Aihe: Korvamonitorointi
1
Edward
05.08.2004 10:02:58

Eli onko joku ostanut kyseisen värkin/värkit ja miten on toiminut, mitä mallia, oliko helppo laittaa korvatulppien perään ja paljonko jotui pulittamaan?
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Tokkejo
19.08.2004 16:49:39

Eli onko joku ostanut kyseisen värkin/värkit ja miten on toiminut, mitä mallia, oliko helppo laittaa korvatulppien perään ja paljonko jotui pulittamaan?

Jep. Meidän bändi hommas vehkeen ja ainakaan minä
en tullut laitteen kanssa toimeen. Rumpali tykkäsi kylläkin.
Olis pitänyt hommata langattomat korvatulpat mutta kalliiksi
olisi tullut.
Jos sanat hukassa, niin sitten on laulettava lönnruuttia
Edward
20.08.2004 08:50:06

Jep. Meidän bändi hommas vehkeen ja ainakaan minä
en tullut laitteen kanssa toimeen. Rumpali tykkäsi kylläkin.
Olis pitänyt hommata langattomat korvatulpat mutta kalliiksi
olisi tullut.

Miksi et pitänyt? Itse olen hommaamassa tuollaista Db systeemiä.
Edward
23.08.2004 13:12:47

Niinkuin laitoin edellä, jos ne olisi olleet langattomat niin
olisi kaiketi toimineet hyvinkin.
Mutta hinta olisi noussut jo meille liian korkeaksi.

Hyvä puoli on että jokainen jäsen voi säätää volumen
itselleen sopivaksi. Ei tarvitse kenenkään valittaa
että " mä en kuule omaa juttua" .

No tosin meillä ei enään ole sitäkään ongelmaa
kun kaikki jäsenet osaavat soittaa maltillisesti.
Toinen toistaan kunnioittaen.

Siis "miten" langalliset ne olivat? Oliko lähettimienkin välillä piuha vai?
Tokkejo
23.08.2004 19:19:05

Siis "miten" langalliset ne olivat? Oliko lähettimienkin välillä piuha vai?

Siis laitetta voi käyttää lähettimellä tai ilman (normaali korvakuuloke). Ja lähetin (hyvä sellainen) olis maksanut
mansikoita. Siispä me päätimme olla laittamatta taaloja
kiinni laitteeseen joka kuulemma voi ottaa häiriöitä mm.
kännyköista, LA-lähettimistä jne...
Ja laitoimme ne muuhun järkevään. Mutta jokainen tekee
tyylillään.

Ps. Laite saatas olla myynnissä meillä joutavana.
Siis ilman lähetintä. :)
Edward
24.08.2004 09:05:49

No siis DB:n IEM 1100 maksaa T-kaupassa 355e. Paras valinta SHuren jälkeen. Eikä yhtään paha hinta, kun tolla saa koko värkin, siis lähettimet ja muut. Suomessa hinta tosin kipuaa nopeasti yli 500ekiin.
Tokkejo
24.08.2004 12:32:41

No siis DB:n IEM 1100 maksaa T-kaupassa 355e. Paras valinta SHuren jälkeen. Eikä yhtään paha hinta, kun tolla saa koko värkin, siis lähettimet ja muut. Suomessa hinta tosin kipuaa nopeasti yli 500ekiin.

No mikäs siinä sitten, ei muuta kun kauppoja tekemään..
Onnea vaan...kaupan tekoon. :)
Mase
25.08.2004 08:19:18

En ole ko. laitetta testannut, mutta äkkiseltään vaikuttaa että noi tulpat/kuulokkeet ei taida pysyä kovin hyvin päässä (normaalit "walkman"-napit). Shuressa on ainakin silikonitulpat, jotka pysyvät korvassa tod. näk. _paljon_ paremmin.
Edward
25.08.2004 08:38:46

En ole ko. laitetta testannut, mutta äkkiseltään vaikuttaa että noi tulpat/kuulokkeet ei taida pysyä kovin hyvin päässä (normaalit "walkman"-napit). Shuressa on ainakin silikonitulpat, jotka pysyvät korvassa tod. näk. _paljon_ paremmin.

Siis katoppas se 360 astetta pyörittävä kuva, näkyy paremmin. Siinä setissä tulee messiin silikoniset korvatulpat, joihin noi kuulokkeet sitten pistetään kiinni. Soundatan heput ainakin suositteli.
Marzi
10.09.2004 13:10:19 (muokattu 10.09.2004 13:12:15)

DB:stä ei ole kokemuksia, itsellä on Sennheiserin IEM300-sarjalainen, ovh toista tonnia.

