Itse kävin tänään katsomassa Vareksen ja voisinpa sanoa, että näin suhteellisen hyvän suomi-leffan. Ainoastaan jotkut ennalta arvatutut kohdat, sekä päähenkilö Vareksen rooliin sujautettu Juha Veijonen (en pidä miehestä) jäivät kaivelemaan mieltä. Ja kyllä se Tarantino sieltä täältä paistoi läpi. Mutta kokonaisuutena hyvä leffa, mielummin tätä katsoo, kuin turpaansa ottaa. ..pääpahis jonka nimeä en juuri nyt muista ("Miesmann").. Kiinnittikö muuten kukaan huomiota "Miesmannin" lähes täydelliseen Steve Vai-lookkiin? Itse sain hieraista silmiäni pariin otteeseen. "Krapula tulee aina, mutta minä määrään päivän." |
Veikaan että usealla ketkä ovat kokeneet nähneensä paskan leffan ovat meneet vähän markkinoinnin vipuun. Itsekin olin nääs mennä retkuun.... mutta sen takia että elokuva ei ollutkaan sellainen kun olin mainoksista saanut ymmärtää niin annan tälle pätkälle 4 ja puol tähteä. Vares on hyvä koska se ei ole mikään pyssysankari eikä älytön väkivallalla mässäilijä. Leffassa on runsaasti sivurooleja joiden komediallisuus tuo leffan parhaat puolet esiin. Haluan myös kehua Jasperin roolia tässä leffassa. Ensimmäistä kertaa nauroin ja kunnioitin tän nulikan tekemisiä valkokankaalla. Kari Hietalahti on kuikenkin kuningas tässä leffassa ja kyllä mäkin ostaisin sen "Mita Vittua" -lehden Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |