JuniperThree 20.08.2004 23:38:22 | |
---|
Karkeasti sellaisen parituhatta euroa. *pthyi* Kyllä aikusella miehellä pitää kunnon vehkeet olla... Niin ja kyllä mulla rahaa on! |
Billsner 20.08.2004 23:56:42 | |
---|
*pthyi* Kyllä aikusella miehellä pitää kunnon vehkeet olla... Niin ja kyllä mulla rahaa on! Voi sitä huonompiinkin asioihin rahansa pistää. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Wolffie 21.08.2004 11:05:08 | |
---|
Karkeasti sellaisen parituhatta euroa. Jep, tarkkaan ottaen T-kaupan hintoja lainaillen 5150 II nuppi 1222e ja 5150 4x12 kaappi 799e. Käytettynä näkyy pyörivän tuommoisia settejä joskus siinä tonnin pintaan. Musanäytteet saat kun kuuntelet Van Halenin levyt läpi :) Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa |
rakula 21.08.2004 11:59:01 (muokattu 30.01.2006 20:38:28) | |
---|
Behringerin Vampire Vahvistin Siis Sisältää vamp2 efetkilaitteen, joten saundeja löytyy paljon. Se on Viidakon laki |
HeavyMan 21.08.2004 12:09:47 | |
---|
Mulla olis pikkunen probleema. Olen nyt kahden vaiheilla että ostanko peaveyn classic 30:sen vai Laneyn TFX3 Twin kombon. Molemille jäisi hintaa n.300e kun hyvittävät vanhasta parisataa euroa. Mulla on säröpedaali että sen kauttakin voisi säröt tulla. Eli kumpi näistä olisi monipuolisempi? Pitäisi irrota hyvät cleanit ja sitten hyvät rock säröt, metalli säröt saan taas pedaalista. Tuossa on linkki vielä tuonne laneyn sivuille: http://www.laney.co.uk/flash/frameset.htmMiksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Miikathebest 21.08.2004 12:17:26 | |
---|
Jep, tarkkaan ottaen T-kaupan hintoja lainaillen 5150 II nuppi 1222e ja 5150 4x12 kaappi 799e. Käytettynä näkyy pyörivän tuommoisia settejä joskus siinä tonnin pintaan. Musanäytteet saat kun kuuntelet Van Halenin levyt läpi :) Lähikaupan setä lupasi hinnaksi 5150 II nupille 1150€ |
Kitaravirtuaali 21.08.2004 15:52:14 | |
---|
Mulla olis pikkunen probleema. Olen nyt kahden vaiheilla että ostanko peaveyn classic 30:sen vai Laneyn TFX3 Twin kombon. Molemille jäisi hintaa n.300e kun hyvittävät vanhasta parisataa euroa. Mulla on säröpedaali että sen kauttakin voisi säröt tulla. Eli kumpi näistä olisi monipuolisempi? Pitäisi irrota hyvät cleanit ja sitten hyvät rock säröt, metalli säröt saan taas pedaalista. Itse hain justiinsa tänään tuon Classic30sen, ja voin sanoa että soundit ovat aikas muikeat. Loistavat puhtaat ja rokkisäröt irtoavat ilman kummempaa vaivaa. Lähinnä nyt tuo yksi miinuspuoli on, nimittäin putkien helinä. Kilisevät perkeleet kun soittaa jostain ala-E:n A:n alapuolelta, ainakin jos on enemmän voluumia. Muuten olen kyllä vallan tyytyväinen. Ainiin, perkeleen äänekäs on tämä laite ;) "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?" |
Juunsku 21.08.2004 17:28:07 | |
---|
No jos 500€ budjetilla aikoo ostaa hyvän hevivahvarin niin se ei ainakaan ole fenderi.. Marshallin alle 500€ vahvarit on aika suolesta, en kyllä ole perehtynyt tuon hintaluokan marsuihin mutta käsityksen oon kerennyt muodostaa.. Peavey Bandit on hyvä hintasekseen.. lähtee säröä tarpeeks ja äänikin riittää. Toinen hyvä on Line6 Spider 2x12.. mökää lähtee ja säröä saa liikaa ja toistaa bassoa kokoajan liiaksi.. Tosiahan on näissä halvemmissa vahvistimissa ettei niillä vielä kuuhun pääse. treeni volilla saa säätää ettei ala elementti piereskeleen.. Keikallehan saa kyllä säädettyä hyvät soundit.. Mulla ihtellä on tuo Bandit ja kaverilla spider.. Banditin puoleen käännyn vaikka siinä ei oo niitä efektejä ku kaiku.. Siitä lähtee ääntä enemmän ku tarpeeks, mulla tosin on siihen laitettu lisäkaappi kiinni johon bandit antais kyllä 100W tehoa.. Laitan sen kuintenkin toisen vahvistimen kautta jossa on eg niin kyllä lähtee.. =) Huumori on yksi elämän elin ehdoista. |
HeavyMan 21.08.2004 22:03:36 | |
---|
Itse hain justiinsa tänään tuon Classic30sen, ja voin sanoa että soundit ovat aikas muikeat. Loistavat puhtaat ja rokkisäröt irtoavat ilman kummempaa vaivaa. Lähinnä nyt tuo yksi miinuspuoli on, nimittäin putkien helinä. Kilisevät perkeleet kun soittaa jostain ala-E:n A:n alapuolelta, ainakin jos on enemmän voluumia. Muuten olen kyllä vallan tyytyväinen. Ainiin, perkeleen äänekäs on tämä laite ;) Kuinkas kovaa se putkien helinä kuuluu? Häiritseekö soittoa pahastikkin? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Kitaravirtuaali 22.08.2004 09:41:14 | |
