Aihe: Mikkien teippaus
1 2 3
Gypsy
18.08.2004 15:34:00 (muokattu 18.08.2004 15:34:21)
Ehkä ne olivat samansaundiset pleksit?

Ehkä ne tosiaan oli, tai sitten mä en vaan kuullu eroo. Body värähtelee, pleksi värähtelee, mikit on pleksissä kiinni, mikit värähtelee. Ei mikki pelkästään kielten värähtelyä poimi. Kyllä sekin kuuluu vahvistimesta, jos otat kielet pois ja kolautat nyrkillä bodyyn.
Gypsy
19.08.2004 22:34:55
Ossi
20.08.2004 01:43:27

Uskoisin, että Basshunterin kuulema huhu pitää suurelta osin paikkansa. Minkä hyvänsä häiriöalttiin laitteen galvaaninen eristäminen häiriölähteestä ei ole pahaksi.

Humbukkerien kuorien poisrepimistä vois verrata siihen kun riipii fillaristaan ketjunsuojuksen ja sitten noituu närkästyneenä kun housunlahje tai hameenhelma on kuuskytäkuuskertaa solmussa ketjun välissä. - Kosmeettista hommaa, kuten aika moni muukin juttu kitarien suhteen.-
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Gypsy
20.08.2004 02:02:55 (muokattu 20.08.2004 02:03:14)
...Kosmeettista hommaa, kuten aika moni muukin juttu kitarien suhteen.-

Eli säkin väität että eroo ei kuule kukaan? Ihan pelkästään kosmeettinen juttu?

Muistelisin, että sä olet joskus sanonu jossain ketjussa ottanees kuoren pois ja todennu että eroo ei ole? Mutta niin tosiaan, eihän vanhukset enää mitään kuulekkaan.
kulmahiomakone
20.08.2004 10:31:44 (muokattu 20.08.2004 10:37:20)
Eli säkin väität että eroo ei kuule kukaan? Ihan pelkästään kosmeettinen juttu?

Muistelisin, että sä olet joskus sanonu jossain ketjussa ottanees kuoren pois ja todennu että eroo ei ole? Mutta niin tosiaan, eihän vanhukset enää mitään kuulekkaan.

Seymour Duncanin asiakaspalvelusta vastasivat, että heidän mittaustensa mukaan (heidän) raudattomat mikinkuorensa vaikuttavat ainoastaan marginaalisesti toistoon. Tosin sarkastiseen sävyyn totesivat, että useimpien kitaristien mielestä yläpään pehmennys on merkittävä.

Minä väitän, että kuori varmasti vaikuttaa toistoon, mutta että jos joku nauhoittaisi kymmenen kertaa saman vingautuspätkän, joista yhdessä olisi ollut mikinkuori paikoillaan, niin noin kymmenen prosenttia kitaristeista arvaisi oikein.

Hifilehden foorumille voi mennä muiden samanhenkisten kanssa keskustelemaan kaiutinpiuhojen vaikutuksesta.
http://www.hifilehti.fi/keskustelu/ … d=27&p=&tmode=1&smode=1
Gypsy
20.08.2004 11:08:59 (muokattu 20.08.2004 11:46:35)
Hifilehden foorumille voi mennä muiden samanhenkisten kanssa keskustelemaan kaiutinpiuhojen vaikutuksesta.

Ei voi. Koska en ole samanhenkinen. Mulla on muitakin kitaroita, ja niissä olen säilyttäny kuoret paikallaan, enkä edes aio niitä ottaa pois (enkä ottanu noitakaan "paremman saundin toivossa" vaan huvikseni Lisäys: Tai no, ehkä sitten myöhemmin kun kuori oli jo laitettu takasin kiinni, niin otin uudestaan pois, samalla tein siitä nelijohtosen, mutta muutin takasin kaksjohtoseks kun ei ollukkaan kelanpuolituksille mitään käyttöö, huvikseni tein senkin.). Ja kaikissa mun tän hetken kitaroissa on alkuperäset mikit, enkä niitä aio vaihtaa. Mä en maksa tuhatta euroo kaiutinkaapelista (stereoihin), mulla on tavalliset halvat johdonpätkät sillä paikalla. Kaiutinkaapelit kyllä on kun halvalla sain (tosin ei mitkään kalliit), mutta kun en niissä eroo huomannu, niin ne roikkuu nyt ovenkahvassa kerällä. Tässä vaan sanottiin, että "ei sitä kyllä kukaan kuule", ja mä sanon, että se on paskapuhetta. Mä myös tykkään niistä mikeistä, mitä tällä palstalla vähän aikaa sitten sanottiin huijaukseks, eli tarkotan niitä halparomujen mukana tulleita humbuckerin näkösiä missä on palkkimagneetti sisällä ja siinä YKS kela ympärillä, single coil. Niitä mulla on ollu varmaan kymmenen ja kaikki hyviä, mun mielestä.

http://www.hifilehti.fi/keskus ... ?forumid=27&p=&tmode=1&smode=1

Mutta täähän vois olla sulle ihan hyvä paikka jos haluat samanhenkisten kanssa jakaa sen tiedon, että D'addariot soi niin paskasti, ettei sulle kelpaa. Mulla on nytkin D'addariot jokaisessa kitarassa. Aiemmin oli halpoja (olikohan vajaa 20 markkaa/paketti) saksasta tilattuja Pyramideja mitkä on porukka tällä foorumilla paskaks todennu, ja hyvin kelpas.

Vahvistimissa oon käyttäny halpoja putkia.
Shaft
20.08.2004 11:55:38

En ymmärrä miksi täällä yritetään kiistää toisten tekemien havaintojen paikkaansapitävyyttä.
wilo
20.08.2004 11:58:18
En ymmärrä miksi täällä yritetään kiistää toisten tekemien havaintojen paikkaansapitävyyttä.

Totta kai kaikista havainnoista pitää keskustella ja niille pitää esittää vasta-argumentteja. Ei kai sitä purematta saa asioita niellä.
kulmahiomakone
20.08.2004 11:58:52
Tässä vaan sanottiin, että "ei sitä kyllä kukaan kuule", ja mä sanon, että se on paskapuhetta.

Sä teet elämästäs vaikeaa, jos yleistykset eivät käy. VArmasti joku kuulee, sokkotestissäkin, mutta valtaosa ei, joten aivan helvetin hyvin voi sanoa, että niillä kuorilla ei ole saundiin merkitystä. Aivan samoin voi sanoa, että niillä kaiutinpiuhoilla ei ole saundiin merkitystä, kuten ei kuun vetovoimallakaan.

Mä myös tykkään niistä mikeistä, mitä tällä palstalla vähän aikaa sitten sanottiin huijaukseks, eli tarkotan niitä halparomujen mukana tulleita humbuckerin näkösiä missä on palkkimagneetti sisällä ja siinä YKS kela ympärillä, single coil. Niitä mulla on ollu varmaan kymmenen ja kaikki hyviä, mun mielestä.

"The effect of the sound difference between one coil and two coils with a humbucker is overestimated by far. The main reason for getting more treble with one coil is that the resonant frequency has been raised because of the halving of the inductance. Sensing the strings at only one point instead of two also has an effect, but this is much smaller. It can only be compared when the resonant frequency is held constant while switching."

http://www.buildyourguitar.com/resources/lemme/

Mutta täähän vois olla sulle ihan hyvä paikka jos haluat samanhenkisten kanssa jakaa sen tiedon, että D'addariot soi niin paskasti, ettei sulle kelpaa. Mulla on nytkin D'addariot jokaisessa kitarassa.

Mulla on tällä hetkellä suurin osa kitaroiden punomattomattomista kielistä daddariota. Punotut ovat D'Aquistoja, kun sain hiottuja kieliä halvalla. Joten? Samaa paskaa niistä suurin osa on. Kakarana sain traumoja noista daddariosta, kun eivät soineet, mutta ainakin nuo punomattomat, joita olen viimekuukaudet ostanut irtokielinä, ovat olleet ihan kelvollisia. Paremmin ne kestävät kuin esim. GHS:n boomersit, joita joutuu vaihtamaan kerran viikossa.

Vahvistimissa oon käyttäny halpoja putkia.

Kuule, ihan sama.
Gypsy
20.08.2004 12:07:53
Sä teet elämästäs vaikeaa, jos yleistykset eivät käy. VArmasti joku kuulee, sokkotestissäkin, mutta valtaosa ei, joten aivan helvetin hyvin voi sanoa, että niillä kuorilla ei ole saundiin merkitystä. Aivan samoin voi sanoa, että niillä kaiutinpiuhoilla ei ole saundiin merkitystä, kuten ei kuun vetovoimallakaan.

Sanottiin, että "ei sitä kyllä kukaan kuule".

Mulla on tällä hetkellä suurin osa kitaroiden punomattomattomista kielistä daddariota. Punotut ovat D'Aquistoja, kun sain hiottuja kieliä halvalla. Joten?

Niin, ehkä nyt on. Vähän aikaa sitten taisitkin sanoo, että ei ne d'addariot niin paskoja ollukkaan kun muistit. Jokatapauksessa, d'addariot olit hylänny puheittes mukaan kun oli soinu niin paskasti. Joten turha tulla ehdotteleen mulle hifivoorumeita jos mä sanon, että mä kuulin eron mikissäni kun siitä otin kuoren pois.
kulmahiomakone
20.08.2004 12:08:17

Ei ole parempaakaan tekemistä?

http://www.cult.tpu.fi/sound/psyko_1.htm
Gypsy
20.08.2004 12:10:27 (muokattu 20.08.2004 12:13:02)
Tämä se sitten on ihan vitun paska foorumi.

