Antti1 22.08.2004 21:56:47 | |
---|
Moi. Mä olen etsimässä säveltämistä, soiton opettelua ja kotistudiokäyttöä ajatellen ensimmäisiä koskettimia. Tärkeintä olisi melko laadukkaat soundit (erityisesti piano ja jouset, myös suuri kirjo häröilyääniä ei olisi pahitteeksi), kohtalaisen hyvä soitettavuus ja edullinen hinta. Hintakatto menee jossain maksimissaan 500€ paikkeilla. Tiedän ettei se ole paljon, mutta nämä ovat vasta ensimmäiset omat syntikkani ja kitara on (ja tulee olemaan) pääsoitin. Itse olen ajatellut esim. Yamaha DGX-305 mallia. Onko noista mihinkään? Mitä itse ehdottaisitte? Kertokaa myös mitä malleja tulee välttää ja mistä ehdottamanne kiipparit lähtevät halvimmalla. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
musamies 22.08.2004 22:27:07 | |
---|
En tiedä onko se kovin ratkaisevaa koskettimiston valinnassa onko koskettimisto ensimmäinen tai huonolla säkällä peräti viimeinen. 76 koskettimella olevalla pystyy jo soittamaan vasemmalla kädellä bassoja samaan aikaan kun oikealla soittaa esim. pianoa. Sen pienempää koskettimistoa en ostaisi. Onhan 88 koskettiminen vasarakoneistolla oleva kova sana jos meinaa opetella ensisijaisesti pianoa soittamaan, mutta ne tuppaa olemaan kalliita. Se bassojen samanaikaista soittoa ajatellen vielä parempi. |
Juho L 22.08.2004 22:42:57 | |
---|
Alesis QS7 on ihan mainio vaihtoehto tuolla budjetilla. Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Jeps. Oma suositukseni olisi Roland XP-30. Löytyy saundia vaikka mihin lähtöön ja käytetyn voi hyvinkin saada 500e pintaan (ei välttämättä Suomesta, mutta länsinaapurista voi jo tuohon hintaan löytyä). Alesiksen megapianosamplea siinä ei tosin ole, mutta mukana tulevan Session-laajennuskortin pianot ovat aika mukavan kuuloisia. Joku Rolandin RS-sarjalainen tai Yamahan SO-sarjalainen toimivat myös, mutta ne ovat sitten jo rajoittuneempia. Tuo XP-30 on ihan ammattivehje. |
reiska p 03.09.2004 11:41:10 | |
---|
DGX sopii ensimmäiseksi soittimeksi aivan hyvin. Siinä on kunnon (studiotason) pianosoundit ja yli 600 soundia. |
Leevo 04.09.2004 19:53:58 | |
---|
Aika harvassa on tuossa hintaluokassa. On Yamaha ainakin parempi kun Casio. Hanoi Rocks Rocks!! |
kurmo 05.09.2004 03:52:04 | |
---|
Jos tuommoisen lelun haluaa välttämättä ostaa, kai se sitten pitää - mä pitäisin itse fiksumpana vaihtoehtona rahan säästämistä ja kunnollisen laitteen hankkimista. Treeni huonoilla soundeilla onnistuu ns. lastulevyuruilla, hinta n. 20 euroa kappale, Keltaisesta Pörssistä saa. Kunnon kamat voi sitten ostaa erikseen. Nykyisten "miljoona soundia ja omat kaiuttimet"-kapistusten, kuten tuo DGX, suurin ongelma on jälleenmyyntiarvo - mitään ei saa takaisin... Ei se mitään. |