Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 5 6 726 27 28 29 30
juici
17.08.2004 20:41:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viitsisikö joku selittää yksinkertaisesti mutta selvästi miten pääset Helsingin keskustasta, esim. Sokokselta Musamaailmaan. Oon tämmöne landepaukku niin ei osaa....
 
Aja metrolla Kamppiin, nouse liukuportaat ylös, mene ovesta ulos vasemmalle ja kävele seuraaviin liikennevaloihin. Musamaailma on kadun toisella puolella.
 
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
kulmahiomakone
17.08.2004 21:17:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aja metrolla Kamppiin, nouse liukuportaat ylös, mene ovesta ulos vasemmalle ja kävele seuraaviin liikennevaloihin. Musamaailma on kadun toisella puolella.
 
Tuskin kannattaa kannattaa käyttää metroa jos tulee lähtöpaikka on Sokos... tai vaikkapa rautatieasema, jos sieltä "landelta" saapuu. Muutaman korttelin matka, jonka kävelee vartissa. Linja-autoasemalta kivenheitto.
 
Aksu89
17.08.2004 21:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tajusin kun katoin tota karttaa...
 
Böö
clarkkent
19.08.2004 18:34:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onhan se kuitenkin niin, että ei ne myyjät mitään ennustajia ole. jos ajattelee maantieteellisesti, missä suomi sijaitsee, niin jos tehtaalla on kiire, niin ei ne tänne heti ekana toimita kamaansa. kyllä ne ensisijaisesti toimittaa sinne, missä on isot markkinat ja vetoa.
 
nuge
19.08.2004 19:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa se on pakko itsekin hieman avautua...
 
Olin taannoin vaihtamassa kitaraan takamikkiä ja soittelin musamaailman kyselläkseni löytyykö heiltä haluamaani.
 
Kuulemma löytyy ja varmistelin vielä kaikkea mahdollista kyseiseen mikkiin liittyvää ja kerroin tulevani noutamaan mikin seuraavana päivänä (pyysin varaamaan). Palvelu oli ihan asiallista ja sain vastauksen kaikkiin kysymyksiini.
 
Ajelin sitten seuraavana päivänä innoissani noutamaan sitä mutta kuinkas ollakkaan... eipäs löytynytkään. Ilmeisesti asiaa ei oltu oikeasti edes tarkistettu (saatikka varattu) koska myyjä alkoi kaivelemaan läpi niitä tyyliin "katsotaan mitä löytyy".
 
Joku etumikki olisi löytynyt (sekin väärän värinen) :)
 
Ei siinä sitten muutakun sovittiin, että tilaavat oikean mikin ja lähettävät sen mulle postitse.
 
Tuli täysin turha yli 100 km reissu tuon takia...
 
Enempää kokemuksia liikkeestä ei ole (eikä todennäköisesti tule :) )
 
Tonza5
19.08.2004 21:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tähän väliin kertoa että Tokai LS-80F keppiä oon odotellu yli 2 kuukautta, musamaailmasta. En tiedä onko normaalia odottaa noin kauan, kun en ole kovin useasti noita kitaraoita ostellu.
 
Super-Jari
19.08.2004 23:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tähän väliin kertoa että Tokai LS-80F keppiä oon odotellu yli 2 kuukautta, musamaailmasta. En tiedä onko normaalia odottaa noin kauan, kun en ole kovin useasti noita kitaraoita ostellu.
 
Missä ajassa se on luvattu toimittaa?
Pari viikkoa on raja minkä jälkeen minä alan kyselemään.
 
tosimies kehtaa sanua jos mennee munilleen
Nazareth
20.08.2004 01:24:19 (muokattu 20.08.2004 01:24:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihme touhua, sanon minä.
 
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet""
januszian
20.08.2004 02:30:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa se on pakko itsekin hieman avautua...
 
Olin taannoin vaihtamassa kitaraan takamikkiä ja soittelin musamaailman kyselläkseni löytyykö heiltä haluamaani.
 
Kuulemma löytyy ja varmistelin vielä kaikkea mahdollista kyseiseen mikkiin liittyvää ja kerroin tulevani noutamaan mikin seuraavana päivänä (pyysin varaamaan). Palvelu oli ihan asiallista ja sain vastauksen kaikkiin kysymyksiini.
 
Ajelin sitten seuraavana päivänä innoissani noutamaan sitä mutta kuinkas ollakkaan... eipäs löytynytkään. Ilmeisesti asiaa ei oltu oikeasti edes tarkistettu (saatikka varattu) koska myyjä alkoi kaivelemaan läpi niitä tyyliin "katsotaan mitä löytyy".
 
Joku etumikki olisi löytynyt (sekin väärän värinen) :)
 
Ei siinä sitten muutakun sovittiin, että tilaavat oikean mikin ja lähettävät sen mulle postitse.
 
Tuli täysin turha yli 100 km reissu tuon takia...
 
