Aihe: Paiste Dixie
1
Frequency
26.08.2004 21:58:43
Pääsin tuossa menneenä viikonloppuna soittaan erään kaverin isän vanhoja rumpuja joissa oli Paisteen Dixie pellit. Nom nämä alkoivat sitten kiinnostamaan enkä oo sen mallisiin paisteisiin törmänny, eikä mistään löytyny lisäinfoo näistä pelleistä. Jotenka tietääkö kukaan minkätyyppisiä peltejä nämä on? Siis onko hinta/laatusuhde mikä? Mihin musatyyliin sopivat kilistimet?
tukutäkä.
veeka
26.08.2004 23:34:55
Dixiet tais olla 70-luvulla Paisteen edullisemman luokan peltejä. Ite aikoinaan omistin haitsut, ei ne muistaakseni kovin häävit olleet. Iisiin menoon..
Jätkät hei, näin se menee, eiku?
veeka
27.08.2004 02:03:44
Oiskohan yksnollaykkösten edeltäjät? Arvaus.
Onhan Cozy Powell mun iskä?
Bobana
27.08.2004 07:37:18
Pojat pojat...!!!
Paisteen dixiet on kyllä jostain menneiltä ajoilta mutta ei ne nyt mitään paskoja ole. En edes kehtaisi asettaa niitä jonkun 101 räkätinapeltien rinnalle. Materiaali on paljon laadukkaampaa. Dixiet on jazzareitten peltejä eli kosketusherkkiä ja soivat hiljaisesti naputellessakin. Olen joskus tollasia kokeillut ja tulin siihen tulokseen etteivät todellakaan sovi hevimiehelle. Siitä hassu pelti että vaikka kuinka kovaa sitä mätti ni se ei soinut yhtään sen kovempaa... en ole moiseen sen jälkeen enää törmännyt. Mutta kun hiljalleen naputteli niin saundi oli melko mukava ja täsmällisen napakka eli sopii mainiosti jazzareille ja kaikkeen muuhun hiljaiseen hissutteluun. Eikä kyllä naapuritkaan häiriinny... x )
mustakaapu_3
27.08.2004 13:19:55
Itekkin oon kyllä ymmärtänyt että dixiet oli paisteen tuotantolinjan halvemmasta päästä, joskaan ei nyt ihan kaikkein halvimpia! Yleisesti on jäänyt kyllä semmoinen maku suuhun, että paisteen tuon ajan (70-80 l.) alemman keskiluokan pellit kuten juuri dixie ja esimerkiksi 404 ovat enemmmän kuin hyviä vastineita niille hinnoille mitä niistä nykyisin maksetaan, eli pesevät kyllä nykyiset saman hintaluokan paisteet (302, 502 ja 802). Vielä tuohon ,että eivät sovellu raskaampaan käyttöön, niin kyllähän se näin taitaa olla. Liian usein olen nähnyt niitä mutkalle piestyjä dixie peltejä.
"Dayjobs hold artists down" -ceebrolistics
hollmi-5
27.08.2004 17:37:16
Dixiet ovat 70-luvun tuotantoa. Halvat ne olivat, mutta Paisten peltejä kuitenkin. 70-luvulla Paiste oli yhtäläisyysmerkki hyvälle. Minullakin oli Dixie haitsut ja 16" crashi. 404-sarja on kaikkein lähimpänä Dixietä, jos joku vertailukohta etsitään. Mielestäni Dixie oli kuitenkin hiukan parempi. Ei kuitenkaan 505-sarjan veroinen.
Mika Hollström
mustakaapu_3
28.08.2004 13:49:52
Mennee taas vähän off-topic puolelle, mutta eikös paiste ole alunperin eestiläinen merkki?
Youni
28.08.2004 19:38:28
Kyllähän se. Joku herra Paiste takoi yksin peltejä pikku pajassa soitinkaupan pidon yhteydessä. Siitä se sitten "vähän" laajeni.
Pakkanen kesyttää nudistin. [Kuva setistä profiilissa]
Remo
28.08.2004 20:29:49
Jos nyt vielä vähän jatketaan tota asiasta keppihevoseen menoa. Onko tuola eestis vielä se tehtaanmyymälä ja onko kukaan käynyt siellä.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
mustakaapu_3
29.08.2004 01:22:00
Ku mun muistaakseni juuri tallinnassa tais olla joku tehtaanmyymälä/museo, mutta ei ollu auki sillon kun viimeksi ko. kaupúngissa käväisin...
Frequency
29.08.2004 08:55:46
OK, kiitokset näistä informaatioista. Eipä ne kyllä miltään huippuluokan pelleiltä kuulostanukkaan ja jazz tuli ensimmäisenä tyylilajina mieleen johon nuo olivat tehty. Osaan sentään jotain arvoida pelleistä siis itsekkin :)
tukutäkä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)