amateur 19.08.2004 22:46:47 | |
---|
Itseäni on jo pitkään kiehtonut ajatus Yamahan HipGig-setin hankkimisesta. Nyt olen lisäkseni saanut erään kolleegani innostumaan ajatuksesta. Itse olen kerran ollut tilaisuudessa soittaa täysimittainen klubikeikka isolla klubilla ko pikkusetillä ja tykkäsin kyllä! Lisäksi isojen pönttöjen ja kilokaupalla telineitä sisältävän arkun roudaaminen pitkin kierreportaita ja muita hankalia reittejä syö raavastakin miestä saati meikäläistä. Joten olisin halukas kuulemaan kaikenlaisia kommentteja HipGigeistä ja vastaavista (esim Kumun Loop) seteistä. Niistäkö löytyy keikkamuusikon taivas? |
Wiitala 19.08.2004 22:50:12 | |
---|
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
miän vain 20.08.2004 08:53:18 | |
---|
Arbiterissä on huono basari. Ja virvelikin saisi mielummin olla ihan oikea, sellainen josta maton saa poiskin. Ei se niin paljoa paina. Mutta joo, tuollaiset tomit ja loput sitten hip gig:iä, niin eiköhän se. Livenä kuultuna toimii ainakin. Katso muuten Yamahan sivuilta sitä uutta erikoisbasaria. 12" halkaisija ja 22" syvä. Vois olla sekin oiva. http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … 3D25072%2526CTID%253D217200,00.html |
Speedy 20.08.2004 08:59:48 | |
---|
http://www.arbitergroup.com/flats/ Mimmones saundi tommosissa on? tyhmempi vois äkkiseltään luulla että kuullostaa aika paljon roto tomeilta.. vai..=I Ja jopa meikäläinenki osais virittää, ku näytti olevan vaan yks viritys ruuvi=)) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
mustakaapu_3 20.08.2004 12:18:58 | |
---|
Suosittelenpa tutustumaan myös thomannilta saatavaan tamburon xd- klubisettiin. Puut oli muistaakseni vaahteraa ja poppelia sekotettuna. basarissa on puuvanteet toisin kuin yamahan hipgig seteissä ja hintakaan ei ole kovin suolainen, muistaakseni 689euroa. Kävin itsekin yhteen väliin tuota settiä kuolailemassa, mutta päädyin sitten "18 settiin. Niin, ja kannattaa myös katsastaa se gretschin catalina oliko se club vai jazz setti, jossa on kans "16 basari. "Nyt loppu se tissijatsin veivaaminen!" |
Paas 20.08.2004 12:41:29 | |
---|
Arbiterissä on huono basari. Voisitko kuvailla tarkemmin? Mikäs siinä mättää? The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
miän vain 20.08.2004 14:16:40 | |
---|
Voisitko kuvailla tarkemmin? Mikäs siinä mättää? Soundi on jotenkin... hmm, epätarkka. Ja soittajan paikalla niin erilainen kuin muualla, että on vaikea tietää mitä oikeastaan soittaa. Sustaini ei tahdo kuulua, vaikka sitä olisikin setin etupuolella. Rokissahan tuo ei niin haittaa, kun koko ajan mennään täysillä, mutta herkempi kama on erikseen. Mikittäminenkin on hankalaa, kun mikkiä ei saa rungon sisään piiloon. Kierto-ongelmia voi tulla. Noiden tomien sointi on muuten mielestäni enemmän lähellä oikeita rumpuja kuin rotoja. |
No noissa kalvon malli vaikuttaa varmaankin enemmän saundiin, kuin "oikeissa" rummuissa? Pakkanen kesyttää nudistin. |
amateur 20.08.2004 22:10:34 | |
---|
Tuon Arbiter-systeemin olen kyllä ennenkin nähnyt ja tuo yhden ruuvin virityssysteemi on kieltämättä nerokas keksintö (kunhan siihen silmä tottuu...). Mutta jotenkin tuo ei vakuuta, saattaisi ehkä menetellä triggerien kanssa, mutta ei ole mun juttu. Tamburo sen sijaan vaikutti kuvan perusteella aika kiinnostavalta eikä hintakaan tuntuisi olevan paha. Kuljetuksen kannalta ei ehkä Yamahan veroinen eikä välttämättä telinemäärääkään saa yhtä pieneksi. Meneeköhän bassari moikuliaiseksi jos siihen tomitelineeseen ruuvaa adptereilla 2-3 peltiä (ride - splash - crash) kiinni? Ja onko tietoa telineiden osalta että onko markkinoilla nykyisin alumiinitelineitä ja missä hintaluokassa? Niitä on ollut ainakin Sonorilla ja muistaakseni Gibraltarilla. Laina-Sonorilla on joskus tullut pari keikkaa heitettyä ja niitä telineitä on niin kiva kantaa, jos saa jollekin sysättyä kantoon ne puomien vastapainot :) |