Aihe: Sain viimein kaapelini..
1
lkx
29.08.2004 00:41:10

Tilailin kesäkuun alussa DW:n 9000-sarjan kaapelihaitsun ja tällä viikolla se viimein tuli. Toimitus kesti lähinnä sen takia, että tuote ei ollut aikaisemmin vielä markkinoilla (ainakaan Suomessa..).

Profiilista löytyy päivitetty settikuva, jossa myös muita kesän hankintoja. Kaapelista on myös pari lähikuvaa täällä: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Lkx

Sikäli vähän ärsyttää, että kun opiskelu alkoi juuri Helsingissä ja setti on Hämeenlinnassa, niin soittamaan pääsee vain viikonloppuna.. Jouduin kasaamaan koko setin viikon takaisen keikan jälkeen, ja tottahan kaikki telineet oli stripattu viimesen päälle, kun en itse pistänyt settiä pakettiin (piti olla marssirumpukeikalla) - oli meinaan vähän ylimäärästä säätämistä. En ole siis vielä soittanut koko kaapelilla juuri yhtään.. ehkä sitten viikon päästä.. Aina ei voi voittaa, mutta kun ees joskus tulis tasapeli.. :D:D:D

Ainiin, jos jollakulla on se toinen samanlainen haitsu, olis kiva tietää. Omani on kymmenen jalan kaapelilla, se toinen tilaus oli kuulemma perus-kasilla.. Näitä on siis ilmeisesti kaksi kappaletta Suomen kamaralla..?
There is no spoon...
Jeltz
29.08.2004 09:34:02
Onnea uuden haikan johdosta sitten vaan!
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
JeeVes
29.08.2004 11:27:02
Jeps, näin on. Kävin kattelee kuvia ja hienolta peliltähän se näytti.
Treemaalla oppii treenaamaan, soittamalla oppii soittamaan. (Albert Järvinen)
Frequency
29.08.2004 21:12:57
Kyllä tollanen kelpais mullekkin. Paljon makso ja mistä ostit?
tukutäkä.
lkx
30.08.2004 14:02:23 (muokattu 30.08.2004 14:07:46)

Juu, kiitosta vaan. :)

Musamaailma on nykyjään DW:n maahantuoja. Sitä kautta tilasin. Hinta on siinä 380eur kieppeillä.
There is no spoon...
Youni
30.08.2004 18:59:06
Congratulations!

Aika jännän näköinen, kun on kolme pedaalia vasemmalla puolella. Siinähän menee ihan sekaisin! Miksi muuten laitoit pedaalin juuri vasemmalle puolelle? Kiinnostaa vaan tietää, miksi päädyit tähän? Luultavasti siihen, että sitä tottuu polkemaan bassorumpua oikealla jalalla, vai?

Malmbergillähän (Diablon rumpali) on tuplapedaali ja 2 kaapelihaitsua, jotka menevät ristiin. Eli vasen pedaali oikeaa haitsua varten ja päinvastoin. Sillähän on muutenkin aika symmetrinen setti.
Pakkanen kesyttää nudistin. [Kuva setistä profiilissa]
Youni
30.08.2004 18:59:35 (muokattu 30.08.2004 19:00:50)
No nyt tuli prkl. kahteen kertaan. Mitähän minäkin oikein säädän...?
Pakkanen kesyttää nudistin. [Kuva setistä profiilissa]
Speedy
31.08.2004 00:15:50

Saatan varmaan olla tyhmä, ja olenkin, mutta en oikein ymmärrä mikä tuon kaapelihaitsun se "juttu" oiekein on..?=I Ei mulla mitään kahta haitsua vastaan ole, koska käytän joskus itsekkin, mutta kertokaa mulle mihin siinä tarvitaan sitä poljinta, kun ei niitä kumminkaan oikein voi käyttää niinku esim. tuplista..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Paas
31.08.2004 00:49:40
Saatan varmaan olla tyhmä, ja olenkin, mutta en oikein ymmärrä mikä tuon kaapelihaitsun se "juttu" oiekein on..?