Enempää kokemuksia liikkeestä ei ole (eikä todennäköisesti tule :) )

 
JUST TÄTÄ! JUST TÄTÄ! Mä en tajuu miten **TUN hankalaa se on avata se varasto saldo akkuna sieltä tietokoneelta ja kelata asiakkaan tahtoman tuotteen kohdalle ja vielä jopa pinnistää sen verran että kääntää päätä 0,1 astetta ja kattoo että mitä lukua se näyttää?!?
 
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
RG
20.08.2004 07:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ailahtelevaista tuntuu palvelu olevan mm:ssä.
Viimeksi kun vaihdoin uuden tallamikin, niin soitin musamaailman, kysyin onko kyseistä mikkiä. Sanoivat löytyvän, hain pois. Silloin ainakin toimi, mutta en kyllä kauhean mielellään asioi tuossa liikkeessä, koska se tunnelma on siellä aina vähän outo.
 
Jos stadissa käyn musaliikkeissä, niin kyllä silloin Huttunen ja kitarapaja ovat mestat, joihin suuntaan.
 
Kieppi
22.08.2004 22:08:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mua ihmetyttää... miten voi samoista liikkeistä saada niin totaalisen erilaista palvelua?
 
Musamaailmasta oon hankkinu basson, nupin ja kaapin, yhden mikkisetin telecasteriin, lukuisan määrän pikkutilpehööriä ja lisäksi firmaan vaikka mitä. Palvelu on aina ollu miellyttävää ja hinnoistakin on aina neuvoteltu hyvässä yhteisymmärryksessä. Ja nimenomaan takatukkamiehen kanssa ;)
 
Kaapin kanssa oli aikanaan ongelmia, kävi huollossa 2 kertaa jonka jälkeen lähettivät sen takaisin tehtaalle Saksaan ja sain uuden tilalle. Tällöin tosin asioin suoraan tukkupuolen kanssa, ei ongelmia sielläkään.
 
Mä aion kyllä edelleen asioida tuolla, mä koen että mua on kohdeltu hyvin. Toisaalta se on myös ainoa paikka stadissa, josta saa Warwickin kamoja.
 
Kieppi
 
Jeesus pelasti minut metallimusiikille ;)
pwallin
23.08.2004 10:25:40 (muokattu 23.08.2004 10:27:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos stadissa käyn musaliikkeissä, niin kyllä silloin Huttunen ja kitarapaja ovat mestat, joihin suuntaan.
 
Kitarapajasta on kyllä vähän outoja kokemuksia. Tosin aikaa on kulunut melkoisesti. Vein 79-vuosimallia olevan Stratoni (jota mm. Zero Ninen Timo Käsmä kehui hyväsoundiseksi) operointia varten. (Floyd Rose asennus ym.) Myyjä otti kitaran syliinsä ja alkoi väännellä kaulaa edes takaisin (vain 3 pultti kiinnitys tuon ajan malleissa) ja samalla naureskeli asiasta muille myyjille kitarasta kuuluvan rutinan lomasta.
 
Kun sain kitaran takaisin (postitse) tuli kyynel silmään, sillä koko saakutin kampi oli asennettu tarkoituksella vinoon niin paljon, ettei sitä voinut käyttää kuin pienellä väkivallalla. Myyjä puolusteli että "meidän mielestä se on niin parempi". Ainoa etu oli että kielet olivat mikin napojen suhteen kohdallaan kun ei ollut F-space mallinen tallamikki kyseessä. Fiksasin kammen itse ja soitin sillä vuosia keikoilla ja ekalla sinkullakin. Tuosta kammesta jäi mieleen pieni kokeilu. Irroitin tallan pitimistään ja jousistaan (vain kielilukko lukittuna) ja laitoin sen sitten takaisin (vaati kyllä vähän voimaa). Kitara oli yhä täysin vireessä!
 
Toisen kerran tiedustelin kaula läpi rungon kitaraa tai sellaisen teettämistä. Vastaus "miksi ihmeessä?" ja hirveä puolustelu pulttiliitoksen puolesta.
 
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
kulmahiomakone
23.08.2004 11:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyjä otti kitaran syliinsä ja alkoi väännellä kaulaa edes takaisin (vain 3 pultti kiinnitys tuon ajan malleissa) ja samalla naureskeli asiasta muille myyjille kitarasta kuuluvan rutinan lomasta.
 
...koko saakutin kampi oli asennettu tarkoituksella vinoon niin paljon, ettei sitä voinut käyttää kuin pienellä väkivallalla. Myyjä puolusteli että "meidän mielestä se on niin parempi" ... Toisen kerran tiedustelin kaula läpi rungon kitaraa tai sellaisen teettämistä. Vastaus "miksi ihmeessä?" ja hirveä puolustelu pulttiliitoksen puolesta.

 
Tietävät siellä paremmin. Hyvä että jakavat asiantuntemustaan.
 
