Aihe: Mitä kieliä ET käytä?
1 2 3 4
skebajaba
23.08.2004 09:18:04
mullakaan ei kyllä ole pitkään aikaan napsahdellut kielet poikki...eli kohta luultavasti sitten menee katki yksi kieli=).

itse tykkäänb tosiaan noiusta GHS:n kielistä, sekä DR:n kielet on ohan jees...
fendereitä en kyllä käytä, ne ei soi kauan ja tulee aina semmonen fiilis että olisi pelkkää trebleä kun soittaa fenkun kielillä.
tuskin on totta mutta näin minusta tuntuu ja jos joku ei tunnu kivalta niin ei niin tarvitse minun tehdä.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
battery
23.08.2004 09:41:49
daddaaariot yritän kiertää kaukaa.. katkeilevat ja menevät tukkoon
Just a little junkie
Pluto
23.08.2004 10:04:08
D'addario, koska menevät kahdessa viikossa tukkoon. Mitään kieliä en ole katkonut koskaan.

Elixirit ja muut hifikielet, ei niissä ole lisähinnalle mitään vastinetta.

Pyramidit ovat kuninkaita.

Sama täällä, jostain syystä mulla ei koskaan (siis ei ikinä), mene kieliä poikki. Johtuu kai silkinpehmeästä touchista. =)

Elixirejä oon kokeillut kerran, ja omasta mielestäni ne kyllä kestävät pidempään kohtuullisen kuuloisina kuin tavalliset. Eli soundi pysyy kirkkaana ajankin myötä. Se on sitten täysin eri asia, että olisiko vaan halvempaa vaihtaa uudet tavalliset kielet vähän useammin kuin pitää kalliita kieliä pitkään. Eli se perussoundi ei ole millään tavalla ihmeellinen.

Pyramideja en ole kokeillut, kai pitäisi.

Jatkokysymys: Käytättekö mitään putsausaineita kielille? Itelläni on käytössö GHS:n Fast Fret, se onpi hyvä.
Dillon, you son of a bitch!
skebajaba
23.08.2004 10:10:29
jatkokysymys: Käytättekö mitään putsausaineita kielille? Itelläni on käytössö GHS:n Fast Fret, se onpi hyvä.
en. ainoastaan otelaudan öljyän/putsaan kun kielet on poissa, mutta kieliä en putsaa mitenkään.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
alphamale
23.08.2004 10:25:43 (muokattu 23.08.2004 10:27:45)

Itse putsaan kieliä välillä ihan liinalla, sinne alapinnalle varsinki jää töhnää. Otelaudan putsaamiseen käytän sitruunaöljyä, puhdas otelauta auttaa pitämään kieletkin puhtaana.

DR kielistä en itse perusta, nyt muutama setti GHS boomerseja ollut ja aikaisemmin D'Addarion, kummassakin kuitenki perus 10-52 setti. Yritin pälyillä josko jostain saisi 11-5x tms stydimpiä satseja mutta ei taida saada kuin irtokarkkeina. GHS tekee sitä 11-53 low tunes pläjäystä mutta mutta. noniin no.

EDIT: niin tänhän ois voinu summata että daddario ja ghs kieliä käytän ja muita en :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
weelie
23.08.2004 10:32:49
Kaikki kielimerkit mitä olen kokeillut on ollu kelvollisia. Mutta Fendereistä on jotain huonoja muistijälkiä (katkesivat usein mukamas), joten niitä en oikeastaan enää osta. MUTTA En usko että kielillä on _oikeasti_ suuria eroja.

Ernie Ball ja DAddario kai ovat suosituimipia kieliä, ja kummastakin näkee kommentteja tyyliin "en enää osta EB/D'Add kieliä koska ne menee niin helposti katkipoikki (ja saundi katoaa nopeasti), ja siksi käytänkin vain D'Add/EB-kieliä".

Aivan mutua ja taikauskoa koko homma.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
alphamale
23.08.2004 10:44:02

Nää on kyl oikeesti tärkeitä asioita ku jos joutuu laittaa jonkun hämärän "sekunda" satsin kielii ni heti tulee hirvee tutina ja huono karma ja black juju ku ei oo ne omat hyvät kielet alla. Mielestäni. Sama ku jos ei oo just sitä omaa muka parasta plektraa :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
kulmahiomakone
23.08.2004 11:01:57
Aivan mutua ja taikauskoa koko homma.

