Aihe: piuhoista
1 2 3
juici
29.07.2004 21:23:43

Käytin aika pitkään halpoja piuhoja (AMP), mutta kyllästyin johtojen poikki menoon, yleensä toinen juotos meni poikki/lähti irti.

Nyt maksan mielummin enemmän sellaisesta piuhasta joka kestää. Tällä hetkellä käytössäni on Procon Lifelines -piuha ja pitänee ostaa niitä pari lisää.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
blaah
29.07.2004 21:44:56

Ainakin semmonen piuhamerkki kuin Hot Line tekee kestäviä piuhoja.. ja onhan niissä kultauskin. Semmonen mukavanpituinen(olisko 5m) makso 14e.
goose
29.07.2004 22:07:52
Mainostan taas piruuttani George L'n piuhoja ja plugeja. Ei mene rikki ei millään, vaikka kuinka koittaa polkea ja repiä ja raastaa. Kelallinen piuhaa ja kassillinen plugeja, jotka on helppo kiinnittää vain yhdellä ruuvilla saksilla katkaistun piuhan päähän. Tämän helpompaa se ei voi olla. Kitarapaja antaa hyviä tarjouksia kun ostaa könttänä.
Osta pedaali!
Welc
20.08.2004 15:27:38
Mainostan taas piruuttani George L'n piuhoja ja plugeja. Ei mene rikki ei millään, vaikka kuinka koittaa polkea ja repiä ja raastaa.

Siis tarkoitatko, ettei itse piuha ja plugit mene rikki, vaiko että plugit eivät myöskään irtoa piuhasta?

Olen itsekin piuhoja vaihtamassa, hieman vain epäilyttää noiden George L:ien kestävyys.
Kossu
20.08.2004 15:41:08 (muokattu 20.08.2004 15:44:39)
George L on uskomattoman kestävä, mutta menee helposti vastenmieliseen sotkuun. Hyvä piuha kuitenkin. Luotin pitkään vain itsetehtyihin Neutrik / Tasker piuhoihin. Mutta nyt minulla on ollut myös George L piuhoja joka on kestävämpi - muuten Tasker / Neutrik on parempi eli mukavampi roudata. Kummassakaan ei ole lainkaan häiriöitä.

Muuten eikös nuo kehutun Cordialin plugit ole itseasiassa Neutrikkeja, siltä ne ainakin näyttävät.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
weelie
20.08.2004 15:59:33 (muokattu 20.08.2004 16:00:05)
Itse käytän Hot Linejä, ne kun oli halpoja DLXssä (9€ 4,5m)... mutta jos äänen kirkkauden (pitkä korkea kapasitanssinen johto syö ääntä) ja johdon kestävyyden kanssa on ongelmia (mulla ei ole kumpiakaan ongelmia), Geroge L:n todellinen vaihtoehto olisi: http://www.billlawrence.com/Pages/Connector_Cable.htm
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Fortune
20.08.2004 16:48:53
Itselläni on parissa kitarapiuhassa mikkikaapelia, juotin ne molemmat johtimet päistään yhteen eli ne ovat ikäänkuin kuin instrumenttipiuha, jossa on vain paksuhko kuuma johdin. Ja sitten se vaippahässäkkä plugin runkoon. Ei hurise.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
goose
22.08.2004 17:01:29
Siis tarkoitatko, ettei itse piuha ja plugit mene rikki, vaiko että plugit eivät myöskään irtoa piuhasta?

Olen itsekin piuhoja vaihtamassa, hieman vain epäilyttää noiden George L:ien kestävyys.

Plugi ei irtoa piuhasta koska se on ruuvattu kiinni. George ällässä ei sitten mitään muuta hyvää olekkaan kuin että se on pommin varma kestävyydeltään ja hyvä soundinen. Mutta mitä muuta piuhalta odottaa?
zepeteus
22.08.2004 18:13:56
Plugi ei irtoa piuhasta koska se on ruuvattu kiinni.

Olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Minä kun olen ollut siinä uskossa että George L:n heikko kohta on nimenomaan tuo ruuvikiinnitys? Eli jos ei säännöllisesti varmista että ruuvi on tiukalla, tulee katkosongelmia, tietenkin käytöstäkin riippuen?

