Aihe: NYT v..taa tosissaan!!
1 2 3
WanhaWetäjä
20.08.2004 19:05:27

Huomenna ois hääkeikka,(ihan kivaa,pitkästä aikaa,ajattelin vielä iltapäivällä) jota varten sulhanen pitkän maanittelun jälkeen lähetti oikeen biisitoivelistan joka oli tehty meidän ohjelmiston pohjalta häävalssitoiveineen,ihan hyvissä ajoin, ei siinä mitään,ok!
Siinä oli jopa muutama biisi jota ei saa soittaa,esim. Kala-Esa valssi,sen sijaan yks toivevalsseista oli Emma ;-)))

Tänään tuli sitten sähköpostia että toinen häävalsseista onkin eri kun mitä sovittiin..ja samalla selvis että aiemmin IN CASH- sovittu liksa ei pidäkkään paikkaansa vaan toimisto rokottaakin välistä provikkansa eli keikka onkin ihan normaali lauantaitessi,oletettavasti..ja rahoja saa ventata pari,kolme viikkoo kun olin varautunut että sais huomenna rahat :-(

Ei stana,mä jätin jopa lähtemättä mökille että vois vielä tsekata ne biisit läpi tänään,vastuu viihteestä,nääs..nyt on kyllä melko down fiilis..ja taidanpa jättää ne toivebiisit ihan omaan arvoonsa,tää on niin tätä..ihan oikeesti tekis mieli jättää toi keikka tekemättä,siksi paljon (turhaa) työtä olen ton keikan eteen tehnyt,ja tässä tulos..
Lapis
20.08.2004 19:25:16
Tuttu tunne! Se että eka sovitaan rahat suoraan käteen ja sitten muutetaan toimistolle, on kyllä perseestä. Syvältä! Kannattaa vielä hienovaraisesti mainita tai kysyä että eikö rahat käteen onnistu. Joskus on tehty hääjärjestäjien kanssa oikein kirjallinen sopimus asioista. Yleensä se tuntuu turhalta mutta näköjään taas tässä tilanteessa olisi ollut enemmän kuin paikallaan.

On se huomattu että kyllä noi silti kannattaa vetää kunnolla vaikka vitutus olis kuinka kova. Sitten keikan jälkeen perseet olalle! :)
clave
20.08.2004 20:03:58

Tähän on törmätty. Otan osaa. Kun kyseessä on t o i m i s t o soittajahan joustaa aina.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
WanhaWetäjä
20.08.2004 21:02:48 (muokattu 20.08.2004 21:03:26)

Tuttu tunne! Se että eka sovitaan rahat suoraan käteen ja sitten muutetaan toimistolle, on kyllä perseestä. Syvältä! Kannattaa vielä hienovaraisesti mainita tai kysyä että eikö rahat käteen onnistu. Joskus on tehty hääjärjestäjien kanssa oikein kirjallinen sopimus asioista. Yleensä se tuntuu turhalta mutta näköjään taas tässä tilanteessa olisi ollut enemmän kuin paikallaan.

On se huomattu että kyllä noi silti kannattaa vetää kunnolla vaikka vitutus olis kuinka kova. Sitten keikan jälkeen perseet olalle! :)

Oikeesti en tiedä, kun en ole liideri,että missä vaiheessa toi keikka muuttu "oikeeksi"keikaksi ja miksi...

Nyt se on kuitenkin kuulemma laskukeikka(!),eli rahat saadaan paikanpäällä "käteen"laskua vastaan mutta toimisto ottaa omansa välistä...pitää varmaan tehdä "Liimikset"eli vetästä myös välistä kun kerran toimistokin tekee,sanoo vaan että "ei ne mitään liksoja antanut"tai sitten vaan vähän viivyttelee sitä tilitystä...

