Aihe: vika triton le:ssä
1
P.H
14.08.2004 11:56:56
Eli yhden koskettimen kosketusherkkyys ei toimi ollenkaan. Tietäisikö joku että olenko vahingossa sählännyt jonkun oudon asetuksen päälle vai onko kyseessa fyysinen vika.
Snowblind
14.08.2004 13:43:09

Eli yhden koskettimen kosketusherkkyys ei toimi ollenkaan. Tietäisikö joku että olenko vahingossa sählännyt jonkun oudon asetuksen päälle vai onko kyseessa fyysinen vika.

Mulla joskus alkukesästä lähti melkein koko kosketusherkkuus x5:n keski c:stä, eli se kuului täysillä kun normaalisti painat mutta kuului hiljempaakin kun todella hiljaa painoi. Sitten vähän ajan päästä pimeni kokonaan ja nyt on yhä pimeänä kunnes tuon jaksaisi huoltoon raahata.

Voi tietysti vaikka jostain kosketushäiriöstä tuo johtua, tiedä sitten.. Sitä en taas tiedä onko tuo nyt niin monipuolinen syntikka että saisi asetuksista vain yhden koskettimen kosketusherkkyyttä säädettyä oikein (tai no voi vaikka saadakkin) mutta voisin melkein ihan fyysistä vikaa epäillä.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
R.Syke
14.08.2004 15:56:49 (muokattu 14.08.2004 15:58:33)

-Kyllä vika on fyysinen. Korjaaminen onnistuu. Samanlaiseen vikaan törmäsin ja musiikkiliikkeessä korjautin. Vehje oli Roland. Tide: se oli vielä f, ikäni mä muistan sen. Kosketusherkkyyttä voi säätää, mutta tuskin missään kosketin kerrallaan...
Petronome
15.08.2004 10:05:40
Ihan vain tulevaisuuden varalle: paljonko koskettimiston huoltaminen noin suurinpiirtein maksaa?
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
mr.muzak
15.08.2004 13:53:49
Mun kurzweil k2000 teki vastaavan tempun kerran, ja ratkaisin sen itse avaamalla koneen, irroittamalla ko. koskettimen, ja puhdistamalla. Tritonista ei ole kokemusta, mutta jos varovainen on, niin tod.näk. saat itse tuon vian korjattua.
Eddy
15.08.2004 15:57:29
Joko roska välissä tai sitten se kumimatto on murtunut.
Koskettelen soittimia...
P.H
21.08.2004 14:57:35
No nyt on taas tritoni kunnossa. Oli onneksi vain joku roska välissä. Huolto olisi maksanut 65e mutta onneksi meni takuuseen.
Snowblind
22.08.2004 14:36:42

Ihan vain tulevaisuuden varalle: paljonko koskettimiston huoltaminen noin suurinpiirtein maksaa?

Ilmaiseksi äsken omani huolsin.
Oli näköjään kosketinmatto huonosti kiinni tuon kolmannen c:n kohdalta.
Nyt toimii taas korgi aivan täydellisesti.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
_mane
30.08.2004 14:42:30

Vedetäänpäs tämän topicin alle kun sellainen sattui löytymään...siis Le:stä on levinnyt joystickin "pitch bend" -toiminto, elikkä vaikka kuinka vispaat nuppia vaakatasossa, niin se ei tuota kyllä pienintäkään bendausta mihinkään suuntaan. Mistään asetuksistakaan en keksinyt, että kyseistä toimintoa olisi voinut ottaa pois, että onkohan tuon sydeeman huolto mitenkään mahdollista kotikonstein? Harmittaa, kun ei pääse sooloissa oikeen vinguttamaan...:(

Kiitos etukäteen!

--mane
Niinkö luulet?
_mane
01.09.2004 10:26:38

Mitäs tietääkö joku pystyykö Triton LE:ssä jakamaan koskettimistoa prog-tilassa eli niin ,että vaikka parilla ylimmällä oktaavilla on pianosoundi ja alenpana vaikka urkusoundi.

Ei pysty, asia onnistuu vain Combi-puolella, tietääkseni...
Niinkö luulet?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)