Aihe: Vika Classic 30:ssa.
1
hatapi
28.08.2004 23:24:37
Mikähän on mennyt mun Peaveyn Classicista rikki kun se alkaa yhtäkkiä "kirkumaan" aivan uskomattoman lujaan?? Se ääni ei ole mitään tavallista mikkien kiertoa, eikä se johdu kitarasta, mikeistä tai rispaantuneesta piuhasta.

Tämä vika ilmaantuu yleensä sitten, kun combo on ollut n.5-10 min päällä, eli on jo vähän lämmennyt. Sitten kun esim. laittaa kielen soimaan, niin se järkyttävä ääni ilmaantuu, eikä se vahvistin päästä kitaran ääntä läpi. Mutta sellaisen 20 minsan päästä kun antaa sen vahvistimen olla siinä rauhassa, eikä koske mihinkään, niin sitten se alkaa taas toimia ihan normaalisti.

Voisko tuo vika olla putkissa? Se viimeinen putki (eli ensimmäinen oikealta) hehkuu kirkkaammin kuin ne kaksi muuta pientä. Ja kun sitä koputtelin tänään rumpukapulalla, niin se ääni kuului läpi sellaisena kohinana ja paukkumisena.
'Yesterday was Tuesday - Maybe Thursday you can sleep'
hatapi
30.08.2004 21:35:17
Jelppikääs nyt joku.
Kassu
30.08.2004 21:39:11
Ihan ku joku ois joskus täällä sanonu että putket lyö läpi eli on paskana jos vahvari paukkuu putkia koputellessa?

En mä tiedä.
PeeJii
31.08.2004 08:40:36 (muokattu 31.08.2004 09:10:55)
Voisko tuo vika olla putkissa? Se viimeinen putki (eli ensimmäinen oikealta) hehkuu kirkkaammin kuin ne kaksi muuta pientä. Ja kun sitä koputtelin tänään rumpukapulalla, niin se ääni kuului läpi sellaisena kohinana ja paukkumisena.

Oikein rumpukapulalla. Eiköhän esim. kynä riittäisi :)
Mutta vaihda tuo putki, eiköhän se vika ole siinä.

Lisäys: Niitä etuasteputkia (=pienemmät putket) voit vaihtaa yksitellen. Eli se rikkinäisen putken vaihto riittää.
Penasol
31.08.2004 08:43:31

Luulen, että putkissa on vikaa, ainakin vaikuttaisi sellaiselta vialta. Älä ihmeessä osta Sovtekeja tilalle, ne eivät ole kovin hyviä, sen on kokemus osoittanut. JJ on ilmeisesti ainakin ihan hyvä (en mene varmuuteen kun en ole kokeillut), pitäisi itse saada joskus sellaiset ostettua.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Lapis
31.08.2004 10:10:58
Luulen, että putkissa on vikaa, ainakin vaikuttaisi sellaiselta vialta. Älä ihmeessä osta Sovtekeja tilalle, ne eivät ole kovin hyviä, sen on kokemus osoittanut. JJ on ilmeisesti ainakin ihan hyvä (en mene varmuuteen kun en ole kokeillut), pitäisi itse saada joskus sellaiset ostettua.

Toiset taas sanoo että Sovtekit on parhaita... Mä oon niin noviisi näissä putkihommissa että en osaa ite sanoa muutaku sen että helv*tin hyvät soundit niillä Sovtekeilla tulee ja hohtaa hienosti punaista. Heh!
hatapi
31.08.2004 13:16:40 (muokattu 31.08.2004 13:27:46)
OK.. kiitti vastauksista. Minkälaisen putken voin ostaa sitten siihen entien paikalle. Eli kelpaako Classiciin minkälaiset etuasteen putket? Ja paljonko yks sellanen maksaa?

Edit: Ne entiset etuasteen putket oli Sovtekin 12ax7, jotenka jonkun näistä pitäisi käydä:

http://kauppa.musiikkikullas.fi/asp/tuotesivu.asp?itemcode=5190183
http://kauppa.musiikkikullas.fi/asp/tuotesivu.asp?itemcode=5190083
http://kauppa.musiikkikullas.fi/asp/tuotesivu.asp?itemcode=5190187
maza
31.08.2004 14:03:16

Sovtekin putket on yleisesti ottaen kyllä täyttä kuraa, toki hyviäkin yksilöitä löytyy. Joka tapauksessa Svetlanat on venäläisistä niitä parempia, mielestäni. JJ:t ovat puolestaan asiallisia, tosin viallisiakin yksilöitä saattaa joskus päästä joukkoon.

Pieni mikrofonisuus on valitettavasti nykyputkien osalta lähes aina ns. ominaisuus, ja ensimmäisistä vahvistinasteista lähtevät häiriöt yllättäen vahvistuvat vahvistimessa runsaastikin...
hatapi
31.08.2004 21:28:34
Noniin. Vaihdoin putken. Vika lähti. Ongelma ratkaistu. Kiitoksia vastauksista. Lukkoa kiitos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)