Vastuu viihteestä toki on aina,keikka kun keikka,vaikka miten vituttais, siellä saa toki ilmasta viinaa jos oikeen alkaa ahistaa, enkä ole kuskina, no mistä sen tietää mitä muuta "kivaa" on odotettavissa tilaajan taholta, no raportoin sitten pyhänä miten hommat meni ;-)
R.Syke
20.08.2004 21:21:29
Nyt se on kuitenkin kuulemma laskukeikka(!),eli rahat saadaan paikanpäällä "käteen"laskua vastaan mutta toimisto ottaa omansa välistä...pitää varmaan tehdä "Liimikset"eli vetästä myös välistä kun kerran toimistokin tekee,sanoo vaan että "ei ne mitään liksoja antanut"tai sitten vaan vähän viivyttelee sitä tilitystä...

-No nyt pitäisi bändissä olla yksi puhaltaja ja se kuuluisa muovikassi!

Syvin osanottoni. Toivottavasti kaikki saavat kuitenkin kakkua.
M.i.k.key
21.08.2004 04:40:59
Vastuu viihteestä toki on aina,keikka kun keikka,vaikka miten vituttais, siellä saa toki ilmasta viinaa jos oikeen alkaa ahistaa, enkä ole kuskina

Eikös se meekään että "keikka on sivuseikka"?
Oikeestiko la-minimilllä=117,56e ennen veroja meinasitte tehdä tuon keikan???
Ei mitään järkeä tuommoisessa!!! Joku roti!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
WanhaWetäjä
21.08.2004 12:07:02

Eikös se meekään että "keikka on sivuseikka"?
Oikeestiko la-minimilllä=117,56e ennen veroja meinasitte tehdä tuon keikan???
Ei mitään järkeä tuommoisessa!!! Joku roti!

No ei mee,kun siitä on leipä kiinni ja varsinkin nyt kun tuli ilmi että keikka meneekin toimiston kautta,sinnehän ne tilaajat heti soittaa jos bändi dokaa/mokaa ;-)

Tosta liksasta en tosiaankaan tiedä,eilen mä sen vasta kuulin ,vieläpä sattumalta,että ei saadakkaan rahoja handuun...m u t t a toimistot tuntien,epäilen vahvasti että se on se la-minimi...

Sikäli outo juttu että keikka on ollut jo pari kuukautta sitten sovittuna! ?Jos mä liidaisin bändiä,kysyisin kyllä jätkiltä tehdäänkö minimillä hääkeikka,toisaalta nykytilanteessa taitaa olla vaan pääasia että on keikkaa eli otetaan se keikka mitä toimisto tarjoaa...no lähellähän toi veto on,että siinä mielessä OK,eikä tarvi vetää jossain savuisessa luolassa puoli neljään ;-)
KoskPaavo
21.08.2004 13:23:27
Näinhän se on että ammattilainen menee vaikka amatöörien halveksimalla Tes-minimillä .Toisaalta sitten taas jotkin amatöörit tekevät vaikka ilmaiseksi.Sellaista elämä on...
Soittaja selviää aina.
poppamies
21.08.2004 13:56:18

No menisit oikeisiin töihin ja alkaisit soittamaan huvikses niin kaikilla ois kivaa...
"G-strings are for strippers"
M.i.k.key
21.08.2004 14:03:52
Näinhän se on että ammattilainen menee vaikka amatöörien halveksimalla Tes-minimillä .Toisaalta sitten taas jotkin amatöörit tekevät vaikka ilmaiseksi.Sellaista elämä on...

Jaahas, lasken itseni ammattilaiseksi ja rajansa kaikella! Aina voi kohteliaasti kieltäytyä keikasta jos ei keikka/palkkio nappaa.
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Notefix
22.08.2004 10:03:09

Aina voi kohteliaasti kieltäytyä keikasta jos ei keikka/palkkio nappaa.

Samoilla linjoilla!
My name is Baron, Notefix Baron "
Notefix
22.08.2004 10:43:19

Kukas se sanoikaan, että älä koskaan veloita liian vähän, pitävät sua vielä huonona ja sit ei tuu duunia sitäkään vähää. Samoin tuosta tulee helposti kierre, jos kerran tekee pilkkahintaan, tuskin kukaan seuraavalla kerralla enempää maksaa.
My name is Baron, Notefix Baron "
isojussi
22.08.2004 14:17:24
Onpas taas tapaus. Rehellisesti sanottuna vituttaa WW:n puolesta.

