Aihe: Onko Bentonin nauhattomasta tietoa ?
1
Anonymous-jazz
24.08.2004 03:25:38

Omistaako kukaan teistä Harley Bentonin 5-kielistä bassoa. En muista mikä malli mutta musta, se minkä hinta on 158 € nyt Thomannilla.

Ostin sen ja ei ole vielä tullut suomen puolelle, mutta olisi niin hyvä jo tietää että onko siinä bassossa niitä nauhoja maalattu niin kuin ne fake nauhat usein maalataan fretless bassossa ? Vai onko se tyypillinen täysin musta kaula missä on vain pisteet jotka merkkaa nauhat ?
Teemujazz
omarklah
24.08.2004 18:37:17

Vai onko se tyypillinen täysin musta kaula missä on vain pisteet jotka merkkaa nauhat ?

Siinä on otelaudan sivussa pisteet - muuten musta kaula.
Mutta nuo pisteet ei ole nauhojen kohdalla, vaan nauhojen välissä, kuten "normaalissakin" bassossa.
On se aika hankala opeteltava - huomasin...
Tää sit sanois tälleen...
willie
24.08.2004 19:38:35
Paan tän tähän samaan alotukseen, jos sallitaan. Onko kokemusta tästä Epiphonen EB -bassosta ja minkälaisissa säädöissä tavara yleensä Thomannilta tulee.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_epiphone_ebo_prodinfo.html
Basisti, melkein 50v.
Anonymous-jazz
24.08.2004 21:05:45

Paan tän tähän samaan alotukseen, jos sallitaan. Onko kokemusta tästä Epiphonen EB -bassosta ja minkälaisissa säädöissä tavara yleensä Thomannilta tulee.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_epiphone_ebo_prodinfo.html

Tää ei nyt liity bassoihin mitenkään mutta eräs tuttu osti thomannilta straton kopion "harley benton" ja oli kuulemma niin saisse skeeba että otelauta jotain vaneria ja aivan pielessä. Että sillä pelilä ei kuulemma voinut soittaa ollenkaan ja onhan thomannilla silti se 30 päivän palautusoikeus.
Teemujazz
Teijo K.
24.08.2004 22:10:31

Tää ei nyt liity bassoihin mitenkään mutta eräs tuttu osti thomannilta straton kopion "harley benton" ja oli kuulemma niin saisse skeeba että otelauta jotain vaneria ja aivan pielessä. Että sillä pelilä ei kuulemma voinut soittaa ollenkaan ja onhan thomannilla silti se 30 päivän palautusoikeus.

Kunhan maksat postimaksut itse. Senverran sivuinformaatiota tuosta, että aika moni tietämäni soitinkorjaaja on todennut pysyvänsä Harley Bentonista erossa. Eli jos jotain korjattavaa on, voi korjaajan löytäminen olla vaikeaa.
Anonymous-jazz
25.08.2004 01:19:37 (muokattu 25.08.2004 01:19:59)

Kunhan maksat postimaksut itse. Senverran sivuinformaatiota tuosta, että aika moni tietämäni soitinkorjaaja on todennut pysyvänsä Harley Bentonista erossa. Eli jos jotain korjattavaa on, voi korjaajan löytäminen olla vaikeaa.

Kyllä hän mä ostaisin totta hemmetissä jonkun 2999 erkin huippu fretless basson heti jos kuvetta kaivaessani sellaiset massit olisi takataskussa :) PRO soittimet maksaa aina niin myös bassot. Bentonin on usein paskoja, mutta olen kuullut Harley Bentonin nauhattoman ostajilta hyviä käyttökokemuksia. Ehkä kuitenkin niiden kaulat ovat tyypillistä huolellista kiinalaista käsityötä :) Eli vaan vaneria huolellisesti/huolettomasti ja se on siinä.
Teemujazz
Johannes_t
25.08.2004 09:42:02

Kyllä hän mä ostaisin totta hemmetissä jonkun 2999 erkin huippu fretless basson.

HB:n ja 3000€ väliin mahtuu kaikenlaista. Ja niinkuin Arva jo totesikin, käytettynä löytyy mahdollisesti vielä enemmän. Harley Bentoneista olen kuullut vaikka mitä ikävää, juuri nämä huollon vaikeudet jne. mutta kaikista karmeinta on se, että huonolla soittimella ei ole mukavaa soittaa.
omarklah
25.08.2004 11:45:59

Itse ostin HB:n 5-kielisen kokeillakseni miten papalta onnistuu nauhaton basso 5:llä kielellä...
Ja HB siksi, että se oli halpa.
Ja kyllä tuo alle 200 euron bassoksi on helvatan hyvä - nyt kun olen saanut kaikki säädöt kohdalleen...

Olen tässä vuosien varrella soitellu kaikenlaisilla bassoilla.
Suurin osa niistä on ollut jonkin sortin halppismalleja.
Kaikilla on pystynyt soittamaan :o)
Soundit on olleet noissa mitä ovat (osa kuitenkin ihan hyviä)
mutta harjoittelubassoista ovat käyneet.

Ammattilaisilla on ammattilaisten vehkeet.
Ja yleensä ammattityökalut on kalliita.
Kaikissa ammateissa !

Kotitarvenikkarit tulee toimeen halppiskamoilla.

Ja harrastelijat niillä, jotka sijoittuvat tuohon väliin :o)
Tää sit sanois tälleen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)