Aihe: Akustisen kitaran osto..?
1 2 3
Lord of the strings
03.07.2004 23:56:45
Onneks olkoon paras trollittaja muusikoiden netissä(aika moni meni vipuun).
Taidanpa vähän jatkaa...
Onks sen väliä laittaako kitaraan vaikka basson kielet ja sitten vaikka pyykkinarua jos ei oo heti rahaa ostaa kitarankieliä?
Taas on koululaisilla tekemiset vähissä?

Olitpas taas avulias. Häpeä.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Lord of the strings
04.07.2004 00:00:04
Lukeeko se paketissa mikä malli kitara on vai katotaanko se ihan silmämääräsesti?

Lavassa lukee yleensä kitaran merkki.
(Ja lapa on siis se kaulan päässä oleva "Möykky" jossa viritystapit ovat kiinni.)
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Dark Soul
04.07.2004 00:11:20
Ok.Kattelin äsken netissä kitaroita ni tarkottaako fingerboard ja neck molemmat otelautaa?Vai tarkottaako yleensä kumpikaan?
Sit törmäsin jossain sanaan agathis enkä löytäny mistää sille suomennosta, et tietäiskö joku..?
Kiitos jos joku uskoo et oon oikeesti näin tyhmä enkä mikään feikki...
tommiot
04.07.2004 00:32:09
Ok.Kattelin äsken netissä kitaroita ni tarkottaako fingerboard ja neck molemmat otelautaa?Vai tarkottaako yleensä kumpikaan?
Sit törmäsin jossain sanaan agathis enkä löytäny mistää sille suomennosta, et tietäiskö joku..?
Kiitos jos joku uskoo et oon oikeesti näin tyhmä enkä mikään feikki...

Agathis on puulaji, joku voi varmaan kertoa siitä enemmän...
Neck on kaula, ja fingerboard otelauta.
kiriminni
04.07.2004 21:17:45
Olitpas taas avulias. Häpeä.
Voi perh...mites mää eksyinkin tänne aloittelijoiden osiolle.
Auttakaa vaan eihän niitä tyhmiä kysymyksiä ookkaan; vain tyhmiä vastauksia.
Agathis on poppelipuuta, kevyttä kitaran runkopuuta.
Eri puulajeilla erilainen soundi.
Ja nyt äkkiä pois täältä...

Edit.En häpeä mitään,paitsi olla ihminen.
Dark Soul
06.07.2004 15:28:24
Mitä mieltä ootte näistä kitaroist;Ibanez AW200, Ibanez AW10, Ibanez 60s?Mikä niist ois paras vai onks ne ees hyviä?
Mä en löytäny mitää mis kerrotaa oks ne kielet nailonii vai terästä.Mitä se tarkottaa kun kielet on 20/80?
Iso D
29.07.2004 11:30:00
Itsekin olen akustista ostamassa. Eilen kävin kokeilemassa useampaakin maks. 200 euroa maksavaa mallia. Ibanez PF60 ( http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-167695.html ) tuntui ainakin omaan käteen parhaimmalta. Varmaan sopii myös ensimmäiseksi kitaraksi. Toisaalta jos haluaa vähän säästää, niin Tre:n soitinliike Vertikaalissa oli jonkun kiinalaisen merkin (olisiko ollut audition tms.) halpis akustisia, joista etenkin 99 euroa maksava teräskielinen tuntui hintaansa nähden yllättävänkin hyvältä.
Vedestä nousee kasvi!
rattledad
29.07.2004 12:31:56

Jos soittaa paksulla plektralla (tyyliin 2 mm), niin häviää bassokielistä botnea aika paljon.

Eikös tämä mene toisin päin: ohuella plektralla saa kirkkaamman soundin ja paksulla tummemman?
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
käsi
29.07.2004 17:20:10

itse suosittelisin nailon kielistä eli klassista kitaraa. sillä on hyvä aloittaa. on sormi ystävällinen, eli voit harjoitella alussa pidempään kuin teräs kielisellä mikä alkaa sattua sormenpäihin nopeammin.
ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä
tommiot
29.07.2004 19:05:37
itse suosittelisin nailon kielistä eli klassista kitaraa. sillä on hyvä aloittaa. on sormi ystävällinen, eli voit harjoitella alussa pidempään kuin teräs kielisellä mikä alkaa sattua sormenpäihin nopeammin.

Ja kun on viikon soittanut ahkerasti teräskielistä niin eipä enää satu.
M1kk0
28.08.2004 17:08:13
saanko kysyä?

elikkäs, mitä tarkotetaan noilla soittotaidon perusjutuilla? sellasta sointurämpytystä vai?

ja sitte paljos maksais suunnilleen sellanen teräskielinen akustinen mihin ollaan sahattu alapuolelle soololovi?

ja sitte vielä ehdottakaas jotain biisejä mitä alottelija vois soitella. mä oon tota Van Halenin Ain't Talkin' 'Bout Lovea aika paljon harjotellu ja siinä menee se intro ja se intron jälkeinen (sanotaanko sitä nyt riffiksi vai verseksi) juttu aika hyvin. sitte oon kans treenannu stairway to heavenin alkua.

kiitos
Blow me up Mr.Spock!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)