Eikä se muut poijjaat kuulkaas oo niin simppeli juttu sanoo, että no ei me lähdetä, jos on ohjelmatoimiston leivissä.

Voishan sitä tässä free-lancerina viisastella ja elvistellä hääkeikkaliksoilla, mutta enpä viitti heittäytyä niin mauttomaks.

Sen sijaan mua kiinostais, millä hinnalla ja minkä kokosen poppoon ohjelmatoimisto on myyny niihin häihin.

Trio 500?

Mutta kai tää on taas turhaa marinaa, kun aina joku polkee hintoja: Just eilen kuulin, että erääseen Varsinaissuomalaiseen juuri uudestaan avattuun mestaan oli useemman ukon bändit luvattu OMB-hinnoilla ja jotkut olivat luvanneet lähtee sinne keikalle ilmaiseksi - kun vaan kyseiseen mestaa pääsevät.

Ei perrrrrrkele.

Toivottavasti sulla oli edes kiva keikka ja saitte syödä hyvin.

Jaa niin ja taas sama mutkutus, kuin multa ennenkin: Tarvitaanko noita ohjelmatoimistoja lopunperin? Joutaisivat nekin välistävetäjät oikeisiin töihin.

No, ei tosin koske kaikkia toimistoja. Mä teen yhteistyötä kolmen erittäin asiallisen byroon kanssa. Ilman sopimusta.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
22.08.2004 22:06:08 (muokattu 22.08.2004 22:15:17)

No niin...tarina oli tämä,eli meidän hinta oli (trio) 650 €,josta toimiston piti ottaa VAIN se sovittu 50 € kun sen keikan järkkäsivät,mutta jostain kumman syystä tilanne olikin perjantaina ihan toinen, rahat pitääkin kierrättää firman kautta...eli sensijaan että oltas kerrankin saatu kunnon liksa (200/äijä)nyt toimisto rokottaa tosta 650:stä eurosta 15% provikan+kulut, eli sos,maksut yms...on se vähän eri saada 120 käteen kuin 200,joka oli ALUNPERIN sovittu,tosin suullisesti...tähän kohtaan pitää siteerata Leukojen ihanaa iskelmää :"Kyllä maailma on ihmeellinen"....

Mä en ihan oikeesti tiedä miten tää on mahdollista....?

EDIT jos jollain jäi epäselväksi,mä luulin tosiaan perjantaihin asti että toi keikka on IN CASH 200 €...

Keikka oli ihan jees,soittoaika n. 21-00.30,mutta paska maku jäi hommasta kuitenkin...mitä tulee keikasta kieltäytymiseen,"varotusaika" oli tässä tapauksessa vain päivä,olis voinut tietysti tekeytyä sairaaksi,mutta en mä kavereita kuseen jätä moisen takia,vähän vaikee löytää kiipparistia ,tolla varotusajalla,jolla on koko illan lauluohjelmisto ja joka soittaa vasuribassot ;-)
isojussi
22.08.2004 22:37:22
No, hintahan oli ihan linjassa - paitti se mitä saitte käteen.

Soittoaikakin ihan kohtuullinen.

Mutta ei ihme, että jäi silti paha maku suuhun, jos liksasooloilu oli tota luokkaa.

Toivottavasti ruoka oli hyvää...;o)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
23.08.2004 01:22:38

No, hintahan oli ihan linjassa - paitti se mitä saitte käteen.

Soittoaikakin ihan kohtuullinen.

Mutta ei ihme, että jäi silti paha maku suuhun, jos liksasooloilu oli tota luokkaa.

