mr.bungle 13.08.2004 09:37:13 | |
---|
No hupsista, niinpä tuleekin jos nyt välttämättä haluaa sen noin ajatella. Laite täyttää tehtävänsä, niin että se on siinä mielessä hintansa väärti. Kyllähän maailmasta löytyy paljon tavaroita joiden kilohintaa voi ihmetellä. Toisaalta siihen lapaan voisi ruuvata minkä tahansa metallimötikän kiinni. Jälleenmyynnin kannalta se tietysti ei olisi niin hyvä idea. ja tämä on siis totuus |
Wil-J 13.08.2004 10:16:18 | |
---|
Aivan ja en mä ainakaan mitään rumaa rautapalkkia bassooni kiinnittäisi. |
N_Bates 13.08.2004 12:56:54 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta utelen, että minkälaisissa jutuissa teitä nuo dead spotit häiritsee? Mä en oo ikinä soittaessa niihin mitenkään törmännyt. Niiden olemassaolokin selvisi vasta kun luin mokomista ja hakemalla aloin hakemaan.. Stein und Brötchen! |
mr.bungle 13.08.2004 14:11:32 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta utelen, että minkälaisissa jutuissa teitä nuo dead spotit häiritsee? Mä en oo ikinä soittaessa niihin mitenkään törmännyt. Niiden olemassaolokin selvisi vasta kun luin mokomista ja hakemalla aloin hakemaan.. Kerran mulla oli Yamahan nauhaton basso, jossa susinuotit olivat niin pahoja, että kielestä soi vain ensimmäinen yläsävel, ja sekin sanoi vain notta: plöng. Laulavaa nauhattoman saundia kaipaavana se rupesi kyllä rassaamaan. ja tämä on siis totuus |
absqua 13.08.2004 14:16:47 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta utelen, että minkälaisissa jutuissa teitä nuo dead spotit häiritsee? Mä en oo ikinä soittaessa niihin mitenkään törmännyt. Niiden olemassaolokin selvisi vasta kun luin mokomista ja hakemalla aloin hakemaan.. Esimerkiksi sellaisessa tilanteessa kun bassolinjassa sormituksista yms johtuen on syystä tai toisesta pitkäksi tarkoitettu juuri dead spotin kohdalla -> ko. ääni ei syty samalla tavalla ja sammuu nopeammin kuin muut linjan äänet samanlaiset äänet. ok? Nopeissa jutuissa kovalla tatsilla soittaessa ongelma ei tunnu niin suurelta. Jos basso on läpeensä tuttu, niin deadspotit tulee huomioitua omalla soittotatsilla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
PasiB 13.08.2004 15:04:26 | |
---|
Kokeilin ruuvata messinkilätkän lavan taakse, mutta ei se auttanut siinä määrin kuin tuo läskisormi. Dead spoteista sen verran, että tuo ongelma on mulla tuossa omatekoisessa Presicionissa sen verran voimakkaana että sen huomaa. En tiedä vaikuttaako kun siinä on Jazz Basson kaula, luultavasti kai ei. Apu kuitenkin on löytynyt ja basso on nyt aivan soittokelpoinen peli. Citius, altius, fortius |
Kokeilimpa tuota. Laitoin ritsan lapaan sellaisen puristimen kun puusepät käyttää, painoa ehkä 300 - 400 g. Ei mitään vaikutusta. Dead spot edelleen samanlainen ja samassa kohtaa. Kovin julmetun tiukkaan sitä ei uskalla vääntää. Puristimen toisessa käpälässä muovi, toisessa huopa. Pitäisiköhän olla parempi kontakti, esim. vanerinpalat väliin, taikka ihan vaan pelkkä metalli lapaa vasten (eiii ..)? Meinasin jo tilata sen fatfingerin, muttei taida kannattaa. Ritsa on ipanetsi SR3000. Ruokangas muuten joskus neuvoi miten varmistaa että kyseessä on tedella dead spot: paina lavan pää kohtisuoraan seinää vasten kun soitat sen äänen. Siis siten että kaula (ei pasistin!) on kotisuorassa seinään nähden. Jos on dead spot, ääni soi tällä tavalla pidempään. |