Aihe: Parhaimmat levyt (rummunsoiton kannalta)
1 2 3 4 5
hahuusko
31.08.2004 21:47:38
Mikä tahansa The Flower Kingsin levy, jolla rummuttelee Jaime Salazar. Tyylikästä ja tarkkaa progerummutusta ilman ylimääräisiä kikkailuja. Erikseen täytyy mainita Jaimen musikaalinen tuplabasarityöskentely.

Prefab Sproutin Jordan: The Comeback. Täydellistä poppia ja täydellistä pop-rummutusta, rumpujen takana Neil Conti.

Pekka Pohjolan Space Waltz -levyllä Keimo Hirvonen soittaa hillittömän groovaavasti, kuunnelkaapa vaikka nimikkobiisi.

Mikä tahansa Rushin levy ensimmäistä lukuunottamatta. On se Neil Peart aika kekseliäs kaveri rumpusetin takana.
shagriml
31.08.2004 22:26:07

Rush - 2112

tuossa on kyllä mielenjäävät rummut, muutenkin ehdottomasti yksi parhaista levyistä ikinä...
Magetsu
01.09.2004 11:06:18
Spyro Gyra - Love & Other Obsessions

Ja satunnaisia hyvejä biisejä;
- Dave Matthews Band
- Groove Convension
- Slipknot
**Bexar**
01.09.2004 12:46:53

Kuulostan joltain v**** kaikkitietävältä, mutta sanonpa kuitenkin, että jokaisesta nauhoitetusta levystä löytää aina uusia ja mielenkiintoisia juttuja. No ei se ny kuulostanukkaan niin pahalta...
Joo.. on se rumpali.
WyW
01.09.2004 12:59:58

Kuulostan joltain v**** kaikkitietävältä, mutta sanonpa kuitenkin, että jokaisesta nauhoitetusta levystä löytää aina uusia ja mielenkiintoisia juttuja. No ei se ny kuulostanukkaan niin pahalta...

Kaikkitietävää tai ei niin tuo väitöksesi on ainakin aivan perustelematon ja väärä. _Kaikilta_ levyiltä ei löydy uusia ja mielenkiintoisia juttuja. Ihme pätemistä jäbä =)
Kova jätkä.
Eddie
01.09.2004 14:42:47

Death - The Sound of Perseverance

En osaa oikein perustella, mutta jotenkin vain tämä Richard Christyn rummuttelu vetoaa minuun. Todella tiukkaa työskentelyä. Käyttää kyllä jossain biiseissä vähän liikaa splahiä, muttta kuitenkin...
"If you like metal, you´re my friend."
Aryokal
01.09.2004 14:55:14 (muokattu 01.09.2004 14:57:43)

Death - Symbolic

Kyl muutti mun maailmaa ku kuulin tätä joskus 96´ ekan kerran. Ei sitä sillon tajunnu et tälleen voi rumpuja edes soittaa. Kyl Gene Hoglanin vapainta soittoa mitä oon kuullu, tavallaan hyvä, ehkä jonkun mielestä voi mennä vähän ylisoitokskin, mut mulle toimii. Levyn nimi pitäis olla Symbalic. Aivan älyttömiä ridejuttuja, no, kummallekin kädelle oma ride, thus. Mutta, tosi hyvin suunnitellut rumpuraidat ja pystyy kuulemaan aika jazzjuttuja seasta, vaikka tosi metallilevy onkin.

Muutenkin Gene Hoglanin tyyli on jotenkin helvetin yhteensopiva kaiken sen kanssa mitä mä ite haluan kuulla metallirumpalilta.
Ja lopuks pelkkänä kuriositeettina, Hoglan on nykyään puoliksi rampa, mutta tuplabasarit lentää silti aikamoista vauhtia -> SYL.

-Wormwood

EDIT: Jaa, joku pääs just mua ennen ylistämään sitä mun mielestä heikompaa levyä. Noo.
Aegis
01.09.2004 17:50:03
Death - The Sound of Perseverance

...Käyttää kyllä jossain biiseissä vähän liikaa splahiä, muttta kuitenkin...

Ai vähän? Minulta meni suunnilleen hermot tuon levyn takia. Joka kohdassa tuntuu olevan jotain pikkunättiä kilinää. Joku tolkku siinäkin. Varmasti osasyynä päätökseeni olla ostamatta itselleni splashiä.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta.
Eddie
02.09.2004 09:50:28

EDIT: Jaa, joku pääs just mua ennen ylistämään sitä mun mielestä heikompaa levyä. Noo.