Shuren hommista sen verran, että PSM200-sarja on huono soundiltaan ja lähetimestä ei saa monitoroitua kuulokkeilla sitä sinne vastaanottimeen ajettavaa kamaa. Eli jos ne menee joskus monitorimiksaajalle, se ei pysty tarkkailemaan mitä sinne ajetaan. Tiskin lähdön soundi on nimittäin erilainen kuin PSM200:sen vastaanottimen soundi. Lähettimen soundikin on erilainen, mutta lähempänä. Eli shurelta PSM400 tai PSM600.

Senkulta tuli joku aika sitten generation 2 IEM -systeemi. Vastaanottimessa on hakkurivirtalähde, käyttää kahta AA-paristoa ja käyttää ne kuulemma ihan loppuun ennenkuin sippaa.

Mut mut. Tärkein homma on ne napit. Ennemmin sai suositella aina E1-nappeja(shureja) mutta ne PIRULAISET veti ne markkinoilta ja laittoi tilalle E3-napit. E3 on eri muotoinen ja ei pysy meikäläisellä päässä millään ilman roudausteippiä. E1:sessä kun oli kierretty johto, jossa on sopivasti kitkaa. E3 on sileällä johdolla varustettu.

Mut menee se kun on pakko. Mulla on E3:sissa joulukuuset, joista on leikattu kantaa pois aika paljon. Pysyyhän ne ku aivoihin asti tunkee.

Ja juu, maksaa ne, mutta eipähän oo häiriöitä ja taajuuksia löytyy. Kiinteätaajuuksisissa kun on se vika, että jos ei vörki niin ei sitte. Valittavia taajuuksia tulis aina olla.
Pidän ääntä, olen.
Edward
13.09.2004 10:53:49

DB:stä ei ole kokemuksia, itsellä on Sennheiserin IEM300-sarjalainen, ovh toista tonnia.

Shuren hommista sen verran, että PSM200-sarja on huono soundiltaan ja lähetimestä ei saa monitoroitua kuulokkeilla sitä sinne vastaanottimeen ajettavaa kamaa. Eli jos ne menee joskus monitorimiksaajalle, se ei pysty tarkkailemaan mitä sinne ajetaan. Tiskin lähdön soundi on nimittäin erilainen kuin PSM200:sen vastaanottimen soundi. Lähettimen soundikin on erilainen, mutta lähempänä. Eli shurelta PSM400 tai PSM600.

Senkulta tuli joku aika sitten generation 2 IEM -systeemi. Vastaanottimessa on hakkurivirtalähde, käyttää kahta AA-paristoa ja käyttää ne kuulemma ihan loppuun ennenkuin sippaa.

Mut mut. Tärkein homma on ne napit. Ennemmin sai suositella aina E1-nappeja(shureja) mutta ne PIRULAISET veti ne markkinoilta ja laittoi tilalle E3-napit. E3 on eri muotoinen ja ei pysy meikäläisellä päässä millään ilman roudausteippiä. E1:sessä kun oli kierretty johto, jossa on sopivasti kitkaa. E3 on sileällä johdolla varustettu.

Mut menee se kun on pakko. Mulla on E3:sissa joulukuuset, joista on leikattu kantaa pois aika paljon. Pysyyhän ne ku aivoihin asti tunkee.

Ja juu, maksaa ne, mutta eipähän oo häiriöitä ja taajuuksia löytyy. Kiinteätaajuuksisissa kun on se vika, että jos ei vörki niin ei sitte. Valittavia taajuuksia tulis aina olla.

Jees, itelläni ei tolla soundilla niin väliä ole, kunhan kuulee laulunsa eikä rupea korvat aina soimaan keikan jälkeen.

