poppamies 22.08.2004 18:25:44 | |
---|
Ei vain fiksu, vaan myös filmaattinen.... "G-strings are for strippers" |
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
poppamies 22.08.2004 19:34:34 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
Eddy 22.08.2004 20:38:33 (muokattu 22.08.2004 20:39:27) | |
---|
Koskettelen soittimia... |
KTR 22.08.2004 20:55:23 | |
---|
|
Peki 22.08.2004 23:36:15 | |
---|
78. ihan hyvin. "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
Teme007 23.08.2004 11:55:15 | |
---|
Jumalauta, 148!!! PERKELE!!! |
paavi 23.08.2004 12:26:21 | |
---|
Pitääkö ihmisen olla fiksu? --- Olen huomannut, että itse kyllä kuuntelen mieluummin musiikkia, jonka on tehnyt älykäs ihminen (älykäs minun mittapuillani). Siis ihminen, jolla on sanottavaa ja joka osaa pukea sen musiikin kaapuun. Pelkän soittajan ei täydy ihan samalla asteella ajatella musiikkia, vaikka sekin suotavaa aina olisi. Mitä tulee yhteiskunnallisten asioiden kommentointiin, eiköhän sama päde kaikkiin ihmisiin. Ei muusikon täydy olla yhteiskunnallisesti erityisen valveutunut, mutta tunnetulla muusikolla on mahdollisuus tuoda mielipiteitään esille ja siten vaikuttaa asioihin ja ihmisten asenteisiin. täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |
zernobyl 23.08.2004 19:17:17 (muokattu 23.08.2004 19:19:02) | |
---|
Minusta musiikin tekemisessä ei tarvitse olla kovin älykäs. Hyvän musiikin tekeminen onkin sitten ihan eri juttu. Esimerkiksi uskon, että Mars Voltan tyypit ovat erittäin älykkäitä, omalla tavallaan, koska tekevät hyvää musiikkia. Toisaalta ovathan nämä kaikki, jotka esim. Britney Spearsin kappaleita säveltävät älykkäitä, koska näkevät, että minkämoinen paska uppoaa tällä kertaa kansaan. Saavat rahaa, tieks? |
Tellervo 23.08.2004 20:29:56 | |
---|
Toisinaan niin korpeaa, kun lukee jonkun muusikon (miksei myös muiden taiteenlajien edustajien) haastatteluja, joissa henkilö ottaa kantaa esim yhteiskunnallisiin asioihin ja osoittautuu melko paavoksi.. Enemmän minua korpeaa lukea esimerkiksi kannanottoja kevätmuotiin tai siihen, kuinka "avioero kasvatti minua ihmisenä". No ehkä nämä on kyllä enemmän muun sortin julkkisten heiniä, mutta joskus muusikoiden/taiteilijoidenkin. Jos jollakin on jotain sanottavaa jostain oikeasta asiasta, sanokoon sen vapaasti. Mutta jos ei ole sanottavaa, voisi harkita rajoittavansa haastattelujen määrää tai ainakin rajaavansa sen aihepiirin, minkä sorttisiin kysymyksiin haluaa vastata. Näinhän voi vapaasti tehdä. Moni vaan ei sitä ilmeisesti tajua / halua tajuta. Mutta juu, ei muusikon tarvi olla älyllinen. Käyttäytyä vaan vois osata jonkun verran, muusikkous kun on kuitenkin sosiaalinen ammatti. Muuten voi olla kuinka toope tahansa (ja ihminen joka osaa ottaa muut huomioon ei voi olla täysin toope...). Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Tellervo 23.08.2004 20:31:27 | |
---|
Toisaalta ovathan nämä kaikki, jotka esim. Britney Spearsin kappaleita säveltävät älykkäitä, koska näkevät, että minkämoinen paska uppoaa tällä kertaa kansaan. Saavat rahaa, tieks? Niinpä. Monet suurimmista idiooteista ovat kautta historian olleet erittäin älykkäitä. Siksi arvostankin enemmän viisautta. Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Feggy 24.08.2004 11:01:28 | |
---|
Enemmän minua korpeaa lukea esimerkiksi kannanottoja kevätmuotiin tai siihen, kuinka "avioero kasvatti minua ihmisenä". No ehkä nämä on kyllä enemmän muun sortin julkkisten heiniä, mutta joskus muusikoiden/taiteilijoidenkin. Jos jollakin on jotain sanottavaa jostain oikeasta asiasta, sanokoon sen vapaasti. Mutta jos ei ole sanottavaa, voisi harkita rajoittavansa haastattelujen määrää tai ainakin rajaavansa sen aihepiirin, minkä sorttisiin kysymyksiin haluaa vastata. Näinhän voi vapaasti tehdä. Moni vaan ei sitä ilmeisesti tajua / halua tajuta. Mutta juu, ei muusikon tarvi olla älyllinen. Käyttäytyä vaan vois osata jonkun verran, muusikkous kun on kuitenkin sosiaalinen ammatti. Muuten voi olla kuinka toope tahansa (ja ihminen joka osaa ottaa muut huomioon ei voi olla täysin toope...). Juuri kellään ei ole mitään sanottavaa. Mutta heiltä kysytään ja vastaukset painetaan lehteen. Less is more. |
Tellervo 24.08.2004 11:35:29 | |
---|
Juuri kellään ei ole mitään sanottavaa. Mutta heiltä kysytään ja vastaukset painetaan lehteen. Kyllä monilla on sanottavaa. Minusta yksi ns. oikean taiteilijan tunnusmerkki on se, että hänen päässään liikkuu jotain, vähintään jotain hänen omaan työhönsä liittyvää jos ei muuta. Mutta monesti varmaan toimittajia ja lukevaa yleisöä kiinnostaa ihan muut asiat, ja kysymykset on sen mukaisia. Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Salaud 24.08.2004 11:39:09 | |
---|
Tässä taas rokkari näyttää fiksuutensa :) Entinen Panteran nokkamies, nykyään Superjoint Ritualissa pauhaava Phil Anselmo on asettunut puolustamaan Bushin ja Yhdysvaltojen aikeita Irakissa. Radioviestissään WXTM-kanavalla Clevelandissa Phil ruotii lähi-idän viisituhatvuotista historiaa: "Lähi-itä on ollut yksi paskaläjä vimeiset... seitsämän vuosikymmentä? En tiedä vaikka enemmänkin, minulla ei ole aavistustakaan, ehkä jopa pidempään. Luulen, että meidän pitää vain näyttää, että heidän maansa saadaan vielä toimimaan.... Ensinnäkin, siihen on keinonsa, ja toisekseen, jos ette usko, me vedämme teitä turpaan." Anselmo vakuuttelee hakkaavansa jokaisen terroristin ja kurmoottavansa al Qaidaa oikein olan takaa. Politiikasta intoutunut Phil Anselmo jatkaa Yhdysvaltain kiertuettaan Superjoint Ritualin kanssa, esiintyen Ozzfestissä yhtenä päänimistä." Mesta.net The Meek Shall Inherit Nothing |
Tellervo 24.08.2004 11:45:24 | |
---|
Tässä taas rokkari näyttää fiksuutensa :) No niin, siinä oli hyvä esimerkki ihmisestä joka tietää mistä puhuu :) Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Jabe 24.08.2004 12:46:33 (muokattu 24.08.2004 12:48:06) | |
---|
Bonhamin kiintoisa keskustelunavaus varmaan liittyi enemmänkin fiksuuteen (viisauteen?) kuin älykkyyteen. Vaikka liittyväthän nuo toisiinsa: on helpompaa olla viisas, jos on myös älykäs. Minusta muusikon ei tarvi olla fiksu ollakseen hyvä tai mielenkiintoinen. Toisaalta monet tuntemani hyvät ja mielenkiintoiset muusikot ovat fiksuja ja tietäväisiä monista asioista. Joskus jonkun sortin fiksuus saattaa tehdä muusikosta minun silmissäni mielenkiintoisemman (kuin pelkän musan perusteella). Itse aloin esim. kuunnella Rushia enemmän, kun luin jotain Neil Peartin ja/tai Geddy Leen haastatteluja, jossa nämä puhuivat mielenkiintoisesti elämästä, yhteiskunnasta ja taiteesta. Hyvän lauluntekijän sen sijaan pitää olla fiksu. Ainakin niiden asioiden suhteen, mistä lauluja tekee. Tai mene ja tiedä ... onhan varmaan hyviä rakkauslauluja tehneet monet rakkaudessa ja ihmissuhteissaan epäonnistuneet ihmiset. Ovatko he sitten viisaita rakkauden asioissa? Eivät kai - osaavat vaan niistä jutuista kirjoittaa. Enpäs taaskaan osannut sanoa mitään selkeää aiheesta :-D Mutta Bonhamin kyssäri on mielenkiintoinen. Hyvän viestiketjun avaajan pitää ainakin olla fiksu. edit kirj virh |
MrQ 24.08.2004 13:03:58 | |
---|
Minun mielestäni muusikon tulee: -Tuntua länsimainen musiikkihistoria vähintää 1400- luvulta edes joten kuten -Tuntea lisäksi vapaavalintainen musiikkihistoria, esim lähi-itä/intia -Osata soittaa kolmea soitinta tai enemmän -Pystyä transkriptioon -tuntea äänen fysiikka edes auttavasti -hallita perustason sähkötyön edes auttavasti -ymmärtää muita kulttuurin muotoja -elokuvaohjaus/käsikirjoitus -teatteri -Näytteleminen -kirjallisuus -Taidemaalaus/kuvanveisto -Tanssi -Osata vähintään kahta ieltä kunnolla, mielellään kolmea tai useampaa -Pystyä kylmiltään filosofoimaan suohon ilman ensimmäistäkään sitaattia koko teoreettisen ja etenkin käytännön filosofian laitos -Tuntea paikallinen ja maailmanpolitiikka ja poliittinen historia vuosisadan alusta asti -Tuntuea kaikki maailman suurimmat uskonnot sekä mielellään muutama pienempikin, ja en tarkoita tällä sitä että riittäisi jos osaa lausua niiden nimet oikein. Lisäilen näitä sitä mukaa kun muistan mitä kaikkea vaaditaan. |
ajs 24.08.2004 13:07:37 | |
---|
Minun mielestäni muusikon tulee: -Tuntua länsimainen musiikkihistoria vähintää 1400- luvulta edes joten kuten -Tuntea lisäksi vapaavalintainen musiikkihistoria, esim lähi-itä/intia -Osata soittaa kolmea soitinta tai enemmän -Pystyä transkriptioon -tuntea äänen fysiikka edes auttavasti -hallita perustason sähkötyön edes auttavasti -ymmärtää muita kulttuurin muotoja -elokuvaohjaus/käsikirjoitus -teatteri -Näytteleminen -kirjallisuus -Taidemaalaus/kuvanveisto -Tanssi -Osata vähintään kahta ieltä kunnolla, mielellään kolmea tai useampaa -Pystyä kylmiltään filosofoimaan suohon ilman ensimmäistäkään sitaattia koko teoreettisen ja etenkin käytännön filosofian laitos -Tuntea paikallinen ja maailmanpolitiikka ja poliittinen historia vuosisadan alusta asti -Tuntuea kaikki maailman suurimmat uskonnot sekä mielellään muutama pienempikin, ja en tarkoita tällä sitä että riittäisi jos osaa lausua niiden nimet oikein. Lisäilen näitä sitä mukaa kun muistan mitä kaikkea vaaditaan. Tuossa on aika mainio lista. Ei tosin olisi ollenkaan haitaksi, jos muutkin ihmiset hallitsisivat nuo kaikki. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Nazareth 25.08.2004 03:32:25 | |
---|
Pitääkö muusikon olla fiksu? ei. miun mielestä ainakaan. "Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet"" |
Tellervo 25.08.2004 11:14:06 | |
---|
Minun mielestäni muusikon tulee: Hehe. Ei taida Suomessa (eikä maailmassa) montaa muusikkoa olla. Eli saamme huoletta olla tyhmiä! Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |