jussiohman 31.08.2004 09:21:44 | |
---|
Ensimmäinen keikka saattaa lähiaikoina olla ajankohtainen, joten tämmöstä ajattelin kysyä. Mulla on semmonen ongelma, että jännitän aivan perkeleesti kaikkia esiintymisiä ja yleisölle soittamista, eikä soitosta tahdo tulla mitään tämän takia. Kauhea itsekritiikki ja paineet rumpalilla voivat pahimmillaan huonontaa bändin soittotasoa huomattavasti tavallisesta treenikämppätasosta. Viinahan tunnetusti helpottaa tässä asiassa, mutta missä vaiheessa soitto menee vi***ksi kun juo liikaa? Heikentääkö kolme, neljä tuoppia soittamista vai tarviiko se kovemman kännin ennenkuin yleisö kuulee? Paljonko itse juotte ennen keikkaa? Mikä on sopiva määrä alkoholia ennen keikkaa, että jännitys ja mokaamisen pelko lievenee, mutta soittoon ei vaikuta? Lihava sinkku hakee kontaktia |
Jani The Rock 31.08.2004 09:35:26 (muokattu 31.08.2004 09:39:48) | |
---|
On olemassa muitakin keinoja jännityksen vähentämiseen kuin alkoholi. Esimerkiksi paniikkihäiriökohtausten estoon tarkoitetut lääkkeet yms. Luulenpa että jos juo niin paljon viinaa että jännitys häviää kokonaan, saattaa hävitä jotain muutakin. Niinkuin esimerkiksi soittotaito. Sitäpaitsi jännitys ennen keikkaa voi olla ihan hyväkin juttu. Sitä pitää oppia sietämään ja käyttämään hyödykseen. Jännitys on lavalle mennessä ehdottomasti parempi olotila kuin alkoholin avulla hankittu kokovartalopuudutus. Kunhan nyt ei niin perkeleesti pelota, että jalat eivät kanna. Ja voihan asiaan varautua muutenkin kuin luottamalla pilleripurkin tai kaljapullon ihmeitä tekevään voimaan. Pyytäkää vaikka kavereita ja tuttuja kämpälle ennen keikkaa katsomaan, kun soitatte. Siinä tottuu kummasti siihen, että joku mulkoilee vieressä kun soittaa. Jotkut eivät kuulemma mene lavalle ollenkaan ilman muutamaa neuvoa-antavaa ennen suoritusta. Se on sitten jokaisen tykönään harkittava, omaksuuko sellaisen tyylin jo eka keikasta alkaen. Tämä voi nyt kuulostaa jeesustelulta. Älä kuitenkaan ota nokkiisi. On vain vähän ihmeellistä, kun soittajat aina kehuvat olevansa keikoilla duunissa ja heillä on nyt niin helvetin korkea työmoraali ja plääplääplää. Ja silti ollaan tukka täynnä. Muusikon ammatti on varmaan ainoa ammatti maailmassa, jossa töitä tehdessä on sallittua ja joidenkin mielestä jopa suotavaa olla humalassa. Don`t mess with the countryboys |
AlCopone 31.08.2004 09:37:14 | |
---|
Viinahan tunnetusti helpottaa tässä asiassa, mutta missä vaiheessa soitto menee vi***ksi kun juo liikaa? Heikentääkö kolme, neljä tuoppia soittamista vai tarviiko se kovemman kännin ennenkuin yleisö kuulee? Paljonko itse juotte ennen keikkaa? Mikä on sopiva määrä alkoholia ennen keikkaa, että jännitys ja mokaamisen pelko lievenee, mutta soittoon ei vaikuta? Empä nyt sanois, että se alkoholi välttämättä mikään oikotie on poistamaan jännitystä. Tietty monilla toimii varmasti :o) Itte en kyllä itteäni humalaan asti juo ja älyttömän vaikeeta vastata missä vaiheessa kelläkin menää vi***si. Kaitpa itse oot joskus treeneissä vetäny bisukkaa ja siltä pohjalta osaat arvioida humaltumistas/humalassa soittoo... Ite viime keikalla viikonloppuna join 2 tuoppia ootellessani keikan alkua ja 3 tuoppia sen aikana... Landen elämän perusgama on skeida ja se on tuhtia kamaa döllikseltään. Paraskaan parfyymi ei peippaa skarppia klyyvaria. Kun skeida alkaa döfää, ole tarkkana: lähistöllä smyygaa jyvä! |
Paria tuoppia enempää ei missään nimessä, ellei tiedä että varmasti onnistuu. Ite tulee kyllä monesti vedettyä enemmänkin, koska soitan selvinpäin ihan yhtä huonosti. Musiikissa tärkeintä on särö ja kalja. |
Klovnixx 31.08.2004 10:31:14 (muokattu 31.08.2004 10:34:03) | |
---|
Sun varmaan kannattaa tehdä testi tätä varten. Tarvitset kynän, paperia ja olutta, jotta voit kirjata ylös tieteellisen tutkimuksesi tulokset. Otat yhden suht vaikean biisin minkä soitat uudestaan ja yhä uudestaan, kirjaat ylös aina pieniä kaljapullon kuvia, että tiedät missä mennään.Jossain vaiheessa, kun biisissä tulee jo mielestäsi liikaa virheitä, teet pullon kuvan sijaan paperille ison pääkallon kuvan. Tämän jälkeen voit jatkaa juomista pikkutunneille asti. Aamulla voit sitten katsoa krapulassa, että missä pääkallon kuva sijaitsee. Koe kannattaa tietysti toistaa useampana iltana erillaisilla viinaksilla,mahdollisimman laajan käsityksen saamiseksi. Boonuksena saat hieman esimakua roktähden elämästä. |
Chemo 31.08.2004 10:37:17 | |
---|
Sun varmaan kannattaa tehdä testi tätä varten. Tarvitset kynän, paperia ja olutta Tai videokameran. Itse en ota yhtään ennen keikkaa, koska mä saan touhusta enemmän irti niin. En katso pahalla jos kaverit ottaa pari tuoppia ennen vetoa, mutta humalaisten kanssa en tahdo esiintyä. Ramalamadingdong. |
Locrian 31.08.2004 11:18:02 | |
---|
Sun varmaan kannattaa tehdä testi tätä varten.... Tätä kannattaa harrastaa ihan koko bändin kanssa niin sanotuissa kännitreeneissä.Eli koko bändi vetelee viinaa (jos joskus on tapana) ja koko homma menee narulle.Aina ennen vetoa nauhalle ilmotellaan että mitä on tullut itsellensä juotettua.Tämä on tietenkin vikojen vetojen tullessa helppo tarkastaa omasta "douppaus pahvilaatikosta" josta löytyy kaikki tyhjät pullot,ampullit, neulat,lääkepurkit jne.Taas riippuen bändistä.Helpottaa myös pullojen viemistä kauppaan ja muun paskan viemistä ongelmajätteisiin / apteekkiin. Narua sitten kuunnellaan yhdessä selvinpäin ja yltiökriittisellä korvalla ja blokataan pivot-piste jossa homma kusee. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair...
Tarvitseeko bändisi live-miksuuttajaa?Pistä viestiä. |
Atommic 31.08.2004 11:59:34 | |
---|
Pari kaljaa saatan juoda ennen keikkaa, keikan aikana vettä ja jälkeen ihan fiiliksen mukaan :) Treeneissä ei tule juuri koskaan juotua, treenit on treenit ja juominen sitten erikseen. Jännitystä ei muutama olut poista, eikä ole tarkoituskaan sillä pitää sen jossain tuntua. Siitä saa hyvää latausta keikkaa varten. Älytön läträäminen keikkatilanteissa ei ole kyllä kenellekkään eduksi, itseä ei ainakaan kiinnosta katsoa bändiä joka heiluu turhan tanakasti päissään. Ambition makes you look pretty ugly |
Sir Härö 31.08.2004 12:12:36 | |
---|
Ite join lauantaina ennen keikkaa 7 olutta, siiderin, 4 lasia boolia ja mukillisen malibua. Join rauhalliseen tahtiin. Aloitin jo kolmelta päivällä, kun keikka oli puoli kahdeksalta. Olin kyllä humalassa, mutta pahempia soittovirheitä ei tullut, ei jännittänyt yhtään ja fiilis oli prkleen hyvä. Syyttäkää sukuani!
Hulluus on periytyvää!
...niin ja justise for alll... |
Vemmy 31.08.2004 12:40:22 | |
---|
Eiköhän tämä kuulu niihin "kokeile niin tiedät"-juttuihin. Toiset eivät voi ottaa edes pilsneripullollista ennen soittoa ettei homma kuse, ja toiset voivat huoletta tyhjentää pullollisen viskiä ja vetää puolen koppaa keskiolutta ennen keikkaa soiton siitä kärsimättä. Jos ei tiedä, paljonko itse kestää alkoholia, niin ei sitä kannata kokeilla varmaankaan ensimmäisellä keikalla. Jos on epävarma, niin parempi olla juomatta. Jos tietää ja tuntee rajansa, niin tietää kyllä paljonko pystyy juomaan. Se, juoko sitten enemmän kuin pitäisi ja miksi, onkin jo aivan toinen juttu... Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
coffeemaker 31.08.2004 13:02:30 | |
---|
Jos jännitykseen juo niin tulee helposti juotua ns. paniikkikännit, eli hirveellä tahdilla ja paljon. Itse juon ehkä muutaman ennen keikkaa. Palkitsevinta on ottaa sitten keikan jälkeen :) 'I am too lazy to live and too afraid to die' |
Feggy 31.08.2004 13:05:05 | |
---|
Jos biisit ei ole täydellisen hallussa ja jännittää kovasti, yksi tuoppi. Jos setti menee kuin vettä vaan ja kokemusta on lähiajalta, enemmän. Näin siis meitsillä, alkoholin kestokyky on kullakin erilainen. Less is more. |
vantage 31.08.2004 13:41:36 | |
---|
3 tai 4 olutta olkoon tarpeeksi. Hyvä ja rento fiilis, mutta kerran join melkein pullon jaloviinaa ja sitten meni jo huonosti. Ei enää koskaan sitä! "Tell me what to do, I got a special place for you..."
