Aihe: Vahvistin kotisoittoon max 150e.
1 2
Billsner
29.08.2004 10:49:56 (muokattu 29.08.2004 11:48:22)
Kyllästyin Crate GX15R + Yerasov Grunge yhdistelmään ja nyt ois hakusessa uusi kotivahvari. Tärkeitä vahvarissa olisi hyvä särö, sellainen rectifier tai 5150-tyyppinen (onkohan tuo edes mahdollista pikkucombossa? :) ja maksimihintana olisi tuo 150€. Oisko tuosta Roland Cube 15:sta mihinkään?
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
biibob
29.08.2004 11:17:57
Eniten kyseenalaistaisin tuon hinnan. Nimittäin toi crate15... on juuri tuossa 150e hintaluokassa, ja siitä parempaa tuskin löydät. Jos haluat parempaa särö soundia, niin suosittelisin ennemmin pedaalin ostamista, kuin kokonaan uutta vahvistinta. 150e saa jo todella hyvän pedaalin/ toisin sanottuna saa aika vapaasti valita, minkä haluaa. Jos kokonaan uutta vahvistinta haluaisit, niin silloin suosittelisin sijoittamaan siihen rahaa, vaikka 300-400e. Minun mielestäni (huom. tämä on vain minun mielipide) ei kannata ostaa toista saman hintaista vahvistinta, jos hintaluokka on toi 150e, koska tuossa hintaluokassa vahvistimet(merkistä riippumatta) ovat hyvin samankaltaisia. Ja kyllä tuosta cratesta aloittelijat saa irti ihan hyviä säröjä, jos jaksaa vaan käännellä vähän aikaa nuppeja, ja pedaalien kanssa homma alkaakin jopa kuulostaa säröltä:D
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Heavymies
29.08.2004 11:28:13
Mun mielestä toi Cube on hyvä vahvistin hintaisekseen. Koulussa oon sillä soitellu ja oon saanu hyvät soundit siitä. Tommosta oon itekki ajatellu kotisoitteluun.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Billsner
29.08.2004 11:37:08 (muokattu 29.08.2004 11:40:21)
Eniten kyseenalaistaisin tuon hinnan. Nimittäin toi crate15... on juuri tuossa 150e hintaluokassa, ja siitä parempaa tuskin löydät.

On tuossa cratessa hyvä puhdas kanava, mutta säröt eivät ole minun makuun. Cubessa saattaisi olla paremmat ja tuossa taas ois se hyvä puoli että ei olisi mitään ylimääräisiä juttuja pyörimässä lattialla ("johtohelvettiä").

Minun mielestäni (huom. tämä on vain minun mielipide) ei kannata ostaa toista saman hintaista vahvistinta, jos hintaluokka on toi 150e, koska tuossa hintaluokassa vahvistimet(merkistä riippumatta) ovat hyvin samankaltaisia.

Olen erimieltä. Esim. craten gx15r:llä, fenderin frontmanilla ja behringerin gm108:lla ei ole mitään yhteistä/samankaltaisuutta.
Billsner
29.08.2004 12:34:16
Cube on kyllä ihan ylivoimaisesti paras tossa hintaluokassa.
Tykkäsin ainaki ite kun testailin.

Perustelua? Tuo sun vastaus ei oikein kerro mitään ko. laitteesta.
metallfan
29.08.2004 21:00:57 (muokattu 29.08.2004 21:05:06)
Perustelua? Tuo sun vastaus ei oikein kerro mitään ko. laitteesta.

No kokeilin sitä kerran musamaailmassa kun ostin kitaraa ja soittelin sen läpi.
cleani oli ihan ok.
Säröt miellytti ainaki mun korvaan ja ne oli aika ihmeen selkeet.
Mut tää kaikki on tietenkin ostajan korvassa
joten en tietenkään voi olla varma miellyttääkö sua,
eli pitäis melkeen ite mennä testailemaan.
metallfan
29.08.2004 21:05:39 (muokattu 29.08.2004 21:06:39)
tuli kaks kertaa
booster
29.08.2004 22:10:24
Kannattaa testata Behringerin GM108, Tech21 TM10 -kopio (kai), yllättävän hyvä, ja tuohon hintaan saat niitä kolme :)
Ostetaan:
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa!
Billsner
29.08.2004 22:31:49
Kannattaa testata Behringerin GM108, Tech21 TM10 -kopio (kai), yllättävän hyvä, ja tuohon hintaan saat niitä kolme :)

Tuota on kyllä kehuttu. Saakohan tuosta metalliin sopivaa säröä? Ainoa paikka oulussa mistä saa behringeriä on musiikki-kullas ja ne on vähän nihkeitä tilaamaan sinne tavaraa testattavaksi. Tosin noin halvan (paitsi että kullaksella se hinta olisi 2,5 x thomannin hinta) vehkeen kohdalla saattaisi onnistua jos oikein anelee.
wilo
29.08.2004 23:19:24 (muokattu 29.08.2004 23:23:26)

Tarkennetaas tätä: TM10-kopio on Behringer Vintager GM110.

