kulmahiomakone 16.08.2004 11:11:32 (muokattu 16.08.2004 11:14:43) | |
---|
http://www.musikraft.com/ Sen kun käytte selaamassa. Mikä tuossa on minun mielestä positiivista - halpojen hintojen lisäksi - on se, että esim. rungon "laatuluokan" voi valita omien tarpeidensa mukaan. Toki AAAA puita saa Warmothiltakin, mutta Warmothilta ei taida saada "pintavirheellisiä" puita 85 euroon? Ja pintavirheillähän ei ole väliä, jos päälle vetää peittävän maalin.. Ihan mukavaa palautetta putiikki on saanut netin eri keskustelupalstoilla. dit. etusivullaan kertovat asian osuvasti: We have constructed this web site in an attempt to make it as easy as possible for you to buy a neck or body at an affordable price. Our sales are based on what you see is what you get. The advantage you have buying items this way is that it assures you that you will not have to make a "blind purchase". We make every attempt to accurately describe the product you are looking at, combined with detailed photos. We do not import our necks and bodies, they are manufactured right here in the good old USA. Our pricing is very competitive and we are confident you will be quite pleased with our quality. |
justus5 18.08.2004 13:54:46 (muokattu 18.08.2004 13:58:41) | |
---|
Asiaa sivuten - Mahtaako kukaan tietää löytyykö euroopasta vastaavaa puljua, josta kitaran puuosia saisi Warmothin & co tapaan? Noista USA:n liikkeistä tilatessa tulee niin suolaiset tulli- yms rahtikulut että ei kannata. EDIT: Niin, unohtui mainita se pääpointti, eli kaupasta saisi löytyä muutakin puuosaa kuin ne pakolliset strato- ja telelankut. |
kulmahiomakone 18.08.2004 14:47:20 | |
---|
-> Euroopassa on tämänkaltaisten liikkeiden kohdalla todella hiljaista. Ihan kuollutta on, jos liitetään samaan yhteyteen edullinen hinta. Rockinger.de myy straton ja telen puita, mutta halvemmaksi tulee esim. tuolta Musikraftilta tilaaminen. Halvimmat hinnat puupalikoissa taitaa Euroopassa tarjota musik-produktiv.de, josta saa jotain Collins -merkkistä puuta (oletettavasti Aasialaista alkuperää). Runkoja ja kauloja saa alle sadan euron. Vaan että näissä kokoa-se-itse kitaroissa elektroniikan ja muun tilpehöörin hinta nousee helposti pariin sataan euroon, jos ostaa uusia yksittäisosia. Joten ei tuo halvaksi tule missään tapauksessa. Itse olen miettinyt puiden tilaamista Musikraftilta ja muun tilpehöörin hannkimista Euroopasta. Yhden palan saarnirungolle ja paksulle yhdenpalan vintage vaahterakaulalle (satiinilakalla) tulisi hintaa kuluineen nelisensataa euroa. Laadukkaan raudan siihen päälle saa vaikkapa Rockingeriltä parilla sadalla. |
85423321 19.08.2004 17:23:05 (muokattu 19.08.2004 17:24:19) | |
---|
Jos tilaa Warmothilta rungon ja kaulan, sekä muut osat Suomesta, niin voiko näin säästää rahaa, vai onko ideana vain kustomoidun kitaran rakentelu? Siis onko itse koottu kitara halvempi kuin vastaavan laatuinen uusi kitara? George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully." |
Miikathebest 19.08.2004 17:32:59 | |
---|
Jos tilaa Warmothilta rungon ja kaulan, sekä muut osat Suomesta, niin voiko näin säästää rahaa, vai onko ideana vain kustomoidun kitaran rakentelu? Siis onko itse koottu kitara halvempi kuin vastaavan laatuinen uusi kitara? Luultavasti ei ... riippuu tosin pitkälti siitä miten sen viimeistelee... |
kulmahiomakone 19.08.2004 18:13:26 | |
---|
Jos tilaa Warmothilta rungon ja kaulan, sekä muut osat Suomesta, niin voiko näin säästää rahaa, vai onko ideana vain kustomoidun kitaran rakentelu? Tämä on vähän niin ja näin. Jälleenmyyntiarvohan näillä Warmoth ynnä muilla palikkakitaroilla on huono. Toisaalta, jos ei aio kitaraa myydä, niin sillä ei juuri ole väliä. Palikkakitaroissa on se hyvä puoli, että niistä saa parhaimmillaan samalla tavoin käteen sopivan kitaran kuin jos teettäisi soitinrakentajalla. Warmothillakin saa valita useammasta kaulaprofiilista ilman lisämaksuja. Siis onko itse koottu kitara halvempi kuin vastaavan laatuinen uusi kitara? Laskin, että esim. Musikraftilta saa yhden palan saarnirungon ja yhden palan vintagevaahterakaulan 400:aan euroon kotiovelle toimitettuna. Siihen laatuelektroniikka päälle maksanee sellaiset reilut parisataa euroa, jos tilaa vaikka Rockingerilta Saksasta, ja bodyn pintakäsittelyn voi tehdä itse tai teettää jossain. Vaikka kuinka laskee yläkanttiin noita kuluja, niin alle 800:aan euroon saa jo helvetin hyvän kitaran, vähintään FEndän Tele '52 reissuen tasoisen. Lavassa ei tosin lue "Fender". |
Juzzu 20.08.2004 07:45:51 | |
---|
Eihän siinä, hyvän kepinhän noi voi saada - ja melko edukkaasti. Tosin, kuten lucifer totesi jälleenmyyntiarvo ei välttämättä ole se maailman kovin. Jos ei ihan peukalo ole keskellä kämmentä, niin halpaisuutta rojektille voi lisätä tekemällä runko kitaraan itse. Runko kun on kitaran teossa se 'helppo' vaihe. Tietenkin, nihkeäähän sen teko on ilman muutamia perustyökaluja (esim. yläjyrsin), ja joku paikkakin pitäisi olla missä sitä tehdä. Mutta näin kuriositeettinä vain ajattelin mainita. Jos vaan hankkii pätevät puut mistä lähteä, vaikkapa paikallisen soitinrakentajan kautta/vinkeillä, niin varsin erinomaisesti soivan rungon saa kyllä tehtyä itse kukin. Takaan sen. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
85423321 21.08.2004 19:31:06 | |
---|
Onnistuuko rungon tekeminen ilman kalliita sähkötyökaluja? George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully." |
Onnistuuko rungon tekeminen ilman kalliita sähkötyökaluja? Varmasti onnistuu, mutta on todella työlästä, lisäksi kyllä siinä täytyy hyvät "perinteisetkin" työkalut olla, kuviosahasta alkaen. Joten eiköhän kannata sitten kuitenkin jotain soitinrakennuskurssia haeskella, että pääsee hyödyntämään konetyökaluja ja lisäksi saa pätevää neuvontaa. Minun mielestäni ainakin. |
spyykko 21.08.2004 21:09:09 | |
---|
Ite olis taas tarvinnu tehdä |