Fortune
23.08.2004 14:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietävät siellä paremmin. Hyvä että jakavat asiantuntemustaan.
 
"Et sinä maitoa tartte, osta piimää!"
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jebe-
01.09.2004 10:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamaailmahan on tunnetusti kusinen liike.
ainoa hyvä asia siellä on se viiksekäs vanha myyjä, joka ei edes yritä kusettaa kaupoissa toisin kuin se liimatukka-myyjä.
 
musamaailmanhan kotisivuilla oli aikasemmin käteisnetto-hinnat (nyt nettinetto) ja päätinpä käydä ostamassa kitaran.
kyselin siltä vanhemmalta myyjältä sitten kitaraa ja hintaa ja asiallisesti tuli kaikki vastaukset. Koska kyseessä oli käteisnetto niin pitipä kipaista automaatille. Palattuani liikkeeseen oli tämä vanhempi myyjä ilmeisesti lähtenyt syömään ja eri myyjä alkoi palvelemaan minua. Hän ei 'tiennyt' käteisnetosta ja pyysi 100e kalliimpaa hintaa kitarasta. Koitin vaikka miten kertoa että sovin toisen myyjän kanssa KÄTEISNETTO hinnasta mutta ei passannut herralle niin ei. päätin sitten palata tunnin päästä jolloin oli oikea myyjä taas paikalla ja kauppa sujui ja kitara tuli ostettua.
 
En tiedä yrittävätkö kaikki myyjät kusettaa nuoria muusikoita kaupoissa vai miksi he miltei aina tarjoavat eri tuotetta tai hintaan kuin mitä on sovittu aiemmin.
 
Toinen hyvä vitsi on ESP LTD:n tilaus, jos tiettyä mallia ei ole liiikkeessä esillä. Kyselin Stephen Carpenterin 7-kielistä baritonikitaraa ja olisinhan minä sen saanut... maksamalla 20% ostohinnasta takuuksi, noutamalla kitaran sen saavuttua ja maksamalla loput 80% TESTAAMATTA kitaraa.
Aivan, 20% oli takuumaksu enkä olisi saanut sitä takaisin vaikka kitara ei ole edes mikään tilaustuote vaan normaalimallinen kitara.
 
Ja aikoinaan ostin Jacksonin musamaailmasta kun ne olivat poistomyynnissä. Ostin myös emg-mikin ja pyysin että he asentavat sen liikkeessä. Sain kitaran sitten pari päivää myöhemmin kotiini ja rupesin soittamaan... jahas, ei kuulu mitään! Tarkasteltuani tarkemmin huomasin että juotokset oli tehty väärin, eivät voineet sitten testata sitten kitaraa juottamisten jälkeen.
 
Sintti
01.09.2004 11:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Et sinä maitoa tartte, osta piimää!"
 
Jostain kumman syystä repesin aika pahasti tässä kohtaa. :)
 
Support your local terrorists!
Keppis
01.09.2004 17:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyin erästä kitaraa(esp) musamaailmalta ja sanoi, että tehdas tilauksena kolmisen kuukautta kestää. Onko tollasissa asioissa ollu ongelmia vai tuleeko kitara ajallaan?
 
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
pwallin
01.09.2004 19:58:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain kumman syystä repesin aika pahasti tässä kohtaa. :)
 
No en ihmettele...sama kuin kysyisi että, "Ostaisin harvinaisen 1965 vuoden Straton" ja vastaus "banjo on parempi".
 
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Jii
01.09.2004 20:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en ihmettele...sama kuin kysyisi että, "Ostaisin harvinaisen 1965 vuoden Straton" ja vastaus "banjo on parempi".
 
Aivan. Tämä ei saisi olla kriteeri myyjille, mutta sanoit, että "tästä on kulunut aikaa". Kuinka kauan? Nuorena syljettiin kasvoille useammin, mutta nykyään palvelu on ollut useimmiten kunnollista, vaikka en aina hyvältä veronmaksajalta näytäkään.
 
Birth, copulation, and death. Is this your life?
skebajaba
01.09.2004 23:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan. Tämä ei saisi olla kriteeri myyjille, mutta sanoit, että "tästä on kulunut aikaa". Kuinka kauan? Nuorena syljettiin kasvoille useammin, mutta nykyään palvelu on ollut useimmiten kunnollista, vaikka en aina hyvältä veronmaksajalta näytäkään.
 
saman olen itsekkin huomannut. nuorempana ei oikein saannut palvelua mutta nyt saa ja musamaailmassa ovat erittäin mukavia aina kun käyn siellä.
on kyllä aika persiistä että sorsitaan nuoria soittajia jotka olisivat mahdollisesti tuomassa säästöjään kauppaan ja sitten myyjä kusettaakin ja myy jotain paskaa, tai häätää ilkeällä kaikkitietävällä asenteellaan kaverin pois liikkeestä joka ei enään ikinä voi traumojensa takia sinne astua jalallaankaan.
 
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 726 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «