Joo eli tommoisen ajattelin ostaa ja luinkin jo haulla tuosta jonkun verran juttua. En kuitenkaan päässyt perille, että kuinka hyvin tuo toimii livekäytössä? Entäs tuo muistipaikkojen mystinen häviäminen, onko se niin iso ongelma kaikissa V-ampeissa kuin on annettu ymmärtää? |
Härski 22.08.2004 18:30:51 | |
---|
Ei tuota kannata käyttää kuin kotona ja äänityksessä. Ja ehkä treeneissä. |
Billsner 22.08.2004 18:37:18 | |
---|
En kuitenkaan päässyt perille, että kuinka hyvin tuo toimii livekäytössä? Eihän tuossa muuta ongelmaa tule kuin se viive kun vaihtaa patchiä (jos käyttää kaappimallunnuksia). Entäs tuo muistipaikkojen mystinen häviäminen, onko se niin iso ongelma kaikissa V-ampeissa kuin on annettu ymmärtää? Ei ole ainakaan mulla tuota ongelmaa ollut vaikka kohta vuoden verran olen tuon omistanut. KUULEMMA vika lähtee patteria vaihtamalla. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
J.P.K 22.08.2004 18:39:18 | |
---|
Ei tuota kannata käyttää kuin kotona ja äänityksessä. Ja ehkä treeneissä. Mutta mitäs jos ei ole mahdollisuutta niihin putkinuppeihin ja kaappeihin? |
-K- 22.08.2004 19:11:35 | |
---|
Ei ole ainakaan mulla tuota ongelmaa ollut vaikka kohta vuoden verran olen tuon omistanut. KUULEMMA vika lähtee patteria vaihtamalla. Juu, sen patterin tehtävähän on pitää niitä muistipaikkoja tallessa kun virrat on poissa. Ja kun patteri kuluu loppuun niin häviävät muistipaikatkin. Ei suotta elämys. |
Billsner 22.08.2004 19:15:44 | |
---|
Juu, sen patterin tehtävähän on pitää niitä muistipaikkoja tallessa kun virrat on poissa. Ja kun patteri kuluu loppuun niin häviävät muistipaikatkin. Niinhän se. Muistelin vain että yhdellä tyypillä täällä hävisi paikat vaikka hän vaihtoikin patterin. Saatan muistaa väärinkin. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
J.P.K 22.08.2004 19:15:49 | |
---|
Juu, sen patterin tehtävähän on pitää niitä muistipaikkoja tallessa kun virrat on poissa. Ja kun patteri kuluu loppuun niin häviävät muistipaikatkin. Ja sitten pompitaan riemusta, kun se loppuu keikalla. ; ) Mutta tuohonhan saa muuntajan? Vai toimiiko tuo muistipaikkojen ylläpito eri patterilla jolloin sitä ei saa muuntajan tehtäväksi? |
Billsner 22.08.2004 19:21:00 | |
---|
Ja sitten pompitaan riemusta, kun se loppuu keikalla. ; ) Sama hommahan se on joka multivehkeessä. Mutta tuohonhan saa muuntajan? Vai toimiiko tuo muistipaikkojen ylläpito eri patterilla jolloin sitä ei saa muuntajan tehtäväksi? Muuntaja tulee mukana. Jos huomaat ennenkuin keikka alkaa että muistipaikat ovat hävinneet niin muutaja kiinni ja äkkiä pyörittelemään ne astukset mitä käyttää eikä muuntajaa irti ennenkuin keikka on soitettu. Sitten patterinvaihtohommiin :) You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
J.P.K 22.08.2004 19:24:07 | |
---|
Muuntaja tulee mukana. Jos huomaat ennenkuin keikka alkaa että muistipaikat ovat hävinneet niin muutaja kiinni ja äkkiä pyörittelemään ne astukset mitä käyttää eikä muuntajaa irti ennenkuin keikka on soitettu. Sitten patterinvaihtohommiin :) Eli siis patterin tehtävä on pitää muistipaikkoja yllä, kun muuntaja ei ole kiinni? Mutta kuluuko patteri ollenkaan jos muuntaja on kiinni 24/7? Ei välttämättä ihan järkevä ratkaisu, mutta ihan vain näin teoriassa. |
Kimmo72 22.08.2004 19:41:58 | |
---|
Suosittelen Pro:ta Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Billsner 22.08.2004 19:48:43 | |
---|
Eli siis patterin tehtävä on pitää muistipaikkoja yllä, kun muuntaja ei ole kiinni? Näin minä sen olen ymmärtänyt. Mutta kuluuko patteri ollenkaan jos muuntaja on kiinni 24/7? Ei välttämättä ihan järkevä ratkaisu, mutta ihan vain näin teoriassa. Eli v-amp päällä kokoajan? En kyllä uskalla tähän vastata. Vastatkoon joku joka oikeasti tietää :) You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
zaren 22.08.2004 21:29:34 (muokattu 22.08.2004 21:33:19) | |
---|
Mun frendi on käyttänyt jo toista vuotta V-amp2:sta keikoillakin (midipedaalin kera) eikä ole kuulema ollut kertaakaan mitään ongelmia. Soundatasta oli kerrottu tuosta patterista, että voi huoletta 2-3 vuotta soitella samalla patterilla (käyttömäärästä vähän riippuen). N. kahden vuoden välein kandee kuulema vaihtaa, jos pelaa varman päälle. (Kohta joku varmaan suosittelee sulle PODia ja sitten alkaa taas V-amp2 vs POD kiista... ; ) heh heh) "Pyy pivossa löysi sokean kanan, joka kaivoi toiselle kuoppaa, eikä katsonut koiraa karvoihin" -Vanha kansanvitsaus |