Mulla on ollut nyt kaksi viikkoa kitaroissa erilaisia yhdistelmiä D'Addarion, GHS:n ja DR:n kielistä ja olen aika pitkälti samaa mieltä. Pitää kuitenkin jatkaa testausta, ennen kuin sitä uskaltaa tuomioita julistaa.
Rapido
23.08.2004 15:43:53
Mitään .09-.42 paksumpaa en ole koskaan sähkiksessä kokeillutkaan. Ehkä joskus kokeilen.
Särö ei ole efekti, vaan oletusarvo
Lord of the strings
23.08.2004 17:00:36
Fenderin kielet eivät säväyttäneet. G meni heti poikki kahdesta setistä. Kyseisen firman kitarat sitten ovatkin jo lähes täydellisiä.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| "Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta.
Antroid
23.08.2004 17:19:59
Mulla on ollut intonaatio-ongelmia DR:ien kanssa. Eli hienovirettä en meinannut parilla setillä saada millään kohdalleen -alkoi säätövarat loppua tallasta. Mainitsin asiasta kitarankorjaajalle, ja tuttua kuulemma oli DRien kanssa. Eli DR:llä on ainakin ollut laatuongelmia. Voi olla, että ongelma koski vain yhtä tuotantoerää. Mene tiedä.

Kiitti vaan infosta. Ostin juuri DR:t ja nyt ne on tuolla hyllyssä odottelemassa. Uskallankohan laittaa niitä enää kitaraan?
Ze Kink
23.08.2004 21:25:06
Minulla on D'addarion klassisen kielistä huonoja kokemuksia, katkeilivat perkuleet kahden päivän sisällä vaikken kovaa soittanutkaan. Valmistusvirheellisiä? Mutta ostinpa sitten tilalle uusia D'addarioita ja niille kävi samoin. Omituista.

Mitäs? Ittelläni ei oo ikinä katkennut, varmaan 6v oon niillä heavy tensioneilla soitellut. Ja kysymykseen, D'Addarion sähkiskieliä en käytä. Pelkkiä huonoja kokemuksia on niistä, soundi menee nopeasti tukkoon ja sen jälkeen voikin jo odottaa katkeamista.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
Nyar
23.08.2004 21:44:55

D'addario, Ernie Ball, muita ei ole tullut kokeiltua GHS Boomersit sopii Floyd rose tallaan aika hyvin...
UPDATED 28.8.2004.
Vemmy
23.08.2004 21:53:31
Mulla on ollut intonaatio-ongelmia DR:ien kanssa. Eli hienovirettä en meinannut parilla setillä saada millään kohdalleen -alkoi säätövarat loppua tallasta. Mainitsin asiasta kitarankorjaajalle, ja tuttua kuulemma oli DRien kanssa. Eli DR:llä on ainakin ollut laatuongelmia. Voi olla, että ongelma koski vain yhtä tuotantoerää. Mene tiedä.

En tiedä onko kyseessä vika vai ominaisuus, itsellä ainakin DR:ien kanssa saa säätää intonaation vallan eri tavalla kuin muilla kielillä, mutta sitten taas eri DR:n samanvahvuisten settien välillä saa olla käytännössä koskematta säätöihin.

Ja siihen galluppiin, että en ole niin huonoihin kitarankieliin törmännyt, että jotain merkkiä sen vuoksi sorsisin, ja aika monia on tullut kokeiltua, mutta nyt voin sanoa että vähään aikaan en meinaa muita käyttää kuin DR:ää, vaikka ovatkin perkuleet aika kalliita. Välttävät minulle, enkä jaksa kuluttaa aikaa testaamiseen. Dean Markley-testi ei tuottanut mitään ihmeellisiä tuloksia, ja nyt saa sitten taas ruuvata straton säädöt kokonaan uuteen uskoon, joten pysytään merkkiuskollisina. Ennen se oli hauskaa näpertelyä, nykyään turhaa vaivaa. Laiskaksi ihminen muuttuu vanhetessaan...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
JuniperThree
23.08.2004 22:04:11
d'addarioita, tuntuvat minulla katkeavan liian nopesti ja toisinaan ihan kun ne löystyisi, muilla tuota löystymis ongelmaa?

Juu, noita en minäkään enää suostu kitaraani pistämään... Paitsi et suosimassani musiikkiliikkeessä on irtokielinä vain noita d'addarioita... Tuntuu ne kyllä löystyvän kummasti...löystyy ne muutkin mut noi d'addariot tuntuu kuluvan loppuun tosi nopeesti...
Tomi
23.08.2004 22:34:36
D'addario, ja sekin ainostaan sen takia ettei GHS:ää parempia kieliä ole;)

juuri näin ja varsinkin noi Boomerit...10-46
" Life is like music,Music is like life "
Niskamies
24.08.2004 06:54:08
juuri näin ja varsinkin noi Boomerit...10-46

9-42
Spez
24.08.2004 07:54:44
D`addarion tahi Dean Markleyn kielillä en varmaan soita enää koskaan.
Myös GHS puumereista on huonoja kokemuksia.
Oma Valintani on Ernie Ball.

Ei mitään lisättävää.
Jason Becker.
Mimi
24.08.2004 09:33:39
D'addariot on kyllä jostain syystä semmonen että ei mulla toimi. Katkeilivat. Ghs on aika vakkari, niin akustisessa kuin sähkiksessäkin...
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)