Aihe: On se kumma kun nykyään ei haluta keikalle.
1 2 3
Jussi Guitar
31.08.2004 15:04:17
Niin on se vaan aika p..hanan ihmeellistä ku on puolivuotta kyselly bändejä/duoja/trubaduureja keikalle niin ei niin sitte mitenkään, hirveetä vääntöä että ketään sais liikkeelle. Silloin ku itte olin taipaleen alussa keikalle mentiin jos sellainen jostain järjestyi, tuntuu että nykyään vaan istutaan jossain kahviossa ja puhutaan paskaa muista bändeistä.

Mulla on ollu täälä ja muilla palstoilla puolenvuoden ajan ilmoitus että halutaan keikalle;
bändit, keskiviikkoisin Unplugged alkuillasta 19-22
duot ja trubaduurit pe ja la illat 22.30-01.30

mutta hiljaista on ollu.

Ottaa siinäkin mielessä päähän että aikoinaan ei mitään tälläisiä tilaisuuksia ollut, nyt olis mutta jengi vaan kaivelee munia kotona.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA.
Joees
31.08.2004 15:09:50
Minäpä olisin kitaristi valmiina keikoille. vaan ei täältä päin montaa bändiä löydy. Olen itsekin tuota samaa ilmiötä ihmetellyt kun puhutaan että keikalle tekisi mieli ja yms. Mutta kun tulee mahdollisuus keikalle niin sitten ei ollakaan menossa sinne. No, kukin tamppaa tavallaan.
Groooove is in heart!
Bonham
31.08.2004 15:17:59
Tähän ongelmaan olen kanssa törmännyt... puhelimeen huokaillaan ja voihkitaan kun keikalle pyytelen. Kotoa en ole vielä sentään ketään joutunut hakemaan...

Homma vaan tyssää usein siihen, eli toista kertaa en edes pyydä.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Herra Rapu
31.08.2004 15:18:07

Täällä Mnetissä ei oo ainakaan tullu vastaan tuommosta viestiä vaikka surffailenkin siellä sun täällä. Kerrotko vielä vaikka paikkakunnan niin pääsee paremmin kärryille?
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
musa
31.08.2004 15:25:56
Ohoh, kuulostaapa aika uskomattomalta. Eipä ole omassa kaveripiirissäni moista asennetta onneksi koskaan ollut. Aina valmiina, sanoi partiolainen!
sirdickyj
31.08.2004 15:30:05
Niin on se vaan aika p..hanan ihmeellistä ku on puolivuotta kyselly bändejä/duoja/trubaduureja keikalle niin ei niin sitte mitenkään, hirveetä vääntöä että ketään sais liikkeelle. Silloin ku itte olin taipaleen alussa keikalle mentiin jos sellainen jostain järjestyi, tuntuu että nykyään vaan istutaan jossain kahviossa ja puhutaan paskaa muista bändeistä.

Mulla on ollu täälä ja muilla palstoilla puolenvuoden ajan ilmoitus että halutaan keikalle;
bändit, keskiviikkoisin Unplugged alkuillasta 19-22
duot ja trubaduurit pe ja la illat 22.30-01.30

mutta hiljaista on ollu.

Ottaa siinäkin mielessä päähän että aikoinaan ei mitään tälläisiä tilaisuuksia ollut, nyt olis mutta jengi vaan kaivelee munia kotona.

No nyt jäi joku oleellinen asia kyllä varmaan tässä pimentoon, esim. mitenkän se on tuon keikkapalkkion laita, missä päin keikka ja onko majoitukset, kamat jne. Kaikki nuo vaikuttaa hintaan, ja jos ne saadaan kohdalleen niin täältä (Helsingistä) lähtee kyllä sinne duo, trio tai isompi bändi, hinnat 500- 100 euroa ja riippuen em. seikoista.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Härski
31.08.2004 15:30:33 (muokattu 31.08.2004 15:31:23)
Täällä olisi bändi varmasti menossa/haluamassa keikoille, mutta kun tämä bändi ei ole ollut koskaan oikein kunnolla läjässä. Basisti intissä, Fleda lähti kävelemään alkukesästä ja kolme kuukautta treenitaukoa. Sitten kun basisti spade saapuu intintintistä, niin sitten meen minä. Jes. Mr. Rumbalin intti/sivari/linna-asioista en ole selvillä, mutta jahka nää on alta saatu ja homma lähtenyt käyntiin, niin eiköhän jotain ala tapahtua. Jos siis vielä ollaan kasassa silloin. Eh.
Jabe
31.08.2004 15:49:54 (muokattu 31.08.2004 15:50:51)

Mulla on ollu täälä ja muilla palstoilla puolenvuoden ajan ilmoitus että halutaan keikalle ...

