Daimon 22.08.2004 05:53:56 | |
---|
|---------------------------------------------| |---------------------------------------------| |---------------------------------------------| |----9----8-9-------------9----8-9----------| |----7----6-7-------------7----6-7----------| |00---00-----000-00-00---00-----000-00--|
Olen soittanut kitaraa nyt n. parisen kuukautta. Mikä avuksi kun tämänlaisen riffin soittaminen tuottaa suuria vaikeuksia? Ei vaan ranne suostu "ratsastamaan" noissa 0 kohdissa. Teenkö jotain väärin? Eikö plektran pidä mennä ratsastuksessa ylhäältä alas ja alhaalta ylös? Vai miten se tehdään? Kello on 5:53 aamulla joten älkää ihmetelkö jos ette tajua mitä yritän kysyä. ps. Riffi on muuten Old Man's Childin Soul Possessed-biisistä.
|
Jackson Dinky 22.08.2004 10:23:37 (muokattu 22.08.2004 10:25:08) | |
---|
2 kuukautta? Kokeileppa tuota riffiä puolen vuoden jälkeen. Tai vuoden. Huomaat että kummasti on helpompi. edit. kyllä se pleku alkuvaiheissa vähän haparoi käsissä, harjotusta vaan nii kyllä se siitä. Jau jau! |
Jaba 22.08.2004 10:29:55 | |
---|
Tossa vissiin soitetaan aika rivakkaan? Kokeileppas harjoitella Black Sabbath- Children of the Grave, siin "ratsastetaan" alussa myös, tosin hitaammin. Liian huono käsiala, en kehtaa näyttää. |
Super-Jari 22.08.2004 10:31:25 (muokattu 23.08.2004 09:44:20) | |
---|
Jos nyt ymmärsin mitään.. koitappa niin että soita sitä pelkkää laukkaa ilman noita välejä. Vähän aikaa treenaile sitä ja sitten kokeile lisäillä siihen nuo muut kohat. koppoti koppoti Soita vaikka Bonanzan tunnaria, sillä minäkin sen joskus opin. - |
Evil-Chuck 23.08.2004 09:41:00 | |
---|
Olen soittanut kitaraa nyt n. parisen kuukautta. Mikä avuksi kun tämänlaisen riffin soittaminen tuottaa suuria vaikeuksia? Ei vaan ranne suostu "ratsastamaan" noissa 0 kohdissa. Teenkö jotain väärin? Eikö plektran pidä mennä ratsastuksessa ylhäältä alas ja alhaalta ylös? Vai miten se tehdään? Kello on 5:53 aamulla joten älkää ihmetelkö jos ette tajua mitä yritän kysyä. ps. Riffi on muuten Old Man's Childin Soul Possessed-biisistä. Unohda koko biisi! Et tule oppimaan sitä kahden kuukauden soittokokemuksella. Mulla nimittäin noi Pagan Prosperityn biisit alko menemään vasta joskus kolmen vuoden jälkeen enkä usko, että sinä muodostat poikkeuksen, mutta toisaalta, mistäs sen tietää. Onnea! |
Booligan 23.08.2004 14:25:00 | |
---|
helpoin laukkakomppi on luultavasti The Shadowsin Apache biisissä. Siitä minä ainakin tuon tekniikan opin. Monet Iron Maidenin biisit sopii tarkotukseen myös. Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
Robert 23.08.2004 14:34:52 | |
---|
Run To The Hillsin säkeistöä vaan veivaamaan... Aina sattuu, muttei koskaan tapahdu. |
Ilmari! 23.08.2004 17:01:49 | |
---|
Run To The Hillsin säkeistöä vaan veivaamaan... Veit jalat suustani. |
Eddie 23.08.2004 18:24:39 | |
---|
Run To The Hillsin säkeistöä vaan veivaamaan... Homman oppinee myös The Trooperia soittamalla... :) "If you like metal, you´re my friend." |
tommiot 23.08.2004 19:55:03 | |
---|
Homman oppinee myös The Trooperia soittamalla... :) Taikka The Evil That Men Do, listaa vois jatkaa melkein loputtomiin... :) |
Sintti 25.08.2004 11:47:55 | |
---|
Homman oppinee myös The Trooperia soittamalla... :) Tällähän sen oppii. Tai yleensä monella iron maiden biisillä. Siitä vain osittelemaan. Tuskin kyllä menee ihan helposti tuon parin KUUKAUDEN jälkeen. Ehkä voitaisiin puhua ennemminkin parista VUODESTA... Support your local terrorists! |
Eikö plektran pidä mennä ratsastuksessa ylhäältä alas ja alhaalta ylös? Itte vedän kyllä ihan perus alternatella noi. Keep on Rockin' in The Free World |
rakula 28.08.2004 23:49:36 | |
---|
samaa mieltä bonanza miehen kanssa, opettele perus sahaamisen perusteet+ länkkäröinnin sankaruus asenteet niin sit oot perillä asioista okeh? Se on Viidakon laki |
Herra Karhu 30.08.2004 08:01:48 | |
---|
Ja katso paljon lännenfilmejä. xD??? |
Daimon 02.09.2004 01:21:46 | |
---|
Minulla siis kannattaisi harjoitella esim. alternate picking harjoituksia? Olisiko siinä vastaus tähän pulmaan? |
JoeHans 02.09.2004 15:17:25 (muokattu 02.09.2004 15:21:31) | |
---|
Parhaiten ja mukavimmin minusta näitä perusjuttuja oppii ihan soittamalla riffejä ja biisejä. Muistan kyllä hyvin, kuinka alotteluaikoina nämä jutut tuntu itsestäkin mahdottomilta. Taispa olla se Metallican Motorbreathin intro, joka kuulosti niin hyvältä, että oli pakko vaan reenata sitä oppimiseen asti. :D EDIT: Tsekkaileppa tosiaan nuita helpompia rattasteluja ensin. Tuon Motorbreathin intro esimerkiksi on aika mainio harjoitus, kun taas jotku Old Man's Childin riffit taitaa olla melkosta sahausta(?). Spoiled monkey! |
Children Of Bodom 03.09.2004 14:36:57 | |
---|
Bodomilla on ainakin needledissä ratsastusta siinä choruksen kohdalla. Kaverin Iso-äidiltä saa myös piparia jos vain kehtaa kysyä. |
Mazah 03.09.2004 15:58:02 (muokattu 03.09.2004 16:06:05) | |
---|
Olen soittanut kitaraa nyt n. parisen kuukautta. Mikä avuksi kun tämänlaisen riffin soittaminen tuottaa suuria vaikeuksia? Ei vaan ranne suostu "ratsastamaan" noissa 0 kohdissa. Teenkö jotain väärin? Eikö plektran pidä mennä ratsastuksessa ylhäältä alas ja alhaalta ylös? Vai miten se tehdään? Kello on 5:53 aamulla joten älkää ihmetelkö jos ette tajua mitä yritän kysyä. ps. Riffi on muuten Old Man's Childin Soul Possessed-biisistä. Tuo ei nyt ihan mahdoton riffi ole, eikä kovin nopeakaan sen puoleen. Se pleku kulkee siinä ratsastuksessa kätevimmin niin että lyöt alas-alas-ylös. Silloin ranteen liike on sama kuin löisit kahdeksas osia suoraan ja siihen pystyy kuka vaan. Jos tuntuu ensin vaikealta niin soita hieman hitaammin. Suosittelen käyttämään metronomia. Toi on muistaakseni muutenkin ihan hyvä biisi aloittelijalle eli reenaa kokonaan vaan ja soittele levyn perässä kun rupeaa riffit toimimaan yksitellen. Tässä vielä se plekutus: |---------------------------------------------| |---------------------------------------------| |---------------------------------------------| |----9----8-9-------------9----8-9----------| |----7----6-7-------------7----6-7----------| |00---00-----000-00-00---00-----000-00--| ay-a-ay-aa-aya-ay-ay-a-ay-aa-aya-ay Mikä se tabulatuuri komento muuten oli? Mutta minä olen Kissanainen? |