sub zero 23.08.2004 15:18:05 | |
---|
Sama "ongelma" on kyllä melkein kaikissa musiikkityyleissä. Hoppareitakin pahempia on mun mielestä blackin vetäjät... Se menee jo _hiukan_ yli. Hevarit ei väitä et ne olis oikeasti helvetistä tai jostain, mutta rapparit väittää kaikkee sellasta et suomessa on ghettoja ja muuta What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Feggy 23.08.2004 16:10:24 | |
---|
Hevarit ei väitä et ne olis oikeasti helvetistä tai jostain, mutta rapparit väittää kaikkee sellasta et suomessa on ghettoja ja muuta Suomessa on ghettoja. Mieluummin kuuntelen ajankohtaista realismia kuin satuja, scifiä ja okkultismia. Less is more. |
sikanaama 23.08.2004 16:52:37 | |
---|
Joo mahtuu, jos se kuullllostaa hyvältä. Ja jos minua huvittaa lähden merelle tai viidakkoon seikkailemaan |
tee1 23.08.2004 16:53:13 | |
---|
En todellakaan lie ole mikään perusmuusikko, mutta tohdin silti vastata. Kyllä on mahtunut ja mahtuu tulevaisuudessakin. Tosin kotimaisesta edelleenkin hyvin heikosti. Ehkä kahden aktin levyjä kestän kuunnella. |
Leikari 23.08.2004 16:56:46 | |
---|
luin nuo edelliset kirjoitukset läpi siten, että vaihdoin sanojen rap tai hip hop tilalle esim. "heavy" tai "rock" & nyökyttelin mielessäni musiikki/nuorisokulttuurityyli, joka saa ihmisen närkästymään ei voi olla huonoa - rockhan ei siihen ole kyennyt enää 55 vuoteen ;-) |
Pelsi 23.08.2004 17:46:55 | |
---|
Mahtuu toki, jos musiikki on hyvää. Harmittavasti tätä hyvää on tullut vastaan hyvin vähän. ... |
ajs 23.08.2004 17:55:54 | |
---|
Mieluummin kuuntelen ajankohtaista realismia kuin satuja, scifiä ja okkultismia. Itselläni asia on täysin päinvastoin, ja se onkin yksi syy siihen, miksi en kuuntele hiphoppia/rappia. Toinen syy: suurin osa ko. genrestä on musiikillisesti täysin ala-arvoista, ja kolmas: en koe kulttuurillisesti ja aatteellisesti kuuluvani edes samalle planeetalle tämän musiikkityylin harrastajien kanssa. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
BaariMikko 23.08.2004 18:07:51 | |
---|
"Kaikki on hyvää." -hemmo Jep. "Turpa kiinni noiriso!"
-Sam Other |
Kassu 23.08.2004 18:32:38 | |
---|
Mä yritän kiertää räpin ja räppärit ja hopparit sun muut mahdollisimman kaukaa. |
gheisari 23.08.2004 19:10:58 | |
---|
Ei sillä, että joka genrestä 70% on tuubaa... Meinaatko? Vain 70%? |
Jormaz 23.08.2004 19:46:12 | |
---|
Ottaa päähän nää vitun kotimaan gangstat jotka matkii kaiken gangstaräppäreiltä. Kunnon niggaräppiä voi kuunnellakin, esim. NWA:ta kuuntelen mielelläni. Kyllähän sen ymmärtää että maalaiset ja muut juntit on innoissaan kun joku Steen räppää Itä-Helsingistä niin kuin se olisi Los Angelesin South Central taikka Compton. Jos joku kuuntelee hiphopia koska pitää siitä, ok. Mutta jos joku nuori kuuntelee hiphopia laumasieluisuuden takia, annettakoon se hänelle anteeksi, nuoriso on vaan semmoista. Ihan sama, ei kukaan voi kuitenkaan pakottaa mua kuuntelemaan suomihip-hoppii, jou! So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
sub zero 23.08.2004 19:51:01 | |
---|
Suomessa on ghettoja. Mieluummin kuuntelen ajankohtaista realismia kuin satuja, scifiä ja okkultismia. Käy ekaks jossain oikeessa ghetossa ja puhu sitten What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Vanhemmat mestarit oikein sylkivät niitä riimejä vihalla ulos, mutta nykyään se on vaan semmosta velttoa puheohjelmaa. Tää on muuten totta. Mä ite en oo amerikan poijista löytäny viel sitä juttuani. Ne vaan kuullostaa niin perhanan kaupallisilta. KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Aminohappo 23.08.2004 20:56:25 | |
---|
Hyiii... En kuuntele sitä puheohjelma musiikkia ikinä. Feuer frei! |
blastoff 23.08.2004 21:08:22 | |
---|
onko täällä yleensäkkin vähän hiphopin vastainen meininki? Hevarit ei ilmeisesti oikein pidä hiphopista. Aika kireetä porukkaa... Kuinkahan monta perusmuusikkoa on jotka käs sydämmellä pystyy sanoo, että tykkää hopista? En noista perusmuusikoista tiedä mitään, mutta kyllä minä ainakin joistain hiphoppi-jutuista pidän. Reporter: "What do you think of Western civilization?"
Gandhi: "I think it would be a good idea" |
paranoid android 23.08.2004 21:29:27 | |
---|
Minä pidän hyvästä hip hopista. "No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James |
Tomi 23.08.2004 22:27:48 | |
---|
Kyllä Beastie Boys uppoaa muusikolle täysillä !! Elikkäs kyllä mahtuu...ja heleposti ;) " Life is like music,Music is like life " |
Notefix 23.08.2004 22:35:10 (muokattu 23.08.2004 22:35:53) | |
---|
musiikki/nuorisokulttuurityyli, joka saa ihmisen närkästymään ei voi olla huonoa - rockhan ei siihen ole kyennyt enää 55 vuoteen Jep, juuri noin! Ja siis diggaan kyllä, rap on nykypäivän rokkia. My name is Baron, Notefix Baron " |
Rattata 23.08.2004 22:49:43 (muokattu 23.08.2004 22:52:11) | |
---|
Pakkohan se on myöntää: hiphopista suurin osa on paskaaa! Varsinkin suomenkielinen. Onhan noita poikkeuksiakin. Mutta joka väittää että räppi on pelkkää wannabepelleilyä lökäpöksyissä, he eivät varmaankaan ole perehtynyt tähän genreen paljoa. Mua suoraansanottuna vituttaa kun jokatoinen biisi jollain MTV:llä on hiphoppia ja sitten nää räppärit hehkuttaa kuinka hiphop on tällä hetkellä suosituin musalaji ja varmaan niistäkin harvoilla on oikea käsitys siitä mitä hiphop on. Hiphopista on tullu niin kaupallista, että siihen panostetaan rahallisesti aivan liikaa! Käytetään miljoonia videoihin. Ja ne biisit, ei helvetti mitä paskaa, yksinkertaista paskaa! Luovuus, missä on luovuus nyky hiphopista?! Tää on vaan mun mielipide, mutta hiphopin ei todellakaan pitäisi olla näin suosittua kun mitä se tällä hetkellä on. Sen pitäisi olla vähän underground meiningillä ehdottomasti. Ok, tää nykynen tilanne on tehny monesta räppäristä miljonäärejä ja musasta helvetin suosittua, mutta genrelle se ei tee hyvää. EDIT: tähän voisin tietysti laittaa yhden poikkeuksen esimerkiksi, eli Beastie Boys. On ilon katsella näitä hemmoja! Uskomattoman suosittuja, mutta silti pitää pitää tiukasti oman juttunsa, säilyttää musassaan huumorin ja on vieläpä jotain sanottavaakin. Nyt mun tekstistä saa sen verran väärän kuvan, että parempi vähän tarkentaa. Siis edellinen vuodatus oli tarkotettu tälle kaupalliselle paskalle. Hiphopissa ei itsessään ole mitään vikaa, päinvastoin! Onneksi löytyy vielä niitä jotka tekevät hiphoppia sydämmestään eivätkä dollarit/eurot silmissä ja joilla on jotain sanottavaa eikä jauha paskaa. Vastaukseni kysymykseen siis: kyllä mahtuu. Oho, tulipa vuodatettua. "Take seven aspirins and call me in the morning" |
MrQ 24.08.2004 00:55:28 | |
---|
Kyllä mulla on levyhyllyssä rappia aina gangstasta eurooppalaiseen tekotaidepaskaan... suomalaista feikkimeininkiä olen vältellyt paitsi kun kyseessä on ollut oikeat kaman vetäjät vitun huonoilta mestoilta.... mutta tää rockin da north-poppoo.... ei uppoo. Tarkoitus olsi tehdä ainakin demo pari jotai trip-hopia tässä jossain vaiheessa.... Rumpalin kanssa ajateltiin. |