afro 29.08.2004 18:29:36 (muokattu 29.08.2004 18:51:37) | |
---|
Eli minkälaisia käyttökokemuksia porukalla on erimerkkisistä kovista caseista? Mikä on paras: Hardcase, SKB, vaiko mittatilaustyönä tehty flight case? Jos vannotte neliskanttisen kotelon nimeen, niin mikä firma tekee parhaat? Perusteluja ja kokemuksia kehiin! EDIT: Unohtui mainita, että tarkoitin nimenomaan koteloita rummuille, en niinkään hardwarelle. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
HardCaseja olen käyttäny, ja niihin olen ollut edittäin tyytyväinen.. Hyvin ovat kestäneet ahkerammassakin käytössä.. Ainut miinus puoli on ehkä se että jos joutuu pitämään paljon kylmässä, niin eivät ehkä anna samanlaista suojaa lämpötilojen vaihteluilta, kuin jotkut topatut pussit..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Magetsu 29.08.2004 21:09:34 | |
---|
Holmbeg Case tekee mittatilauksena aivan käsittämättömän hyviä koteloita... Kävin tutustumassa liikkeeseen täällä Haaparannalla ja seurasin keissien valmistusta ja on kyllä näppärän näköisiä ja omintakeisia keksintöjä... http://www.hbc.se/ |
afro 04.11.2005 17:25:54 (muokattu 05.11.2005 00:27:22) | |
---|
Nostetaanpa tämä aihe, kun taas olisi aikomus kovia koteloita hankkia. Eli kertokeepa kokemuksia eri caseista rummuille. Eniten kiinnostavat Endurot, Hardcaset ja SKB:t, porukalla on varmasti kokemusta noista? Enduroissa on ilmeisesti kunnon pehmustukset, Hardcaseissahan ne ovat olemattomat. Kokemuksia, kiitos! Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Kosminen 05.11.2005 00:59:32 | |
---|
Ei Enduroissa kyllä mitään pehmustuksia ole. Mutta siinä on ihan hyvät kovat caset, hihnat taitaa olla vähän jämäkämmin kiinni kuin Hardcaseissa. Luulisin että mahtuu rimsienkin kans ihan hyvin ku pelkälle rummulle sellaisenaan on aika väljät. Lattiatomista joutuu sen sijaan ottamaan siipimutterit pois että mahtuu.. mutta täähän on ihan testauskysymys. Virvelille kannattaa kyllä hankkia joku muu kotelo, joka on pehmustettu. Tuollaiseen jos laittaa niin on varmasti kohta koneisto paskana ku hölskyy siellä. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
afro 05.11.2005 01:19:18 | |
---|
Ei Enduroissa kyllä mitään pehmustuksia ole. Mites, olisinko minä sitten voinut katsoa niin väärin, kun minusta niissä oli kunnon toppaukset. Vai liekö eri mallia sitten...? Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Kosminen 05.11.2005 12:19:39 | |
---|
No jos on kyse niistä caseista, mitä Levytukku myy (Humes&Berg Enduro), ei niissä ole toppauksia. Mutta hyvä tulee kun heittää sinne pohjalle casen muotoisen palan vaahtomuovia niin loppuu hölskyminen. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
drumm 05.11.2005 12:26:14 | |
---|
No jos on kyse niistä caseista, mitä Levytukku myy (Humes&Berg Enduro), ei niissä ole toppauksia. Niitä saa pehmusteilla ja ilman. |
anzelmosm 05.11.2005 12:42:49 | |
---|
Ite tilasin SKB:n kotelosatsin koko setille ja täytyy kyllä sanoa että ei oo tarvinu katua päivääkään muuta kuin sitä että tilasin kaikille muille pöntöille pehmustamattomat skb:t kun ajattelin että jos se pehmustus on samaa luokkaa kuin hardcaseissa niin en oo valmis maksamaan niin paljoa ylimäärästä siitä. Sitten kuiteni kävi niin että basarilaukkua ois joutunu oottamaan pari kuukuatta niin tilasin toisen basarilaukun sitten topatun ja kyllähän se oli sellanen viritelmä ettei paremmasta väliä. Vaikka eipä nuo pehmustamattomatkaan huonoja ole on mm. tippunu pakettiauton perältä 16" tomppa kotelonsa kans muiden romujen päältä maahan eikä tullut koteloon mitään mainittavaa jälkeä saati sitten tomppaan. Eronahan noissa SKB:n laukuissa on hard caseen (käsittääkseni) että hardcase puristuu siihen rummun päälle ja alle kun ne osat menevät limittäin. SKB:ssä on