Ostin tuollaisen kotikäyttöön, tässä pari ajatusta.
Ihan kelvolliset puhtaat, kristallinkirkasta yläpäätä vähän liiankin kanssa. Kevyt särö toimii ok, tosin tuntuu että dynamiikkaa on liiankin kanssa (äänenvoimakkuus laskee liikaa kun ruuvaa kitaran volapotikkaa kiinni), vähän kaipailee kevyttä putkipääteasteen kompressointia. Kovat säröt suhisevat taas aivan tautisesti - ihan kuin joku säätö olisi perseellään. Saundi on modernilla säröpuolella tosin ihan käypä, harmillista että kaislikossa suhisee.
Ominaisuuksista; liittimiä löytyy ihan älyttömästi, en jaksa alkaa luetella. Normaalit gain, bass, middle, treble ja volume -säätimet, näiden lisäksi 3 kpl 3-asentoista kytkintä; tuntuisivat vaikuttavan eq- ja gainsäätöihin ennen ja jälkeen säröosion. Aika lailla monipuolista saundia irtoaa. Niin, minkäänlaista kaikua ei behringerissä ole. Joku saattais tarvita, minä en oikeastaan kotikäytössä.
Onko laite hintansa arvoinen? No ehdottomasti. En usko, että kovalla soitettaessa pärjää esikuvalleen, mutta kotisoitossa varmasti.

Edit: pannaas linkki vielä http://www.behringer.com/GM110/index.cfm?lang=ENG .
Uskoisin, että ihan kelvollista metallisaundia lähtee, roimien suhinoiden kera. Aivan armottomin thrash-puoli jäänee kuitenkin tavoittamatta. Parhaimmillaan GM110 on mun mielestä kuitenkin sellaisessa brittirock-särössä (tai ehkä kantripuolella?).
skebajaba
29.08.2004 23:47:17
jeps. ite suosittelisin tuota cubea.
soittelin sillä tuolla musamaailmassa ja oikeastaan kaikki särömallinnukset olivat käyttökelpoisia ja miellyttivät ainakin kotivolyymeillä korvaani.
ehdottomasti ainakin testaamisen arvoine kunhan päätät mitä olet ottamassa kotiisi.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Billsner
29.08.2004 23:54:47
ehdottomasti ainakin testaamisen arvoine kunhan päätät mitä olet ottamassa kotiisi.

Pitää käydä kahtomassa onko musiikki-kullaksella noita. Tuo cube kyllä speksien mukaan vaikuttaa ihan pätevältä vehkeeltä. Harmi että tuohon cube15:seen ei saa kanavanvaihtajaa. Cube 30:ssä olisi, mutta hintaa sillä sitten olisikin yli satanen enemmän. Kaikkea ei voi saada ja aika vähän sitä puhdasta kanavaa tulisi varmaan käytettyä.
re infecta
29.08.2004 23:54:50 (muokattu 29.08.2004 23:55:09)
Mitä eroa on Cube15:lla ja 30:lla (tehon lisäksi)?
Myydään uusi Morley Bad Horsie Wah. Katso ilmoitukseni!
Billsner
29.08.2004 23:58:10
Tarkennetaas tätä: TM10-kopio on Behringer Vintager GM110.

Sama peli kuin tuo GM108 mutta vähemmän tehoja. Thrash-särön suuntaista ääntä olen hakemassa, joten tuo taitaa jäädä poies.
Billsner
29.08.2004 23:59:19
Mitä eroa on Cube15:lla ja 30:lla (tehon lisäksi)?

Cube 30:ssa on enemmän mallinnuksia ja lisäksi siinä on efektejä. Taisipa vielä olla kaikukin. Ostaisin sen jos olisi enemmän rahoja.
Nazareth
30.08.2004 00:01:38
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet""
Billsner
30.08.2004 20:22:46
Nostoa. Onko täällä kenelläkään käytännönkokemuksia tuosta Rolandin Cube15:sesta? Millaiset pörinät siitä lähtee?
tommiot
30.08.2004 20:29:48
Muistaakseen se Cube 15 pörisi ihan hyvin, joskus testailin sitä Musamaailmassa jollain halpiskitaralla. Ja ainakin kaverin Cube 30 on hyvät soundit mun mielestä. No, ne efektit siinä Cube30 nyt on vähän turhia, tai sit en vaan osannu säätää, ainakin delaylle oli ihan onneton säätö, vaan yks potikka, en saanu sitä mitenkään kunnolla säätöön :)
Santtu_123
30.08.2004 21:09:50

Nostoa. Onko täällä kenelläkään käytännönkokemuksia tuosta Rolandin Cube15:sesta? Millaiset pörinät siitä lähtee?

Moikka,
testasin tota Cube 15:sta viime perjantaina DLX musassa, ja on seuraava ostokohteeni. Skeba jolla soittelin oli Tokain lespa EMG:n mikeillä eli samat mikit kun himassa. Volumee oli about 1-2, cleanit toimi..no emmä semmosii tartte kuitenkaa, niin en kiinnittäny pahemmin huomiota :P Pistin särökanavan päälle, alotin hissukseen crunch tms. pikku säröstä ja johan pelitti. Todella selkee särö, eikä kuulostanu compressoidulta sirkkeliltä, vaan oikeesti munakkaaseen päin kallistuvalta säröltä. Erilaisia säröjä/mallinnuksia tossa on siis 4, ja nappulaa vääntämällä särö lisääntyy, mutta pysyy erittäin selkeäna ja mureana. ...tana kun on oikeesti vaikea sanoilla kuvata miltä mokoma kuulostaa... Viimosena herkkuna oli joku stack-jotain, ilmeisesti joku nuppi-mallinnus ja ihme kyllä sekin toimi. Hieno pikku-vahvari, varmasti hintansa väärtti. Kannattaa toki itse mennä kokeilemaan, eikä muiden sanaan luottaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)