No on kyllä minultakin mennyt tuo ohi. Kerrotko tässä lisää, tai laitatko linkin siihen ilmoitukseen (onko se siis jossain tuolla wanted -palstalla?).

Minua nyt rupesi ainakin kiinnostamaan, että
- missä kaupungissa tämmöistä toimintaa on?
- missä klubissa/ ravintolassa?
- ketä esim. siellä on tähän mennessä esiintynyt?
- minkälaista väkeä on yleisössä näinä mainitseminasi iltoina?

Esim. Corona on suunnitellut unplugged -rockjutskaa, nyt kun basistilla on kondrakin hankittuna. Vaikka me pääasiassa Coronan kanssa tehdäänkin keikkoja ihan kunnon keikkapalkkioilla yksityistilaisuuksissa, niin jollain klubilla voisi mieluusti tulla tätä juttua testailemaan ja esittelemään.

Pistä siis lisäinfoa ja/tai se linkki tähän, tai ole yhteydessä minuun pikaviestillä. Ammattimaiseen tyyliin järjestetyt, asialliset keikkamahdollisuudet kyllä kiinnostaa.

edit kirj virh
Jussi Guitar
31.08.2004 16:05:03 (muokattu 01.09.2004 08:56:40)
No muutama vastaus,,

1. Kaupunki= Vaasa

2. Keikkapalkkio kysymys on se minkä jo ammattilaiset tajusikin että jos puhutaan uransa alkutaipaleella olevista niin se ei liikoja tietty ole ja vaikea sitä ko. hommaa saada tuottamaankaan kun bändejä ei löydy mistään, homma menee niin että kaveri perusti viskibaarin ja ilmoitti että hommaa mulle akustispohjaisia bändejä niin paljo kuin ikinä.
´
3. Ko. pubissa on 58 asiakaspaikkaa eli siitä syystä mennään unplugged meiningillä, jos sinne nykäsee PA:t ja tuplabassari setin menee 30 asiakas paikkaa ja asiakkaat painuu ovesta ulos jos sellases tilas rupee luukuttamaan ja sitte ei kyllä jää bändille edes bensa rahoja.

4. Kaikista kamoista voi aina neuvotella ja sopia jokaseen mahdolliseen suuntaan, ongelma on vaan se että niitä bändejä on turha lähteä isolla rahalla mistää helsingistä palkkailemaan ton kokoiseen mestaan, soitot näet loppuu konkurssi nimiseen tapahtumaan hyvin pian. Kyllä ne pitää mielellään vaasasta tai lähi alueelta löytyä.

5. Enkä tee tätä itse siksi että rikastuisin tai jotain muuta, lähdin hommaan siksi mukaan koska muistan niin kristallin kirkkaasti kuinka vaikeata ne ensimmäiset 50 keikkaa oli saada sovittua kun baarinpitäjät ei yleensä korvaansa lotkauttaneet uusille yrittäjille ja jos olit liian nuori tai babyface et voinut osata soittaa ja äijät paisko niitä demoja surutta suoraan roskiin ja tilas paikalle jonkun vanhojen äijjien väsyneen ja laatuun nähden ylihintaisen bändin johon kaikki oli 10vuotta sitten jo kyllästyneitä, nyt tilanne on toisin päin mä nakkaan kaikkien liian vanhojen ja yli 50 keikkaa rahasta tehneiden demot roskiin ja annan tilaa uusille kyvyille.

pikaviestein voi lähestyä.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA.
jjhjelt
31.08.2004 16:14:53

Kukaan ei siis halua tulla nakkisämpyläpalkalla soittamaan
5 X 45 minuuttia, omilla kamoilla, 450 km:n päähän kotoa. ON SE KUMMA!!!! 400- 800€:lla, saat melkein milloin vaan bändin keikalle, ja puhutaan asiallisesta bändistä, ei mistään humppa-harrastelijaryhmästä. Jos todella tarjoat keikkoja,joita voit hyvällä omalla omallatunnolla tarjota AMMATTIMUUSIKOILLE, joihin myös ITSENI luen,muutaman vuosikymmenen alalla toimineena, SOITA NUMEROONI 050-3717918. Luulen,että vapaita keikkapäiviä on tarjolla.Rock`n Roll!!!!
Toihan nyt kyllä näyttää aika riippuliidolta.
sirdickyj
31.08.2004 16:24:52
Enkä tee tätä itse siksi että rikastuisin tai jotain muuta, lähdin hommaan siksi mukaan koska muistan niin kristallin kirkkaasti kuinka vaikeata ne ensimmäiset 50 keikkaa oli saada sovittua kun baarinpitäjät ei yleensä korvaansa lotkauttaneet uusille yrittäjille ja jos olit liian nuori tai babyface et voinut osata soittaa ja äijät paisko niitä demoja surutta suoraan roskiin ja tilas paikalle jonkun vanhojen äijjien väsyneen ja laatuun nähden ylihintaisen bändin johon kaikki oli 10vuotta sitten jo kyllästyneitä, nyt tilanne on toisin päin mä nakkaan kaikkien liian vanhojen ja yli 50 keikkaa rahasta tehneiden demot roskiin ja annan tilaa uusille kyvyille.

