Aihe: deluxe memory man
1 2
ollisal
28.08.2004 21:08:45
Saakos tuolla minkäänkuuloista nauhakaikusimua aikaan? Rautalanka?
Exhausted
28.08.2004 23:05:22

Tilasin just Thomannilta tuon Deluxe Memory Manin. Maxonin analogi-delaypedaaleja myös harkitsin, mutta olivat liian kalliita. Danelectron delaystä taas lähtee kylläkin lämmin soundi, mutta on niin heppoisesti rakennettu (esim. plugisisäänmenot), että maksan mieluummin ekstraa kestävästä pelistä.

En ole muuten henk.koht. päässyt Memory Mania testaamaan, mutta lukemani perusteella ja ääninäytteitä kuunneltuani innostuin tilaamaan.

itsehän pidän E-H:ita ulkonäöstään huolimatta suhtkoht heppoisina peleinä. Itselläni hajosi aikanaan upouuden polychoruksen kytkin parin viikon poljennasta. takuuhuollon jälkeen ongelmaa ei esiintynyt, mutta en ole ainoa jolla on ollut tämä ongelma. lisäksi e-h pedaalin päälle laittaessaan kitaran ääni muuuttuu täysin toisenlaiseksi, mutta ah kylläpä ne efektitkin ovat hienoja
Kapane
29.08.2004 10:51:31

Vihje. Parastapa selvittää onko laite true vai ei. on laittaa se vahvarin ja kitaran väliin ilman virtaa. jos ääntä kuuluu jommassa kummassa asennossa (ei prosessoitua) True. Jos ei mitään kuulu missään asennossa - buffered tai vastaava.
Sammakko
29.08.2004 10:55:32

Vihje. Parastapa selvittää onko laite true vai ei. on laittaa se vahvarin ja kitaran väliin ilman virtaa. jos ääntä kuuluu jommassa kummassa asennossa (ei prosessoitua) True. Jos ei mitään kuulu missään asennossa - buffered tai vastaava.

On tuo true by pass. Ilmeisesti nuo kaikki uudet ehx:t on. Mun usalainen big muffikin oli true by pass. ostin ne samaan aikaan.
"Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno."
Dr. Muff
29.08.2004 12:41:18
itsehän pidän E-H:ita ulkonäöstään huolimatta suhtkoht heppoisina peleinä. Itselläni hajosi aikanaan upouuden polychoruksen kytkin parin viikon poljennasta. takuuhuollon jälkeen ongelmaa ei esiintynyt, mutta en ole ainoa jolla on ollut tämä ongelma.

Big Muffin kytkin meni mulla rikki ja takuukorjaukseen. Venäläisessa muffissa on dpdt-kytkin muttei ole hyödynnetty ton kytkimen suomaa true by pass mahdollisuutta. Muista en tiedä mutta epäilen vahvasti että ei ole tbp.

I Stand Corrected. Ilman virtaakin voi pedaalista mennä signaali läpi, vaikkei ole tbp.

http://members01.chello.se/pastorn/fx/mods/bypass.htm
I Smell Urine
BaariMikko
30.08.2004 23:49:33

Saakos tuolla minkäänkuuloista nauhakaikusimua aikaan? Rautalanka?

Kyllä minusta. Miitissä soittelin yhden biisin hakien rautalankamaista soundia juuri tuolla vehkeellä, ja yleisökommenttien mukaan onnistuin kohtuuhyvin.
Lilli
31.08.2004 07:29:42 (muokattu 31.08.2004 07:33:07)
Nyt on mulla tuo memory man. Iha loisto peli. Oon soitellu tunteja taukoamatta ihan pelkillä puhtailla ja memory manilla. Tosi inspiroiva. En ole paljoa testaillu tuota chorusta ja vibraaattoa mutta oikeesti (aikuisten) ne vaikuttaaa ihan ookoilta. Tosin en ole ikinä mitään chorusta omistanut enkä voi oikeen vertailla oikeisiin choruksiin mutta kyllä ajaa asiansa. en chorusta kyllä käytä mutta ihan sama viisaammat korjatkoon. En tiedä olenko käsittänyt termin echo ja delay oikeen mutta tuo vaikuttaa enemmänb echolta kuin delayltä (vertaan rv-3 seen).
*** Totta tuhnuat, kaikupuolelle enemmän viittaa. Sellasta lähemmäs tape-echomaista delayta ei oikein taida syntyä.***
Bossin viive oli silleen tarkasti katkastu ku tässä se on silleen ovelasti enemmän niinq kaiku. En kyllä ole mikään asiantuntija. Ihan loistopeli. Reagoi soittoon täydellisesti. Ja porukka haukkuu sitä että se olisi kova suhisemaan mutta minä en niitä huomaa.
*** Ei suhise. Tai jos yksikelaisilla suhajaa, niin se tuskin MemManin vika on. Ehkäns jos ketjussa OD tai fuzz, niin voi kai se edesauttaa suhinoita. Tiedä sitten.***
Ei sillä ei mua suhinat haittaiskaan. Parasta mitä rahalla saa mun mielestä. Tosi asialliseen kuoreen tehty, joka on ilmeisesti paksummasta teräksestä tehty kuin esim. usalainen big muff.
*** Jep, hyvin tehty paksusta ALUMIINISTA... No saivareiset sikseen, suosittelen minäkin De luxe Memory Mania.
- Minne hoppu, poju ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)