Toivottavasti ruoka oli hyvää...;o)

Kalaruokien ystävänä pidin safkasta...ehkä ihan inasen liian suolasia oli savu/graavikalat,siis kun itse savustan tai graavaan mökillä niin se on oman maun mukaista,eikä taatusti liian suolaista...mutta ihan jees safkat oli kyllä ;-)

Se mikä taas kerran pisti silmään oli että paikalla olleista nuoristapareista(25-35v) vain pienen pieni osa oli tanssitaitoista,hääpari mukaan luettuna,vanhempi väki kyllä tanssi...

Keikka olis tosiaan ollut ihan mahtava lyhyine soittoaikoineen ja matkoineen(27km siivu) ilman noita käsittämättömiä liksasekoiluja...sen verran voin paljastaa että manselaisesta toimistosta on kysymys VAAN enhän mä tosiasiassa ihan tarkkaan tiedä mitä on sovittu ja keskusteltu akselilla liideri>tilaaja>toimisto, koska en bändiä liidaa,mutta toi on se fakta mitä mulle kerrottiin,50 € toimistolle,200€/ukko,IN CASH...ja näinhän se ei sitten mennyt ;-(
R.Syke
23.08.2004 06:02:36 (muokattu 23.08.2004 06:03:39)
keskusteltu akselilla liideri>tilaaja>toimisto, koska en bändiä liidaa,mutta toi on se fakta mitä mulle kerrottiin,50 € toimistolle,200€/ukko,IN CASH...ja näinhän se ei sitten mennyt ;-(

-Jaa-a. Oliskohan tässä nyt tullut ohjelmatoimistolle - ei Herran pelko- vaan verokarhun pelko pöksyihin?

Viksu sulhanen / keikan tilaaja luultavasti osaa käsitellä soittajia oikealla tavalla eli vie nurkan taakse silmää vinkaten ja tarjoaa heille...

Lopun jätän lukijan mielikuvituksen varaan.
Teemu Tee
23.08.2004 09:44:32 (muokattu 23.08.2004 09:52:29)
Sähläystä ja kohlausta
Tyhjän saa pyytämättäkin
Teemu Tee
23.08.2004 09:49:41 (muokattu 23.08.2004 09:52:06)
Ymmärrän leipänsä keikkailusta repivien kohdalla olevan pakko- tai lähespakkotilanteen mennä melkein mille tahansa JO SOVITULLE keikalle millä tahansa ehdoin.

Itse olisin ilmoittanut perjantaina sulhaselle, että kun ei sana kerran pidä sillä puolen siin ei pidä tälläkään ja sä maksat erotuksen ylimääräisenä käteen tai hommaat huomiseksi toisen bändin. Fiilis olisi tietty mennyt puolin ja toisin...

Nykyään kun itse soitamme keikat yhdistyksemme piikkiin, tilaajien vitsailut pimeistä palkkioista on helppo kuitata kysymällä, että "mille nimelle kuitti kirjoitetaan". Yhdeltä viisastelevalta anopilta kysyin: "kenelle pyydän lähettämään teosto- ja gramexlaskut?" Eihän se tiennyt, ettei yksityistilaisuudesta tartte maksaa, mutta jutut loppuivat!

Toisen kerran sulhasen isä penäsi aika tärkeänä ennakkoperintärekisteriotetta. Kyselin, että eiköstä herra tiiä, että sellaista paperia ei enää käytetä. Mies uhosi, että kyllä niin varmaan nääs on ja kyllä mä kuule tiedän teidän soittajien veronkierrot. Kehotin mennä nettiin ja kurkata ytj:n sivuilta meidän y-tunnuksella. Kun sellaista PAPERIA ei enää ole käytössä...

Tuli nyt oltua jutuissa vähän turhankin miestäpoikaa, 95% keikoista menee maksun ja melkein kaiken osalta ihan loistavasti ilman uhoilua. Mutta kyllä joskus on kiva antaa hiukan takaisinkin.. (ja viilailee hampaitaan selvitessä pikku hiljaa viikonlopun 10v. hääpäivän humuista..)

Edit: Laajennusta juttuun
Tyhjän saa pyytämättäkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)