vähän niin ku semmonen "arkkusysteemi" eli on se "säilytysosa" ja sitten kansi siihen päälle niin ei rumpukaan joudu puristukseen sielä sisällä. Sehän nyt on sitten vähän käyttäjästä kiinni että kummasta tykkää enemmän. Ja sitten vielä saarnan loppuun sanottakoon että ameriikan toverit ne näyttää kehuvan jotain tuollaisia xl protechtor laukkuja. Niissä tais olla joku systeemi että sielon jotku kumi tapit mitkä puristaa kalvoista rummun paikolleen sinne kotelon sisään. Mutta en ainakaan sillon keväällä kun hankin koteloita niin löytäny niille eurooppalaista myyjää. http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta
[14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä
|| Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna |
Peace 05.11.2005 13:22:37 | |
---|
Joona Rautiainen |
ddrum54 05.11.2005 18:44:03 | |
---|
Smartcase tekee helvetin hyviä caseja. Tampereella. 2`n 4 |
afro 07.11.2005 19:36:28 | |
---|
Smartcase tekee helvetin hyviä caseja. Tampereella. Smartcase ilmeisesti tekee pelkkiä flightcaseja? Ovat aika painavia. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
HeavyMachinery 08.11.2005 11:39:16 | |
---|
Smartcase ilmeisesti tekee pelkkiä flightcaseja? Ovat aika painavia. Juu ja EI ?? Eli Oma tuotanto on pelkkää fligthcase ( ei välttämättä ole kovin painava jos asiakashaluaa on mahdollista tehdä myös ohkaisemmasta materiaalista) Alihankintana saa myös asiakkaan toivosten mukaan mittään tehtyjä "hattulaukku" mallisia muovisia rumpucaseja. Eli ei kun soittelemaan ja kyselemään. Sori mainostus :) Minä tiedän - siis pelkään ! |
WyW 08.11.2005 12:23:10 | |
---|
Mä kyl oon päättäny hommata Gewan laukut. Hinta/laatu jokseenkin mahtava. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Niskamies 08.11.2005 13:28:07 | |
---|
Mä kyl oon päättäny hommata Gewan laukut. Hinta/laatu jokseenkin mahtava. Hommaa ihmeessä. Mulla on ne, ja ne on oikein passelit pelit. Virvelille ja pelleille on tosin vähän topatummat pussit, mutta noi halvemmat Gewat on oikein jees suoja pöntöille. |
WyW 08.11.2005 14:05:13 | |
---|
Hommaa ihmeessä. Mulla on ne, ja ne on oikein passelit pelit. Virvelille ja pelleille on tosin vähän topatummat pussit, mutta noi halvemmat Gewat on oikein jees suoja pöntöille. Virpalle on hardcase ja pelleille Rockbaggi (rockbag saa lähteä). Hardwareloota pitäis vielä jostain saada. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
hgr 09.11.2005 02:19:53 | |
---|
Hommaa ihmeessä. Mulla on ne, ja ne on oikein passelit pelit. Virvelille ja pelleille on tosin vähän topatummat pussit, mutta noi halvemmat Gewat on oikein jees suoja pöntöille. Mistähän noita saisi Helsingistä ja mitä maksaa? |
afro 19.11.2005 15:53:37 | |
---|
Nosto. Edelleen kommentteja kaivataan kovista koteloista. Kun täällä kerran näitä hienoja settejä on niin paljon, niin eikö sitten liene myös casejen omistajia...? Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
DrmBug 19.11.2005 16:15:46 | |
---|
HardCaset löytyy täältä. Ei valittamista. Tosin basarista ne "pehmusteet" on hävinny matkan varrella... mutta hyvin noi on toiminu. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
drumm 19.11.2005 16:21:07 | |
---|
Kannattaa tsekata nuo Staggin caset. En tiedä saako niitä vielä Suomesta, mutta ne vaikuttivat kyllä mielenkiintoisilta. Yksityiskohdat tuntuvat olevan tarkkaan mietitty ja uusiakin ideoita löytyy. Laajennettava hardwarecase kuulostaa teoriassa hyvältä idealta, mutta käytössäpä nuo ominaisuudet aina punnitaan. Tuossa casessa on myös kahvat joka puolella ja isommat pyörät esim. Hardcaseen verrattuna. Bassaricaseissa on myös pyörät selkää säästämässä. Jos hinnat asettuvat kohdalleen ja laukut kestävät käytössä, Stagg tulee olemaan varteenotettava vaihtoehto casemarkkinoilla. |