuolista musiikkia, mahdollisimman paljon keikkaa ja kaikki mitä soitetaan, soitetaan tosissaan. Siellä se groove on. (Tulipa mieleen se "enemmän, enemmän!!" Pizza-mainos :D) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)