Aihe: Biisien kirjoittaminen ylös?
1
edha
24.08.2004 15:03:07
Esim. Olet keksinyt perkeleen hienon riffin ja se pitäis laittaa talteen. Mitä teet?
Kirjoitatko tabulatuureiksi vai muistatko ulkoa vaikko kenties olet tällainen nero joka älyää tallaista soinnutusta (esim.); Gsus4add9-

Itsellä koituu tuo merkkaus aina ongelmaksi monet hyvän kuuloset biisin pätkät unohtunut tämän takia..
Yli Jumala
pekkaharti
24.08.2004 15:07:27
guitar prolla ite ainakin laitan ylös. helppo käyttää ja saa muitakin soittimia taustalle soimaan.
"mikseivät lentokoneet käy koskaan lentelemässä poikasineen?" - Pablo Neruda
Miikathebest
24.08.2004 15:27:45

Kun en ymmärrä musiikkia nuotteina, niin paras tapa on äänittää riffin pätkiä jollain nauhurilla...
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Jucciz
24.08.2004 19:46:37
Nopeiten onnistuu kun nauhoitan koneelle. Jos ei ole konetta lähettyvillä, hätätilanteessa voin tehdä nuotitkin tai vaikka tabit. Yksi tapa on myös soittaa uutta ideaa niin kauan että sen muistaa väkisinkin.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Eddie
24.08.2004 21:06:44

Itse tabitan aina riffini.
"If you like metal, you“re my friend."
edha
24.08.2004 21:45:34
Itse tabitan aina riffini.
Tuota minäkin olen yrittänyt, aika hidasta hommaa vaan välillä...
(uppista väärään palstaan meni, onneksi jo siirrettiin tänne)
Yli Jumala
baron
25.08.2004 03:13:53 (muokattu 25.08.2004 09:48:39)

Kirjoitatko tabulatuureiksi vai muistatko ulkoa vaikko kenties olet tällainen nero joka älyää tallaista soinnutusta (esim.); Gsus4add9-

Parempi ja selvempi merkintätapa olisi Gsus4add9b5 tai Gsus4add9(-5)

Sellainen sointu, jossa on sekä kvartti että alennettu kvintti, kuulostaa kovin riitaiselta ja sen käyttömahdollisuudet ovat kovin rajalliset.

Sävelet ovat G, C, Db, A
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
kingdom
28.08.2004 13:49:36
Nauhotan syntikan sekvensserillä talteen.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
Eddie
28.08.2004 14:55:19 (muokattu 28.08.2004 14:56:04)

Tuota minäkin olen yrittänyt, aika hidasta hommaa vaan välillä...

Kieltämättä hidasta, ja rytmitystä on vaikeaa kirjoittaa ylös. Usein joku riffi, joka nojaa johonkin tiettyyn rytmiin ei enää myöhemmin soitettuna toimikaan, koska rytmi on unohtunut.
Harmi vaan, että kitarakamat ja tietokone on kaukana toisistaan, joten se kynnys alkaa nauhoittaa on korkea.
"If you like metal, you“re my friend."
Dr Dominant
29.08.2004 10:46:12

Kaksi hyvää tapaa:

1) Sanelukone. Tarpeeksi nopea ja helppo ja pieni, jotta sitä voisi pitää mukana. Kun visio iskee niin rec-nappula pohjaan ja laulua tai soittoa nauhalle. Purkaa sieltä sitten kun ehtii työstämään.

2) Nuottikirjoitus. Opetteluun käytetty aika korvaa itsensä takaisin loppupelissä niin moninkertaisesti että loppuu laskimesta potenssit kesken. Ei tällä viikolla eikä ensi vuonna, mutta parinkymmenen vuoden päästä aivan varmasti!!
"Dr Dominant, I Presume?!"
kattilakettu
29.08.2004 21:41:43

Mä ostin tässä hiljattain Sharpin MD-nauhurin ( Malli;MD-MT290H).
Ja siihen pieni stereo mikki esim. Sony EGM-DS70P.
Tämmönen pieni kokonen paketti kulkee mukana missä vaan vaikka paidan taskussa ja sillä on äkkiä tallennettu muistiin ideat.
Myöhemmin ne on helppo siirtää mihin hyvänsä vaikka optisen väylän kautta.
Itse olin todella yllättynyt miten laadukasta jälkeä sain äänittäessäni bändisoittoa livenä.
Mutta tää on mun tapa..ja laitteitahan on tarjolla.
Kotosalla käytän kyllä pääsääntösesti tietokonetta.
Äänitysohjelmat on sitten makuasioita.
Mä olen mieltynyt tähän Cakewalkin Guitar Tracks Pro-ohjelmaan.
Tää grafiikka on niin selkee ja muistuttaa ulkoasultaan tommosta moniraitanauhuria,jolla on aikasemmin työskennellyt,ja oli siksi helppo omaksua.
"Soitto lähtee sormista"
Vanalkar
31.08.2004 00:43:58
Yleensä tulee soitettua ne ylös kun kitara on melkein kokoajan läsnä. Tai minä kitaran, kuinka vaan.

Ostin tosin Lidlistä 17 eurolla sanelukoneen, sitä on tarkoitus käyttää jos tulee ideoita eikä ole millä soitella. Eri asia on sitten muistaako tuota sanelinta pitää mukana. Nuottien kirjoitustaito olisi hyvä, mutta enpä hallitse.
Glymur dansur ķ hųll,
Dans slįiš ring
Glašir rķša noregis menn
til Hildar ting.
JoeHans
02.09.2004 14:50:42
Guitar Prolla yleensä tulee laitettua ideat ja biisit ylös. Guitar Pron etu "tavallisiin tabloihin" nähen on se, että siihen voi tosiaan kokeilla sitten sovittaa bassoa, rumpuja, syntikoita ym. päälle. Pienen opettelun jälkeen Guitar Pro on todella nopea käyttää ja ideatkin pysyy tallessa.
Spoiled monkey!
Hohhoijaa
05.09.2004 16:41:58
Mulla on omia tabulatuurin kaltaisia hieroglyfejä (hymiö), joita aina raapustelen säänpieksemään, tulenpolttamaan, pedonpureksimaan, kellertyneeseen ja karaistuneeseen pikku vihkooni..........
Tosimies juo Maitoa.
Juha86
07.09.2004 21:44:07
Kun keksin biisin niin soittelen sitä niin luonnostani innostuneena niin paljon et se jää päähän. Usein jää päähän vaikka ei olis kitara ees paikalla, kun jokin idea soi vaan päässä. Myöhemmin teen biisistä midin jonka annan netin välityksellä bändikavereille ja sitten vedetään treeneis. rok.
~totuus ei pala tulessakaan~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)