---|
Kuinkas kovaa se putkien helinä kuuluu? Häiritseekö soittoa pahastikkin? No enemmän kun laittoi voluumia ja bassoa, ja demppaili oikein kunnolla ala-Eltä, niin sitten vähän helisi. Tämänkin lopetti sitten, nyt ei helise ollenkaan. Eli ei juuri haittaa. Ja kun Korgin löin eteen, niin nyt tuosta lähtee kaikki äänet hevistä jazzin kautta bluesiin ja rautalankaan. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?" |
Billsner 22.08.2004 10:12:27 | |
---|
No enemmän kun laittoi voluumia ja bassoa, ja demppaili oikein kunnolla ala-Eltä, niin sitten vähän helisi. Tämänkin lopetti sitten, nyt ei helise ollenkaan. Eli ei juuri haittaa. Mitenhän tuo reagoisi h-vireessä olevaan kitaraan jossa säädöt olisivat juuri sillain miten ei saisi kitaravahvistimessa olla (bass-aikapaljon, middle-vähän ja high-täysillä)? Saako tuohon classiciin kiinni 8ohm lisäkaappia? You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Kitaravirtuaali 22.08.2004 10:19:12 | |
---|
Mitenhän tuo reagoisi h-vireessä olevaan kitaraan jossa säädöt olisivat juuri sillain miten ei saisi kitaravahvistimessa olla (bass-aikapaljon, middle-vähän ja high-täysillä)? Saako tuohon classiciin kiinni 8ohm lisäkaappia? Ei välttämättä hirveän hyvin, jokin junttahevivahvistin varmaan on sitten parempi vaihtoehto. Tai ei sitäkään tiedä ennen kuin kokeilee. Classiciin saa kiinni vain 16ohm lisäkaapin. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?" |
Noiden styrkkareiden mukana tulevat putket eivät yleensä ole niitä korkealaatuisimpia. Kun hommaa kunnon putket, niin ei tuosta helinästä ole ongelmaa. Niin, ja on niissä huonommissakin putkissa ihan hyviä yksilöitä joukossa, laatu vaan ei ole kovin tasaista, kuten varmasti on käynyt jo ilmi. |
Crackis 23.08.2004 14:57:23 | |
---|
Taas pääsen pätemään jossain. :) Itekki olin kesällä ostamassa vahvistinta treenikselle/pienille keikoille suunnilleen samalla budjetilla. Jos heviä soittaa ja tykkää siitä tiukasta bottomend-soundista niin ei ihan ensimmäisenä kannata katsella mitään takaa avonaista yhdellä 12" elementillä varustettua comboa. Tästä on kyllä hyvänä poikkeuksena Randallin RG-75. 75 on siis varustettu yhdellä G75T:llä ja isoveli RGC100 (kai?) kahdella. Molemmista irtoaa kyllä todella rapeat komppisäröt. Jostain kumman syystä en vain ole saanu tuosta 75 väännettyä sellasta kunnolla laulavaa säröä irti. Jacksonin JDR-94 vakiomikeillä itseasiassa todella huono ja ESP:n The Juniorilla jo hieman parempi, mutta joku siitä silti puuttuu. Ei toimu MINUN mielestäni hirveän hyvin ilman eturauhaspurkkeja lead-juttuihin, mutta komppisäröt on kyllä nannaa. "Ei se siitä..." |
PeeJii 23.08.2004 15:39:11 | |
---|
Saako tuohon classiciin kiinni 8ohm lisäkaappia? Sillä tavalla onnistuu, että samalla irrottaa laitteen oman kaiuttimen johdot (muistettava suojata kaiutinjohtojen päät). Eli plugin työntäminen lisäkaiutinliitäntään muuttaa vahvistimen 8-ohmiseksi. |
Miikathebest 23.08.2004 15:47:01 | |
---|
Ainiin, perkeleen äänekäs on tämä laite ;) Tämä laitteiden äänekkyys on aika eriskummalinen asia... 50w putkimarsuni ei pidä mielestäni mitenkään älyttömän kovaa ääntä vaikka iskisi potikat kaakkoon... mitä nyt korviin vähän käy... |
Kitaravirtuaali 23.08.2004 15:49:59 | |
---|
Tämä laitteiden äänekkyys on aika eriskummalinen asia... 50w putkimarsuni ei pidä mielestäni mitenkään älyttömän kovaa ääntä vaikka iskisi potikat kaakkoon... mitä nyt korviin vähän käy... Heh, kai sen noinkin voi ilmaista. Yksi ongelma vain tässä on: trankkuun ei ole enää paluuta. Tietää rahanmenoa vahvistimia hankkiessa. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?" |
J_Mantyla 23.08.2004 15:58:19 | |
---|
Mulla on tuo 5150 combo ja on kyllä tyly peli. Nyt kun vanhempana on varaa testailla kaikkea mukavaa olen miettinyt jo jonkin aikaa Triple XXX:n hankkimista. Onko kukaan verrannut livenä soundia verrattuna 5150 II:een ? |