Kyllä Gene Hoglan on kieltämättä todella kova. Symbolic on vielä hankinnassa, mutta Individual Thought Patternsin perusteella voi häntäkin suitsuttaa.
"If you like metal, you´re my friend."
Yakorda
02.09.2004 13:51:58
Kingston Wall - II (Sami Kuoppamäki)

The Doors - Morrison Hotel (John Densmore)

Lenni-Kalle Taipale Trio - Nothing to hide (Sami Järvinen)

Ihan asiallisia lättyjä..=)
Kohtuudella ei ole rajoja.
kampela
02.09.2004 16:43:34

Death - Symbolic

Kyl muutti mun maailmaa ku kuulin tätä joskus 96´ ekan kerran. Ei sitä sillon tajunnu et tälleen voi rumpuja edes soittaa. Kyl Gene Hoglanin vapainta soittoa mitä oon kuullu, tavallaan hyvä, ehkä jonkun mielestä voi mennä vähän ylisoitokskin, mut mulle toimii. Levyn nimi pitäis olla Symbalic. Aivan älyttömiä ridejuttuja, no, kummallekin kädelle oma ride, thus. Mutta, tosi hyvin suunnitellut rumpuraidat ja pystyy kuulemaan aika jazzjuttuja seasta, vaikka tosi metallilevy onkin.

Muutenkin Gene Hoglanin tyyli on jotenkin helvetin yhteensopiva kaiken sen kanssa mitä mä ite haluan kuulla metallirumpalilta.
Ja lopuks pelkkänä kuriositeettina, Hoglan on nykyään puoliksi rampa, mutta tuplabasarit lentää silti aikamoista vauhtia -> SYL.

-Wormwood

Täyttä asiaa!!
Awesome lefthand break.
HCW
03.09.2004 10:05:34
Koko AC/DC- tai Rollari-tuotanto...

Phil Rudd tai C.Wattsin rumputyöskentely on omaa luokkaansa...
Osta meän levy!!! Klipit,tilausohjeet jne.osoitteesta: http://www.strangefruitband.net
gorak
03.09.2004 17:54:44
Mikä tahansa Led Zeppelin. John Bonham on oikeasti jumala.
True sailing is dead.
**Bexar**
03.09.2004 21:34:35

Kaikkitietävää tai ei niin tuo väitöksesi on ainakin aivan perustelematon ja väärä. _Kaikilta_ levyiltä ei löydy uusia ja mielenkiintoisia juttuja. Ihme pätemistä jäbä =)

:P
Joo.. on se rumpali.
Aryokal
04.09.2004 11:50:18

Kyllä Gene Hoglan on kieltämättä todella kova. Symbolic on vielä hankinnassa, mutta Individual Thought Patternsin perusteella voi häntäkin suitsuttaa.

Totta, totta. Individual Thought Patternsilla on vaan vähän hätäsemmät ne rummut, mielestäni. Johtunee siitä että Hoglanilla oli huomattavasti vähemmän aikaa tehä rumpuraitoja. Mutta, ei todellakaan yhtään pahat, en väitä.
WyW
04.09.2004 19:41:50

Hoglanista puheenollen pitääkin mainita yksi lätty:

Testament - Demonic

--- Biisin John Doe komppi on aivan käsittämättömän siisti. Pitää koittaa treenata se ja vetää siit joku Tiimariversio omaan biisii :D
Kova jätkä.
Viceroy
04.09.2004 19:52:06

Deathin Symbolic saa minunkin ääneni.

2. Pantera: Cowboys from Hell
3. Judas Priest: Painkiller
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
velioj
04.09.2004 23:03:40

Mulla on tämmönen lempparisetti MP3-soittimessa.
Nappikuulokkeet korviin ja silentat päälle ja menox:
1. Jump-Van Halen
2. Civilized man - Joe Cocker
3. Smooth Criminal - Animal Ant Farm
4. YYZ-Rush
5. Sultans of SAwing-Dire Straits
6. Man in a suitcase - Police
7. Easy Lover -Philip Bailey & Phil Collins
8. The look of love - ABC
9. Mä meen - J.Karjalainen
10. Night after night - U.K.
11. (Da le) Taleo - Santana
12. You can't get what you want (live) - Joe Jackson

Eri asia on miten se sitten menee, mutta fiilis on ainakin korkealla ja hauskaa piisaa.....
SWLABR
05.09.2004 00:02:58
Pete Townshend – Give Blood

Jos haluatte oikeasti kuulla poikkeuksellisen tasokasta rumpulointia niin ei muuta kuin tämä biisi soimaan. Tekniikka ja tyylitaju kohtaavat harvoin toisensa yhtä mallikkaasti kuin tässä Simon Phillipsin kolisuttamassa ja kalisuttamassa sävelteoksessa.
What we have here is a failure to communicate.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)