FinJay 20.08.2004 20:37:04 | |
---|
Niin, elikkä kuinka noita taitoja voisi lähteä kehittämään? olen neljä vuotta soitellut kitaraa, enimmäkseen kotona mutta myös koulun bändikurssilla.. Taitoni loppuvat suurinpiirtein siihen yksinkertaisen komppauksen/säestyksen jälkeen.. Nopeuskin tarvis uutta potkua Jotain helppoja biisejä olen soitellut.. Kuinka tästä kannattaisi lähteä eteenpäin? Mitä kannattaisi harjoitella? Itselläni on tuo Yamahan kitarapaketti ja joku vanha klassinen kitara.. |
jäi näköjään pois pari juttua... niin eli siis itselläni on Yamahan sähkökitarapaketti (ERG-121 ja muuta sälää....) Metallia tykkään soitella... et silleen... |
saha 20.08.2004 23:30:43 | |
---|
Ota pari kaveria ja alkakaa soittamaan Yngwie J. Malmsteenin biisejä, mutta hitaammalla temmolla. Ota poika ohvia. |
-Benighted- 20.08.2004 23:44:23 | |
---|
Paljon hitaammalla temmolla:) Spare your life and you choose destruction of time over yourself |
ten 21.08.2004 00:08:20 | |
---|
tehkää omia biisejä! ja sitten kun osaatte ne hyvin, ni tuplatkaa tempo! tehkää tää joka kerta ku biisi menee "liian hyvin". :) kannattaa myös ihan vaan harrastaa sitä sahausta jos meinaa nopeutta kehittää. enhän minä musiikista taikka soittamisesta kovinkaan paljoa tiedä, mutta noilla mä oon pärjänny. muistaakseni... :) Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Lennu 21.08.2004 05:43:25 | |
---|
Hevi tulee, hevi tappaa ja hevi menee. Soita rankkaa vaan, mutta kuuntele muutakin musaa. Paljon ja erilaista. Kaikista osasista löytyy elementtejä, joita voi käyttää omassa jutussa. Kuuntele vaikka splikplokkia ja mieti, mikä siinä viehättää. Ja mikä viehättää rammsteinissa, esim. Ja sitten yhdistelet niitä elementtejä, jotka omasta mielestä kuulostaa parhaimmalta. Näin kaikki tekee. Jos jossain bändissä soitetaan nopeasti ja se sykäyttää, niin into mukaan ja opettelemaan. Kyllä ne jutut löytyy, kun intoa riittää. Tabloilla tai mikä parempi, korvalla. Kaikki on matkimista, kaikki on sallittua. Saa jalostaa. |
Kitarajeesus 21.08.2004 17:54:39 | |
---|
Hankkiudu yksityistunneille,tai mieluiten tietysti musiikkiopistoon niin saat uusia virikkeitä ja laajempaa näkemystä musiikkiin.Se myös motivoi aivan eri tavalla kuin itsekseen soittelu.Olettaen siis että opettaja osaa asiansa. Opettele nuotit ja kuuntele(ja opettele soittamaan)monenlaista musiikkia.Lainaa kirjastosta kaikenlaisia opuksia millä pääset eteenpäin ja reenaa ankarasti. Näillä neuvoilla minä olen alkanut saavuttaa niitä tavoitteita jotka itselleni muinoin asetin. Musiikki on elämä. |