Aihe: M-Audio radium 61 vs. Evolution mk-461C
1
klunssila
19.08.2004 13:03:18
Kokemuksia kaivataan seuraavista midi-kiippareista:
M-Audio radium 61 ja Evolution mk-461C. Omistaako kukaan kyseisiä soittimia?

Lähinnä kiinnostaa, onko kummassakaan (?) edes yhtään kelvollinen soittotuntuma? Mitään painotettuja koskettimia en ole vailla, mutta radium mainostaa itseään "puolipainotetuksi", onko siitä apua?

Kokemuksia kiitos! Vai löytyykö vastaavia, mutta parempia malleja muilta valmistajilta?
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
Jabbe
19.08.2004 13:38:56
Aika hirveä tatsi molemmissa. Testailin kesällä kun itsekin noita katselin mut kokeiltuani päätin jättää väliin. Edirolin PCR-80 vielä ihan ok, mut koskettimet vähän turhan pieniä. Sinuna katselisin jotain vanhempia syntikoita kontrolleriksi, tai kenties vaikka jotain Fataria. Sit lisäks joku nappulaboxi jos namiskoja kaipaat.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
klunssila
19.08.2004 13:44:44 (muokattu 19.08.2004 13:46:54)
Aika hirveä tatsi molemmissa. Testailin kesällä kun itsekin noita katselin mut kokeiltuani päätin jättää väliin. Edirolin PCR-80 vielä ihan ok, mut koskettimet vähän turhan pieniä. Sinuna katselisin jotain vanhempia syntikoita kontrolleriksi, tai kenties vaikka jotain Fataria. Sit lisäks joku nappulaboxi jos namiskoja kaipaat.

Tuota vähän pelkäsinkin tatsin olevan.

Namiskoja ja liukuja saisi olla, nimittäi NI B4:n drawbareiksi, siinä asiassa vanhemmat syntsat eivät oikein aja asiaa. Fatarista olen kuullut aika ristiriitaista tietoa, näistä ylläolevista en mitään. Pitääpä tsekata tuo edirol seuraavaksi.

Niin ja lisäksi, onkos tuosta edirolista kokemuksia muilla?
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
Leikari
19.08.2004 14:22:23 (muokattu 19.08.2004 14:24:26)
Fatarista olen kuullut aika ristiriitaista tietoa....

hmmm. mistä mallista/malleista ja millaista?
SL 880 on aivan käypäinen - tietysti pianokosketuksen kanssa aina makuasia - masterkoskettimisto. Muuten ominaisuuksiltaan karu (so. midilähtöjä ja muistipaikkoja saisi olla selkeästi enemmän) & pitch -ja mod-pyörät makuuni väärässä paikassa. Noista puutteista johtuen en ole ostanut, vaikka muuten olisi käypä (eikä kalliimpiin ole viitsinyt venyä) Softasyntikoiden ohjaamiseen tuosta ei ole - päällä on kyllä tilaa jollekin potikka/liuku -kontrollerille. Tämä tuskin kuitenkaan on semmoinen, mitä Klunssila kaipaa.

Uusimmassa Keyboard -lehdessä näytti olevan jokin Evolution/Ediroll tms. täysipitkä(?)kontrollerinupeilla varustettu kiippari - pitääpä lehtipisteessä/kirjastossa käydä lukemassa (ei ollut muuta mielenkiintoista)

Näitä kontrollereja näyttää tulevan yhä parempia ja parempiin hintaluokkiin koko ajan lisää - - - ostan heti kun on mahdollisuus vertailla & jos kohtuuhintainen riittävän hyvä löytyy.

Pätkämallisista mitä olen kokeillut niin M-Audiosta pysyisin kaukana vs. Ediroll - mallia en muista so. ei tätäkään kommenttia yleispätevänä voi ottaa.

Aivan periaatteesta olen sitä mieltä, että koskettimistollinen vekotin pitää itse jossain ensin testata.
klunssila
19.08.2004 15:09:15
Softasyntikoiden ohjaamiseen tuosta ei ole - päällä on kyllä tilaa jollekin potikka/liuku -kontrollerille. Tämä tuskin kuitenkaan on semmoinen, mitä Klunssila kaipaa.

Ajatuksena on pelata juuri NI B4:n, Absynthin, Reasonin yms. kanssa, joten kontrolleria pitää olla. Pikkuisen alkaa hirvittämään, jos kunnon masterkeyboard alkaa liikkumaan 500- 600 erkin tienoilla, koska sillä rahalla alkaa saamaan ihan kelpoisia syntikoita käytettynä. Jos mulla olisi nyt rahaa (tai siis vähemmän velkaa) niin hakisin Nord Electro kakkosen ja sitten softilla loput. Ei tarviis ihmetellä!

Aivan periaatteesta olen sitä mieltä, että koskettimistollinen vekotin pitää itse jossain ensin testata.

Juuri näin. Kävin tuossa paikallisessa liikkeessä ja siitä löytyi joku midimanin 4 oktaavin lankku ilman kontrollereja ja sitten 3 oktaavin ja äänikortin sisältävä malli (m-audio?). Molemmissa oli aivan paska tatsi verrattuna esillä olleeseen roland fx-50 (tai vastaava? alle n. 900 EUR) synkkyyn.
Leikari
19.08.2004 15:31:21
Ajatuksena on pelata juuri NI B4:n, Absynthin, Reasonin yms. kanssa, joten kontrolleria pitää olla. Pikkuisen alkaa hirvittämään, jos kunnon masterkeyboard alkaa liikkumaan 500- 600 erkin tienoilla, koska sillä rahalla alkaa saamaan ihan kelpoisia syntikoita käytettynä. Jos mulla olisi nyt rahaa (tai siis vähemmän velkaa) niin hakisin Nord Electro kakkosen ja sitten softilla loput. Ei tarviis ihmetellä!

kaikkea ei kerralla saa...

- "absoluuttinen pianokosketus" ei ylläolevasta päätellen ole se päällimmäinen valintakriteeri - siispä....

a) käytetty syntikka, jossa suhteellisen hyvä koskettimisto, sekä kontrollerilaite (tarvitseeko muuten erillisen midi-merge-boxin, että voi samaan aikaan samaa juttua kontrolloida esim. soittaa koskettimistolla urkua ja kontrollerilla säätää drawbaria?? -vai onko noissa kontrollereissa merge-ominaisuus - eli että yhdistää nuo kahden laitteen datavirrat)

b) ostaa halvan koskettimiston, jossa on kontrollerinupikat - kestää/kärsii kunnes on vara ostaa parempi - myy vanhan pois ja häviää, mutta ei ole paljoa maksanutkaan ... tai säästää esim. matkavehkekeeksi läppärin kanssa (edellyttäen, että toimii pattereilla tai USB-virralla)

c) kestää/kärsii ilman vielä ja säästä & ostaa kunnon koskettimiston kontrollereilla "loppuiäksi" - häviää kun aina "ensi vuonna" ovat halvempia

d) kestää ja kärsii ja ostaa sitten semmoisen hardisvehkeen, että sillä pärjää kaikissa mitä tarvitsee - ratkaisu toimii jos hakusessa ovat perinteiset piano-sähköpiano-urkusoundit - - samplepohjaiset muotisoundit vanhenevat

e... jne...

- helppo valita ;-P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)