baron 20.08.2004 21:38:57 | |
---|
Saatat hyvinkin olla muusikko, vai soitatko noita klassikoita vain sen tunnin - pari - alkuillasta, loppuillan mennessä sitten täysin ilman "kansan suosikkeja"?. Mä en tarkoita tätä leveilyksi, mutta: 1. Mun ei tarvitse montaa kertaa kertaa soittaa Monkin tai Parkerin bebop-sävellystä, jossa sointu vaihtuu neljä kertaa tahdissa, ennenkuin se on päässä niin, että heitän laput nurkkaan ja alan tulkita. Ihan tarpeetonta, koska kukaan ei halua kuulla mun tulkintoja. 2. Jos perushumppakappaleessa on enemmän kuin kolme sointua, ei tartu päähän, vaikka kuinka settien vakkarikappale ja joka on musiikkia, jota mä käytännössä soitan. Joku vois analysoida, mutta en halua. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
WanhaWetäjä 20.08.2004 21:49:18 (muokattu 20.08.2004 21:49:49) | |
---|
No se "Happy birthday to you"...yks kiipparisti, urbaanilegendan mukaan,olis pudottanut kyseisen sävelteoksen nuotit kesken tulkinnan ja soitto oli loppunut siihen...väittävät että tarina on tosi,ja kiipparisti on edelleen ammattimuusikko,vieläpä aika kuuluisassa orkestissa tällä hetkellä,tunnen kyllä miehen,en ole tosin koskaan soittanut samassa orketissa että pienin varauksin suhtaudun juttuun,mutta kaikki on mahdollista ;-)) |
clave 20.08.2004 21:51:33 (muokattu 20.08.2004 21:54:24) | |
---|
"Happy birthday to you" Tämä on aika paha!!!! ...mutta urbaanilegenda kertoo myös eräästä nimeltämainitsemattomasta, suomalaisittain kuuluisasta kosketinhemmosta - joka on menestynyt hyvin säveltäjäkin -että kun klossina meni kokeilemaan musaliikkeeseen soitinta niin oli omat nuotit mukana. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
baron 20.08.2004 21:53:55 | |
---|
Tämä on aika paha!!!! Mun viime synttäreille mä tein siitä son-version, jossa oli 3-2 clave. Ei sen soittaminen ammattimuusikoillekaan ollut helppoa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
JK 20.08.2004 22:08:44 | |
---|
Kiipparisti tuuraajabasistille: "Mennääs Jambalaya." Johon tb. "Mennään vaan. Mikä sävellaji?" Johon kb "C-duuri" Johon tb. "Mikä se toinen sointu on?" Niin, ne basistit on semmosia. Yllättäen olen meidän bändistä se, joka pystyy soittamaan 90% ohjelmiston biiseistä ilman lappuja, loput 10% on jostain syystä sellasia jotka ei vaan meinaa mennä kaaliin. Kiipparisti ja kitaristi on täysin lappujen orjia. Laulusolisti kyllä vetää 100% ilman pahveja ja sille ei voi kuin nostaa hattua. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
clave 20.08.2004 22:21:46 | |
---|
Itse olen myös nopea oppimaan biisit ulkoa. Sehän on niin, että yleensä keikan viimenen biisi jää kiusallisesti kelaamaan eli soimaan kaaliin -ihan rasitukseenkin asti. Siksi mun logiikan mukaan bändien kannattaisi vetästä aina viimeisimmäksi treenattu biisi illan lopuksi, jää sitten roudauskaljojen jälkeen kotimatkan ratoksi soimaan...silläkin uhalla, että viimeisenvalssinkuhilailta tulis sanomista::) Jos opettelee biisin lapusta, lappu kannattaa jättää pois mahdollisimman nopeasti muuten voipi jäädä lapun orjaksi. Soitin kerran sellasen basistin kanssa jolla oli äärettömän tarkka korva, pystyi soittamaan mitä vaan korvakuulolta, ei jäänyt koskaan kuseen siinä mielessä. Kuitenkin piti olla laput tavalliseen loimarimusaan. Ikäänkuin tueksi. On se vähän kornia, että tanssibändi näyttää kamariorkesterilta nuottihalstereineen. Tää mun mielipide. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
baron 20.08.2004 22:43:04 | |
---|
