Burana2 23.08.2004 20:20:12 | |
---|
Eli siis olen hommannut nyt kitaran, mutta vahvistin on edelleen hakusessa. Minua rupesi lähinnä askarruttamaan se, että voisinko jotenkin hyödyntää stereoita. Tiedän sen, että suoraan kytkemällä se periaattessa onnistuu, mutta onko olemassa sellaisia laitteitta jotka toimisivat stereoiden ja kitran välillä jonkinlaisena välivahvistimena. Eli tämä ''laite'' ei itsessään sisältäisi mitään kaiuttimia, mutta kuitenkin normaalit kitaravahvistimen äänen-säätimet (esmes. gain, reverb), ja tästä laitteesta voitaisiin vetää piuhat steroiden sisääntuloon ja sitä kautta ääntä ilmoille. Toivoittavasti joku tajusi mitä haen takaa. |
guitarmonkey 23.08.2004 21:19:17 | |
---|
Onhan noita. Esim. mallintavat vermeet tyyliin Line6 POD, Yamahan DGStomp, Behringerin V-Amp ja Bossin GT-sarja (esim. GT6). Kaiutinelementtien kannattaisi olla vaan kyllin suuret (tarpeeksi watteja) ja laadukkaat, ettei ala ihan heti pörisemään ja resonoimaan. Käytän itse Line6:n PODia ja Yamahan 30 watin aktiivipönttöjä. Asia riippuu tietysti myös siitä millainen sisääntulo sulla niissä sterkkareissa on. Jollain monomikkisisääntulolla ilman äänitysvolumen säätöä et kovin kummoista äänenlaatua saa. Kyseeseen tulee siis jokin linjasisääntulo (esim. RCA). Toisaalta bändikäyttöön ratkaisua ei juuri voi ajatella, mutta kotisoittoon menettelee. Mallintava verme ei tietenkään korvaa hyvää vahvistinta, mutta mallintava on kuitenkin paljon monipuolisempi peli kuin samaan hintaan saatava vahvistin. Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
Burana2 23.08.2004 21:45:38 (muokattu 23.08.2004 21:46:56) | |
---|
Stereot on itse asiassa ihan laadukkaat, eli kyseessä on seiskytlukulainen stereosarja, kajaritkin ovat melko muhkean kokoiset. Mutta siis mitäs noista ( Line6 POD, Yamahan DGStomp, Behringerin V-Amp ja Bossin GT-sarja) suosittelisit? Entä minkälaisissa hinnoissa liikutaan? Niin ja ihan kotisoittoon menevät että se ei ole onkelma. |
guitarmonkey 23.08.2004 22:25:44 | |
---|
Stereot on itse asiassa ihan laadukkaat, eli kyseessä on seiskytlukulainen stereosarja, kajaritkin ovat melko muhkean kokoiset. Mutta siis mitäs noista ( Line6 POD, Yamahan DGStomp, Behringerin V-Amp ja Bossin GT-sarja) suosittelisit? Entä minkälaisissa hinnoissa liikutaan? Niin ja ihan kotisoittoon menevät että se ei ole onkelma. En ole juuri kokeillut noita uusimpia vermeitä mutta mainitsemistani vermeistä on hieman kokemusta. Riippuu tietysti millaista musiikkia soittelet. Kannattaa itse kokeilla. Mitä nyt T-kaupasta katsoin hintahaarukka lähtee jostain noin sadasta eurosta ylöspäin (postikuluineen). Linkkinä on Behringerin X V-Amp: http://www.netzmarkt.de/thomann/beh … sn=bc58ada8f86318e2c300627d21938e27 GT6 maksaakin sitten jo päälle 500 euroa. Podin saa 200 euroon. Tuohon pariinsataan euroon saa ainakin sellaisen laitteen joka on soundeiltaan ihan toimiva. Muut saa jatkaa :) Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
Burana2 23.08.2004 22:33:23 | |
---|
Eikös tollanen Line6 Pod 2/Pro aja asian? Niitä näyttäisi löytyvän käytettynä toriltakin. Ja siis sillonhan en tosissaan tarvii mitään muuta kuin kitaran, stereot ja tuon vekottimen? |
guitarmonkey 23.08.2004 23:28:15 | |
---|
Eikös tollanen Line6 Pod 2/Pro aja asian? Niitä näyttäisi löytyvän käytettynä toriltakin. Ja siis sillonhan en tosissaan tarvii mitään muuta kuin kitaran, stereot ja tuon vekottimen? Ja piuhaa. Juu. Kannattaa tietysti muistaa esim. semmoset perusasiat että etuastetta (tässä POD) ei napsutella päälle/pois päältä silloin kun pääteaste (stereo) on päällä. Ja että paras soundi saadaan silloin kun sisääntuleva signaali (PODista tuleva) on mahdollisimman kovalla (ei kuitenkaan säröydy). Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
Eikös tollanen Line6 Pod 2/Pro aja asian? Niitä näyttäisi löytyvän käytettynä toriltakin. Ja siis sillonhan en tosissaan tarvii mitään muuta kuin kitaran, stereot ja tuon vekottimen? Hey man, rock'n'roll! Seiskytluvun stereosatsi kuulostaa enemmän kuin hyvältä. Tuon kaveriksi tosiaan joku POD tai vastine, ja siitä sitten ne kaiutinmallinnukset päälle, niin parhaimmillaan olet soundillisesti tasoilla, joista normaalisti saa maksaa tuhansia euroja. Tämä tosin koskee vain soittelua - jos äänität, aitoja isometelisiä rakkineita vaaditaan, jotta se särinä ja röpinä olisi hyvä myös levyllä. Näin nyrkkisäännönomaisesti, hyviä soundeja saa tavoilla moninaisilla, mutta jos sen ison kitarasoundin haluaa, siihen ei juuri muuta lääkettä ole kuin reipas vahvistin ja hyvä kaappi. Ei se mitään. |