D-Kay 23.08.2004 00:01:03 | |
---|
Viive ei ollut itselläni ongelma, kun keikoilla tuota käytin. Vähenee mitättömän pieneksi, kun kaappimallinnuksen kytkee samaksi tai ottaa kokonaan pois. Itselläni on asetukset hävinneet ennen keikkaa, ei tosin koitunut ongelmaksi, kun asetukseni olivat sen verran simppelit, että ne väänsi uudestaan vaikka unissaan. Livehommissa olen tuosta kyllä sittemmin luopunut, luotan putkimarsuuni enemmän, enkä tarvitse miljoonia soundeja. |
Crackis 23.08.2004 14:44:44 | |
---|
Minkälainen setuppu sulla oikein on suunnitelmissa tuon V-ampin kanssa? Kyllähän se on kotisoittelussa vahvistimen efektipaluuseen suoraan kytkettynä mukava peli kun saa kotonakin melko hyvät soundit väännettyä ja siinä samassa paketissa tulee efektit mukana. Mitä sitten taas livekäyttöön tulee niin en kyllä ainakaan suoraan linjaan kitaraa soittas V-ampin kautta. Liian kliininen ja eloton tuhnu se soundi mitä siitä saa irti. Kitaravahvistimen efektipaluuseen soitettuna tuostakin saa jo ihan siedettäviä soundeja. Sellanen pieni tunkkaisuus tuntuu vaan olevan aina vaivana. Eli mitään kunnon rapeita metallisäröjä ei oikein tahdo saada, kun taas powermetal tyyliset säröt kuulostaa ihan hyvältä. Ai niin! Vielä piti kysellä että meinasitko hommata MIDI-lautaa tuohon kaveriksi vai meinasitko ohjata mukana tulevalla kaksinappisella kanavanvaihajalla? "Ei se siitä..." |
Crackis 23.08.2004 14:44:56 (muokattu 23.08.2004 14:46:08) | |
---|
Tuli tuplana. Ei pitäs hätäillä näitten vehkeiden kanssa:) "Ei se siitä..." |
J.P.K 23.08.2004 19:17:43 | |
---|
Minkälainen setuppu sulla oikein on suunnitelmissa tuon V-ampin kanssa? Ohitan sillä Peavey Bandit II etuasteen ja otan siitä kaiken. Eli mitään kunnon rapeita metallisäröjä ei oikein tahdo saada, Tuota varten on pari säröpurkkia. Ai niin! Vielä piti kysellä että meinasitko hommata MIDI-lautaa tuohon kaveriksi vai meinasitko ohjata mukana tulevalla kaksinappisella kanavanvaihajalla? Ainakin aluksi ajattelin pärjätä tuolla kaksinappisella. |
Billsner 23.08.2004 20:48:48 | |
---|
Ohitan sillä Peavey Bandit II etuasteen ja otan siitä kaiken. Toimii. Itse käytän myös. Eli mitään kunnon rapeita metallisäröjä ei oikein tahdo saada, kun taas powermetal tyyliset säröt kuulostaa ihan hyvältä. Olen eri mieltä. Modern hi gain-mallinnuksella saa erittäin hyvän mättösärön. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Crackis 24.08.2004 21:48:50 | |
---|
Painovirhe paholainen meinaa iskeä aina välillä. Mutta asiaan: Mun mielestä V-amppi on hinta/laatusuhteeltaan todella hyvä peli. Jotain siitä jää vaan pahasti puuttumaan. Vahvistimesta se ei ole ainakaan kiinni. Niin monen vahvistimen looppiin oon sillä soittanu, että voin sanoa melko varmasti että vika on kyllä V-ampissa eikä vahvistimessa/elementissä jos soundi on tunkkainen. Ja tämä on vain mun henkilökohtainen mielipide. Satun vain tykkäämään siitä 5150 säröstä (kuuntele Mokoma: T.M.R.H). Lähellekkään niin "rapeaa" säröä en ole päässy V-ampilla. Vahvistimena on 250 Velocity ja kaappina Hartke GH-412a. "Ei se siitä..." |
Billsner 24.08.2004 21:52:51 | |
---|
Satun vain tykkäämään siitä 5150 säröstä (kuuntele Mokoma: T.M.R.H). Lähellekkään niin "rapeaa" säröä en ole päässy V-ampilla. Vahvistimena on 250 Velocity ja kaappina Hartke GH-412a. Jos 5150 soundin haluaa saada niin sitten se 5150 pitää ostaa :) Vaikka mallintavat ovatkin kehittyneet niin ei ne silti oikeita voita. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Keppi 25.08.2004 08:30:35 (muokattu 25.08.2004 08:33:00) | |
---|
Itse ostin tollasen vain ja ainoastaan yhteen käyttötarkoitukseen, eli kuulokevahvistimeksi ja siinä käytössä se on toiminu ihan mainiosti! Styrkkarin kautta soitettuna soundista häviää tietynlainen "luonnollisuus"...laitto sitten suoraan styrkkariin tai vaan pääteasteeseen. Mutt tän asian minä olen tiedostanu jo ensimmäisistä Zoomin härpyttimistä lähtien ja kuulokevahvistimekshan mä sen hankinkin;D ...no ei vaineskaan;) |