Me ollaan niin usein väännetty lappu/hattu juttuja, että en nyt kovin valmis ole sitä kunnolla uudelleen lämmittämään, annetaan mennä vielä muutama kuukausi, ennenkuin verissäpäin uusiksi, mutta kun mun bändissä on kuitenkin puhaltaja, kitara, laulaja ja koskettimet, jotka hoitaa stemmoja, niin edes sen muistaminen, miten me treeneissä sovittiin työnjako kuudessakymmenessä kappaleessa, jotka keikalla keskimäärin soitetaan, saattaa ilman muistinvirkistystä, ainakin mun bändin dementikoillla tuottaa ongelmia, vaikka kappaleen melodia ja soinnut kaikilla olisikin handussa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
R.Syke 21.08.2004 06:41:19 (muokattu 21.08.2004 06:43:36) | |
---|
Mun ei tarvitse montaa kertaa kertaa soittaa Monkin tai Parkerin bebop-sävellystä, jossa sointu vaihtuu neljä kertaa tahdissa, ennenkuin se on päässä niin, että heitän laput nurkkaan... -Syvin kunnioitukseni. Thelonius Monkin soinnutus on jotain todella ainutlaatuista. Itse en selviä niistä muutamasta kokeillusta biisistä kunnolla edes lappujen kanssa. Mutta, kun apujoukkoja on tarpeeksi niin sitten jotenkin jonkinlainen harmonia löytyy :( Kunnioitan kappaletta "Round Midnight" ja pidän siitä, varsinkin, jos asiansa osaava sax. on mukana - ja paljon, paljon muita. Edit: Kuullanhaan Monkia sunnuntaina? Jos joku oikein huomiota herättävästi taputtaa ja häriköi, se olen minä tai sitten joku muu humalainen häirikkö... |
- Edit: Kuullanhaan Monkia sunnuntaina? Jos joku oikein huomiota herättävästi taputtaa ja häriköi, se olen minä tai sitten joku muu humalainen häirikkö... Kyllä Blue Monk, Misterioso, Well You Needn't, Epistrophy, Straight No Chaser etc. lähtee hatusta koska vaan. Sunnuntaina esiintyy tanssiorkesteri, muutamat jazz-piisit ovat svingiä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
pekkajau 21.08.2004 15:23:39 | |
---|
Ehdottomasti "Ruutupaita"-niminen kappale on oltava joka jannun ohjelmistossa! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
Eddy 21.08.2004 15:47:58 | |
---|
Mustikan poiminta,on mukavaa toimintaa... Koskettelen soittimia... |
pekkajau 21.08.2004 18:10:53 | |
---|
Mustikan poiminta,on mukavaa toimintaa... Tämä meinas unohtua! Suomalaisen sävelaarteiston ehdoton Hannu ja Kerttu! Ei marjanpoimijoille vaan tosi soittajille tehty biisi! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
KoskPaavo 22.08.2004 10:29:44 | |
---|
Mustikanpoiminta-biisi ehdottomasti, myös jokin Niskalaukaus-paatos. Soittaja selviää aina. |
pekkajau 22.08.2004 15:31:24 (muokattu 22.08.2004 15:36:42) | |
---|
Mustikanpoiminta-biisi ehdottomasti, myös jokin Niskalaukaus-paatos. Niskalaukaus kama ei kolise mulla himaan? Onko siinä muka jotain sanomaa? Muutamat tutut akateemisesti koulutetut akat (jotka toimii opettajina) kuuntelee sitä ihan haara märkänä ja kehuu sitä niin perkeleesti! Varmaan siinä jotain on! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
KoskPaavo 22.08.2004 16:38:58 | |
---|
Kalju,ruma ,rikollisennäköinen ukko , meneehän se tyttöihin.Kalevala-paatos ja powersoinnut ne yhteen soppii.. Soittaja selviää aina. |
baron 22.08.2004 18:54:39 | |
---|
Kalju,ruma ,rikollisennäköinen ukko , meneehän se tyttöihin.Kalevala-paatos ja powersoinnut ne yhteen soppii.. Mä en oo koskaan kuullut. Oonko menettänyt jotain vai pitäisikö yleissivistyksen takia joskus kuunnella? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Rantsu 22.08.2004 22:08:57 | |
---|
