Aihe: Apuja toivebiiseihin..
1
isojussi
30.08.2004 19:41:59
Tossa juttelin parin tulevan asiakkaan kanssa ja pyytäisin jelppiä seuraaviin biiseihin:

Neumannin "Naiselleni"
Reetun "tasavuosikymmenhumpat" (Tähän vaan sanat, "Kolkytsenttinen" on muuten hallussa)

Suosituksia simppeleistä CCR:n biiseistä? Lähinnä jos vedätte näitä triolla (drs-bass-keys: Kyllä. On mulla livekeikkojakin!! ;o))

Jotta kiitosta vaan oikein näinniinkun etukäteenkin jo meinaan..
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Rantsu
30.08.2004 19:52:53
Tossa juttelin parin tulevan asiakkaan kanssa ja pyytäisin jelppiä seuraaviin biiseihin:

Niin siis minkälaista jelppiä? :)

Suosituksia simppeleistä CCR:n biiseistä?

Oliko niillä monimutkaisiakin? :)

No ei vais, olihan Pendulum -levyllä vähän kokeellisempaa ja monimuotoisempaa.
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
isojussi
30.08.2004 19:59:35
Niin siis minkälaista jelppiä? :)

Jos olis lappuja/sanoja/sointuja Nipan biisiin, melodia menee hatusta, kun nään sanat.

Reetuun vaan sanat.

Oliko niillä monimutkaisiakin? :)

No ei vais, olihan Pendulum -levyllä vähän kokeellisempaa ja monimuotoisempaa.

Nåjåååååå....;o)

Aattelin, että kun ei oo skebaa bändissä, niin onkos kukaan vetäny niitä tollasella kokoonpanolla, mutta kyllähän mä voi jostain kaivaa vanhat CCR:n LP:t naftaliinista - jos muista missä ne ovatten...;o)
baron
30.08.2004 20:06:15

Jos olis lappuja/sanoja/sointuja Nipan biisiin, melodia menee hatusta, kun nään sanat.

Reetuun vaan sanat.

Nåjåååååå....;o)

Aattelin, että kun ei oo skebaa bändissä, niin onkos kukaan vetäny niitä tollasella kokoonpanolla, mutta kyllähän mä voi jostain kaivaa vanhat CCR:n LP:t naftaliinista - jos muista missä ne ovatten...;o)

Nuotit löytyy Proud Maryyn ja Bad Moon Risin'.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Rantsu
30.08.2004 20:11:57
Suosituksia simppeleistä CCR:n biiseistä? Lähinnä jos vedätte näitä triolla (drs-bass-keys:

Proud Mary - Lodi - Down on the Corner - Travelin´ Band - Who´ll Stop The Rain -

Have You Ever Seen The Rain - Long As I Can See The Light - Wrote A Song For

Everyone - Fortunate Son.

Miltäs vaikuttaa? Nuo voisi toimia ilman kitaraakin.
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
isojussi
30.08.2004 20:21:55
Kiitos hyvistä ehdotuksista.

Molemmille!

Baron: Etsäviitsisitsä....e-mail you know...;o)
baron
30.08.2004 20:45:28

Kiitos hyvistä ehdotuksista.

Molemmille!

Baron: Etsäviitsisitsä....e-mail you know...;o)

Mä voin huomenna pistää pianonuotit. Proud Maryn pianonuotista puuttuu kappaleeseen elimellisesti kuuluva intro, outro, välisoitto, mutta mulla on omatekoiset fake-nuotit, missä se on, pistän senkin.
WanhaWetäjä
30.08.2004 23:24:26

Jaaha...vai Nipan biisi,se nyt on kuitenkin MOODY BLUES joka tuon biisin teki aikoinaan,"For my lady"on nimi,taitaa löytyä multa vinyylinä...siinä on aika paljon sointuja, jopa c-osakin,vedettiin sitä joskus triolla,tosin jotain sälää tuli sekulta...ei helppo biisi alkuunkaan norm. triolle vetää tolla originaali/Nipa-sovituksella,ne on melko samanhenkiset,paljon tavaraa,on nokkahuilua ja haitaria yms...no jos vähän sovittaa eri kuosiin niin sitten vois toimia...

Onko CCR tehnyt muita kuin simppeleitä biisejä??