IHKK #5 |
sikanaama 31.08.2004 13:49:01 | |
---|
Juo edellisenä päivänä "kohtuullisesti", että saat pikku krapulan ja väsymyksen, kun olet vasta n. klo. 06:02 mennyt nukkumaan. Sitten nukut 5-7 tuntia (mää nukun vaan 5 tuntia), herätät itsesi väkisin, juot vettä, syöt suolasta, juot vettä, imuroit, kuuntelet progea, käyt saunassa, juot mehua ja vettä, otat muutaman, juot kahvia, syöt 3 pullaa kylmän kaakaon kanssa, otat yhden tai muutaman, juot vettä, kuuntelet progea, otat makessa ennen keikkaa yhden oluen ja pikku pringles purkin. Aijai, ai että on rento olo. Mulla ainakin olisi, eikä jännittäis. Näimmä teen jos me mennään tässä joskus sinne keikalle. Jeah! Ja jos minua huvittaa lähden merelle tai viidakkoon seikkailemaan |
g1player 31.08.2004 14:28:52 | |
---|
Sitäpaitsi jännitys ennen keikkaa voi olla ihan hyväkin juttu. Sitä pitää oppia sietämään ja käyttämään hyödykseen. Jännitys on lavalle mennessä ehdottomasti parempi olotila kuin alkoholin avulla hankittu kokovartalopuudutus. Olen samaa mieltä ei varmasti löydy ihmistä joak ei jännittäisi esiintymistä tai sitten se on sairas... Mut ite otan yleisesti pari olutta ihan vain janoon...
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
lapio 31.08.2004 14:42:38 | |
---|
Hyvä ja rento fiilis, mutta kerran join melkein pullon jaloviinaa ja sitten meni jo huonosti. Ei enää koskaan sitä! Höhö, ihan hyvinhän se keikka meni jos tarkoitat sitä kerosiinkirveen keikkaa. Mutta Jussille: Kannattaa mennä ihan selvänä sinne lavalle. Kyllä se jännitys laukeaa pian. Ja on hauskempaa soittaa oikein ja hienosti kuin vähän räpellellen. Millos ja missä muuten teillä on keikka? Tulen katsomaan. |
jussiohman 31.08.2004 14:45:53 (muokattu 31.08.2004 14:47:11) | |
---|
Millos ja missä muuten teillä on keikka? Tulen katsomaan. Ei lukkoonlyötyä, mutta Makeen päästäs soittamaan. Drankkenin kera. Edit: Joo, ja ajattelin tässä itsekkin että vois selvänä hoitaa homman. Ehkä se jännitys raukeaa kunhan saa ekan biisin käyntiin. Lihava sinkku hakee kontaktia |
kivi 31.08.2004 15:29:00 | |
---|
Edit: Joo, ja ajattelin tässä itsekkin että vois selvänä hoitaa homman. Ehkä se jännitys raukeaa kunhan saa ekan biisin käyntiin. Suosittelen. Harjoitellaan sitä läträystä sitten kun hommat hoituu vanhalla rutiinilla. Siihen asti vesilinjalla. |
Juha86 31.08.2004 17:24:13 | |
---|
Mäkin oon miettinyt tätä asiaa nyt kun omakin bändi alkaa pian olla melkein keikkakunnossa.. Luulenpa että ennen keikkaa otan n. 3-4 kaljaa. Se vapauttaa vähän jännittynyttä olotilaa mut soittoon ei kuitenkaan (pitäis) vaikuttaa.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
hatapi 31.08.2004 17:28:44 | |
---|
Ei varmaaan kannata juoda liikaa, koska bissehän alkaa tunnetusti kusettamaan. Kiva varmaan olla lavalla, kun ei uskalla edes liikkua ettei livahda pissit housuun. 'Yesterday was Tuesday -
Maybe Thursday you can sleep' |