Kolvatut ja eristeestään vedonpoistimeen kiinnipuristetut kaapelithan eivät irtoa kuin väkivalloin tai tarkoituksellisesti auki kolvaten...ratkaisu jota ainakin itse pidän enemmänkin pomminvarmana.

George L:n kaapelit vaikuttavat kyllä todella asiallisilta, ja jossakin vaiheessa ostan koepätkän itsellenikin. Mutta jotenkin vain tuntuu että kolvaan kyllä mieluummin kaapelit vaikka Neutrikin plugeihin. Lieneekö varmuuden maksimointia vai vainoharhaa...
booster
22.08.2004 18:20:12
Mistä noita George L:iä voisi löytää Tampereen seudulla?
Ostetaan:
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa!
Aardfather
24.08.2004 03:32:21
Olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Minä kun olen ollut siinä uskossa että George L:n heikko kohta on nimenomaan tuo ruuvikiinnitys? Eli jos ei säännöllisesti varmista että ruuvi on tiukalla, tulee katkosongelmia, tietenkin käytöstäkin riippuen?

Näin saattaa käydä ajan mittaan jos ei ole kiristänyt ruuveja kunnolla ja jos "räpeltää" piuhoja jatkuvasti, mutta se on siltikin aika harvinaista. Itse olen joutunut pari kertaa kiristämään reilun vuoden aikana, mutta eipä mene montaa sekuntia kun ruuvin on taas kiristänyt käsin. Mutta niissäkin tapauksissa on ollut syynä se että en ole kiristänyt ruuveja alunperin riittävän tiukalle ja se että irrottelen ja kytken piuhoja jatkuvasti pedaaleitteni välillä input-puolelta, koska käytän pattereita osassa pedaaleistani. Jos käyttää muuntajaa/muuntajia eikä vaihtele pedaaleiden järjestystä jatkuvasti, niin silloinhan piuhoihin tarvitsee harvoin edes koskea.

Eli aika turha huoli, mikäli vaan kasaa piuhat oikein ja kunnolla, eikä väärinkäytä niitä. Suosittelen.

- Aardfather
Aardfather
24.08.2004 03:33:48

Tuskinpa niitä tavallisista liikkeistä löytää (voin tietysti olla väärässäkin), mutta Custom Soundsilta niitä ainakin saa.

- Aardfather
Kossu
24.08.2004 11:20:19 (muokattu 24.08.2004 11:20:44)
Kertokaapas muuten viisaammat että mikä piuhassa on vikana kun kun jos sitä koputtelee tai liikuttelee niin se kuuluu vahvistimen kautta ulos?

Jep - piuhoissa on muutakin eroa kuin kestävyys - piuhoja siirettäessä kuuluvat häiriöt ovat aivan tavallista huonolaatuisille johdoille joiden eristys ja maadoituksen vaippa ovat heikkolaatuisia.

Vika ei parane korjaamalla ainoastaan hankkimalla hyvälaatuista kaapelia.

Muuten minun mielipiteeni George L piuhoista on päinvastainen kun tuossa edellä plugit ovat hyviä mutta kaapeli saisi olla parempaa - mutta ei sekään huonoa ole.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Jungleman
24.08.2004 16:12:21

Ahoselta. Siellä on kassalla punaista ja mustaa rullassa ja plugejakin oli, ainakin kun kuukausi sitten poikkesin viimeksi.
burning wee
25.08.2004 21:45:53
saan tuhottua niitä ihan tuhottomasti vuodessa. tosin käytän kyl halvimpia mahdollisia. onko jollakin kokemuksia piuhoista jotka kestää hyvin? osaatko sanoa merkkiä?

vai kannattaisko alkaa tekemään itse. ei vaikuta kovin hankalalta hommalta.
osta spectraflex piuhat customshopista on vähän hintavat mutta aivan parhaat ei ritise eikä rätise ja on elinikäinen takuu ostin itse eikä tarvi enää pelleillä piuhojen kanssa suosittelen enemmän kun lämpimästi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)