Pystyy polkemaan sitä haitsua vaikka se ei olisikaan tavallisessa ständissä siinä vakiopaikalla. :)

Katso linkin kuva. Jos on vaikka tuollainen hieman tavallisesta poikkeava asettelu niin haitsun polkeminen ei onnistu ilman kaapelivärkkiä.

http://billbruford.com/gallery/html/image29.htm

Sitten jos haluaa polkea erillaisia haitsuja jotka tuottavat erillaista ääntä niin silloinhan tuollainen on myös poikaa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Speedy
31.08.2004 11:09:27

Pystyy polkemaan sitä haitsua vaikka se ei olisikaan tavallisessa ständissä siinä vakiopaikalla. :)

Katso linkin kuva. Jos on vaikka tuollainen hieman tavallisesta poikkeava asettelu niin haitsun polkeminen ei onnistu ilman kaapelivärkkiä.

http://billbruford.com/gallery/html/image29.htm

Sitten jos haluaa polkea erillaisia haitsuja jotka tuottavat erillaista ääntä niin silloinhan tuollainen on myös poikaa.

Niin siis kyllämä tiedän minkälainen se on, mutta en ymmärrä sen käyyö tarkoitusta, tai ainakaan näe sitä kovin hyödylllisenä.. Tosin sitten jos se toinen haitsu on joku mini-hihat tyylinen, niin sitten ehkä..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Paas
31.08.2004 11:16:59
Tosin sitten jos se toinen haitsu on joku mini-hihat tyylinen, niin sitten ehkä..=I

Juu, sitä juuri tarkoitin että käytössä on toinen pari haitsuja jotka kuulostavat täysin erilaiselta. Minulla on kyllä kahdet haitsut setissä mutta ne "kakkos-haitsut on sellaisessa "closed hihat" härpäkkeessä kiinni.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
lkx
31.08.2004 14:56:29 (muokattu 31.08.2004 14:58:52)

Sanottakoon, että ilman toista haitsuahan kyllä pärjää. Mutta pakkohan se oli hommata, kun on muutenkin niin iso setti. ;D

Pedaalin halusin vasemmalle jalalle, koska poljen tavallistakin haitsua vasemmalla jalalla. En siis koe tarpeelliseksi kikkailla jalka- ynnä käsijärjestyksillä niinkuin esim. juuri H.Malmberg.

Soundipolitiikka on tärkeä tekijä. Elisiis mullakin on kahdet erisoundiset hatut, jotka kuitenkin sopii yhteen, ts sopivat samaan settiin. Ykköshaitsut on 15" ja niissä on hiukan matalampi sointi sekä "chick" kuin kaapelin varressa törröttävissä 14".

Kaapelin etu on se, että ei tarvi tyytyä pelkkään closed-hihat attachmenttiin, vaan voi polkea jalalla yhtälailla. Onhan niitäkin telineitä, joita voi säätää auki sekä kiinni niinkun taviksia, mutta niissä ei o pedaalia (esim. Weckl, Simon Phillips). Kaapelissa on kuitenkin se ruuvi + pedaali + drop-lock-clutch kaikki samassa. Ei tarvi miettiä, että miten tekisin yhden jutun ja säätäsin toisen..

Toistaiseksi käytännön jutuista puhuminen jää kuitenkin periaatteen tasolle - sikäli siis kun en esim. omaa kaapeliani ole ehtiny juuri rääkkäämään. Ajan myötä hommat tulee luonnollisesti tutummaksi.

Niin, ja saahan sitä ihmetellä - en minä sitä sano - mutta tämä oli oma ratkaisuni. Sitä paitsi, se tuli upeassa pahvilaatikossa ja lisäksi siinä tuli mukana hel*etin hieno kantokassi ja DW:n tarra! :D:D:D
There is no spoon...
dictatorsh*t
31.08.2004 18:50:37
upeassa pahvilaatikossa

No ihmettelinkin miksi ostit ton gaabellhaitsun!
Myrikles!
"asutaan ikluissa ja nussitaan jäälauttoja."-Hate
Tangled**
31.08.2004 19:21:20
Jeps, kaapelihaikka on kiva systeemi. Sellaisen itsekin haluaisin, kun tosiaan nyt soitellut open handing meiningillä (soitonopella on kaapelihaikka setti) ja mä tykkään ihan älyttömän paljon enemmän soitta kädet auki kun ristissä. (joo, Heikiltä on pikkuisen vaikutteita)
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
lkx
02.09.2004 12:23:27

Sain tuplien mukana myös tarran ja drum workshop 30th anniversary dvd:n.

Perskeles! Mulle ei tullu mitään DVD:tä... :C *kateus iski*

:D
There is no spoon...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)