Aihe: Top-of-the-Line Basso
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
balzary
25.08.2004 13:08:50

Elä nyt jassoks sano. Ei jassossa oo viittä kieltä. ;)

no onhan... tota mun vanhassa nevalaisen jassossakin... augh... mulle tuli itentiteettikriisi ny. kiitti vitusti.
balzary
25.08.2004 13:10:51

Ja nyt on pakko saada jasso ja passo?

eikumullaonvitunhyväneuseri. eikumullaonvitunhyväneuseri. eikumullaonvitunhyväneuseri. augh....mullaon... sattuu....
g-g-g-a--sssss....
Johnny Buzz
25.08.2004 13:12:23

eikumullaonvitunhyväneuseri. eikumullaonvitunhyväneuseri. eikumullaonvitunhyväneuseri. augh....mullaon... sattuu....
g-g-g-a--sssss....

Ei näytä mantrat auttavan. Näinkö syöstiin vahingossa basistiraukka gasin syövereihin? Voi parkaa...
Teijo K.
25.08.2004 13:16:12

Ei näytä mantrat auttavan. Näinkö syöstiin vahingossa basistiraukka gasin syövereihin? Voi parkaa...

Ei tainnut olla edes vahinko?

Jasso ja passo, jasso ja passo.

:)
Keny
25.08.2004 13:23:15
2300 keissin kanssa, siis dollareja. Nettisivuilla on hinnastot.

Nii listahinta,no entäs suomeen tuotuna?.Veikkaan että et ainakaan alennuksia siitä saa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Niskamies
25.08.2004 13:30:21
Nii listahinta,no entäs suomeen tuotuna?.Veikkaan että et ainakaan alennuksia siitä saa.

Käydään hakemassa.
Karlsson
25.08.2004 13:33:12
Voi Niskis, ehkä olet saattanut havaita täällä tälläisen pienen vihjeen annetun: jokinen basso on yksilö eli sitä pitää testata ennen ostamista.

Verrataan auton ostamiseen: "Ostin postimyynnistä porschen, muuten hyvä muttei toimi."

Varsinkin noin kalliin soittimen ostaminen luettelokuvan perusteella on kyllä hieman hupsua. Ja olkoon vaikka kuinka arvostettu rakentaja, niin hänen omat kehunsa eivät ihan ehkä välttämättä kuvaa soitinta ja sen laatua todellisuudessa. Tuskimpa se Rogeri itse sitä kasaa tai vuolee niitä osia. Kuten sanottu, nykyisillä Sadowskyilla on maine, että ne vain pultataan kasaan alihankkijoiden osista.

Taas autovertaus: "On tää mun mese varmasti hyvä, vaikka savuttaakin. Mustalainen jolta sen ostin sano niin. Sain nahkajanskatki kaupan päälle".

Siitä jälleenmyymisestä: voihan sen tosiaan myydä, mutta ostaako joku. Esmes kitarapajan sivuja selaamalla löytää sinänsä laadukkaita huippusoittimia, jotka ovat lojuneet vuosia nurkassa. Ihan vain siksi ettei niille ole ottajia niin paljoa, että sillä hintaa häviäisivät hyllyltä. Eli ei välttämättä mene kaupaksi kuin kovalla tappiolla... Mutta jos sitä rahulaa on liikaa niin siitä vaan. Parempi tämäkin kuin tykittää kaikki rahansa ränniin.

Mutta hei, muistinkin, ettei sinulla ole tapana kuunnella "järkipuhetta", joten unohda tämä.
Niskamies
25.08.2004 13:37:40
Mutta hei, muistinkin, ettei sinulla ole tapana kuunnella "järkipuhetta", joten unohda tämä.

Mulla on 7 päivän palautusoikeus siellä, jos en diggaa.
Keny
25.08.2004 13:39:24
Käydään hakemassa.

No sitte.Mut testaa ny ekaks jos on mahdollisuus,niinku sam tossa sano niin noi soittimet on yksilöitä ja isoilla eroilla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
25.08.2004 13:45:22

sun kannattais käydä testaamassa se pattitussi ja wal jo ihan sen puolesta, että totut vertailemaan noita ja miettimään mikä on just sun soitin. pystyt sitten ainakin sanomaan, että se sadowsky on sulle paljo parempi ku wal, testasit kuitennii molempia.
Karlsson
25.08.2004 13:51:49

Meetsä ite hakemaan? Mitä mahdollisuuksia testata sitä? Onko styrkkaa, onko keikkaa?
mr.bungle
25.08.2004 14:02:49 (muokattu 25.08.2004 14:03:02)

Rahti jenkeistä/jenkkeihin maksaa ihan törkeästi. Edestakaisesta roudaamisesta joutusit maksamaan satoja euroja.

Se Wal kannattaisi ainakin testata. Minua eniten miellyttäneet bassosaundit on äänitetty Wal:lla.
ja tämä on siis totuus
balzary
25.08.2004 14:07:21

Minua eniten miellyttäneet bassosaundit on äänitetty Wal:lla.

kuin myös :) ei tarvinne kysyä että mikä levy on kyseessä... pakko käydä joku päivä ens viikolla kuolaamassa sitä.
Johnny Buzz
25.08.2004 14:09:12

Meetsä ite hakemaan? Mitä mahdollisuuksia testata sitä? Onko styrkkaa, onko keikkaa?

Muistahan Niskis, että Jenkeistä saa tuoda tavaraa ilman tullimaksuja about 200-300 dollarin edestä (tarkkaa summaa en nyt muista). Tax free:tä ei maassa tunneta, koska jokaisella osavaltiolla on oma verotuskäytäntönsä. Jos fiksusti teet (ja jos myyjä suostuu), niin pyydät kaksi eri kuittia bassolle. Toisen tullia varten (hinta esim. 200 $) ja toisen vakuutusyhtiötä varten (oikea hinta), jos matkalla sattusi bassolle jotain tapahtumaan. Toisaalta tämä menee jo veronkierroksi, joten päätä oletko valmis ottamaan sen riskin. Voit tietysti yrittää tuoda basson maahan kertomalla tullin sedälle (jos jotain kysytään), että basso oli mukana jo menomatkalla. Kannattaa miettiä asia loppuun asti.
Teijo K.
25.08.2004 14:20:42

Muistahan Niskis, että Jenkeistä saa tuoda tavaraa ilman tullimaksuja about 200-300 dollarin edestä (tarkkaa summaa en nyt muista). Tax free:tä ei maassa tunneta, koska jokaisella osavaltiolla on oma verotuskäytäntönsä. Jos fiksusti teet (ja jos myyjä suostuu), niin pyydät kaksi eri kuittia bassolle. Toisen tullia varten (hinta esim. 200 $) ja toisen vakuutusyhtiötä varten (oikea hinta), jos matkalla sattusi bassolle jotain tapahtumaan. Toisaalta tämä menee jo veronkierroksi, joten päätä oletko valmis ottamaan sen riskin. Voit tietysti yrittää tuoda basson maahan kertomalla tullin sedälle (jos jotain kysytään), että basso oli mukana jo menomatkalla. Kannattaa miettiä asia loppuun asti.

En kyllä voi suositella veronkiertoa tuossakaan asiassa. Siinä voi se pikavoitto olla suurempi kuin soittimen arvo missään maassa. Turvallisempaa lie on maksaa kiltisti tullimaksut vain.
balzary
25.08.2004 14:24:55

En kyllä voi suositella veronkiertoa tuossakaan asiassa. Siinä voi se pikavoitto olla suurempi kuin soittimen arvo missään maassa. Turvallisempaa lie on maksaa kiltisti tullimaksut vain.

tai sitten viet mukanasi mahd. halvan basson, jonka dumppaat roskikseen maahan saavuttuasi. vaadit vaan tullissa lapun että tällänen on viety maahan mukanas.
Johnny Buzz
25.08.2004 14:26:25

Juu, enhän siihen toki kehoittanutkaan. Tuskin oli Niskis kuitenkaan noita tullimaksuja miettinyt innostuksensa kourissa.
Niskamies
25.08.2004 14:26:26

Kyllä mä siitä ihan oikean veron maksan. Opella on Sadowskyn nelonen, ja se on kertakaikkiaan paras basso mitä oon soittanut. Mutta katotaan nyt, mikään ei ole vielä varmaa.
Niskamies
25.08.2004 14:27:23
Juu, enhän siihen toki kehoittanutkaan. Tuskin oli Niskis kuitenkaan noita tullimaksuja miettinyt innostuksensa kourissa.

Itseasiassa olen, ja en halua veroja kiertää ja rikkoa lakia, joten noudatan kiltisti tullisdän neuvoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)