rakula 23.08.2004 12:29:31 | |
---|
Elikkäs tällasta skebaa oon tsiigaillu. Tällä hetkellä soittelen stratolla, mut sain straton tosi skidinä ja rupesin harjottelemaan vasta tossa pari,kolme vuotta sitten. Pitäis saada vähän hevinpi,kapeampi kaulainen ja muutenkin vähän vaihtelua straton jälkeen. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=55bd06a07fe48a07d0c7c6120ef5abcc Toi maksaa levytukussa 825 euroo. Mitäs ootte mieltä tosta? Se on Viidakon laki |
Velli 23.08.2004 13:37:48 | |
---|
On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin. |
Strutsi 23.08.2004 16:01:13 | |
---|
meinasin just itekin ostaa ton ostakaa yamaha -sähkökitara |
Ibanezit on ihan todella laadukkaita ja hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Itselläni on toi iban rg2620gm, jota kannattaa myös kokeilla jos heviin kitaraa kaipaa. Se on todella laadukas soitin, mutta itse en soita enää heviä, joten tuo kitara ei täytä vaatimuksia. Eli kannattaa oikeasti miettiä vaikka kuinka heviskittaa ostat,että tarvitsetko kelluvaa tallaa oikeasti mihinkään. Kaula noissa molemmissa malleissa on todella( korostan sanaa todella) ohut. Eli kannattaa ainakin testata,että sopii käteen. Mutta niinkuin sanoin heviin ja melodiseen heviin se on nappivalinta. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Man1ac 23.08.2004 21:23:04 | |
---|
Ibanezit on ihan todella laadukkaita ja hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Itselläni on toi iban rg2620gm, jota kannattaa myös kokeilla jos heviin kitaraa kaipaa. Se on todella laadukas soitin, mutta itse en soita enää heviä, joten tuo kitara ei täytä vaatimuksia. Eli kannattaa oikeasti miettiä vaikka kuinka heviskittaa ostat,että tarvitsetko kelluvaa tallaa oikeasti mihinkään. Kaula noissa molemmissa malleissa on todella( korostan sanaa todella) ohut. Eli kannattaa ainakin testata,että sopii käteen. Mutta niinkuin sanoin heviin ja melodiseen heviin se on nappivalinta. Kyllä se RG taipuu osaavissa käsissä moneen eri musatyyliin. Turha sitä on pelkästään hevikepiksi leimata. Come inside and meet Man1ac,
the latest victim of GAS. |
rakula 23.08.2004 21:29:06 | |
---|
hmm, tuota eikös nuo dimarzion mikit tuossa ole ihan tarpeeksi laadukkaat vai kannatatteko mikkien vaihtamista? mitkä mikit olisivat hyvät? Ja vielä yksi juttu, Kun tuo skeba maksaa 825 saisiko samalla hinnalla tai 900 eurolla jo paremman kitaran? Gibsonin,Hamerin,Espn tai jonkun muun? stratoa en tarvi, koska omistan jo sellaisen :D Se on Viidakon laki |
Niskamies 23.08.2004 21:31:17 | |
---|
hmm, tuota eikös nuo dimarzion mikit tuossa ole ihan tarpeeksi laadukkaat vai kannatatteko mikkien vaihtamista? mitkä mikit olisivat hyvät? Ja vielä yksi juttu, Kun tuo skeba maksaa 825 saisiko samalla hinnalla tai 900 eurolla jo paremman kitaran? Gibsonin,Hamerin,Espn tai jonkun muun? stratoa en tarvi, koska omistan jo sellaisen :D Ei ole Dimarzion mikit, vaan IBZ/Dimarzio mikit, vrt. Duncan Designed. |
_sami 23.08.2004 22:10:17 | |
---|
Ite omistan kyseisen skeban ja hyvin on pelannut. Talla pitää vireen hyvin vaikka kampea käyttää runsaamminkin. Noista mikeistä vielä, et noi on ihan parhaimpia mitä tuon hintaluokan kitarassa voi vaan olla. Ainakin jos vertaat duncan designeihin tai emg hz mikkeihin. Eikä ne ole mitkä tahansa "kopiot" vaan dimarzion USA:ssa valmistamat "lisenssi" mikit ibanezille, jotka muistuttaa aika paljon dimarzion super distortion mikkejä. |
_sami 23.08.2004 22:28:12 (muokattu 23.08.2004 22:28:46) | |
---|
Päädyin kyseiseen skebaan koska siinä oli silloin (ehkä nytkin?) paras hinta/laatu suhde mitä vastaan sattui tulemaan. Siis uusissa kitaroissa. Tässä muutama pointti joiden takia "hylkäsin" espt/jacksonit + muut: - ei ole tehty kauko idän halpamaissa (vrt. saman hinta luokan korea esp) vaan Japanissa jota voidaan pitää toiseksi "parhaimpana" valmistusmaana heti USAn jälkeen - AITO talla eikä mikään lisenssi floikka, samaa Edge Pro tallaa käytetään myös kalleimmissa ibanezeissa (mm. vai ja satriani malleissa) -RG-sarjan laadukas ja perinteikäs maine. (vrt. nyky-Jacksoniin tai esp-ltd:hen) |
rakula 24.08.2004 10:12:18 | |
---|
Kiitoksia sami informaatiosta ;D Mua epäilyttää vaan vähän tuo kelluva talla, onko se käytännöllinen vai tarviiko sitä edes oikeasti? Se on Viidakon laki |
Strutsi 24.08.2004 12:03:02 | |
---|
Kiitoksia sami informaatiosta ;D Mua epäilyttää vaan vähän tuo kelluva talla, onko se käytännöllinen vai tarviiko sitä edes oikeasti? _ Sillä voi tehä kivoja kikkoja. Kyllä niillä Dimarzio/IBZ -mikeillä pärjää, mutta jos vaihat, niin ota Dimarzio Evolution -mikit ostakaa yamaha -sähkökitara |
PekkaM 24.08.2004 12:32:55 | |
---|
Eikös homma mene niin, että IBZ/Dimarzio on DiMarzion tekemä mikki, jonka Ibanez on speksannut. Ei siis mikään varsinainen halpamalli Duncan Designed:ien tapaan, joita kai SD ei edes itse tee. Myynnissä Jem77BFP! |
_sami 24.08.2004 17:23:08 | |
---|
Eikös homma mene niin, että IBZ/Dimarzio on DiMarzion tekemä mikki, jonka Ibanez on speksannut. Ei siis mikään varsinainen halpamalli Duncan Designed:ien tapaan, joita kai SD ei edes itse tee. Joo, näin se menee. Ja tässä mikeistä vielä lisää: (lainattu iban sivuilta) DiMarzio¨ IBZ Pickups IBZ pickups are made by DiMarzio¨ in the United States exclusively for Ibanez guitars. Harmonically alive with medium high output, DiMarzio¨ IBZ's were made specifically for hard and heavy rock guitar styles. Tilasin muuten rg2550n myös thomanilta, johon lisäksi tyylikkään M100C laukun ja iban hihnan. Laukku oli ainakin tosi edullinen. Suomesta taitaa saada tolla hinnalla vasta jonkun pussin... http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-157642.html http://www.netzmarkt.de/thomann/ibanez_gs1000bk_prodinfo.html?iwid=3 |
biibob 24.08.2004 17:31:20 | |
---|
Minun mielestäni kannattaa miettiä tuota kelluvantallan tarvetta todella. Mutta jos musiikkityyliisi kuuluu sellaisia bändejä, jotka käyttävät kampea paljon niin silloin siitä on vaan plussaa. Koska millään perustallalla ei mitään divebombeja paljon väännellä. Mutta sitten taas jos missään esikuva bändiesi musiikissa ei kampea käytetä, ja jos se ei tunnu niin tarpeelliselta, niin sitten kannattaa mieluummin valita vaikka kiinteätalla. Kelluvassatallassakin on omat haittansa. Floikka reagoi todella helposti kielten venytyksiin. Venytys vääntää tallaa ja sen seurauksena kaikki muutkin samaanaikaan soivat kielet alkavat venyä. Siinä oli yksi haitta, joka itseni on saanut todella ärsyyntymään. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
rakula 24.08.2004 19:28:28 | |
---|
Joo, kyllähän tykkään kampea käytellä, esim dream theaterin biisejä ja niitä divebomb kohtia ois kiva hässäköidä. Kiitos kumminkin kaikille avusta ja tuota aattelin mun ibanezin ostaa levytukusta, koska se maksaa 825 ja thomanilla 899 Se on Viidakon laki |
rakula 24.08.2004 19:45:39 | |
---|
Niin tietääkö kukaan kumpi on parempi, Ibanez RG2570EX vai RG2550EXGK? Se on Viidakon laki |
Man1ac 24.08.2004 20:04:38 | |
---|
Niin tietääkö kukaan kumpi on parempi, Ibanez RG2570EX vai RG2550EXGK? Molemmat ovat periaatteessa yhtä hyviä, tosin hieman erilaisia saundiltaan mikkien kiinnitystavasta johtuen. Legenda kertoo, että suoraan runkoon kiiinnitetyt mikit poimivat paremmin kitaran runkopuun saundin, pleksiin kiinnitetyt eivät aivan niin hyvin. Jos on mahdollista, kokeile kumpiakin kitaroita, ota se keppi kumman saundi miellyttää SINUA enemmän. Come inside and meet Man1ac,
rakula 25.08.2004 16:32:28 | |
---|
kummassa on siis suoraan runkoon kiinnitetyt mikit? Se on Viidakon laki |
Strutsi 25.08.2004 16:47:21 (muokattu 25.08.2004 16:48:11) | |
---|
Minulle tuskin 2550:lla ja 2570:lla ei ole muuta eroa kuin ulkonäkö ostakaa yamaha -sähkökitara |
Man1ac 26.08.2004 09:32:17 | |
---|
kummassa on siis suoraan runkoon kiinnitetyt mikit? No kummassa ei ole pleksiä? Nyt hieman oma-aloitteisuutta. ;) Come inside and meet Man1ac,