Aivan oikea periaate, näin se juuri menee. Itsekin kuulun juuri tuollaiseen väsyneeseen joukkioon, tosin en halua enää niin olevan ja siksi on vaihdos edessä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Jussi Guitar
31.08.2004 16:40:22 (muokattu 01.09.2004 08:43:58)
Kukaan ei siis halua tulla nakkisämpyläpalkalla soittamaan
5 X 45 minuuttia, omilla kamoilla, 450 km:n päähän kotoa. ON SE KUMMA!!!! 400- 800€:lla, saat melkein milloin vaan bändin keikalle, ja puhutaan asiallisesta bändistä, ei mistään humppa-harrastelijaryhmästä. Jos todella tarjoat keikkoja,joita voit hyvällä omalla omallatunnolla tarjota AMMATTIMUUSIKOILLE, joihin myös ITSENI luen,muutaman vuosikymmenen alalla toimineena, SOITA NUMEROONI 050-3717918. Luulen,että vapaita keikkapäiviä on tarjolla.Rock`n Roll!!!!

Joo kuule pitäisköhän sun opetella lukemaan tai ymmärtämään lukemasi, ja vielä kerran pojat ja tytöt!

ALOITTELEVILLE BÄNDEILLE ESIINTYMIS MAHDOLLISUUKSIA.
Kassu
31.08.2004 16:44:50
Tässä teille:

6. Käytä välimerkkejä ja pitkässä kirjoituksessa muista kappalejaot. Älä paina enteriä tai pistä monia pisteitä/huuto/kysymysmerkkejä joka rivin loppuun sillä se tekee tekstistä sekavan. Älä kirjoita koko viestiä isoilla kirjaimilla sillä se tulkitaan huutamiseksi ja on epämiellyttävää lukea.

Ja tässä mulle:

7. Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin. Täysin turhat yhden tai kahden sanan kommentit poistetaan.
JCM
31.08.2004 17:38:25

Meillä täällä Raahessa olisi keikkailuun halukas bändi. Ei olla ihan aloittelijoita sanan perimmäisessä merkityksessä, mutta tämän hetkisellä nimellä ei olla tehty vasta kuin pari keikkaa. Yksi livedemokin on äänitetty, elokuussa.

Jos unplugged keikkaa tahdotte, asian voi unohtaa, mutta jos PA-t (myös miksaaja), matkat, majoituksen, murua rinnan alle ja kurkun kostuketta keikan jälkeen saa, niin voidaan lähteä liikenteeseen. Eli kulut pitää tulla täydellisesti katettua ja hyvä mieli pitää jäädä. Myöskin backlinekeikka on mahdollista tehdä, eli hiukan halvemmaksi tulee kun ei tartte sitä miksaajaa sitten maksaa, ei kuitenkaan mielellään näin.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Kassu
31.08.2004 18:43:36
Meillä täällä Raahessa olisi keikkailuun halukas bändi. Ei olla ihan aloittelijoita sanan perimmäisessä merkityksessä, mutta tämän hetkisellä nimellä ei olla tehty vasta kuin pari keikkaa. Yksi livedemokin on äänitetty, elokuussa.

Jos unplugged keikkaa tahdotte, asian voi unohtaa, mutta jos PA-t (myös miksaaja), matkat, majoituksen, murua rinnan alle ja kurkun kostuketta keikan jälkeen saa, niin voidaan lähteä liikenteeseen. Eli kulut pitää tulla täydellisesti katettua ja hyvä mieli pitää jäädä. Myöskin backlinekeikka on mahdollista tehdä, eli hiukan halvemmaksi tulee kun ei tartte sitä miksaajaa sitten maksaa, ei kuitenkaan mielellään näin.

Mutta työ ootte kyllä jo aika proo-tasoa.
KMT
01.09.2004 01:52:19

3. Ko. pubissa on 58 asiakaspaikkaa eli siitä syystä mennään unplugged meiningillä, jos sinne nykäsee PA:t ja tuplabassari setin menee 30 asiakas paikkaa ja asiakkaat painuu ovesta ulos jos sellases tilas rupee luukuttamaan ja sitte ei kyllä jää bändille edes bensa rahoja.

Onkse unplugged ihan välttämättömyys? Meinaan meidän pändissä ei ole mitään PA:ta, ja ne vahvistimet on pienemmästä päästä.
"Ääninäytteittesi perusteella suosittelisin suuntaamaan sen musiikillisen monilahjakkuutesi lähinnä sinne kuuntelupuolelle" -JK
Arabian Lauri
01.09.2004 08:18:09
Porvoossa Bar Mary:ssa on varmaan 50 asiakaspaikkaa, ja kuitenkin ne ottaa aina pändejä sinne, eikä mitään unpluggedia. ne jotka ei mahdu istumaan joutuu seisomaan.

Hommahan on tietenkin niin että pändit tekee musaa pluggedina ja ne samat värssyt ei tietenkään muuttamattominan kuullosta miltään unpluggedina. Haloo.

Suosittelen että otat ees backline-meiningillä pändejä, niin suosio kasvaa aivan varmana. Unpluggedit ei ole mitään helppoja vetää tosta vaan, varsinkin jos sävellykset on tehty jotenkin muuten. Kyä näi on!
Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä!
Vilhelmus
01.09.2004 09:50:45

Kyllä nyt luulis molemmilta puolilta irtoavan hiukan ymmärrystä toisille, kaikki ovat kuin perseeseen ammutut karhut.

Ensinnäkin, jos selvästi pyydetään joko unpluggedia tai duoa/trubaduuria, millä oikeudella porataan ja syytetään että se on jotenkin bändejä sortavaa? Tai tyrkytetään jotain, mikä ei todellakaan 60 hengen pubiin sovi. Come on.

Toisaalta, kylmä tosiseikka on se että varsinkin akustinen musa on tosi vaativaa ja tällasia kokoonpanoja on harvemmin hiukan aloittelevammilla jampoilla. Kokeneemmat taas saattavat haluta enemmän liksaa..
Lisäksi Vaasa kuitenkin on hieman huonompien kulkuyhteyksien päässä kuin PK-seutu, jonka ympäriltä saattaisi paremmin löytyä ehdokkaita.

Vaikka "kriteerit" keikkailijalle onkin aika kovat, ihmettelen kyllä miksei jengi lähde .. olisi oiva tilaisuus vaikka testata bändinsä pystyvyyttä akustiseen meininkiin.

Hiukan nyt järkeä käteen ja ajattelemaan asiaa useammalta kantilta.
Musiikissa tärkeintä on särö ja kalja.
Jussi Guitar
01.09.2004 10:19:45
On se kumma kun nykyään ei haluta taipaleensa alussa olevalle muusikolle mitään maksaa, nälkään tapetaan ja lopettelevaksi muusikoksi muutetaan, ennen kuin ehtii edes keskivertomuusikoksi..!!!

no tää nyt on taas tätä, kyllä minä ja muut jotka itsensä musiikilla itsensä elättää on jossain vaiheessa tehnyt ne näyttökeikat kulukorvauksilla (joskus mentiin jopa ilmaiseksi kun tapahtuma oli tarpeeksi houkutteleva) ja ilman niitä keikkoja en todellakaan tekisi nyt näitä hommia, jostainhan se oppi on haettava, muusikot on pääsääntöisesti hakenut ne näillä kotikylän pikkukeikoilla.

Jos vielä palataan tuohon sinun kauniiseen rinnastukseen niin ei se myöskään mee niin että 17v pojankoltianen päättää ruveta IT-insinööriksi ja kävelee lähimpään alan yritykseen ovet paukkuen ilmoittaa tulevansa töihin mutta koulutusta ei ole eikä liioin työkokemusta mutta palkan on oltava 5000e/kk ja täydet loma edut.

En mä edelleenkään lähteny tähän siksi että mä tästä jotain rahallista korvausta saisin, baarin omistaja voi ehkä just ja just jäädä voitolle näistä bändi illoista mut ei läheskään jokaisesta. Mä lähdin kyseiseen tuohuun vain ja ainostaan siksi että 90-luvun alussa niitä ekoja keikkoja oli niin saatanan vaikee metsästää vaikka olis menny ilmaseks joka ilta ja vielä hoitanu baarin tiskit ja siivouksen niin ei meinannu onnistua. Nyt olis tällänen mahdollisuus ja ei tuu muutaku vittuilua, kyllä mä kuitenkin yritän parhaani mukaan kiristää sitä rahaa mahdollisimman paljon ja ei näillä keikoilla kyllä nälkään kuole.

Mutta ei väkisin soittaakaa sit sielä kellaris ja kirotkaa sit 10vuotta ku ei oo keikkoja ja lopettakaa koko touhu kun tuntuu siltä että ei homma etene.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)