Mutta juu, onkohan nuo Db:t sitten kiinteätaajuuksisia?
Timi
13.09.2004 20:27:36
Me hankittiin S-Phonet, onpi langalliset,kanavia riittää pirkuleesti ja signaali tulee siitä main outin yläpuolelta olevasta reiästä jossa lukee phones,lienee kuitenski sama taso kummassakin,en tiedä varmaan?Luulen että se on joku se,kyllä te tiiätte.0.775 se kumminkin,ei mikään -10 desibeliä tai jotain.Mulla on kuulokkeina tavalliset sangalliset halpakuulokkeet 1,30 euroa ja laulu tuntuu taivaalliselta,ainaskin omasta mielestä eikä tarvi väännellä PA-kaappeja ja asettaa rumpupatteria aivan etureunaan,että kuulis jotain,tosin haluan olla esillä ja tungen itseni kuitenkin eturiviin.En voi ymmärtää,miksi rumpalit täytyy ahdata yleisesti johonkin takanurkkaan,kuitenkin niillä on usen keikka-auto???
Edward
14.09.2004 08:19:45

Me hankittiin S-Phonet, onpi langalliset,kanavia riittää pirkuleesti ja signaali tulee siitä main outin yläpuolelta olevasta reiästä jossa lukee phones,lienee kuitenski sama taso kummassakin,en tiedä varmaan?Luulen että se on joku se,kyllä te tiiätte.0.775 se kumminkin,ei mikään -10 desibeliä tai jotain.Mulla on kuulokkeina tavalliset sangalliset halpakuulokkeet 1,30 euroa ja laulu tuntuu taivaalliselta,ainaskin omasta mielestä eikä tarvi väännellä PA-kaappeja ja asettaa rumpupatteria aivan etureunaan,että kuulis jotain,tosin haluan olla esillä ja tungen itseni kuitenkin eturiviin.En voi ymmärtää,miksi rumpalit täytyy ahdata yleisesti johonkin takanurkkaan,kuitenkin niillä on usen keikka-auto???

Doddeh, hieno homma että toimii. Just tollasta laulun kuulemista kaipaankin. Tosin toivottavasti sen nyt saa sitten toimimaan tuollaisella kiinteätaajuisellakin värkillä...
Sawez
09.12.2008 17:38:10

Heh, pikkasen vanha ketju...

Rumpalipoika meillä hommas tuon Shuren PSM-200 paketin.. onkos nyt niin, et jos ostan itselleni pelkän vastaanottimen ja napit, niin tuolla Shuren lähetintä pystyy pystyy "käyttämään" kahta vastaanotinta? Ja vielä miksaamaan molemmat erikseen? Näin ainakin noista mainoksista ymmärsin...
Timi
10.12.2008 18:56:22
Doddeh, hieno homma että toimii. Just tollasta laulun kuulemista kaipaankin. Tosin toivottavasti sen nyt saa sitten toimimaan tuollaisella kiinteätaajuisellakin värkillä..Lisäisimpä nyt tähän,että tuohon vehkeeseen meillä tuleepi miksuttimen kuuloke liitännän tavara.Ei voi jotain erityistä instrumenttia,vaikkapa kitaran tasoa peeaan kautta muutella,ettei vaikutaisi taas yleisöön tarkoitettuun volumiin.Toisaalta.Ainakin minulle riittää,että on easy laulaa.Tulee kuin levyltä:)
Rumputtajana ei pulmaa piuhan kans ennes ole.Siinä se roikkuu,ku mikkipiuhakin..Ständin varressa.Kuin kiipparistillakin.Kitaristillemme se ei käy.Koska olemme vapauttaneet hänet kaapeleiden kahleista.Hankkimalla hänelle langattomat skittavermeet.Ja kyllä hän vaelteleekin pitkin poikin keikkamestaa:)
Kylmän viileesti!
Exhausted
11.12.2008 12:07:52

Meillä solisti laittaa oman etuasteen suoraan mikkiin kiinni, splittaa siitä itselleen signaalin ja lähettää sitä korvamonitoriin. Korvamonitoriin siis tulee pelkkää laulua, ja tason se saa säätää itse. Muun bändin se kuulee nappien ulkopuolelta riittävästi, ja on ollut todella tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Marzi
19.12.2008 14:39:12

Edelliseen lisätäkseni: mulla oli käytössä joskus myös langallinen systeemi. Plugipiuhaan teippasin lisäksi xlr- johdon, jossa oli toisessa päässä naaras xlr ja toisessa päässä miniplugiliitin kuulokkeita varten. Kolvattuna monoksi. Monitoritiskistä sit xlr-letku siihen kiinni ja plugipiuha toimi kitarasta efektipurkeille menevänä letkuna. Eli periaatteessa se oli vaan parikaapeli. Ite ei voinut säätää mitään mut siksi on monitoriukot. Hintaa tuli nappien lisäksi joku muutama kymppi. Toimii studiossa vieläkin kuulokejatkona/plugijohtona.
Liikaa on tarpeeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)