Mun viime synttäreille mä tein siitä son-version, jossa oli 3-2 clave. Ei sen soittaminen ammattimuusikoillekaan ollut helppoa. Ei kai ollut nuotinnusohjelma Finalen tekemä arri? :) :) :) Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
Basso-Aslak 22.08.2004 22:09:40 | |
---|
Kiipparisti tuuraajabasistille: "Mennääs Jambalaya." Johon tb. "Mennään vaan. Mikä sävellaji?" Johon kb "C-duuri" Johon tb. "Mikä se toinen sointu on?" Käviskö siihen tritonuskorvaus? PRKL...nyt Aslak-setä ärähtää. Ei siihen käy edes tenutuskorvaus! Se seikka, että basisteista nyt sattuu osa olemaan puukorvia ja se tietty kuuluu ei oikeuta yleisesti veetuileman orkesterin munille. Basisti, joka osaa soittaa korvalla ja lapuista ja joka tuntee tämän ah, niin ihanasti katajaisen kansamme tuntoja luotaavan taiteenlajin on jokaisen huttubändin kivijalka. Oikeesti. Aikuisten..! Jos vielä rumpali - basisti akseli on mukavasti synkronissa on soitto tukevaa ja silloin hyvä heiluu. On siinä sitten kitarasankarilla ja solistilla ja kiippareiden Klaydermanilla vapaus temmeltää, niin! Mutta soittakaas sitten jonkun avaruusbasistin kera.. ei hyvä mutta ei se sittenkään oikeuta yleistyksiin. Turaajia löytynee kaikkien instrumenttien, köh, käsittelijöistä. Basso on vain se, jonka pitäisi soittaa joka ***un nuotti ja isku kohdalleen. Joo, ja luoda jokaisen tyylilajin "se jokin". Ja mistäkö basistina basismin merkityksen tiedän? Syrjähyppyni kitara on sen minulle opettanut! ihan kohta alan treenaamaan.. vilkasen vaan ihan äkkiä mnettiin... |
WanhaWetäjä 22.08.2004 22:42:20 | |
---|
PRKL...nyt Aslak-setä ärähtää. Ei siihen käy edes tenutuskorvaus! Se seikka, että basisteista nyt sattuu osa olemaan puukorvia ja se tietty kuuluu ei oikeuta yleisesti veetuileman orkesterin munille. Basisti, joka osaa soittaa korvalla ja lapuista ja joka tuntee tämän ah, niin ihanasti katajaisen kansamme tuntoja luotaavan taiteenlajin on jokaisen huttubändin kivijalka. Oikeesti. Aikuisten..! Jos vielä rumpali - basisti akseli on mukavasti synkronissa on soitto tukevaa ja silloin hyvä heiluu. On siinä sitten kitarasankarilla ja solistilla ja kiippareiden Klaydermanilla vapaus temmeltää, niin! Mutta soittakaas sitten jonkun avaruusbasistin kera.. ei hyvä mutta ei se sittenkään oikeuta yleistyksiin. Turaajia löytynee kaikkien instrumenttien, köh, käsittelijöistä. Basso on vain se, jonka pitäisi soittaa joka ***un nuotti ja isku kohdalleen. Joo, ja luoda jokaisen tyylilajin "se jokin". Ja mistäkö basistina basismin merkityksen tiedän? Syrjähyppyni kitara on sen minulle opettanut! Asiaa puhuu Aslakki...tuli muuten hyvä dokkari TV:sta kaikkein basistien äidistä,studiomuusikko Carol Kayesta...melkonen mimmi,täytyy sanoo...voisko leikillisesti sanoa että Ameriikan Arja Havakka...no ei vois...mutta aika hemmetin vinkeesti täti veteli plektralla, hiotuilla kielillä tietty!Ja oli kyllä sellanen meriittilista että oksat pois...tais olla tollaset 10 000 äänitettä, Stevie Wonderia,Ray Charlesia,Jakcson 5,Doorsia,Beach Boysia,Joe Cockeria,Supremesia,lista on loputon....vaikuttavaa !! Mä olen parin "soolo"basistin kanssa joutunut vetään,puhumattakaan "avaruusbasisteista"...ei toimi tanssimusassa sitten alkuunkaan,se kun tuppaa meneen sitten siihen että kaikki biisit on yhtä sooloa ja kilpasoittoa...pohja putoo koko hommasta... |
isojussi 22.08.2004 23:05:51 | |
---|
Tässä täytyy kompata WW:tä Oli Wanhan rouWan soitto sen kuuloista, että jos bändi ei toimi, on syttä etsiä syytä muualta. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |