Aihe: Sonor vs. Tamburo
1
Peace
26.08.2004 21:57:19
joo elikkäs ois tarkotuksena ostella uus rumpusetti ja mietin et kumpi sonor vai tamburo

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-169043.html

tos o sonori

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-169909.html

ja tossa tamburon setti

elikkäs kumpaa suosittelette?
Joona Rautiainen
Frequency
26.08.2004 22:02:36
Okkos kertaakan harkinnut Pearlin noita saman hintaluokan settejä kuten Exportit tai Forumit?
tukutäkä.
Paas
26.08.2004 22:21:03
Miten olisi jos vielä vähän säästäisit niitä rahoja ja sitten hommaisit vaikka tämän tapaiset kannut: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160858.html

Noilla sinun esimerkeilläsi soitat ehkä vuoden tai pari kunnes huomaat että ei oikein soitto enää maita(tekee mieli parempia vehkeitä). Tuosta setistä jonka panin esimerkiksi on aivan varmasti iloa paljon pidempään koska siinä on sentään rungot "laatupuuta". Tuollaisia settejä saa myös ihan suomesta(Musamaailma, Helsinki).

Teet kuten itse parhaaksi näet mutta tuo olisi minun mielestäni paljon järkevämpi vaihtoehto ainakin pidemmän päälle.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
veeka
27.08.2004 00:07:32
Edellinen kommentti oli asiaa. Mieti saatko noista kiksejä vielä parin vuoden päästä, uusien rumpujen hankinta on kuitenkin pitkäikäinen hankinta, yleensä.
Jätkät hei, näin se menee, eiku?
Bobana
27.08.2004 07:24:00
Noh... Noita 503:a en kyl ees kehtais sonoreiksi sanoa ja tamburoista ei oo vielä kokemusta.
Se on noitten taiwanin vehkeitten kanssa vähän silleen ja tälleen että samaa paskaa eri paketissa.

Kannattais harkita vakavasti laittavansa ton rahan johonki käytettyyn laadukkaampaan settiin jo ihan senkin vuoksi että säilyttävät arvonsa paremmin. Esim. tamburoista maksamaasi reilua 400 euroo et tule koskaan saamaan takaisin toisin kun joku käytetty laadukkaampi setti voi mennä vielä hankintahintaa paremmalla hinnalla kaupaksi...

Itellä on saksalaiset(ne ainoat oikeat) Sonorit enkä kuuna päivänä niistä luopuis minkään taiwanin härpäkkeen vuoksi...

Meni mulla summat sekasin mut WHAT EVER....
Vielä sen verran että kyllähän Sonorit on tosisoittajan vehkeet mut ei ehkä kuitenkaan noi 503... Hard ware näyttää myös aika himpulalta...
mustakaapu_3
27.08.2004 13:35:25
No, sanotaan vaikkapa näin: unohda nuo pearlit ja sonorin 503:set. Jos tuohon hintahaarukkaan pittääpi rummut saada niin ensisijaisesti ohjastaisin kyllä tuonne m.netin torille, kyllä sieltä varmasti jotakin ennen pitkää löytyy. Toinen vaihtoehto on sitten tuo tamburo. Niistä sen verran että niidenhän materiaali on ash eli saarni joka varsinkin kitarapuolella on suht arvostettu/yleinen materiaali, eli se ei tod. ole mitään filippiinien mahonkia kuten noissa muissa saman hintaluokan seteissä. Saarni on puuna melko kovaa, eli se "haukahtelee" luullakseni hyvin paljon tammea tai jopa koivua muistuttavalla tavalla. Tamburon hintaa alentaa myös hardwaren niukkuus. Eli kun mukana on vain pari kukkakeppiständiä, niin sanoohan sen jo järkikin, että kunnon tuplajalkaisilla ständeillä varustettuna kyseisen setin hinta alkaisi jo lähennellä tuon pdp:n setin hintaa. Tosin kyllä täytyy sanoa näin pienenä huomautuksena, että tamburon mattokoneisto on jopa kalliimmissa snareissa täys susi, mutta tuo nyt on melko pikku juttu! Niin, ja onhan tuo tamburo myös noista seteistä ylivoimaisesti tyylikkäimmän näköinen, ei oo basarissa mitään hemmetin muovivanteita tai kelmuja pönttöjen päällä...
"Dayjobs hold artists down" -ceebrolistics
DimensionZ
27.08.2004 20:09:36

Itse ottaisin noista kahdesta vaihtoehdosta tuon Tamburon. Ylläolevan kommentin perustelut. Mutta kannattaa tosiaan harkita säästää vähän vielä ja ostaa vaikkapa Yamahan Stage Customit, tai juuri nuo PDPt mitkä Paas esitteli jo tuossa. Tai sitten kattelet käytettynä. Pointti on joka tapauksessa se että kannattaa miettiä tarkasti eri vaihtoehtoja, ja käyttää aikaa sen päätöksen tekemiseen ettei tule kaduttua sitten vuoden päästä. Rumpujen osto, kuten muidenkin soittimien on kuitenkin sellainen asia että sitä ei kannata hosua.
''He jumped right out of a building!!''
swartz
28.08.2004 11:42:00
itse kyllä valitsisin tamburon. tosin en ole kumpaakaan settiä testannut. mutta itselläni yksi virveleistäni on tamburon opera-mallia ja se on mielestäni asiallisin virveli ikänä tehty.
Sen soundi on vaan yksinkertaisesti mahtava.

Ainoa miinus mitä voin tuosta virvelistä sanoa, että itse jouduin uusimaan siihen yläpuolen virityspesät jotka päättivät sanoa itsensä irti. Noilla uusilla virityspesillä homma on luistanut jo hyvin toista vuotta. Soundin puolesta voin ainakin vastaavia virveleitä (Opera-mallia) suositella erittäin lämpimästi, mutta hardwaren puolesta en oikein tiedä mitä sanoisin. Jos itse olisin suunnitellut virityspesät, olisin tehnyt muutaman asian toisin. Eli vaikka hintaa virvelilläkin oli 250e voi siihen helposti kulua 100e lisää uusien virityspesien puolesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)