Joo, tekin kuvittelette sitten kaiken. Samanlaillahan mäkin voisin sanoo, että Foxikin kuulee mikkien vaihekytkimen vaikutuksen vaan kun tietää siinä olevan semmosen, vaan enpä sano.
kulmahiomakone
20.08.2004 12:14:50
Sanottiin, että "ei sitä kyllä kukaan kuule".

Niin taisi olla. Silti on aika huvittavaa mihin saakka nämä keskustelut aina päätyvät, kun joku erehtyy ilmaisemaan asioita vähän suoremmin, muistamatta tehdä kaikkia tarpeellisia mutkia matkaan.

Niin, ehkä nyt on. Vähän aikaa sitten taisitkin sanoo, että ei ne d'addariot niin paskoja ollukkaan kun muistit. Jokatapauksessa, d'addariot olit hylänny puheittes mukaan kun oli soinu niin paskasti.

Nuorempana kuulin paremmin ja tarkemmin. Hymiö.
Gypsy
20.08.2004 12:25:05 (muokattu 20.08.2004 12:27:43)
Sä teet elämästäs vaikeaa, jos yleistykset eivät käy.

Niin taisi olla. Silti on aika huvittavaa mihin saakka nämä keskustelut aina päätyvät, kun joku erehtyy ilmaisemaan asioita vähän suoremmin, muistamatta tehdä kaikkia tarpeellisia mutkia matkaan.

Nii, kun mä olen yleistäny, niin sä olet ollu viivana paikalla valittamassa siitä. Esim just vähän aikaa sitten, kun sanoin, että Gibsoneissa on paskat kaulaliitokset (oli kuviakin) ja unohdin mainita, että Custom Shopeissa ei ole.
Shaft
20.08.2004 12:37:57
Totta kai kaikista havainnoista pitää keskustella ja niille pitää esittää vasta-argumentteja. Ei kai sitä purematta saa asioita niellä.

Tietysti asioista voi ja pitääkin keskustella. Ei siitä ole kysymys. Tarkoitin enemmän tilanteita joissa toisten havaintoja ei hyväksytä, vaan niitä pidetään voodoona tai psykoakustiikkana.

Juuri hifi-foorumeilla törmää näihin hyödyttömiin yhteenottoihin. Välillä suuri osa keskustelijoista on lyönyt kantansa jo etukäteen lukkoon.
fox
20.08.2004 12:55:43

Tämä se sitten on ihan vitun paska foorumi.

Foorumi on lähinnä keskustelijoittensa mukaan..

Joo, tekin kuvittelette sitten kaiken. Samanlaillahan mäkin voisin sanoo, että Foxikin kuulee mikkien vaihekytkimen vaikutuksen vaan kun tietää siinä olevan semmosen, vaan enpä sano.

Sano vaan. Sulla tais tulla henkilökohtainen loukkaantuminen tuosta Tokain kaulaliitoksen kuvasta. Sellaista EI saa esittää, niinhän. Gibson se on se ainoo paska maailmassa. Näinhän se on. Huonot viimeistelyt, paskat kaulaliitokset, paskat mikit.
Ja totta, en varmaan kuule eroo, koska olen ikääntynyt enkä muutenkaan ymmärrä asioista mitään. Siihenkin syyllistyin, että väitin humpparin kuorissa olevia ykskelaisia japsien kopiomikkejä huijaukseksi, vaikka ne on hyviä kuin mitkä.
Pikkuhiljaa rupee tuntumaan että sulla on jotain henkilökohtaista..ethän vaan oo joskus ollu nikillä "Peppu" täällä??
Gypsy
20.08.2004 14:12:42 (muokattu 20.08.2004 14:18:57)
Kävin off topicissa kattomassa, se kun on se sisäpiirin oma seläntakanapuhumispaikka.

fox: Minä suutuin. Ossin ja omasta puolestani. Tosin kitarakama-osastolla. Perkkele. "Ku ne on niin vanhoja niin ne ei kuule.." Saattana, mies on ku Mikki Hiiri ja puhuu kivitöistä... (helpotti hieman, moinen lausahtelu)

Eli, mulle saa sanoo, että mä kuvittelen asioita, mutta kun mä sanon tosiasian siitä, että kuulo heikkenee iän myötä, niin aletaan jauhaa paskaa.
Sammakko
20.08.2004 14:21:19

Rauhoitu gypsy. Eiks se oo ihan sama mitä susta sanotaan, mitä susta ajatellaan ja mistä sua syytetään jossain FOORUMILLA. Mulle se ainakin on ihan sama.
"Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno."
Gypsy
20.08.2004 14:32:04 (muokattu 20.08.2004 14:40:05)
Rauhoitu gypsy. Eiks se oo ihan sama mitä susta sanotaan, mitä susta ajatellaan ja mistä sua syytetään jossain FOORUMILLA. Mulle se ainakin on ihan sama.

Mä olen rauhallinen. Eikä mua kyllä kiinnosta mitä ajatellaan.

Poistin, ei kuulunu tänne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)