Aihe: Siirto äänittämöstä miksaukseen/masterointiin
1
KB
20.08.2004 09:54:41 (muokattu 20.08.2004 09:58:23)
(maailman huonoin otsikointi, anteeks)

seuraavanlainen fråga: käytettävissä ois asiallinen studio A äänityksiä (softana Cubase SX) varten, mutta miksaukseen/masterointiin ammattimaisempi ote ois paikallaan.

Mites homma luonnistuu, jos ja kun studiosessioiden tulos pitäisi siirtää toisaalle - ja vastaan tulee Studiossa B vaikkapa ProTools?

Eli kai mä yritän kysyä eri softien yhteensopivuuksista noin selkokielisesti ;)
Notefix
20.08.2004 10:06:59

Mites homma luonnistuu, jos ja kun studiosessioiden tulos pitäisi siirtää toisaalle - ja vastaan tulee Studiossa B vaikkapa ProTools?

Eli kai mä yritän kysyä eri softien yhteensopivuuksista noin selkokielisesti ;)

Siirrät OMF:llä eteenpäin. Plugit ja routtaukset ei tietenkään toimi, mutta kyllä ne muutenkin menee uusiks joka tapauksessa. Niin mä teen koko ajan.

Toinen mahis on exportata joka raita waviks/Aiffiks, niin että alkupiste on aina sama. Sekin toimii hyvin, mutta on vähän aikaavievämpi.
My name is Baron, Notefix Baron "
KB
20.08.2004 10:13:10 (muokattu 20.08.2004 10:13:39)
No OMF:lla tietysti..(mulla pätkii pahasti) Kiitos Note!
Mikael
20.08.2004 11:40:10

Kannattaa käydä testaamassa siellä miksauksen päässä etukäteen toimiiko omffit.

Tämä todella kannattaa. Tutussa vakioympäristössä ja rutiinilla homma varmaan fudaa ok, mutta matkassa on mutkia (lähtien tähtien ja planeettojen asennoista ja ohjelmaversioista) jotka saattavat aiheuttaa ongelmia. Testatakaa vaikka yhdellä biisillä että homma toimii. Mullakin on meinaan kallista studioaikaa palanut hukkaan kun kaiken "piti olla ihan ok".
nimim: Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Notefix
20.08.2004 13:37:32 (muokattu 20.08.2004 13:37:58)

mutta matkassa on mutkia (lähtien tähtien ja planeettojen asennoista ja ohjelmaversioista) jotka saattavat aiheuttaa ongelmia

Tottakai, tuo varautuminenhan nykyisin on lhan itsestään selvää. Fileet, projektit, Sessiot mitäliet etukäteen jo vastaanottajalle ja kikkakolmoset takataskussa! Tietokoneajassa kaikki on mahdollista.

Nimim. noin 500 kertaa kuullu "sen pitäisi kyllä toimia"..."kyllä se kotona..."
My name is Baron, Notefix Baron "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)