Mulla on kaks nuottikansioo CCR-kamaa,nuoruusvuosilta,toisessa on jopa saksankieliset sanoitukset vaihtoehtona,siinä olis eksotiikkaa ;-))

Mutta ne kaikki hittibiisit sieltä kyllä löytyy...jaa niin tohon"Kolomekymppiseen"löytyy teksti...
isojussi
31.08.2004 00:36:38
Jaaha...vai Nipan biisi,se nyt on kuitenkin MOODY BLUES joka tuon biisin teki aikoinaan,"For my lady"on nimi,taitaa löytyä multa vinyylinä...

Ohos! Kiitos tiedosta. Käytännössä ´se on siellä vedettävä kumminkin sillä triolla. Toisaalta tasa kuukausi sitten seurasin kun mister Nieminen luikhavutti ko. kipaleen itse itseänsä akustisella säestäen...

siinä on aika paljon sointuja, jopa c-osakin,vedettiin sitä joskus triolla,tosin jotain sälää tuli sekulta...ei helppo biisi alkuunkaan norm. triolle vetää tolla originaali/Nipa-sovituksella,ne on melko samanhenkiset,paljon tavaraa,on nokkahuilua ja haitaria yms...no jos vähän sovittaa eri kuosiin niin sitten vois toimia...

Jos jotain tositetta on, niin oisin kiitollinen. Rupes oikein kiinnostaan näitten tietojen jälkeen...

Onko CCR tehnyt muita kuin simppeleitä biisejä??

:-)

Mulla on kaks nuottikansioo CCR-kamaa,nuoruusvuosilta,toisessa on jopa saksankieliset sanoitukset vaihtoehtona,siinä olis eksotiikkaa ;-))

Täytyy ensin kuunnella ja laulella itekseen ja tehdä sit päätöksiä, mitä vejäsis...

Mutta ne kaikki hittibiisit sieltä kyllä löytyy...jaa niin tohon"Kolomekymppiseen"löytyy teksti...

Ei siis Kolmekymppinen - siihen mulla on sanat, vaan ne muut vuosikymmenet, mitkä Sysimetsä levytti jokin aika takaperin.
WanhaWetäjä
31.08.2004 01:25:58 (muokattu 31.08.2004 01:27:11)

Löytyy tosta "Naiselleni" se midifile,kuuntelin sitä ja kattelin sen nuottikuvaa just Logicilla,aika simppeli ja looginen se kuitenkin on rakenteeltaan...ja se on ihan yks yhteen sen Moody Blues-version kanssa,mutta niin on se Nipankin versio...mä veikkaan että siitä löytynee laput Moody Blues-osastosta,siksi nimekäs bändi oli aikoinaan...ja jos en väärin muista niin albumi oli "Question"tms...mutta jos tosta midifilesta on apuja,niin voin sen kyllä pistää mailina?Saahan siitäkin ne oleellisimmat asiat kuunneltua/plokattua...
R.Syke
31.08.2004 06:39:10 (muokattu 31.08.2004 06:42:26)
Mulla on ohjelma, joka printtaa midifilen suoraan nuotteina.

-Siis Finale? Onko näin? Jos on, pistän heti hankintaharkintaan ja rupean kysymään päivittäin ohjeita!

Proud Mary olisi tuolla päässä introinen, outroineen kaikkineen. Omituista. En yleensä opi mitään ulkoa.
G-duurissa. Täytyy katella nuo CCR:t jostakin, ne on ikivihreitä.
CCR on musiikkimaailman DDR? No ei sentään!
baron
31.08.2004 07:03:25

-Siis Finale? Onko näin? Jos on, pistän heti hankintaharkintaan ja rupean kysymään päivittäin ohjeita!

Proud Mary olisi tuolla päässä introinen, outroineen kaikkineen. Omituista. En yleensä opi mitään ulkoa.
G-duurissa. CCR on musiikkimaailman DDR? No ei sentään!

Näköjään se Finalellakin onnistuu, mutta midien nuoteiksi muuttamiseen olen käyttänyt Powertracks Pro Audio ohjelmaa. (Joka on hiukan halvempi, maksoi muistaakseni jotain 50, soinnuttaakin vielä automaattisesti)

Se on helpompi, kun voi soittaa raidat erikseen ja kuunnella, minkä tai mitkä haluaa nuoteiksi.

Haluamani soittimien nuotit olen sitten siirtänyt jatkokäsittelyyn Finaleen.
isojussi
31.08.2004 08:20:03
Löytyy tosta "Naiselleni" se midifile,....mutta jos tosta midifilesta on apuja,niin voin sen kyllä pistää mailina?...

Jees. Saan sen helposti nuoteiks. Sit kun vielä sanat jostakin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)